"Hyvä perse"

Miäs

Naiset kuvailkaas nyt millainen on miehen "hyvä takamus" - siis mitä ihmeen piirteitä siinä silloin on, kun se pääsee oikein puheenaiheeksi?

Kuka esim. omaa "hyvän perseen"? ;)

Herauttaako ko. "laitteen" omistava mies jo pelkästään tuolla veden kielelle?

64

35488

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos miehellä..

on hyvä perse..nam! herauttaa kyllä..Miehen hyvä perse on kiinteä,ja silleen "pieni",timmi..vaikee selittää..Mutta oijoijoi

• neito

Kerran kuulin, kun yks tyttö sanoi jollain olevan hyvä perse, ja kun sit kiinnostuneena vilkaisin, että mikä se on, pitikin katsoa vielä toisenkin kerran. Täh! Jaa jollain hiphopparilla, jolla oli 6 numeroa liian isot housut, ja se kohta, missä perseen olisi pitänyt olla, roikkui polvien korkeudella. Ja se 5 numeroa liian iso huppari peitti sen oikean perseen. Silloin totesin, että makuja todellakin on joka lähtöön. Se perse ei saanut mua kostumaan.

• n21

Juu, makuja on tosiaankin joka lähtöön, mutta itse en pidä yhtään tiukoista housuista miehellä. Karmean näköistä, varsinkin edestä katsottununa. Ei tietty ihan välttämättä 6 numeroa liian isotkaan tarvitse olla, mutta 1-2 numeroa hyvinki. Ja paita paita voisi olla kyllä vähän pienempi kans, mutta ei sekään välttämättä mikään ylikireä toppi..

Tässäpä näitä..

• hih!

ja taaksepäin pyöreät pakarat! Leveä ja litteä on huonoin vaihtoehto.

• mia

Samaa mieltä!

• Toinen miäs

Tom of Finland -tyyliä?

• nam nam

Kyllähän hyvä peppu saa veden herahtamaan kielelle alle sekunnin. Valitettavasti hyviä peppuja näkee aniharvoin, mutta sellaisia on kyllä usein latinomiehillä. Kapeat lanteet ja pienet, pyöreät pystyt pakarat. NJAAAAAAAAAAAAAAAM! Leveä lattapeppu ei ole hyvä peppu, urheilijoilla on yleensä kivat peput eli treenaaminen auttaa. Paitsi pitkän matkan lotkottajille on voi kyllä olla lattapeppujakin. Mutta sanoohan jo sananlaskukin, että mitä pidempi matka, sitä tyhmempi mies. No mitenkähän tämä liittyi hyvään perseeseen, niin ei sitten mitenkään.

• Renki

Taksimiehillä on nam.nam.nam. pylly.

• asia=
        Renki kirjoitti:

hyvännäköiset farkut siinä perseen päällä, nam

• se on se paras...
        Renki kirjoitti:

Tai sitten EI!

• sarvipäinen

Oijoijoi
        on hyvä perse..nam! herauttaa kyllä..Miehen hyvä perse on kiinteä,ja silleen "pieni",timmi..vaikee selittää..Mutta oijoijoi

Hyvä peppu
        Kyllähän hyvä peppu saa veden herahtamaan kielelle alle sekunnin. Valitettavasti hyviä peppuja näkee aniharvoin, mutta sellaisia on kyllä usein latinomiehillä. Kapeat lanteet ja pienet, pyöreät pystyt pakarat. NJAAAAAAAAAAAAAAAM! Leveä lattapeppu ei ole hyvä peppu, urheilijoilla on yleensä kivat peput eli treenaaminen auttaa. Paitsi pitkän matkan lotkottajille on voi kyllä olla lattapeppujakin. Mutta sanoohan jo sananlaskukin, että mitä pidempi matka, sitä tyhmempi mies. No mitenkähän tämä liittyi hyvään perseeseen, niin ei sitten mitenkään.

Tämä todistaa, että naiset ajattelevat kovasti myös muulla kuin latvallaan. Olisi kiva kuulla, mitä nämä kirjoittajat tekevät tällaisen tilanteen kohdatessaan...?

• Totta joka sana
        Renki kirjoitti:

Taksimiehillä on tulppa perseessä.

• Irina

Miehen hyvä peppu on kuin kaks persikanpuolikasta ;)!
      Katson aina silmien ja hampaiden jälkeen seuraavaksi peppua. Ja jos peppu ei ole hyvä, no good..
      Lattana peppu ei ole hyvä, ei myöskään liian leveä, eikä roikkuva heh..
      Sitten vielä kun mies on laittanut peppuun sopivat housut jalkaan ja jos vielä omaa sellaisen iiihanan miehekkään kävelytyylin olen myyty :D.
      Jostain syystä miesten käsivarret saavat myös minut villiksi!

• utelias

Meinaatko Dressman-kävelyä ?

• Irina
        utelias kirjoitti:

Meinaatko Dressman-kävelyä ?

No joo, eipäs tullut itselle mieleen, mutta taitaapi olla juuri sellainen. Vähän rento, rauhallinen.
        Olen asiakaspalvelutyössä ja asiakkaanani on pari miestä, jotka kävelevät niin ihanasti ja niillä on myös aivan herkkupeput ;) On aina ilo katsella heitä ja varsinkin sitä poistumista :) eivät miesressukat tiedä, että tämä nainen on aivan haltioissaan, kun käyvät ja ihastelen heidän uljasta rauhallista miesmäistä kulkuaan.
        Huoh.

• hyvä,
        Irina kirjoitti:

No joo, eipäs tullut itselle mieleen, mutta taitaapi olla juuri sellainen. Vähän rento, rauhallinen.
        Olen asiakaspalvelutyössä ja asiakkaanani on pari miestä, jotka kävelevät niin ihanasti ja niillä on myös aivan herkkupeput ;) On aina ilo katsella heitä ja varsinkin sitä poistumista :) eivät miesressukat tiedä, että tämä nainen on aivan haltioissaan, kun käyvät ja ihastelen heidän uljasta rauhallista miesmäistä kulkuaan.
        Huoh.

mutta mites ihastelulles käy jos joku heistä sattuisikin kompuroimaan omiin askeleihinsa sinun nähden... ;)

• tuulenpuuska

Semmonen pyöree, kiintee, siis treenattu, ei mielellään kauheen lommolla eli täyteläinen treenipylly :) Sitten kun on hyvännäköset farkut tai collegehousut, niin pakaroiden päälle se kangas kaartuu / laskeutuu niin makeasti makeasti.. Uh!! *tahtoo halimaan omaa kultaa*

• miiamariia

Onhan se ihan kivan näköinen mut se antaa kundista jotenki hintsahtavan maun... xP yök.

Ja moni korkeushyppääjä tuhoo uransa liian pulleilla pakaroilla... xD

Mut velttopeput ei todellakaan iske.

• ikuinen poe ka

Mulla oli kauniit kasvot ja tosi ihana perse.
      Sitten minä kasvoin ja minusta tuli mies..muuta minulla ei ollut ei Mustajärven Paten etumusta,
      eikä Elviksen karismaa, mutta perse minulla puhtainta aatelia, se rauhoitti mieleni ja sai kieleni yltiöpäisen intoon. Kasvoni loistivat viattomuutta, sanatonta huulten unta ja ikuista rauhaa, vaikka levottomuus ympärillä pauhaa.

Olen jo vanha ei minulla vieläkään ole tyttöä ei kauhaa, kapakassa jukeboxin luona ystävät pauhaa..

..minä kävelen hiljaa baaritiskille ja takaisin minulla jotain joka kiireen lopettaa, minulla

ON määrittelemättömän karisman salaisuus, yhteys johonki vahvaan..mitään muuta minulla ei ole..mutta luojaltani kaikista jaloimman maallisen taivaan.

• Nimetön

Eli lätkänpelaajilla ja kepin kiertäjillä on ah ah, niin ihanan hyvät ja sopivat lihaksikkaat peput! niistämä tykkään, en mistään kapeista latinopepuista. Ehkä johtuu siitä et ite oon sporttinen ja yleensäkin urheilijakundit viehättää paljo enemmän ku jotku limaset paitapuserogigolot. Ei miehen peppu liian olematon saa olla, ei oo kiva, jos miehen housut ei mee itelle jalkaan =)

• :-))

Hm... tulipa mieleen, että on pepuissa eroa käykö yliopistolla syömässä tietotekniikan uroitten vai liikuntatieteellisen puolella... nam...näitä viimeisiä....

AP, käypä tsekkaamassa niin huomaat eron! ;-)

• sä olet

siis olet olet itse oikea läskiperse..? itsekin kiekkoilia,mutta jollakin voi olla myös
        noita hartioita..ps kiekkoiliat ovat yleensä läskiperseitä ja yläkroppa on kuin aku-ankalla...he, mut makunsa jokaisella..

• malika

helpotuksesta miehet, en yleensäkään vahtaa teidän takapuolianne. minulla on kyllä muut asiat miehessä tärkeämpiä, se kokonaisuus. toinen vaan kolahtaa ja toinen ei. voihan se olla että tiedostamattani niitä takapuoliakin vilkuilen, en tiedä. mutta sellainen nyt tulee mieleen jos pitää ruveta miettimään, että kapeat lanteet on kyllä seksikkäät..

• tyttöperse

Ainakun katon poikia niin katon ekaks ne silmät ja hiukset. Eli naamataulun ja sitten loput. Mut onhan kivat miesperseetkin herkkua, muttei niinkään tärkeintä. Tykkään katsoa aina ne silmät kun niitä heijjaastuu ihan hyvin semmoinen olemus tai en osaa selittää. Mutta lyhyesti; kokonaisuus merkitsee!

• naisenmielipide
        tyttöperse kirjoitti:

Ainakun katon poikia niin katon ekaks ne silmät ja hiukset. Eli naamataulun ja sitten loput. Mut onhan kivat miesperseetkin herkkua, muttei niinkään tärkeintä. Tykkään katsoa aina ne silmät kun niitä heijjaastuu ihan hyvin semmoinen olemus tai en osaa selittää. Mutta lyhyesti; kokonaisuus merkitsee!

Silmät/katse on se joka vetää minua puoleensa. Sitten hartiat pitää olla leveät ja mies pitkä. Kokonaisuus, liian itsetietoisista miehistä en tykkää. Jotkut kävelee selkä ylisuorana ja maha edellä ja se on kamalaa. Jos sellaisella tyylillä kävelevä on hoikka, vielä kauheampaa. Kyyryinen ns. "apinakävely" on kanssa luotaantyöntävää.

• Mies -85

nähdään, että miehen pakarat ovat hyvännäköiset vain silloin, kun ne on urheilun tai treenaamisen johdosta timmissä kunnossa. Tämä ketju todisti taas sen, että naiset vaatii miesten ulkonäöltä paljon enemmän kuin miehet naisilta. Miehille kelpaa tavallisenkin naisen pakarat, ei vaadita mitään treenaamista. Naiset ovat se pinnallisempi sukupuoli.

• ...

Äiti tuu pyyhkii..

• Nainen89_

Jos miehille annetaan kaksi kuvaa, jossa toisessa on tavallinen nainen ja toisessa sellainen timmipeppuinen urheilijanainen, niin kumman hän valitsisi?

Riippuu vamasti miehestä, mutta yleistäen uskoisin suuren osan miehistä valitsevan sen urheilijatypyn.

Omastakin mielestäni miesurheilijoilla on juuri täydellinen peppu. Silti oma mieheni on tavallinen tietokonenörtti, ylipainoinen ja mahakin pömpöttää kaljanjuonnin seurauksena. Ei haittaa. Hän on ihana persoona. :)

• N20

Hyvät pakarat eivät välttämättä ole urheilun ja treenamisen tulos, joillakin vain on hyvin muodostuneet pakarat. Parhaat pakarat onkin ollut miehillä, jotka eivät juuri urheile, kasvattavat vain lihasmassaa! Tässä minun mielipiteeni muiden joukkoon!

• Mies -85
        Nainen89_ kirjoitti:

Jos miehille annetaan kaksi kuvaa, jossa toisessa on tavallinen nainen ja toisessa sellainen timmipeppuinen urheilijanainen, niin kumman hän valitsisi?

Riippuu vamasti miehestä, mutta yleistäen uskoisin suuren osan miehistä valitsevan sen urheilijatypyn.

Omastakin mielestäni miesurheilijoilla on juuri täydellinen peppu. Silti oma mieheni on tavallinen tietokonenörtti, ylipainoinen ja mahakin pömpöttää kaljanjuonnin seurauksena. Ei haittaa. Hän on ihana persoona. :)

joita tulee kaupassa ja kadulla vastaan, eikä jostain Baywatch-sarjan haavemiehestä.

"Jos miehille annetaan kaksi kuvaa, jossa toisessa on tavallinen nainen ja toisessa sellainen timmipeppuinen urheilijanainen, niin kumman hän valitsisi?"

Ei liity aiheeseen. Missasit pointtini joko tahallaan tai tahattomasti, mutta se oli se, että miehille kelpaa katseen kohteeksi aivan hyvin myös tavallisen naisen pakarat (tätä näkee jatkuvasti kuinka miesten päät kääntyy katsomaan täysin tavallisen naisen persettä), kunhan naisella ei ole selvää ylipainoa. Naisille taas kelpaa katseen kohteeksi vain ne 5 prosenttia miehistä joilla on viimeisen päälle treenatut lihakset ympäri kehoa.

• Mies -85
        N20 kirjoitti:

Hyvät pakarat eivät välttämättä ole urheilun ja treenamisen tulos, joillakin vain on hyvin muodostuneet pakarat. Parhaat pakarat onkin ollut miehillä, jotka eivät juuri urheile, kasvattavat vain lihasmassaa! Tässä minun mielipiteeni muiden joukkoon!

viestistäsi.

"Hyvät pakarat eivät välttämättä ole urheilun ja treenamisen tulos, joillakin vain on hyvin muodostuneet pakarat. Parhaat pakarat onkin ollut miehillä, jotka eivät juuri urheile, kasvattavat vain lihasmassaa! Tässä minun mielipiteeni muiden joukkoon!"

Eli siis sinun mielestäsi parhaat pakarat on miehillä, jotka ei treenaa tai urheile, mutta jotka treenaa tai urheilee?

• Ukko -69
        Mies -85 kirjoitti:

joita tulee kaupassa ja kadulla vastaan, eikä jostain Baywatch-sarjan haavemiehestä.

"Jos miehille annetaan kaksi kuvaa, jossa toisessa on tavallinen nainen ja toisessa sellainen timmipeppuinen urheilijanainen, niin kumman hän valitsisi?"

Ei liity aiheeseen. Missasit pointtini joko tahallaan tai tahattomasti, mutta se oli se, että miehille kelpaa katseen kohteeksi aivan hyvin myös tavallisen naisen pakarat (tätä näkee jatkuvasti kuinka miesten päät kääntyy katsomaan täysin tavallisen naisen persettä), kunhan naisella ei ole selvää ylipainoa. Naisille taas kelpaa katseen kohteeksi vain ne 5 prosenttia miehistä joilla on viimeisen päälle treenatut lihakset ympäri kehoa.

Samaa mieltä. Mutta itse ajettelin tota prossaosuutta johonkin 15, mutta ehkä sinun viiden prossan arviosi on oikeempi. Samat prossajutut pätevät muuten myös kapakkapariutumisessa, ainakin noin yhden illan juttujen osalta. Naiset kamppailee jostain parhaimmasta kymmeneksestä ja muut aijät jäävät rannalla soittelemaan, vaikka tyytyisivät "ihan tavalliseen" panokaveriin.

• Mies -85 kirjoitti:

viestistäsi.

"Hyvät pakarat eivät välttämättä ole urheilun ja treenamisen tulos, joillakin vain on hyvin muodostuneet pakarat. Parhaat pakarat onkin ollut miehillä, jotka eivät juuri urheile, kasvattavat vain lihasmassaa! Tässä minun mielipiteeni muiden joukkoon!"

Eli siis sinun mielestäsi parhaat pakarat on miehillä, jotka ei treenaa tai urheile, mutta jotka treenaa tai urheilee?

,. noh eihän painojen nostelu mitään urheilua ole ,. tuskin siinä tulee hikikään ,. toista se on sauvakävely ,.

• salilta
        Mies -85 kirjoitti:

Yllättävän moni niistä "tavallisista naisistakin" käy kuntosalissa useamman kerran viikossa trimmaamassa mm. pakaroitaan. Eivät vain ne, jotka näyttävät aktiiviurheilijoilta. Eli "tavallisen näköinen" saattaa olla viikottaisen treenaamisen tulosta.

• Herkkupeppu Irmeli

Naiset ei vaadi mitään. Se, että hyvä peppu vetoaa naisiin, ei ole järjellä selitettävä juttu. On mahdotonta pitää miellyttävänä jotakin, joka ei sitä ole. Joko on hyvä peppu tai ei. En siis ITSE päätä siitä kiihotunko miehen pepusta vai en. Turha siis vetää hernettä nenään.

• no

ei tällä hyvällä perseellä mittään tee ku on turhan ujo..

• pääasia että sellanen on tai no väliäkö vaikkei oiskaan. sitäpaitsi kaikki ne on hyvännäkösiä, ohi lipuessaan pitää aina välttämättä vilkaista, niinhän ne miehetki tekee naisille. ja ei, turha nyt laittaa niitä laardipyllyjä.

• ne farkut

istuu eikä lökötä-olettaen, että käytä farkkuja, kuten voisin kysymysestäsi otaksua.

• agfsfgdfhdf

voisivat panna tosiaan pari kuvaa nyt. KUVIA!

• nostress

mulle siis :/

• Tykkäsin

Herkku!

• LautAA

Se että miehen täytyy olla timmi ja naisella persettä ja pakaraa, on perusteltavissa evoluutiolla. Timmi mies taistelee naaraista, hankkii sapuskaa ja osoittaa siten fitness-ominaisuutensa ja pääsee jakamaan sukua. Naisella taas täytyy olla lantiota, että se kykenee synnyttään ne jälkeläiset ja tissejä myös jotka on osoituksena hyvästä ravitsemustilasta.

• ,.varsin epäloogistahan se on naisen kiinnostua miehen takapuolesta ,. naisella ei pitäisi olla mitään asiaa sille osastolle ,.

• dscv

samaa mietin minäkin ja oon nainen..

mutta kai se ois hauska kosketella hyvää takapuolta :) en tiiä, en ole ikinä koskenu.

• dscv kirjoitti:

samaa mietin minäkin ja oon nainen..

mutta kai se ois hauska kosketella hyvää takapuolta :) en tiiä, en ole ikinä koskenu.

,.hississä vahingossa horjahtaa hyvää miestakapuolta päin ,. vahinkojahan sattuu ;)

• ghju
        HugaZaga kirjoitti:

,.hississä vahingossa horjahtaa hyvää miestakapuolta päin ,. vahinkojahan sattuu ;)

horjahtaminen käsi edellä jonkun takamusta päin ois liian noloa mulle.. Olen ujo. Eikä tää tilanne kestäis tarpeeks kauaa että pääsis hyvään tuntumaan tästä.

Voih, saispa itelle jonkun jota kosketella :)

• ghju kirjoitti:

horjahtaminen käsi edellä jonkun takamusta päin ois liian noloa mulle.. Olen ujo. Eikä tää tilanne kestäis tarpeeks kauaa että pääsis hyvään tuntumaan tästä.

jotkut miehet tykkää ujoista,. niinkuin minäkin .,
        takapuoleni on vaan ehkä liian taikinainen tällä hetkellä, yritän kuntoilla ,.

ei se miehen iskeminen niin vaikeaa ole, olenhan minäkin jo pikkusormesi ympärillä :D ,..,.

• v..tti
        ghju kirjoitti:

tietyt naiset ovat aika törkeitä ajamaan päin persettä, esim. pari viikkoa sitten kun olin ravintolan jonossa, niin muija takanani painautui perseeseeni muka jonon ahtaudesta johtuen (ei siellä takana niin pahaa ryysistä ollut) ja sitten kun otin puoli askelta eteen tilaa tehdäkseni, niin sama juttu. Sen nyt arvaa millainen huuto tulisi jos itse tuuppisin naisia lantiollani hanuriin yhtä röyhkeästi.

• Vanha puuma-sika
        v..tti kirjoitti:

tietyt naiset ovat aika törkeitä ajamaan päin persettä, esim. pari viikkoa sitten kun olin ravintolan jonossa, niin muija takanani painautui perseeseeni muka jonon ahtaudesta johtuen (ei siellä takana niin pahaa ryysistä ollut) ja sitten kun otin puoli askelta eteen tilaa tehdäkseni, niin sama juttu. Sen nyt arvaa millainen huuto tulisi jos itse tuuppisin naisia lantiollani hanuriin yhtä röyhkeästi.

Älä nyt poika pillastu, minä olisin kyllä taputtanut ihan reilusti pepullesi. Mutta vain jos se on todella hyvä.

• No kuule, se on sellainen joka on hyvin istuvissa housuissa.

• nams

no jääkiekkoilijoiden peput on iha nami nami ne on just sellaset niiku muitten miesten perseet pitäs ollakki (=

• fhfgf

Ai iso perse?

• Anonyymi

Tässä oot ihan täysin oikeassa ne on nii ihanii :)

• epäsovinnainen

onks se se sveitsiläinen ahteri, niinko mertaranta totes?

• sarvipäinen

Oijoijoi

Hyvä peppu

Tämä todistaa, että naiset ajattelevat kovasti myös muulla kuin latvallaan. Olisi kiva kuulla, mitä nämä kirjoittajat tekevät tällaisen tilanteen kohdatessaan...?

• tynnyri

Mitäs tytöt olette mieltä siitä, että millainen vaatetus tällasella kaverilla olis se paras, siis se joka ihan alle sekunnissa saa vede kielelle...kommentteja nyt.

• 45778568568

Voisitte laittaa jotain esim. kuvia "ihanneperseestä" (vaatteet päällä)!

• örvelö?

Vai oisko se niin, että tytöillä herahtaa vesi salamana kielelle sen pelkän "laitteen" himoittavuudesta?

• 9+3

Pieni ja tiukka hyvin istuvat farkut. Nam! :)

• abaeyeyweyahhacc

Timmi ja lihaksikas, ei mikään roikkuva ja hyllyvä. Muotoa pitää olla mutta ei enemmän kuin naisilla!

• dytjfyjut

lihaksikkaat, timmit ja pienet pikku herkkupakarat ja farkut!;) nams

• ....................

Apua! En ole koskaan kiinnittänyt huomiota miehen takapuoleen! Minulle merkkaa enemmänkin silmät tai vaikkapa hartiat. =)

• Anonyymi

Karvainen ja huonosti pyyhitty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      123
      3134
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      37
      2496
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2435
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      2159
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1700
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      172
      1406
    7. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      26
      1345
    8. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      291
      1239
    9. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      1231
    10. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      62
      1077
    Aihe