Naisten keskinäinen kilpailu

Anonyymi-ap

Tohtori D. Sulikowski on tutkinut aihetta kattavasti ja on alan asiantuntija. Naisen kilpailija pariutumiskisassa on toinen nainen, ja nainen kohdistaa toiseen kaikenlaisia keinoja joilla saa alennettua tämän toisen naisen viehättävyyttä miesten silmissä. Asiaa on tutkittu mm. kampaamotestillä jossa naisilta kysytään paljonko toiselta naiselta pitäisi leikata hiuksia, kuinka lyhyeksi, ja kauniimmilta naisilta toiset halusivat leikata enemmän kuin olisi tarpeellista.

The Vicious Tactics of Female Sexual Competition - Dr Dani Sulikowski
https://www.youtube.com/watch?v=TX_iMpNyzIo

90

263

Vastaukset 90

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tästä olisi hauskaa kuulla käytännössä havaittuja ilmenemusmuotoja.

Minusta on päivänselvää, että naisten kannattaa kilpailla keskenään, koska kaikki eivät voi saada kaikkea vaan joku saa enemmän tai onnistuu tavoitteissa paremmin.

Mutta käytännössä mitään kilpailua ei kuitenkaan missään näy. Omituista.

• Anonyymi00003

Se on salattua toimintaa, tarkoitus siinä on ettei kukaan huomaa mitään, varsinkaan sen kohde itse. Sen takia piti järjestää keinotekoinen tilanne jota voitiin tarkkailla, että saatiin asia todettua virallisesti.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Se on salattua toimintaa, tarkoitus siinä on ettei kukaan huomaa mitään, varsinkaan sen kohde itse. Sen takia piti järjestää keinotekoinen tilanne jota voitiin tarkkailla, että saatiin asia todettua virallisesti.

Ei ole salattua, ihan
        avointa simputusta.

• Anonyymi00073
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Ei ole salattua, ihan
        avointa simputusta.

Sotket taas asiaan kateellisuuden ja kateelliset puheet ja teot.

• Anonyymi00001

No hyvä. En ole tosin moiseen kilpailuun ikinä missään törmännyt. Toisaalta mitäpä väliä sillä olisikaan, kun oma kilpailuviettini on melkolailla nolla. Yksikään mies ei ole sen arvoinen, että olisin vaivautunut kilpailemaan hänestä.

• Anonyymi00002

Täytyy todeta samaa. En ole koskaan havainnut tällaista kilpailua naisten puolelta. Kaksi miestä sen sijaan on aikanaan yrittänyt asettaa minua kilpailuasetelmaan, yrittänyt tehdä minua mustasukkaiseksi. Molemmilla kerroilla poistun miehen elämästä välittömästi tuon yrityksen haistettuani, enkä vastanut enää yhteydenottoihin.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Täytyy todeta samaa. En ole koskaan havainnut tällaista kilpailua naisten puolelta. Kaksi miestä sen sijaan on aikanaan yrittänyt asettaa minua kilpailuasetelmaan, yrittänyt tehdä minua mustasukkaiseksi. Molemmilla kerroilla poistun miehen elämästä välittömästi tuon yrityksen haistettuani, enkä vastanut enää yhteydenottoihin.

Kokeile seuraavan kerran kolmea miestä, toimii varmasti paremmin.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Kokeile seuraavan kerran kolmea miestä, toimii varmasti paremmin.

Minulla on jo iät ja ajat ollut mies. Miten se, että miehiä olisi ollut kolme, olisi muka auttanut? Olen aina ollut kiinnostunut vain yhdestä miehestä kerrallaan.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Minulla on jo iät ja ajat ollut mies. Miten se, että miehiä olisi ollut kolme, olisi muka auttanut? Olen aina ollut kiinnostunut vain yhdestä miehestä kerrallaan.

"Miten se, että miehiä olisi ollut kolme, olisi muka auttanut? Olen aina ollut kiinnostunut vain yhdestä miehestä kerrallaan."

Tuo yksilä vain on niin heikkoälyinen, ettei tajunnut kyseessä olleen miehen, joka sitä kilpailuttamista yritti.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Noinhan se juuri usein menee. Omakin kokemukseni on nimenomaan tuo, että miehet yrittävät kilpailuttaa naisia keskenään. Yleensä molemmat naiset vain toteavat vain, että ei kiitos ja häipyvät.

• Anonyymi00008

Kuulostaa hyvin oudolta. En tajua ketä kiinnostaisi jokun toisen naisen hiusten pituus. Kaikkea sitä kuuleekin.

• Anonyymi00009

Kuullostat kovin loukkaantuneelta kun asiaa tutkitaan.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Kuullostat kovin loukkaantuneelta kun asiaa tutkitaan.

Sinä taas et taida oikein tunnistaa loukaantumista.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Sinä taas et taida oikein tunnistaa loukaantumista.

Koeta ymmärtää. Tuo on tuollainen jähän älyllisesti vajaaksi jäänyt yksilö, kuten kaikista näistä sen jutuista huomaa.

• Sukupuolten välinen kilpailu on turhaa ja tyhmää kaikinpuolin ja perustuu vain ja ainoastaan benefitteihin, etuihin ja niitten jahtaamiseen. Ja en katsele tuubejasi.

En jaksa.

• Itse olen keskittyny kilpailun sijaan löytämään sen mistä ei tarvitse kilpailla, en viitsi hikoilla pilan päin.

• Anonyymi00041
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Itse olen keskittyny kilpailun sijaan löytämään sen mistä ei tarvitse kilpailla, en viitsi hikoilla pilan päin.

Ehkei nyt olekaan kyse siitä että saat haluamasi ja löydät suuren rakkauden. Vaan siitä että se olit just sinä joka voitti skaban. Sai sen mitä muut halusi, tai josta ainakin kilpaili. Testaillaan markkina-arvoa tai jotain. Itsetunto kuraa.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Ehkei nyt olekaan kyse siitä että saat haluamasi ja löydät suuren rakkauden. Vaan siitä että se olit just sinä joka voitti skaban. Sai sen mitä muut halusi, tai josta ainakin kilpaili. Testaillaan markkina-arvoa tai jotain. Itsetunto kuraa.

En ole koskaan omistanut kilpailuviettiä. Minua on lukemattomat kerrat elämässäni oikein yrittämällä yritetty saada siitä ja tästä, mutta kun ei minua kiinnosta kilpaileminen kilpailun vuoksi ja voittaminen. Minut voi saada kilpaileman vain jostakin minkä ehdottomasti haluan, eikä siitäkään, jos se on ihminen. Jos minun tarvitsisi ihmisestä kilpailla, niin hän ei ole minun arvoiseni.

• Anonyymi00012

Naisten vastaukset on vähän samanlaiset kuin joidenkin poliitikkojen ja asiantuntijoiden. Ei tunnista ilmiöitä, vaikka kyseiset ilmiöt olisi joka päivä selvästi omin silmin havaittavissa. Todellisuuden kieltämisen mestareita. 😂

• Miesten kilpailu tulee ihan täsmälleen samasta syystä, benefittien eli etujen jahtaamisesta. Ja varmaan tunnet muutaman miehenkin jouta ei kiinnosta vittujakaan kiloailka niistä, naisissa ei ole mitään eroa tässä kohtaa.

Ainia ero voi olla, että naisia on opetettu olemaan miehistä riippuvaisia. Muttei onneksi kaikki naiset mene siihenkään lankaan.

• Että keksi joku uusi jekku taas mille hörötellä. 😊

• Anonyymi00015
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Miesten kilpailu tulee ihan täsmälleen samasta syystä, benefittien eli etujen jahtaamisesta. Ja varmaan tunnet muutaman miehenkin jouta ei kiinnosta vittujakaan kiloailka niistä, naisissa ei ole mitään eroa tässä kohtaa.

Ainia ero voi olla, että naisia on opetettu olemaan miehistä riippuvaisia. Muttei onneksi kaikki naiset mene siihenkään lankaan.

Miehet ei kiellä tosiasioita. Elleivät sitten ole niitä kaikkien rakastamia feministimiehiä, joita ei voi enää miehiksi sanoa. Eunukkeja kun ovat. 😂

• Anonyymi00015 kirjoitti:

Miehet ei kiellä tosiasioita. Elleivät sitten ole niitä kaikkien rakastamia feministimiehiä, joita ei voi enää miehiksi sanoa. Eunukkeja kun ovat. 😂

Ei naisetkaan sen enempää ja ketkä kieltää, niin ne kieltää molemmissa sukupuolissa.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Ei naisetkaan sen enempää ja ketkä kieltää, niin ne kieltää molemmissa sukupuolissa.

Se nyt vaan on niin, että kaikki ihmiset ei uskalla kohdata tosiasioita ja vielä useampi ei edes ymmärrä kuin oman totuutensa tosiasiana. Vitukas homma.

• Anonyymi00023
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Todellisuuden kieltäminen on naisiin sisään rakenettu ominaisuus. Naiset ei voi sille mitään. Tekevät sitä koko ajan, vaikka itsekin tietävät kuin turhaa se on. Tämän takia naiset on enemmistönä myös terapeuttien asiakkaina. He ovat oppimassa siellä todellisuuden hyväksymistä.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Todellisuuden kieltäminen on naisiin sisään rakenettu ominaisuus. Naiset ei voi sille mitään. Tekevät sitä koko ajan, vaikka itsekin tietävät kuin turhaa se on. Tämän takia naiset on enemmistönä myös terapeuttien asiakkaina. He ovat oppimassa siellä todellisuuden hyväksymistä.

Totta, hyvin sanottu.

Kun naisen oma mielikuvitusmaailma törmää reaalimaaliman kanssa, seuraa henkinen kriisi ja nainen tarvitsee terapiaa ja lääkitystä.

• Anonyymi00023 kirjoitti:

En usko noin mustavalkoiseen selitykseen. Naisia on ehdollistettu enemmän, mitä miehiä ja ongelmat kumpuaa siitä. Ei suoraan sukupuolesta, vaan purkista missä on pidetty naista.

Mulla ei ole ollut koskaan vaikeutta hyväksyä tosiasioita, olen niitä aina jopa jahdannut. Tietääkseni olen yhä nainen. Vaikken harrastakkaan naiseutta oppikirjojen mukaan.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

En usko noin mustavalkoiseen selitykseen. Naisia on ehdollistettu enemmän, mitä miehiä ja ongelmat kumpuaa siitä. Ei suoraan sukupuolesta, vaan purkista missä on pidetty naista.

Mulla ei ole ollut koskaan vaikeutta hyväksyä tosiasioita, olen niitä aina jopa jahdannut. Tietääkseni olen yhä nainen. Vaikken harrastakkaan naiseutta oppikirjojen mukaan.

"Naisten ehdollistaminen (tai sosiaalistaminen) tarkoittaa prosessia, jossa yhteiskunta, kulttuuri ja perhe opettavat tytöille ja naisille heiltä odotettuja rooleja, käyttäytymismalleja ja arvoja. Tämä ohjaus alkaa jo varhaislapsuudessa ja jatkuu läpi elämän."

Ei ihme, jos terapiaa tarvitaan.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

"Naisten ehdollistaminen (tai sosiaalistaminen) tarkoittaa prosessia, jossa yhteiskunta, kulttuuri ja perhe opettavat tytöille ja naisille heiltä odotettuja rooleja, käyttäytymismalleja ja arvoja. Tämä ohjaus alkaa jo varhaislapsuudessa ja jatkuu läpi elämän."

Ei ihme, jos terapiaa tarvitaan.

Suosittelen olemaan kuin minä, elää oman tahdon ja pään mukaan. Elämä on paljon avarampaa niin, kun ei sullo itseään muitten purkkeihin ja tulee pois niistä.

• Anonyymi00028
        Tökstöksnöö kirjoitti:

ET OLE NAINEN, ET OLE KOSKAAN OLLUT YHTÄKÄÄN PÄIVÄÄ NAINEN.

Joten et voi sanoa mitä naiset on tai mitä mieltä naiset on tai mitä naisten tekee tai mitä naiset ajattelee tms.

• Anonyymi00028 kirjoitti:

Joten et voi sanoa mitä naiset on tai mitä mieltä naiset on tai mitä naisten tekee tai mitä naiset ajattelee tms.

Kromosomien ja anatomian mukaan olen. Aivoistani kukaan ei sitten osaa varmaksi sanoakkaan ilman tutkimuksia onko ne miestyypilliset ja vaikuttaa minuun persoonana miestyypillisiin asioihin orientoivasti.

Täytyy lahjoittaa pää tieteelle.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Kromosomien ja anatomian mukaan olen. Aivoistani kukaan ei sitten osaa varmaksi sanoakkaan ilman tutkimuksia onko ne miestyypilliset ja vaikuttaa minuun persoonana miestyypillisiin asioihin orientoivasti.

Täytyy lahjoittaa pää tieteelle.

Mutta jos siis kehon anatomian ja kromosomien mukaan asiaa tarkastellaan, olen enemmön nainen kun mies jolla on naisen kromosomit, miehen anatomia.

Aivot meillä voikin olla sitten samankaltaiset.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Mutta jos siis kehon anatomian ja kromosomien mukaan asiaa tarkastellaan, olen enemmön nainen kun mies jolla on naisen kromosomit, miehen anatomia.

Aivot meillä voikin olla sitten samankaltaiset.

Ehkä siinä kohtaa, kun aivojani luotiin lorahti luonnon kemistilla liikaa mieshormoonia litkuun ja sai aikaan miesaivoisen naisen. Huppista perkele, olikohan sillä kemistillä univelkaa vai ajatuskatko. Vai tekikö tahallaan källin. 😝

Niin tai näin, näillä spekseillä se on tultava toimeen kelpaa tai ei.

• Anonyymi00035

No kerrohan missä muka olen näitä joka päivä nähnyt?

• Anonyymi00037
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Tässäkään keskustelussa yksikään nainen ei ole kieltänyt tuota mahdollisuutta. Se, ettei henkilä itse ole koskaan johonkin asiaan törmännyt, ei tarkoita, että hän kieltäisi sen olemassaolon. En esimerkiksi ole itse koskaan nähnyt sinivalasta, mutta en minä väitä, etteikö niitä olisi olemassa.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Tässäkään keskustelussa yksikään nainen ei ole kieltänyt tuota mahdollisuutta. Se, ettei henkilä itse ole koskaan johonkin asiaan törmännyt, ei tarkoita, että hän kieltäisi sen olemassaolon. En esimerkiksi ole itse koskaan nähnyt sinivalasta, mutta en minä väitä, etteikö niitä olisi olemassa.

En tunnista tätä ilmiötä :D

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Ehkä siinä kohtaa, kun aivojani luotiin lorahti luonnon kemistilla liikaa mieshormoonia litkuun ja sai aikaan miesaivoisen naisen. Huppista perkele, olikohan sillä kemistillä univelkaa vai ajatuskatko. Vai tekikö tahallaan källin. 😝

Niin tai näin, näillä spekseillä se on tultava toimeen kelpaa tai ei.

Ei tästä muuta haittaa ole, kun ettei seksuaalisuus ole voinut toteutua ihan silleen, kun aivoissa tapahtumankulun kuuluisi mennä.

Eli kohtaanto ongelma, josta mitä luultavammin johtuu osittain ainakin sekin ettei seksielämä kiinnosta. Eikä ole koskaan kiinnostanut mitenkään vahvasti ja nautinnon kokeminen väärinpäin asetelmassa on hiton vaikeaa. Aivot ei meinaa kyetä menemään anatomian ehdoilla. Sitten on helpompi olla ilman jo kokonaan.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Ei tästä muuta haittaa ole, kun ettei seksuaalisuus ole voinut toteutua ihan silleen, kun aivoissa tapahtumankulun kuuluisi mennä.

Eli kohtaanto ongelma, josta mitä luultavammin johtuu osittain ainakin sekin ettei seksielämä kiinnosta. Eikä ole koskaan kiinnostanut mitenkään vahvasti ja nautinnon kokeminen väärinpäin asetelmassa on hiton vaikeaa. Aivot ei meinaa kyetä menemään anatomian ehdoilla. Sitten on helpompi olla ilman jo kokonaan.

Mutta nyt the crap.. Töitä tekemään.

https://youtu.be/DQzokXeGkDw?is=81Oj8z_Rdwi8W91G

• Anonyymi00013

niin 6tarekenee skshyb vin joxd xcixcälämpo lui 35 sdtrtta

• Anonyymi00014

Tunnistan ilmiön, mutta älykkäämmät naiset tunnistavat ja kompensoivat kateutta ilmiönä, kääntämällä kateuden tunteet toisaalle.
      Mutta esimerkkejähän naisten välisestä kateudesta löytyy jopa kimppuun käymisestä esim. yhdistyneenä mustasukkaisuuteen vrt. Martina ja Sofia.
      Tuhkimo-satukin on takuulla saanut innoituksensa elävästä elämästä.

Itselläni on pitkät hiukset nykyisin 😄

-Ty

• Anonyymi00016

Eli kyse ei tietysti ole pelkästään kateudesta, vaan siitä, mitä ihminen tekee kateuden tai uhan tunteelle. Toinen alkaa vähätellä kilpailijaansa, toinen vetäytyy, kolmas yrittää päihittää tämän ja joku taas osaa tunnistaa tunteen itsessään ja käsitellä sitä.

-Ty

• Anonyymi00018

Kyse ei ollut nyt ollenkaan kateudesta.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Meinaatko, ettei kilpailu naisten kesken liity kateuteen?

-Ty

• Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

-Ty

Tietysti liittyy. Sen näkee sokea apinakin.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00026 kirjoitti:

-Ty

Kateus on täysin eri asia kuin tämä mistä on puhe.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Tutkimusnäyttö tukee yhteyttä naisten välisen kilpailun ja kateuden välillä. Erityisesti voimakkaammin kilpaileviksi itsensä kokevat naiset näyttävät olevan herkempiä kokemaan kateutta tai mustasukkaisuutta kilpailijoita kohtaan, etenkin kun kilpailija koetaan viehättäväksi, vaikutusvaltaiseksi tai muuten uhkaavaksi.
        Mutta ei se nyt suoraan liitykään.

-Ty

• Anonyymi00045
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Tutkimusnäyttö tukee yhteyttä naisten välisen kilpailun ja kateuden välillä. Erityisesti voimakkaammin kilpaileviksi itsensä kokevat naiset näyttävät olevan herkempiä kokemaan kateutta tai mustasukkaisuutta kilpailijoita kohtaan, etenkin kun kilpailija koetaan viehättäväksi, vaikutusvaltaiseksi tai muuten uhkaavaksi.

-Ty

Yksinkertaistettu mekanismi: kilpailija koetaan uhaksi → sosiaalinen vertailu → kateus/mustasukkaisuus → kilpailullinen käyttäytyminen

Tälle on tutkimuksellista tukea.

Esimerkiksi Arnockyn ym. vuoden 2023 tutkimuksessa 189 naista osallistui tutkimukseen, jossa tarkasteltiin romanttista mustasukkaisuutta, kateutta ja ulkonäön kohentamiseen liittyvää käyttäytymistä. Romanttinen mustasukkaisuus ja taipumus kateuteen olivat positiivisesti yhteydessä toisiinsa. Tutkimuksen lähtökohtana oli nimenomaan se, että naisten ulkonäköön liittyvä käyttäytyminen voi toimia osana seksuaalista kilpailua.

Lisäksi tutkimuskatsauksissa on kuvattu, että naisten välinen kilpailu voi ilmetä esimerkiksi kilpailijan maineen vahingoittamisena, sosiaalisena poissulkemisena, juoruiluna ja itsekorostuksena eikä välttämättä suorana fyysisenä aggressiona.

-Ty

• Anonyymi00047
        Anonyymi00031 kirjoitti:

-Ty

Pitäisi ensin määritellä se kateus ilmiönä aika tarkasti, mutta jos sitä sanaa käytetään hyvin vapaasti ja yleisluontoisesti niin ehkä sitten.

Mielestäni tutkimuksessa tosin ei ollut kyse mistään tuollaisesta, mutta saat olla eri mieltä jos haluat...
        En nyt muistaisi että tutkimuksessa edes puhuttiin kateudesta yhtään mitään.

• Anonyymi00017

mulkut, orpon, stupin kaltaiset feikki miehet tekee ihan samaa..

• Anonyymi00019

Tutkimuksessa keskityttiin enemmän siihen mitä se nainen oikeasti tekee, kuin että mitä se puhuu. Koska naisten puheet, ne nyt vaan on naisten puheita.

• Anonyymi00020

Naisten välinen kilpailu on ilmeisen todellinen ilmiö, mutta olen itse aina ottanut vähän sellaisen asenteen koko asiaa kohtaan, etten lähde mukaan mihinkään vääntöön tai draamailuun.

Olen saanut omiin tarpeisiini ihan riittävästi huomiota miehiltä, joten en ole koskaan kokenut mitään tarvetta lähteä kilpailemaan saati painamaan muita naisia alas. Ka jos mies, josta olen kiinnostunut, ei osoita kiinnostusta minua kohtaan, niin en minä kyllä ala siitä huomiosta kenenkään toisen naisen kanssa kilpailemaan vaan hyväksyn tilanteen ja jatkan eteenpäin.

Aletheias

• Anonyymi00022

"Naisten välinen kilpailu on ilmeisen todellinen ilmiö"

Olen törmännyt siihen vain yksittäisissä keskinkertaisissa amerikkalaisissa elokuvissa. Mutta niissäkin käy usein, että kilpailevat naiset ystävystyvät.

- Sheena

• Anonyymi00030
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Olen törmännyt siihen vain yksittäisissä keskinkertaisissa amerikkalaisissa elokuvissa. Mutta niissäkin käy usein, että kilpailevat naiset ystävystyvät.

- Sheena

Tätä on käsittääkseni ihan tutkittu ja ilmeisesti sitä esiintyy, mutta myöskään omassa elämässäni se ei ole näytellyt suurta roolia. Olen kyllä havainnut naisten välistä kateutta jne mikä menee ehkä samaan ilmiöön, mutta luulen myös, että eniten tämä näkyy joissain chick flick-leffoissa.

Aletheias

• Anonyymi00038
        Anonyymi00022 kirjoitti:

- Sheena

Sama. Olen törmännyt kyseiseen ilmiöön vain fiktioissa. Maailmassa toki on monta muutakin ilmiötä, joihin olen törmännyt vain fiktioissa. Moni niistä lienee kuitenkin todellinen ilmiö.

• Anonyymi00021

"Kampaamotesti" 🤭... oikein tohtori, joo 🤣

Onpa taas tyhjänpäiväinen tutkimus, en arvosta.

- Sheena

• Anonyymi00024

No, jos sinulla on joku parempi idea millä asiaa voidaan tutkia niin voit ihan vapaasti sen ilmoittaa.

Aihe on hyvin hankalasti tutkittavissa kun naiset kieltävät ja salaavat koko ilmiön olemassaolon, joten ainoa mahdollisuus tarkastella ilmiötä on piilokameratyylinen huijaus-skenaario.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00024 kirjoitti:

No, jos sinulla on joku parempi idea millä asiaa voidaan tutkia niin voit ihan vapaasti sen ilmoittaa.

Aihe on hyvin hankalasti tutkittavissa kun naiset kieltävät ja salaavat koko ilmiön olemassaolon, joten ainoa mahdollisuus tarkastella ilmiötä on piilokameratyylinen huijaus-skenaario.

Antaa tutkijan tutkia vapaasti, asia ei kiinnosta minua.

- Sheena

• Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Antaa tutkijan tutkia vapaasti, asia ei kiinnosta minua.

- Sheena

No ei varmasti niin. Ei kiinnosta mutta teet sitä vaan itse.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Ne on uksittaistapauksia.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00033 kirjoitti:

No ei varmasti niin. Ei kiinnosta mutta teet sitä vaan itse.

Vaan en tee.
        Jokainen nainen saa vapaasti leikata hiuksensa sellaiseksi kuin tykkää, seurustella kenen kanssa haluaa - tai jopa kilpailla miehistä, jos katsoo sen parhaakseen. Minua ei kilpailu kiinnosta, eikä kilpailuhenkiset ihmiset.

- Sheena

• Anonyymi00058
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Vaan en tee.
        Jokainen nainen saa vapaasti leikata hiuksensa sellaiseksi kuin tykkää, seurustella kenen kanssa haluaa - tai jopa kilpailla miehistä, jos katsoo sen parhaakseen. Minua ei kilpailu kiinnosta, eikä kilpailuhenkiset ihmiset.

- Sheena

Niinhän ne just pahimmat aina sanoo....

• Anonyymi00076
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Niinhän ne just pahimmat aina sanoo....

Olisiko perusteluja, vai muuten vain nimittelet "pahimmaksi".

- Sheena

• Anonyymi00036

Raaka laji.

• Anonyymi00042

Monilla ihmisillä on heikko itsetunto ja se johtaa sitten helposti kaikenlaiseen pöljäilyyn. Hyvällä itsetunnolla varustettu ei uhraa ajatustakaan jonkun toisen hiusten pituudelle. Jo se, että henkilö ylipäänsä kyselee mitä hänen pitäisi hiuksilleen tehdä, kertoo aika heikosta itsetunnosta. En ole koskaan kysynyt, eikä kukaan ole koskaan yrittänyt ohjeistaa hiusteni kanssa. Oikeastaan aina kampaajat ovat yrittäneet leikata hiuksiani liian vähän, eivät kertaakaan liikaa. Kaikkia kuulemiani kampaamokauhutarinoita yhdistää kampaajan huono ohjeistaminen, yhdistettynä jo tehdyn virheen epätoivoiseen korjausyritykseen. En sano, etteikö joku kampaaja jossain voisi ihan tahallaan sabotoida asiakkaidensa hiuksia, mutta ihmettelen miten sellainen bisnes pysyy pystyssä.

No oma mielikuvani hiuksista on ehkä muutenkin hieman vääristynyt, koskaen ola koskaan pitänyt mahdollista huonoa leikkausta maailmanloppuna. Hiukset kasvavat, joten who cares. Varmaan voimakkaan hiustenkasvun luoma vääristymä. Onko se nyt niin vakavaa, jos tänään leikattaisiin liikaa, kun ovat jo ensi kuussa melkein kolme senttiä pidemmät? Tuosta syystä muuten kampaajatkin aina leikkaavat hiuksiani liian vähän, jolleivät ole niitä aiemmin leikanneet. Hehän eivät voi tietää miten tajutonta tahtia ne kasvavat.

• Anonyymi00051

Minulle sanoi kerran yksi kampaaja, ettei tuttavien vinkit aina ole välttämättä hyviä... Hän suostui leikkaamaan hiukseni ihan lyhyeksi, mutta mieleen jäi tuo hänen huomautuksensa. Minulla oli silloin pitkät hiukset, jotka siis leikkautin lyhyeksi tuttavan vinkistä. Myöhemmin kasvatin uudelleen pitkät hiukset, koska tajuan nykyisin, ettei lyhyet hiukset sovi minulle. Ehkä tuttava oli aidosti sitä mieltä kuin sanoi, mutta on myös mahdollista, ettei näin ollut.

• Anonyymi00056

Kampaamoissa on hyvin tavallista,
        että kampaaja a) haukkuu asiakkaan hiukset ja hiuslaadun ja b)
        se leikkaa luvatta liian paljon,
        koska KAMPAAJALLA ON MIELIPIDE.

Lakkasin käymästä kampaajalla hämeessä asuessa.
        Kammottavia kokemuksia.

• Anonyymi00057

Yritän tässä nyt oikein miettimällä miettiä mistä olen elämässäni kilpaillut. Olen kilpaillut opiskelupaikoista, työpaikoista, työprojekteista, rahoituksesta ja muista tuon kaltaisista asioista. Hiusteni pituudella ei ole ollut noiden saamisen kannalta mitään väliä, joten ehkä siksikään en hiusten pituuden tärkeyttä. Noissa kaikissa mainitsemistani on kilpailtu substanssilla, osaisella, valmistautumisen laadulla jne. Lisäksi työhöni liittyen olen kilpaillut lähinnä vain miehiä vastaan ja kyllä aina saanut sen, minkä olen kokenut tavoittelemisen arvoiseksi. Minun kilpailuviettini on likipitäen nolla ja lähden ylipäänsä kilpailemaan vain jostakin, minkä ehdottomasti haluan.

En nyt vain kertakaikkiaan keksi ainoatakaan sellaista tilannetta, jossa olisin kilpaillut miehestä. Muistan muutamankin sellaisen kerran, jossa tuttu nainen on ihmetellyt rautaista itsetuntoani parisuhteeseeni liittyen. Esimerkkinä tuli mieleen sellaiset hetket, kun joku tuntematon nainen on baarissa jututtanut miestäni. Joskus tosiaan on joku tuttu kysynyt, etteikö se häiritse minua. No eipä häiritse ei. Jos on mennäkseen niin menee ja tietää tasan tarkkaan mitä tekee. Ei siinä ole mitään sen ihmeellisempää. Sattuisihan se, mutta elämä jatkuu silti. Tässä asiassa ehkä vääristyy, koska en ole koskaan rakentanut elämääni vain toisen ihmisen varaan.

Ja siis toki olen elämässäni törmännyt myös naisiin, jotka eivät ole pitäneet minusta. En kuitenkaan koe koskaan olleen minkäänlaisessa kilpailuasetelmassa heidän kanssaan. Heillä ei ole koskaan ollut mitään mitä voisin edes teoriassa haluta.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Minulle sanoi kerran yksi kampaaja, ettei tuttavien vinkit aina ole välttämättä hyviä... Hän suostui leikkaamaan hiukseni ihan lyhyeksi, mutta mieleen jäi tuo hänen huomautuksensa. Minulla oli silloin pitkät hiukset, jotka siis leikkautin lyhyeksi tuttavan vinkistä. Myöhemmin kasvatin uudelleen pitkät hiukset, koska tajuan nykyisin, ettei lyhyet hiukset sovi minulle. Ehkä tuttava oli aidosti sitä mieltä kuin sanoi, mutta on myös mahdollista, ettei näin ollut.

Tuossa on loistava esimerkki aiheesta, kampaaja tietää tarkkaan mistä on kyse, ja yrittää varoittaa asiakasta. Mutta asiakas ymmärtää itse vain kantapään kautta.

• Anonyymi00063
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Yritän tässä nyt oikein miettimällä miettiä mistä olen elämässäni kilpaillut. Olen kilpaillut opiskelupaikoista, työpaikoista, työprojekteista, rahoituksesta ja muista tuon kaltaisista asioista. Hiusteni pituudella ei ole ollut noiden saamisen kannalta mitään väliä, joten ehkä siksikään en hiusten pituuden tärkeyttä. Noissa kaikissa mainitsemistani on kilpailtu substanssilla, osaisella, valmistautumisen laadulla jne. Lisäksi työhöni liittyen olen kilpaillut lähinnä vain miehiä vastaan ja kyllä aina saanut sen, minkä olen kokenut tavoittelemisen arvoiseksi. Minun kilpailuviettini on likipitäen nolla ja lähden ylipäänsä kilpailemaan vain jostakin, minkä ehdottomasti haluan.

En nyt vain kertakaikkiaan keksi ainoatakaan sellaista tilannetta, jossa olisin kilpaillut miehestä. Muistan muutamankin sellaisen kerran, jossa tuttu nainen on ihmetellyt rautaista itsetuntoani parisuhteeseeni liittyen. Esimerkkinä tuli mieleen sellaiset hetket, kun joku tuntematon nainen on baarissa jututtanut miestäni. Joskus tosiaan on joku tuttu kysynyt, etteikö se häiritse minua. No eipä häiritse ei. Jos on mennäkseen niin menee ja tietää tasan tarkkaan mitä tekee. Ei siinä ole mitään sen ihmeellisempää. Sattuisihan se, mutta elämä jatkuu silti. Tässä asiassa ehkä vääristyy, koska en ole koskaan rakentanut elämääni vain toisen ihmisen varaan.

Ja siis toki olen elämässäni törmännyt myös naisiin, jotka eivät ole pitäneet minusta. En kuitenkaan koe koskaan olleen minkäänlaisessa kilpailuasetelmassa heidän kanssaan. Heillä ei ole koskaan ollut mitään mitä voisin edes teoriassa haluta.

Tuosta tekstistä paistaa kauas psykopatologinen tila.

• Anonyymi00064
        Anonyymi00051 kirjoitti:

"Minulle sanoi kerran yksi kampaaja, ettei tuttavien vinkit aina ole välttämättä hyviä..."

Sius jutteleeko joku oikeasti tuttaviensa kanssa hiuksista? Antaako joku oikeasti tuttavilleen vinkkejä jostain hiusten leikkauksista? Äitin toki aina jostain bongaa jonkun hiustyylin ja sitten saattaa kysäistä, että olisikohan tämä ok. Vakiovastaukseni "Mikä ettei, jos tykkäät. Kasvaahan ne hiukset taas ja voit ensi kerralla taas vaihtaa, jos ei ollutkaan hyvä."

• Anonyymi00066
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Kampaamoissa on hyvin tavallista,
        että kampaaja a) haukkuu asiakkaan hiukset ja hiuslaadun ja b)
        se leikkaa luvatta liian paljon,
        koska KAMPAAJALLA ON MIELIPIDE.

Lakkasin käymästä kampaajalla hämeessä asuessa.
        Kammottavia kokemuksia.

En ole koskaan käynyt yhdessäkään tuollaisessa kampaamossa, eikä yhdelläkään hiuksiani leikanneella kampaajalla ole ollut mielipidettä (ainakaan ääneen sanottua sellaista), eikä yksikään ole koskaan moittinut hiuksiani. Lienen hyvä valitsemaan kampaajani.

• Anonyymi00068
        Anonyymi00063 kirjoitti:

Tuosta tekstistä paistaa kauas psykopatologinen tila.

Kyllä, hyvä itsetunto. Sinulla ilmeisesti ei ole.

• Anonyymi00043

En avaa linkkiä, mutta ilmiö on totta, kuten esimerkiksi
      miten naiset vihaa toisiaan. Sen huomaa jokaisella työpaikalla ja
      hämäläiset osaa vihaamisen parhaiten.

Kannattaa siirtyä pois ainakin siltä alueelta.

• Anonyymi00046

En törmännyt Hämeessä asuessani tuollaiseen vihaan. Noin yleisesti ottaen, jos törmää jatkuvasti vaikkapa vihaan, niin kannattaa tarkastella myös omaa käytöstään. Itseäni kohtaan muut naiset käyttäytyvät aina hyvinkin neutraalisti.

• Anonyymi00049
        Anonyymi00046 kirjoitti:

En törmännyt Hämeessä asuessani tuollaiseen vihaan. Noin yleisesti ottaen, jos törmää jatkuvasti vaikkapa vihaan, niin kannattaa tarkastella myös omaa käytöstään. Itseäni kohtaan muut naiset käyttäytyvät aina hyvinkin neutraalisti.

Jos olet hämäläinen, osaat kävellä keskellä katua ja
        luetella omaisuudet, puolisot, omat kromosomivirheesi, syöpähistoriasi, koirat ja asettua siihen.

Kukaan ei kilpaile, kun sanot MITEN ISO KARTANO SULLA JA SUN MIÄHELLÄ ON! Kerro vielä osakkeiden määrä ja lasten mopot ja päristimet.

Etkä pahastu, kun joku tulee rääkymään sulle, se on niin normaalia siellä.

Hämäläiset akat ei suhtaudu neutraalisti mihinkään. Puoliryssiä.
        Ja muista hakata sähköautollasi muiden autojen kylkiin.
        Sen ne tekee.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Niin hämäläinen vastaus: ”ei mulla vaa…”
        ”vika on ittessäs..”

Vaikka kiusaaminen rehottais kuin sinilevä.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Niin hämäläinen vastaus: ”ei mulla vaa…”
        ”vika on ittessäs..”

Vaikka kiusaaminen rehottais kuin sinilevä.

Lisäys hämäläisyyteen: NE luettelee heti, kuka on kenenki sukulainen.
        Ja sitten katsotaan kulmien alta.

Ja juoruaminen, laitetaan joku UTELEMAAN.
        Hämäläiset on utelun mestareita. Kovempia,
        huomaat yht äkkiä, että sut on ryöstetty, ja prc pantu.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Riksulainen pikantti ominaisuus
        hymyillä ja irvistää - ilme yhtä aikaa. Se on tosi outo (banjo fiilis, syvä joki).
        Aikuiset pyörittelee silmiä kuten yläasteikäiset.

Normi: täysi ilmeettömyys, ei naurua, ei ilmeitä, ei improa.
        NONE. Ainoastaan se riksu - virne
        on sallittu.

Jos siitä poikkeaa, aikuiset pyörittelee silmiä.

• Anonyymi00054
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Riksulainen pikantti ominaisuus
        hymyillä ja irvistää - ilme yhtä aikaa. Se on tosi outo (banjo fiilis, syvä joki).
        Aikuiset pyörittelee silmiä kuten yläasteikäiset.

Normi: täysi ilmeettömyys, ei naurua, ei ilmeitä, ei improa.
        NONE. Ainoastaan se riksu - virne
        on sallittu.

Jos siitä poikkeaa, aikuiset pyörittelee silmiä.

Ja vastaus kaikkeen: ”ei mul vaa..”

• Anonyymi00055
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Ja vastaus kaikkeen: ”ei mul vaa..”

Tai: ”joo, mut haittaakse..”
        ja riksu - virnistys! 🥸

• Anonyymi00061
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Jos olet hämäläinen, osaat kävellä keskellä katua ja
        luetella omaisuudet, puolisot, omat kromosomivirheesi, syöpähistoriasi, koirat ja asettua siihen.

Kukaan ei kilpaile, kun sanot MITEN ISO KARTANO SULLA JA SUN MIÄHELLÄ ON! Kerro vielä osakkeiden määrä ja lasten mopot ja päristimet.

Etkä pahastu, kun joku tulee rääkymään sulle, se on niin normaalia siellä.

Hämäläiset akat ei suhtaudu neutraalisti mihinkään. Puoliryssiä.
        Ja muista hakata sähköautollasi muiden autojen kylkiin.
        Sen ne tekee.

En oleole hämäläinen. Olen vain joskus junantuomana asunut myös Hämeessä. Minusta hämäläiset ovat vain aidosti hieman hitaita, kuten sanontakin menee. Itse selkeästi vilkkaampana koin tuon ominaisuuden toisinaan hieman rasittavaksi.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Enpä törmännyt siellä tuollaiseenkaan ilmiöön. Ehkä ne sitten aistivat, ettei minua kiinnosta lainkaan kuka on sukua kenelle tai juorutkaan.

• Anonyymi00065
        Anonyymi00061 kirjoitti:

En oleole hämäläinen. Olen vain joskus junantuomana asunut myös Hämeessä. Minusta hämäläiset ovat vain aidosti hieman hitaita, kuten sanontakin menee. Itse selkeästi vilkkaampana koin tuon ominaisuuden toisinaan hieman rasittavaksi.

Et siis tiedä hämäläisyydestä mitään, mutta
        ajattelit sohaista ja sanoa: ”ittessäs on vika”.

Ei se ole hitautta. Ne on oikeasti aggressiivisia ja
        ne riitelee 110% ajastaan.

Aikuiset rakastaa mulkoilla toisiaan ja pyöritellä silmiään.

• Anonyymi00070
        Anonyymi00065 kirjoitti:

Mitä nyt 15 vuotta Hämeessä asuin.

• Anonyymi00071
        Anonyymi00065 kirjoitti:

"Ei se ole hitautta. Ne on oikeasti aggressiivisia ja
        ne riitelee 110% ajastaan."

Helvetillisen hitaita ne ovat, eivät mitään muuta.

• Anonyymi00059

Teen joskus vielä dokkarin hämäläisyydestä.
      Ne saakelin kaalisahat,
      ne saa kenet tahansa raivon partaalle.

• Anonyymi00067

Fazer tulee katumaan vielä niin syvästi,
        kun meni laittamaan tehtaan Lahteen.

Siellä vielä itketään sappinestettä.

Sitä riitelyn määrää!!!!

Helvetti kalpenee.

• Anonyymi00069

"Don't try to understand women. Women understand women and they hate each other"

-Al Bundy-

• Anonyymi00074

Siinä oli kyllä aikamme filosofi. Tulevaisuudessa kirjoitetaan kirjoja filosofi Al Bundyn ajatuksista ja lentävistä lauseista, ja niitä tutkitaan yliopistoissa.

• Anonyymi00075

Jos oma itsevarmuus tulee itsestä sisältä päin, ei ole minkäänlaista tarvetta kilpailuun. ihminen, joka ymmärtää, että kaikissa on hyviä ja huonoja puolia, että ihminen on ainutlaatuinen kokonaisuus ei kilpaile jostain yksittäisestä piirteestä tai ominaisuudesta. Kukaan ei ole täydellinen.
      Oma itsevarmuus ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö sitä varmuutta voisi horjuttaa, mutta eri tavoin kuin sellaista, jonka varmuus perustuu yksittäisiin piirteisiin tai ulkopuolelta tuleviin huomionosoituksiin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2215
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      886
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      66
      833
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      46
      800
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      746
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      517
      716
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      640
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      64
      615
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      590
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe