Yksinpuhelu itseni kanssa

Anonyymi-ap

Siis aatteles nyt, jos sää asut yksin tämmösessä talossa ja poimit ensin 10 litraa mustikoita, siten muutama litra lakkoja, karviaisia, nyt teet omenahilloa 5 litraa ja kohta suunnittelet, että pitäis vielä poimia 10 litraa puolukoita ja ehkä karpaloita..

Siis ei Herra Jumala, eihän nyt yksi ihminen mitenkään voi syödä sellaista satsia!

- Mutta kun ne on niin hyviä...

-Joo-o, niin ovat varmasti, mutta ajatteles nyt kun sun pakastin on jo nyt ääriään myöden täynnä sieniä ja marjoja ja etenkin hilloja ja mehuja. Se tarkottais sitä, että sun täytyis joka päivä vetää purkillinen jotaln sokerihilloa ja vaikka niissä onkin vitaniineja niin se sokerimäärä on nyt vaan liikaa...usko mua, ja jos meet puolukkaan niin malta poimia vaan se maksimi 4-5 litraa vaikka olis kuinka paljon metsä punaisena marjaa niin pysy nyt hyvä ihminen kohtuudessa!

-Yritän, yritän, mutta kun tuntuu niin pahalta jättää metsään mätänemään. Mutta ymmärrän kyllä, mitä yrität sanoa. Ei määräänsä enempää yksi ihminen voi marjojakaan syödä!

-No hyvä, että ollaan tässä asiassa samoilla linjoilla 👍

10

111

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Mitäs sieniä sulta oikein löytyy? Ettei vaan suinkin madonlakkeja 😁? En tuomitse. Puhumme itsestämme monikon ensimmäisessä persoonassa :). Miks? Huvikseen 🤷‍♂️. Se on kivaa. -💊-.

• Anonyymi00002

Minä en syö sieniä koskaan! Ja´marjoja ostan kaupasta!

• Anonyymi00003

Lähinnä kanttarelleja on löytynyt. Harmillisen vähän on täällä päin ollut suolasieniä, lähinnä sen verran on kangasrouskua ja haaparouskua löytynyt, että oon pari sienisalaattia saanut tehtyä.. Suppilovahveroita näyttäis nyt tulevan aika hyvin, mutta en ole vielä ehtinyt niitä poimimaan. Myös koivunkantosientä olis, mutta en uskalla poimia, kun tunnistan sen vaan 95% varmuudella ja riski on sekoittaa myrkkynääpikkään. Siksi oon aina jättänyt poimimatta - pelkuri, kun olen 😔

• Anonyymi00004

Meillä jää puutarhaankin ylimääräiset, mitä ei itse jakseta laittaa / tarvita. Ihan turhaa hommaa änkeä pakastinta täyteen jollain mitä tulee kuitenkin ensi vuonna uudestaan. Ja sitä paitsi keräämätön sato ruokkii lintuja / muita elikoita ja loput lannoittaa sitten ensi vuoden satoa luomusti.

Kellariin laitettavia sokerihilloja ei ole tehty vuosiin. Vain pakkaseen (soseita) ja hyvin vähällä sokerilla.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00005

On myös marjoja pakastin pullollaan. Saan yhdestä puutarhasta kokonaisen kirsikkapuun sekä punaherukkapensaan tuoton kun kukaan perheessä ei syö. Poimin mustikoita ja puolukoita. Vadelmia en säilö mutta käyn korjuuaikana usein iltalenkillä syömässä.
      Saan myös omppuja, teen vähäsokerista hilloa, kun sen laittaa suoraan astianpesukoneesta nostettuihin purkkeihin, säilyy jääkaapissa. Kantarellit (joita vielä etsin kuumeisesti) kuivatan, samoin suppilot sekä kirpeitä omenoita (tulee ihania shipsejä)
      Syön joka päivä n. dl:n marjoja pitkin vuotta, kyllä niitä hupenee.
      On myös tullut tavaksi silloin tällöin ilahduttaa jotain ystävää pakastetulla marjapussilla. Sellaista joka ei itse pääse poimimaan. Miten aloittaja suhtautuisi tähän omista runsauksistaan? Minun tulee tästä hyvä mieli, entä sinulle?

• Anonyymi00006

Alottajalla joku sisäinen fantasiakeskustelu. Kuka tahansa tietää, että hilloja ei pakasteta. Se hillous on se säilöntämenetelmä. Tuoreet (ei sokeriin keitetyt) marjat pakastetaan. Puolukkaan ei edes sokeria juuri tarvi heittää. Mut kyl se siit.
      Muista että kanttarellillakin on myrkyllinen näköislaji, että kun vihdoin saat itsesi oikeaan metsään (fantasiaseikkailujen sijaan), poimit vain sellaisia sieniä ja marjoja joista voit olla ihan varma mitä ovat. Tsemii

• Anonyymi00007
        UUSI

Kyllä hilloja pakastetaan. Keitetään vähän aikaa esim. omenahilloa, johon ei panna sokeria lainkaan. Jäähdytetään, laitetaan rasioihin ja pakastetaan. Monet tekevät niin. Saavat terveellistä lisää puuroon ja jugurttiin.

• Anonyymi00009
        UUSI

Pakastetaan. Mansikkaa survoksena, niin ei tarvitse sokeria.

• Anonyymi00010
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Kyllä hilloja pakastetaan. Keitetään vähän aikaa esim. omenahilloa, johon ei panna sokeria lainkaan. Jäähdytetään, laitetaan rasioihin ja pakastetaan. Monet tekevät niin. Saavat terveellistä lisää puuroon ja jugurttiin.

Juuri näin. Säilyy myös kauemmin.

• Anonyymi00008
      UUSI

Raakaomenasurvos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2300
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      26
      954
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      902
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    5. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      845
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      568
      830
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      82
      728
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      670
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      25
      624
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      64
      606
    Aihe