Rulliksen reitin katsastus

TommiN

Oli tiistain dp-treeneissä puhetta, että viikonloppuna käytäisiin porukalla luistelemassa läpi tuo Tampere-Rulliksen reitti, 50 kilsaa. Ajankohta jäi auki, joko lauantaina tai sunnuntaina.

Sääennuste näyttää lupaavan hyvää säätä Tampereelle viikonlopuksi. Ainakin tällä hetkellä siis. Ilmatieteenlaitoksen nettisivujen viiden päivän ennuste kyllä elää päivittäin. Joka tapauksessa lauantai näyttäisi vähän vilpoisemmalta päivältä luistella, sunnuntaille ennuste on 24 astetta.

Mukaan voi siis tulla kuka tahansa kiinnostunut. Vauhtina on tarkoitus pitää mukavaa matkavauhtia. Tällä foorumilla pitäisi sopia päivä, kellonaika ja lähtöpaikka, kenties muitakin yksityiskohtia.

Mulle on samantekevää, kumpana päivänä mennään. Kun ennusteen mukaan lauantaina on poutaa ja muutaman asteen viileämpää kuin sunnuntaina, niin se ehkä olisi vähän mieluisampi. Lähtöajaksi toivon jotain klo 12 - 18 välille. Rulliksen 100 km alkaa jo klo 9 aamulla, mutta nyt viikonloppuna tulee valvottua aika myöhään.

Koska en ole varma, pääsenkö enää nettiin perjantai-iltana/lauantaina, pistän numeroni tähän, jospa joku ystävällisesti rimpauttaisi,
kun on sovittu yksityiskohdat. Puh. 040 5415764

Tommi

6

787

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuhto

Ok. Olkoon sitten vaikka lauantai ja klo 12. Siinä Kaukajärven Spiral-hallin edessä, jos ei sada.
      Sinne toivottaisiin kaikkia halukkaita kenraali-harjoitukseen. Olisi kiva jos mukana olisi myös joku reitin tunteva, minä en ainakaan tiedä ihan tarkkaan, eikä kyllä tiedä tuo Tommikaan.
      Kokemukseni mukaan matkavauhti on tällä porukalla siinä 20 km/h tai vähän päälle. Voihan siinä aina välillä rykäistä spurtin, jos tuntuu että rahkeissa riittää, niin minullakin on tapana.

Onko lähtijöitä? Aika sopiva?

• TommiN

Jos joku miettii tulemista, mutta vauhti arveluttaa, niin on sanottava, että porukalla luistellen, kun saa paljon peesata, vauhti on paljon kovempi kuin yksin mennessä. Ja toisekseen,
        voi se keskivauhti olla jonkin verran allekin sen 20 km/h. Leppoisa kestävyysharjoitus, kovempaa mennään sitten 14.8.

Juu, reittiä en tiedä, muuta kuin sen, mitä karih:n postaamasta kartasta jossain aiemmassa keskustelussa näin. Joku paikallistuntemuksen omaava voisi sitä ehkä tutkiskella.

Tommi

• Timo
        TommiN kirjoitti:

Jos joku miettii tulemista, mutta vauhti arveluttaa, niin on sanottava, että porukalla luistellen, kun saa paljon peesata, vauhti on paljon kovempi kuin yksin mennessä. Ja toisekseen,
        voi se keskivauhti olla jonkin verran allekin sen 20 km/h. Leppoisa kestävyysharjoitus, kovempaa mennään sitten 14.8.

Juu, reittiä en tiedä, muuta kuin sen, mitä karih:n postaamasta kartasta jossain aiemmassa keskustelussa näin. Joku paikallistuntemuksen omaava voisi sitä ehkä tutkiskella.

Tommi

Reitti on minulle tosi tuttu ja ajelin Hervannan-pätkän tänään motskarilla läpitte ja katselin tietyön edistymistä.
        Rusko-Sääksjärvi pätkä on haaste siellä on joku putkihomma menossa ja pari vaarallista kohtaa jos tulen niin kerron niistä paremmin.
        Jos en tule niin pahimmat paikat on siinä Suolijärve kohdalla mäessä ja vähän aiemminkin loppu on enallaan jos varoo savimöykkyjä asfaltissa ovat tosi pahoja.
        Myös nousu kaukajärveltä Annalaan on vaikea sielläkin on remontti menossa.
        Tuosta vauhdista voin sanoa että olen vetänyt kymmeniä ultra matkoja suksilla, pyörällä ja rullaluistimilla ja aina olen maaliin päässyt vanhan sanonna "mukaan matka ei tapa vaan vauhti"
        Eli kaikki kykyjensä mukaan, sen takiahan tätä tehdään että tämä on mukavaa.

Toissa talvena kävi hieno juttu joka avarsi tällaisen 5 kymppisenkin mailman kuvaa.
        Hiihdin Kaupista Kangasalle nousin Kangasalla harjun päälle jossa sain kiinni noin 75vuotiaan ukon jolla oli kymmeniä Pirkanhiidon tarroja suksissa.
        Rupesin hänelle moittimaan nuoskalunta ja huono luistoa johon hän sanoi että " vaikka ei luista niin tulee se hiki näinkin" että se siittä vauhdista ja kiireestä.
        Terveisin Timppa !

• Timo kirjoitti:

Reitti on minulle tosi tuttu ja ajelin Hervannan-pätkän tänään motskarilla läpitte ja katselin tietyön edistymistä.
        Rusko-Sääksjärvi pätkä on haaste siellä on joku putkihomma menossa ja pari vaarallista kohtaa jos tulen niin kerron niistä paremmin.
        Jos en tule niin pahimmat paikat on siinä Suolijärve kohdalla mäessä ja vähän aiemminkin loppu on enallaan jos varoo savimöykkyjä asfaltissa ovat tosi pahoja.
        Myös nousu kaukajärveltä Annalaan on vaikea sielläkin on remontti menossa.
        Tuosta vauhdista voin sanoa että olen vetänyt kymmeniä ultra matkoja suksilla, pyörällä ja rullaluistimilla ja aina olen maaliin päässyt vanhan sanonna "mukaan matka ei tapa vaan vauhti"
        Eli kaikki kykyjensä mukaan, sen takiahan tätä tehdään että tämä on mukavaa.

Toissa talvena kävi hieno juttu joka avarsi tällaisen 5 kymppisenkin mailman kuvaa.
        Hiihdin Kaupista Kangasalle nousin Kangasalla harjun päälle jossa sain kiinni noin 75vuotiaan ukon jolla oli kymmeniä Pirkanhiidon tarroja suksissa.
        Rupesin hänelle moittimaan nuoskalunta ja huono luistoa johon hän sanoi että " vaikka ei luista niin tulee se hiki näinkin" että se siittä vauhdista ja kiireestä.
        Terveisin Timppa !

Morjensta Timo ja kumppanit!
        Sanoit että reitti on tuttu,minkälaiset mahikset on luistella reitiltä "harhaan"??? toivottavasti reittimerkinnät on kohillaan,satanen tullaan luisteleen!
        Että nih,jos joku järjestäjä organisaatiosta lukee tän,reittimerkinnät kuntoon että tämmönen sokee hämeenlinnalainenkin pysyy reitillä!!!

• Timo

Oli muuten Lauantai ja ei satanut.
        Meitä oli paikalla 1 kpl eli minä.
        Vetäsin tuon reitin jos se nyt pysyy saman kuin on ilmoitettu.
        Siellä on vielä noita tietöitä siellä täällä mutta muuten melko OK.
        Muutamia sattuma reikiä löytyy sieltä täältä mutta tilane voi vielä parissa viikossa parantua.
        Käy vetäsemässä tuon reitin vielä muutaman kerran.
        Esim. huomenna voisi olla hyvä.
        Jos on innostusta mukaan niin kirjoitelkaa.

• TommiN
        Timo kirjoitti:

Oli muuten Lauantai ja ei satanut.
        Meitä oli paikalla 1 kpl eli minä.
        Vetäsin tuon reitin jos se nyt pysyy saman kuin on ilmoitettu.
        Siellä on vielä noita tietöitä siellä täällä mutta muuten melko OK.
        Muutamia sattuma reikiä löytyy sieltä täältä mutta tilane voi vielä parissa viikossa parantua.
        Käy vetäsemässä tuon reitin vielä muutaman kerran.
        Esim. huomenna voisi olla hyvä.
        Jos on innostusta mukaan niin kirjoitelkaa.

Taisi olla kolme ihmistä paikalla, kukin eri aikaan. Harmin paikka, ettei yhteisluistelu toteutunut. Minä saavuin Spiral-salille 12.18. Myöhästymisen syitä kaksi: yllättävä mahatoiminta juuri ennen lähtöä, jo luistimet jalassa, vaati viettämään ylimääräisen hiljaisen hetken. Kiitos Arabia ja Lambi. Sitten kun pääsin matkaan ja olin jo melkein perillä, luistelin reilusti ohi Kaukajärven risteyksen - ylimääräistä matkaa tuli reilut kaksi kilsaa. Luulin hallin näkyvän Kangasalan tielle, jota pitkin luistelin paikalle.

Minä palloilin Spiral-salin pihassa klo 12.30 asti. Pihalla olleilta kyselin, onko rullaluistelijoita näkynyt. Yksi oli kuulemma joku minuutti ennen minun tuloani paikalta lähtenyt. Taisi olla "tuhto" joka kertoi paikalla käyneensä myös.

Minä ajattelin, että paikalle vaivautuisi ainakin muutama luistelija, ja kun noissa dp-treeneissä on odoteltu sellaisia, joiden tiedetään olevan tulossa, niin toivoin, että joku odottaisi paikalla. Itselläni ei ollut kuin yhden tamperelaisen numero, ja hän ei ollut tulossa mukaan. No, tästäkin jotain opittiin, ja nyt on muutama numero lisää tiedossa yllättävien tilanteiden varalle :-)

Lähdin sitten yksin arvailemaan reittiä. Luistelin Ruskoon ja sieltä päädyin Hervanta-Sääksjärvi-tielle. 3-tien ylitettyäni arvauskykyni loppuivat tyystin, ja päätin lähteä Lempäälään saadakseni sopivan pitkän lenkin. Lempäälässä hautausmaan kulmalla käännyttyäni päätin kääntyä Pirkkalaan. Aluksi meni kivasti, mutta kun hyväpintainen pyörätie aikanaan loppui, ja piti jatkaa karkella asfaltilla päällystetyllä autotiellä, vähän kyllä alkoi nyppiä. Mutta matka jatkui. Sitten 308-tietä Pirkkalaan ja sieltä Hatanpään kautta Tampereen keskustaan. Matkaa kertyi majapaikasta lähdön ja paluun välillä 70 km.

Jos olisi ollut nettiyhteys tarjolla, olisikin voinut sopia uuden yrityksen sunnuntaille. Tuhton kanssa käytiin puolen päivän jälkeen vetämässä noin 35 kilsan lenkki Nokian ja Tesoman suuntaan.

Jos Rulliksen reitti menee lähdöstä sinne Ruskon suuntaan, niin se varmaan tarkoitaa sitä, että alussa oleva mäki luistellaan ajoväylällä. Kun siinä ei oikein ollut tilaa luistella yhdenkään, sillä toinen puoli kevyen liikenteen väylästä oli auki revitty. Ei siinä kai ole tarkoitus jonossa luistella, jos osanottajia on edes kymmeniä? Tarkoitan siis lähdön jälkeen, alkuruuhkassa. Tokalla kierroksella varmaan on jo välejä syntynyt :-) Ehkä päällyste vielä saadaan kuntoon, kaksi viikkoa olisi aikaa.

Ei se osuus Hervannan suunnasta 3-tiellekään mitään herkkua ollut, pitkä tiensuuntainen työmaa ja aika huonopintainen asfaltti.

Jäipä nyt siis reitti kokonaisuudessaan näkemättä, mutta pätkiä siitä kahden päivän luisteluilla sain kai nähdä, ja samalla tuli tuntumaa Tampereen maastoihin. Seuraavan kerran sitten 14.8. Paitsi jos sataa. En ole vielä oppinut, miten sateella luistelu olisi kivaa, enkä ole varma, haluanko edes oppia :-)

Tommi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut ja Tall poppy -syndrooma

Persut ovat uhranneet käytännössä koko elämänsä lannistaakseen tai sabotoidakseen yksilöitä, jotka erottuvat joukosta ky
      Maailman menoa
      7
      4805
    2. Oot mahtava tyyppi

En tiedä luetko palstaa. Koitan siitä huolimatta. Oot mun mielestä tosi erityinen tyyppi. Nopeesti taisin ihastua. Jot
      Ikävä
      43
      4672
    3. Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa

Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va
      Maailman menoa
      173
      3810
    4. Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla

nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty
      Maailman menoa
      36
      3572
    5. Miksi vihereät ja vasemmisto haluavat tuhota tämän maan?

He halusivat, että kannabis tulisi lailliseksi? - eikö kylliksi nuoria tuhota jo nyt huumeilla? - kannabis tuhosi minun
      Maailman menoa
      112
      3560
    6. Sofia servasi Pikku-Villen suvereenisti

– Ihanko tosissaan tuleva sosiaali- ja terveysministeri hyökkää oppositiopuolueen puheenjohtajaa vastaan siksi, että täm
      Maailman menoa
      52
      3023
    7. Ikävän karkoitukseen klassikkokysymys

Mikä biisi saa hymyn huulille ja ajatukset mukavasti siihen yhteen ja ainoaan? 🤩 Laita biisin sanat, älä linkkiä. Alo
      Ikävä
      12
      1090
    8. Elämäni rakkaus

Sitä sinä olet minulle ollut. Siksi tämä on kai niin vaikeaa. Jos sinä luopuisit niin ehkä se tulisi luonnostaan sitten
      Ikävä
      63
      877
    9. Millainen mulle

Sitten sopisi?
      Ikävä
      93
      802
    10. Mielessä olet mies

Voi kun nähtäis jossain muualla niin uskaltais edes katsoa...
      Ikävä
      40
      745
    Aihe