Tajusin, että olisi aika hieno harrastus tuo golf. Seesteistä ja rauhallista tuohua kauniissa miljöössä. Ilman rähinöitä ja hikipäässä vääntämistä. Lähes ilmaiseksi pääsisi jo harjoitusradalla ja lyönti-/puttauspaikalle.
Pitkä lyönti (swingi) ei vaan meinaa onnistua. Lähtee sellaista polven korkuista laakaa, muttei lähde ilmaan.
Kuinka kauan pitää treenata, että lyönnin täytyy ruveta onnistumaan?
Typerä kysymys, mutta sillain suhteellinen asia.. Olisko siis joku "takaraja", missä ajassa lyönnin pitää ruveta lähtemään? Kuinka kauan teillä kesti, että lyönti alkoi onnistumaan?
Näyttää vähän siltä, että swingin vaikeus estää hyvän harrasteen aloittamisen.
Tuskin mitään green cardia voi suorittaa, ennen kun lyönti lähtee kunnolla?
nollasta aloittelija
12
84
Vastaukset 12
- Anonyymi00001
(ap) On kyllä aika hassu laji. Muistan kun nuorena pesäpalloilijat, salibandypelaajat jne. Eivät osanneet yhtään lajia. Mutta ne, jotka eivät pärjänneet missään liikuntalajissa, alhaisimmat koululiikunnan arvosanat - niistä tuli hyviä golffareita. Ja tykitti palloja pitkin taivaan rantaan.
- Anonyymi00002
Ei sitä golflyöntiä varmaan kukaan opi ilman opetusta ammattilaiselta? Sitten harjoittelua ja uusi tunti opetusta prolta? Kursseille ei kannata mennä, parempaa on yksityisopetus.
- Anonyymi00003
Joo, tässä vaiheessa alkaa tuntua, että itse oppimalla lyönnistä ei tule mitään.
- Anonyymi00004
Onpa mystinen keskustelu, johon on monta kommenttia lyhyen ajan sisällä...
- Anonyymi00005
älä muuta sano
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
älä muuta sano
Golf swingi on varmaan maailman eniten analysoitu urheilusuoritus, joidenkin mielestä helppo juttu, mutta toistaminen ei sitä ole?
- Anonyymi00007
(ap tässä). Nyt kokeilin vaihtaa mailaa. Otin Wilson 5 fatshaft. Suurta eristystä tapahtui. Pallot lähti jo yläilmoihin, ja olen tyytyväinen. Vielä tulee liikaa epäonnistuneita lyöntejä / puolihuteja, mutta niitä näyttää tulevan muillekkin.. Edistystä kuitenkin tuli.
Tähän asti yritin lyödä "liian hyvällä" mailalla omiin taitoihin nähden. Kyseessä kai driver, jossa lapa on puoliympärän mallinen, taakse päin. Ei toimi mulle.- Anonyymi00008
Golf on vaikea laji, jos ei harjoittele niin ei varmaan kannata koko homma? Turhaa pähkäillä yksin asioita siksi on näitä ammattilaisia, pro?
- Anonyymi00009
(ap) Lisää harjoiteltu. Rautaseiskalla ihan Ok lyöntejä omaan tasoon nähden. 100 metrin kieppeille menee. Lähtötilanteeseen nähden, olen tosi tyytyväinen. Muutama treenikerta vasta alla nyt. Nyt vain tasaisuutta lyönteihin ja surrit pois. Katselin vieruskavereita, joilla hienoja varusteita (ovat varmaan kauemmin harjoitelleet).. Ja aivan onnettommia surreja lyövät. Ei se toki haittaa.
- Anonyymi00010
Näillä sun systeemeillä tuskinpa opit ikinä? Ilman pron tuntia huitominen yksinään on ajan haaskausta? Jos yleensä haluat oppia golfia, niin hanki apua? Ja green card suoritus on nykyään helppo, ei tietääkseni ole enää mitään lyöntikokeita, enemmän keskitytään turvallisuuteen ja miten kentällä käyttäydytään. Golfissa pitää opetella oikea ote mailasta lyöntiasento ym tärkeää mitä itse harva tietää?
- Anonyymi00011
Voiko golfista kiinnostunut ja täysin aloittelija nainen tulla pelaamaan golfia? Kiinnostusta olisi, mutta sitten törmäsin tähän, joten en ehkä uskalla:
https://www.is.fi/golf/art-2000012224608.html?utm_source=ampparit- Anonyymi00012
Jos jossain amerikkalaisessa tapahtunut typeryys järkyttää, niin ehkä pitää jättää Suomessa golfin harrastaminen kokonaan? Tosin aika tyhmä pitää olla että uskoo näiden suomi24 kyselyitä muuksi mitä ne on? Siis golf vastaista propagandaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 67768
- 113732
- 37696
- 129649
- 67589
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40589Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja58483Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu142469Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35468- 26465
- 41432
Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i0405- 65402
Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa30398Hei, alettaisko oleen yhdessä?
Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys64384Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks58377- 29374
- 34364
- 32361
Jää tyhjää tila
Kun ärrä loppuu. Toivottavasti ei kyhätä siihenkin kirppari. Hävettää koko keskusta.24359