Jääkaapin sulatus

Anonyymi-ap

Voihan helekutti kun se oli päässyt pahasti jäätymään. Jääkausi 🥶🐘. Noi kuvastaa mammuttia. Whatsapissahan on mammuttiemoji. Tässä ei voi oikein mittään muuta tehhä ku vaa vahdata sitä. Mut tää on nyt silti pakko hoitaa, vaikka menisi seuraavan vuorokauden puolelle. -💊-.

12

69

Äänestä

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Niin tosiaan kun olin raahannut jääkaappini ulommas seinästä nii otin siitä pari kuvaa ja lähetin yksille tyypeille. Rinnastin sen Unelmien sielunmessuelokuvan mieleenpainuvan skenen kanssa. EN suosittele katsomaan (paitsi jos oot jo huu-meilija ynnä muu peukuttaja). -👍-.

• Anonyymi00002

Kyllä, se oli mielestäni tosi hauskaa. Huumoria pitää elämässä olla, vaikka ois hengestä kyse. Silloin sitä just pitää olla mukana. Absurdius on komiikan hauskin muoto. -👍-.

• Anonyymi00003

Nymmä keksin täsmäruiskuttaa kuumaa vettä kasvienkastelusuuttimella tohon mun pakastimen jäätikköön. Kyllä se näyttää toimivan. On olennaista sulattaa koko jäätikkö samanaikaisesti jotta sulaminen voittaa kuuman veden jäätymisen. Sähköt on tietty veks mun jääkaapista eli kyllä se lämpenee hetki hetkeltä. -💊-.

• Anonyymi00004

Äsken irtos kylmäkalle jäätiköstä, 1/4. Löysin jääkaappini takaa jonkun jättämän 20-senttisen. Jännä elämä mulla 🤭. Mutta silti kansa senkun januaa näitä mun juttuja vaikka osa inhoaa mua. No, se on sit vaan sitä viha-rakkaussuhdetta. Mä haluan että mua joko vihataan tai rakastetaan. Kaikkia ei voi miellyttää, eikä pidäkään. -💊-.

• Anonyymi00005

Onks sulla sellanen vanhanmallinen jääkaappi, jossa on jääkaapin sisällä oikealla yläkulmassa sellanen metallinen pakastelokero
      n.25 cm leveä ja siihen alka kertyyn jäätä ja joutuu sulattaan, kun on selaen 3-4cm jääklöntti.
      Alla on sellanen muovinen kaukalo, johon vesi sulava vesi tippuuu.

• Anonyymi00008

Tätä ei oo sulatettu muutamaan vuoteen. Mulla on päällekkäin oleva jääkaappi ja pakastin. Pakastin jäätyy vaikka tehot ois pienellä. Jääkaapin lämpötila kohoaa kyllä mutta pakastin jäätyy jäätymistään.

Sama juttu kuin irl eli mitä isompi ja paksumpi jäätikkö, sitä helpommin se pystyy ylläpitämään olemassaoloaan. Nepalin jäätikkövyöry ei ollut edes ihme kun asiat asetetaan perspektiiviin. Uso pois, mullon jäätikkötietämystä 👌. -💊-.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Tätä ei oo sulatettu muutamaan vuoteen. Mulla on päällekkäin oleva jääkaappi ja pakastin. Pakastin jäätyy vaikka tehot ois pienellä. Jääkaapin lämpötila kohoaa kyllä mutta pakastin jäätyy jäätymistään.

Sama juttu kuin irl eli mitä isompi ja paksumpi jäätikkö, sitä helpommin se pystyy ylläpitämään olemassaoloaan. Nepalin jäätikkövyöry ei ollut edes ihme kun asiat asetetaan perspektiiviin. Uso pois, mullon jäätikkötietämystä 👌. -💊-.

Sulla on pieni urakka verrattuna meikäläisen arkku pakastimen sulatus
        urakkaan.
        Sellainen suuri arkkupakastin, jonka joutuu tyhjentämään ja sen jälkeen sulattamaan.
        Pesuvadillinen kuumaa vettä sinne pakastimen pohjalle tuomaan lämpöä pakastimeen, sitten selaisella kuumailmapuhaltimella pakastimen sisäpintojen jääkuorta sulattamaan.
        Jonkun aikaa, kun lämmittää, niin alkaa seinistä jääkerros irtoamaan ja suuria jäälevyjä saa poistaa.
        Jos odottaisi, että kaikki jää sulaisi seinistä, niin siinä menisi tuntikausia, kun jään paksuus on 2-4 cm.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Sulla on pieni urakka verrattuna meikäläisen arkku pakastimen sulatus
        urakkaan.
        Sellainen suuri arkkupakastin, jonka joutuu tyhjentämään ja sen jälkeen sulattamaan.
        Pesuvadillinen kuumaa vettä sinne pakastimen pohjalle tuomaan lämpöä pakastimeen, sitten selaisella kuumailmapuhaltimella pakastimen sisäpintojen jääkuorta sulattamaan.
        Jonkun aikaa, kun lämmittää, niin alkaa seinistä jääkerros irtoamaan ja suuria jäälevyjä saa poistaa.
        Jos odottaisi, että kaikki jää sulaisi seinistä, niin siinä menisi tuntikausia, kun jään paksuus on 2-4 cm.

Mietinkin aiemmin jääarkkua. Sinne kun pulahtaa nakuna kylmähoitoon niin kyllä jäät sulaa. Vesivahinkoa ei pääse tapahtumaan kun on arkku.

Mun neuvoni on että kantsii olla ämpäri vieressä mihin viskata jäät. Rättejä lattialle. Jäät kylppärin lattialle suihkun alle. Jos suihkuun täytyy päästä niin hanasta tuleva tulikuuma vesi kyllä sulattaa sen nopeasti. Ruoat johonkin kylmään kuten styroksin sisään.

Kylmäkallejen kannattaa olla irrallaan jäästä ennen kuin säilöö ruoat. Mullahan ne oli jäätyneet pakastimeen. Kylmäkalleja kantsii säilyttää ennemmin jääkaapissa kuin pakastimessa ja vasta päivä pari ennen sulatusta laittaa ne pakastimeen.

Se kasvienkasteluputeli on ihan ok. Viime kädessä kannattaa puukolla ja sormilla yrittää irrottaa jäälevyjä irralleen. Sormilla kun hytkyttelin jäälauttaa edestakaisin niin se lähti. Tiukimmassa oli pakasteen keskiosan katto mikä oli jäässä. 4 h kesti jäiden irrotus. Niin, pistin astioihin kuumaa vettä sen jäisimmän kohdan ylä-, ja alapuolelle mikä nopeutti sulamista. -💊-.

• Anonyymi00006

Mistä tietää onko jääkaapin sisällä elefantti 🐘? Avaamalla jääkaapin oven. Se oli jossain vitsikirjassa. Mistä tietää onko jääkaapissa valot? Avaamalla jääkaapin oven. Paitsi että ☝️, valo syttyy mun mielestä vasta sitten kun sen kunnolla avaa. Oven raottaminen ei välttämättä triggeröi valokatkaisijaa on-asentoon. -💊-.

• Anonyymi00007

Mun piti kirjoittaa oma pointtini eli ettei mun tarvii aukaista ovea koska se on jo auki. Saa nähä montako tuntia tähän menee. -💊-.

• Anonyymi00009

Nyt se homma alkaa etenemään. Yli 3 h siihen meni. Kävin välillä 💨💩 ja kuinkas ollakaan, juuri sinä aikana jää päätti sulaa vedeksi. Mut onneks mulla oli tietenkin pyyhe asetettuna avoimen jääkaapin jaloksiin. Mun 3 kylmäkallea + lämpömittari oli kiinni samassa jääklöntissä mitkä on nyt sulamassa suihkukaivon kohdalla. -💊-.

• Anonyymi00010

Vieläki reikä seinässä, ku kannoit Tor-Akkana väärää Za-nussia. -Jokisen Eräät

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä hänessä

Saa sut kuumaksi?
      Ikävä
      105
      1810
    2. Olivia Oras kuollut

Taidepariskunta Reijo Oraksen ja Johanna Oraksen ihana päivänsade. Liian nuorena lähti. Osanotto läheisille 🥲 IS
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      1610
    3. Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmella

Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmen torin laitamilla. Poliisi epäilee tutkivansa tapausta. Silminnäkijä
      Suomussalmi
      45
      1270
    4. Kattoikkuna puuttui - vai puuttuiko sittenkään?

Tönölään ei saatu mökkejä, kun kattoikkunasta oli pula. Näyttää konkurssihakemus tulleen kuitenkin 31.8., joten kattoikk
      Kuhmo
      23
      1010
    5. Petteri A-studiossa: "Ihmiset ovat alkaneet saada töitä" ..mitä vitt..

Missä todellisuudessa toi Orpo oikein elää, Suomen työttömyys 2000-luvun ja EU/OECD-maiden korkein tuplat niiden keskita
      Maailman menoa
      177
      875
    6. Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.

Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.
      Kajaani
      13
      810
    7. Hei sinä nainen

Haluaisin koko ajan olla kiinni sinussa😟❤️❤️
      Ikävä
      48
      762
    8. Nythän todellisuus on kuitenkin se

että miehen täytyy tehdä miehen työ. Olla mies. Naisen täytyy tehdä naisen työ. Olla nainen. Voimme puhua pehmeitä ja
      Sinkut
      201
      723
    9. Kuka oli kuskina

Volvo suistunut päin koivua torin laidalla? Oliko vauhtia liikaa vai sairaskohtaus vai humala?
      Suomussalmi
      16
      723
    10. Mies sun käytös satutti...

Mahdatko sitä ymmärtää...😔 Olisipa kaikki mennyt hyvin. Vaikea tästä on enää mitään ihanaa rakentaa.
      Ikävä
      41
      678
    Aihe