Tajuan hyvin, että jotkut elää jossain betonikuutiossa ja miettii mitä tehdä, miten saada elämä kulumaan?
Ei ole ihmisiä ympärillä. Ainoat tutut on ehkä työkaverit tai kaupan kassa...
Juu...
Mut mulla ei... mun elämä on ihan muuta. On lapset. Poika eniten mun tyyppinen. Eksovertti ja touhukas. Tyttö vähän persiillepotkittava introvertti. Mutsi ja sisko vanhankansan naisia, jotka kyselee minulta kaiken, kun isäni kuoltua olen perheen pää. 😁
Töissä olen vanha osaaja, jota kumartaa kaikki. Sekin hassua...😁
Kamuja hitosti... Prismasta ei selvii tunnissa. Tosin pienet piirit täällä, mut minut tunnetaan. En oo nobody täällä.
Siks mä en aina varmaan käsitä tätä tämän palstan öyhötystä...
https://youtu.be/8F7a3XcGw_U?is=XcPZjgGz095EcJ7O
Kuitenkin mä oon tään kaiken tänne rakentanut... en hirveesti oo pahoillaan siitäkään, et muilla ei tätä oo...
Ja ois tyhmää olla käyttämättä tätä saavutettua...en mä tällä jutullani kuitenkaan voi kun näyttää esimerkkiä. 🤔
Hauska miten muut elää...
143
575
Vastaukset 143
- Anonyymi00001
Onko sinusta tullut kylän vanhin? 👴
Se on Onni jos voi elää läheistensä lähellä, vaikka pitkän matkan varrella voi sattua yhtä ja toista.
Tulee mieleen Don Corleone ja Kummisetä, ilman negaan liittyvää. Kukin kävi vuorollaan juttelemassa asioidensa edistämistä ja napo pyöritti kehää.- Anonyymi00003
Ei kylän vanhin... mut yhden suvun päämies, joka hoitaa juttuja toisen varjossa. 😄
Suvun, tai perikunnan vanhin turvautui minuun ja hyvin meni... oon saanut hänen luottamuksen jo. 🙂
Mä periaateessa pyöritän jo sukua...
https://youtu.be/bPLBo4W1agU?is=-KaEncRXSUFL5aGW
Sukulinjassa kaikkien pitää ansaita kunnioitus..🙃 - Anonyymi00007
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ei kylän vanhin... mut yhden suvun päämies, joka hoitaa juttuja toisen varjossa. 😄
Suvun, tai perikunnan vanhin turvautui minuun ja hyvin meni... oon saanut hänen luottamuksen jo. 🙂
Mä periaateessa pyöritän jo sukua...
https://youtu.be/bPLBo4W1agU?is=-KaEncRXSUFL5aGW
Sukulinjassa kaikkien pitää ansaita kunnioitus..🙃Hmm.. On se ainakin huomattavan paljon tyydyttävämpää, kuin "tuppautua suvun mukaan" 😀
Jouduin itse tekemään lähes sellaisen tempun. Tai siltä se yhden ainoan lauseen perusteella tuntui. Olin oikeasti vältellyt enemmän siihen asti. - Anonyymi00013
Anonyymi00007 kirjoitti:
Hmm.. On se ainakin huomattavan paljon tyydyttävämpää, kuin "tuppautua suvun mukaan" 😀
Jouduin itse tekemään lähes sellaisen tempun. Tai siltä se yhden ainoan lauseen perusteella tuntui. Olin oikeasti vältellyt enemmän siihen asti.Harmi... suku pitäis olla voimavara...posi juttu...
Meilläkin vaikka minkälaista vipeltäjää... mun suku on suku. 🙂
Mun isällä oli 50 eka serkkuu... mun muksuilla 2 serkkuu. 😄
Mut en unohda mistä ollaan tultu. 🙃
- Anonyymi00002
"Tajuan hyvin, että jotkut elää jossain betonikuutiossa ja miettii mitä tehdä, miten saada elämä kulumaan?"
Ei kenenkään kai tarvitse miettiä miten saada elämä kulumaan, se kun kuluu usein tosi nopeasti huomaamatta? Mieluummin sitä ajattelisi miten saisi elämän hidastettua, ettei se kuluisi niin nopeasti:)
AV- Anonyymi00004
En mä jaksais tuota sun tyyliä...
Pitäis saada äksönii...😄 - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
En mä jaksais tuota sun tyyliä...
Pitäis saada äksönii...😄Sepä se, kaupungeissa on kiivas elämisen tahti.
Liikaa äksönii, ei ehdi paljon sukuakaan ajatella. Toista se on maalaiskunnissa, suku pitää kiireellisenä.
AV - Anonyymi00010
Nimenomaisesti, aika kuluu liian nopeaa.
- Sheena - Anonyymi00011
Hyvin oivallettu!
- Anonyymi00016
Anonyymi00005 kirjoitti:
Sepä se, kaupungeissa on kiivas elämisen tahti.
Liikaa äksönii, ei ehdi paljon sukuakaan ajatella. Toista se on maalaiskunnissa, suku pitää kiireellisenä.
AVNo mä näen tuon toisinpäin...
En kyllä jaksa selittääkään...😃 - Anonyymi00035
Anonyymi00005 kirjoitti:
Sepä se, kaupungeissa on kiivas elämisen tahti.
AVMinusta elämän tarkoitus on on ihmiset ympärillä...
Jos ei ole aikaa kuulla vanhempien juttuja, on jokin päin persettä...
- Anonyymi00006
No, tost nytei oikee saa kiinni.
- Anonyymi00017
Ei mitään... ei tartte. 😄
Meitä on monex...🙃
- Anonyymi00008
Käykö junttipelle Prismassa? Onko aloittaja kuullut kotiinkuljetuksesta?
Varmaan pensamauri sniffaa dieselinsä hajuakin innoissaan.
Melkoinen pelle tuo aloittajatrolli.- Anonyymi00018
Miks mä maksaisin kotiinkuljetuksesta kun ajan kaupan ohi kotiin tullessa töistä?
Käy kaupassa ja thats all...
Oon mä joskus ilmaisia kuljetuksia käyttänyt huvikseen. 🙃 - Anonyymi00021
Anonyymi00018 kirjoitti:
Miks mä maksaisin kotiinkuljetuksesta kun ajan kaupan ohi kotiin tullessa töistä?
Käy kaupassa ja thats all...
Oon mä joskus ilmaisia kuljetuksia käyttänyt huvikseen. 🙃Toisilla on rahaa maksaa kotiinkuljetuksesta.
No, mä en vaihtaisi betonikuutiotani mihinkään. Tää on just niin mun juttuni.
Rakastan piskuista kotiani ja elämääni, enkä todellakaan sietäisi sinun saappaissasi päivääkään. Se määrä minkä teet juttuja, eiih, en alkaisi .. en suostuisi.
Arvostan sinua ja elämääsi tokiinsa, mutta elämässäsi olevia aspekteja en tarvitse. Pidän sinusta ja minusta on niin hienoa, että ollaan kavereita, mutta saappaissasi en haluaisi päivääkään kulkea.
Sulla taasen hajoaisi pää jos joutuisit mun saappaisiini. Sen tiedän.
Tässä taas yksi palstan erinomaisuuksista, täällä erilaisuudet kohtaavat toisensa. Tutustuvat ja ehkä jopa ystävystyvät.- Anonyymi00015
Tuli tuosta piskuisesta mieleen pieni asunto. Aikoinaan mulla oli uusioperhe ja asunnossa on 79M².
Vähempikin riittäisi nykyään. Muuten ihan ok, mutta siivouspäivänä harmittaa.
>Simiti< - Anonyymi00022
Ihana kun nyt tunnistit heti. 😄
Mutta tuit tätä mun aloituksen ideaa.... ettäei me oikeesti ymmärretä toisten elämää tarpeeks... paitsi sä nyt mun jne. 😃
Mutta laitan sulle yhen biisin tästä...😁 ymmärrät fiksuna...
https://youtu.be/rDpiS0U3Osk?is=SgwbTLcuCHYBmE-h
Kunhan potut ois kypsii...🤣🤣🤣 Anonyymi00015 kirjoitti:
Tuli tuosta piskuisesta mieleen pieni asunto. Aikoinaan mulla oli uusioperhe ja asunnossa on 79M².
Vähempikin riittäisi nykyään. Muuten ihan ok, mutta siivouspäivänä harmittaa.
>Simiti<Mulla on 40.5 neliöinen yksiö omalla pihalla. Ihan tilava yksiö siis. Tässä on yksi huone (makuuhuone) ja keittiö (tupakeittiö). Toki tilava kylpyhuone ja sauna vievät neliöitä, mutta lisäävät asumismukavuutta.
Kyllähän tässä elelee.- Anonyymi00024
Pikku-pirpana kirjoitti:
Mulla on 40.5 neliöinen yksiö omalla pihalla. Ihan tilava yksiö siis. Tässä on yksi huone (makuuhuone) ja keittiö (tupakeittiö). Toki tilava kylpyhuone ja sauna vievät neliöitä, mutta lisäävät asumismukavuutta.
Kyllähän tässä elelee.Tuun testii kuutios vielä. 😁
Anonyymi00024 kirjoitti:
Tuun testii kuutios vielä. 😁
Juu-u. Ei päästä pihalle tsillaan ja grillaan ku oot talvella tulossa. Mut eiköhän me keksitä jotakin äksöniä sun visiitillesi. Se lätkämatsi ny ainakin.
- Anonyymi00034
Anonyymi00022 kirjoitti:
Ihana kun nyt tunnistit heti. 😄
Mutta tuit tätä mun aloituksen ideaa.... ettäei me oikeesti ymmärretä toisten elämää tarpeeks... paitsi sä nyt mun jne. 😃
Mutta laitan sulle yhen biisin tästä...😁 ymmärrät fiksuna...
https://youtu.be/rDpiS0U3Osk?is=SgwbTLcuCHYBmE-h
Kunhan potut ois kypsii...🤣🤣🤣Mä tunnistin myös!
Kiva että käyt välillä!
Just oli juttua että moni on kaivannut sua!! - Anonyymi00048
Anonyymi00034 kirjoitti:
Mä tunnistin myös!
Kiva että käyt välillä!
Just oli juttua että moni on kaivannut sua!!No tutut voi lähestyy muita reittejä pitkin...🙃
- Anonyymi00009
"Tajuan hyvin, että jotkut elää jossain betonikuutiossa ja miettii mitä tehdä, miten saada elämä kulumaan?"
Ai jaa. Tykkään elää kerrostalossa, ja miten ihmeessä saisi ajan kulumaan hitaammin, on niin kaikkea.
- Sheena- Anonyymi00014
Aika lailla samoin ajattelen!
- Anonyymi00023
Mä vertasin omaa "vapaampaa" elämää" betonibunkkeriin ehkä provosoivasti...
Sua ei tietenkään tartte provosoida, mut menit pesuveden mukana. 😄
- Anonyymi00012
Pekko Aikamiespoika ainesta, siihen ripaus Ilmari Piiparista.
Kylän tunnetuimmat miehet.- Anonyymi00025
Juuh... jotain hassua kiitos...
https://youtu.be/a_P5Lzs0jqw?is=F8IKrw4LeaZBJNqG
Savolaista.... ei päätä, ei häntää. 😄
- Anonyymi00019
Aloittaja on umpijuntti maalaistukipummi.
- Anonyymi00026
Ai... kerro mitä tukea saisin, niin tiedän sit itsekin...kyllä tuki ja rahallinen kelpais. 😄
- Anonyymi00020
Lestahomo persu junttituki pummi kiljuu.
- Anonyymi00027
Ei oo kiljuu... olutta ja lonkeroo vaan. 😀
Juu se on tärkee, että on lapset. Muuten joutuu päänsä puhki miettii, miten sen käden jälkensä tänne jättää.
Juu betonikuutio. Vähän aikaa kokemusta, mutta ei mun juttu. Siis MATINkylässä. Vaikka oliha se parenpi paikka sillon, ennen iso omenaa.- Anonyymi00028
Oothan säkin jättänyt jälkesi ilman lapsiakin...
- Anonyymi00029
On mielenkiintoista, miten eri tavalla me ihmiset elämme. Miten erilaisista asioista päivämme muodostuu ja mitkä asiat kellekin ovat tärkeitä.
Minulla on elämässä monta sellaista asiaa, joista olen syvästi kiitollinen. Lapseni, sisarukset ja heidän perheensä, ystävät, kiva työ, mahdollisuus harrastaa, perusasiat kunnossa.. On asioita, joita olisin toivonut saavani ja joista vielä haaveilen, mutta näinkin on hyvä. Olen saanut elämääni paljon hyvää 😊
Sinullakin on paljon hyviä asioita elämässäsi, joista on helppo olla onnellinen ja ylpeä. Tietenkään kenenkään toisen elämä ei ole sen huonompaa, vaikka se on erilaista. Oleellista on, että tuntee onnea omassa elämässä, vaikka sitten siellä betonipunkkerissa 😊
Aletheias- Anonyymi00030
Ai kun lämmitti. 🙂
Jokaiselle elämä muotoutuu omsnlaiseksi...taustoista huolimatta.
Kuuntelin saunalta ylöspäin mäkeä kömpiessä tätä...kuullostaa lohduttamattomalle, tylylle...paitsi jos sen näkee mahdollisuutenaan. 🤔
https://youtu.be/N72Gbbq3Esg?is=_kIme8d2tYHmztbS
Tuomittu ollaan joo... mutta on makut muuttaa sitä. Itselle ja lapsille. ❤️ - Anonyymi00036
Anonyymi00030 kirjoitti:
Ai kun lämmitti. 🙂
Jokaiselle elämä muotoutuu omsnlaiseksi...taustoista huolimatta.
Kuuntelin saunalta ylöspäin mäkeä kömpiessä tätä...kuullostaa lohduttamattomalle, tylylle...paitsi jos sen näkee mahdollisuutenaan. 🤔
https://youtu.be/N72Gbbq3Esg?is=_kIme8d2tYHmztbS
Tuomittu ollaan joo... mutta on makut muuttaa sitä. Itselle ja lapsille. ❤️On hurjaa ajatella, miten paljon erilaisia ihmiskohtaloita maailmaan mahtuu. Jokaisella on oma tarinansa; toisilla onnellinen, toisilla traaginen, toisilla lyhyt, toisilla pitkä.. Suurimman osan tarinaa ei ole kukaan enää kertomassa vaan se on jäänyt jonnekin satojen tai tuhansien vuosien taakse hautautuen menneisyyden pölyjen alle, aivan kuin sitä ei olisi ollut koskaan olemassakaan. Ja silti se on ollut jonkun ihmisen koko elämä. En ehkä osaa selittää tuota kovin hyvin, mutta ehkä saatan ajatuksesta kiinni 😊
Melko melankolinen biisi.. Itse haluan ajatella enemmän valon ja mahdollisuuden kautta. En niin, että ollaan tuomittuja, koska jokainen tsäänssi on mahdollisuus 😊
Meillä oli tänä iltana kyllä ihan erilaiset musiikit soimassa. Mulla tykitti kuulokkeissa kunnon edm kun olin lenkillä ja portaita tahkoamassa. Portaita kun ei vedetä minkään kirkkomusiikin voimin 😄
Aletheias - Anonyymi00038
Anonyymi00036 kirjoitti:
On hurjaa ajatella, miten paljon erilaisia ihmiskohtaloita maailmaan mahtuu. Jokaisella on oma tarinansa; toisilla onnellinen, toisilla traaginen, toisilla lyhyt, toisilla pitkä.. Suurimman osan tarinaa ei ole kukaan enää kertomassa vaan se on jäänyt jonnekin satojen tai tuhansien vuosien taakse hautautuen menneisyyden pölyjen alle, aivan kuin sitä ei olisi ollut koskaan olemassakaan. Ja silti se on ollut jonkun ihmisen koko elämä. En ehkä osaa selittää tuota kovin hyvin, mutta ehkä saatan ajatuksesta kiinni 😊
Melko melankolinen biisi.. Itse haluan ajatella enemmän valon ja mahdollisuuden kautta. En niin, että ollaan tuomittuja, koska jokainen tsäänssi on mahdollisuus 😊
Meillä oli tänä iltana kyllä ihan erilaiset musiikit soimassa. Mulla tykitti kuulokkeissa kunnon edm kun olin lenkillä ja portaita tahkoamassa. Portaita kun ei vedetä minkään kirkkomusiikin voimin 😄
AletheiasÄppäppää...
Biisithän on absakteja... sä otat niistä mitä haluut...tai mitä hetkessä just koet...ne osaa muuttua.
Ei pidä olla sokea...😄 - Anonyymi00039
Anonyymi00038 kirjoitti:
Äppäppää...
Biisithän on absakteja... sä otat niistä mitä haluut...tai mitä hetkessä just koet...ne osaa muuttua.
Ei pidä olla sokea...😄Mennään takas tään aloituksen ideaan...
Meistä jokainen luo itse jutut...jopa tulkitsee noi biisit...mikä on kellekin mitä. 😃
Sun tunteet on sun js mun taas mun...🙃 - Anonyymi00040
Anonyymi00039 kirjoitti:
Mennään takas tään aloituksen ideaan...
Meistä jokainen luo itse jutut...jopa tulkitsee noi biisit...mikä on kellekin mitä. 😃
Sun tunteet on sun js mun taas mun...🙃Tietenkin jokaisella meistä on omat tunteet ja tuntemuksemme ja koemme asioita eri tavoin. Enhän muuta väittänytkään 😊
Aletheias - Anonyymi00042
Anonyymi00040 kirjoitti:
Tietenkin jokaisella meistä on omat tunteet ja tuntemuksemme ja koemme asioita eri tavoin. Enhän muuta väittänytkään 😊
AletheiasEt kai...
Tästä en edes uskalla vääntää mitään sulle...tajuan olevani höpö. 😁
Mut mä koen biisejä kokoajan ihan eritavalla. Sanat....kaikki...kaikki muuttuu. 😀 - Anonyymi00043
Anonyymi00042 kirjoitti:
Et kai...
Tästä en edes uskalla vääntää mitään sulle...tajuan olevani höpö. 😁
Mut mä koen biisejä kokoajan ihan eritavalla. Sanat....kaikki...kaikki muuttuu. 😀Mikä on sun sellainen rakkausbiisi, mikä tulee ekana mieleen?
- Anonyymi00047
Anonyymi00043 kirjoitti:
Mikä on sun sellainen rakkausbiisi, mikä tulee ekana mieleen?
Riippuu vähän mistä kulmasta rakkausbiisi.. Kivun vai onnen näkökulmasta.
Sellaisia biisejä, jotka on syystä tai toisesta koskettaneet mua on esim
Finneas - Break my heart again
Emma Salokoski Ensemble - Veden alla
Piritta Savolainen - Häävalssi (cover)
Nuo nyt tuli äkkiseltään mieleen 😊
Aletheias - Anonyymi00050
Anonyymi00047 kirjoitti:
Riippuu vähän mistä kulmasta rakkausbiisi.. Kivun vai onnen näkökulmasta.
Sellaisia biisejä, jotka on syystä tai toisesta koskettaneet mua on esim
Finneas - Break my heart again
Emma Salokoski Ensemble - Veden alla
Piritta Savolainen - Häävalssi (cover)
Nuo nyt tuli äkkiseltään mieleen 😊
AletheiasOkei... mullekin tulee mieleen monia, kun rupean miettimään...
Mutta jos pitäis äkkiä joku keksii, nìin mä sanoisin tään...
https://youtu.be/1BRWjNILZa4?is=keugV2Irdx2ezw_6
Enkä mä mieti mitään muita oikeastaan...
Tää vaan toimii...aina. 😄 - Anonyymi00051
Anonyymi00050 kirjoitti:
Okei... mullekin tulee mieleen monia, kun rupean miettimään...
Tää vaan toimii...aina. 😄Mutta mua voi Snnan äänikin vedota?
Laulan karaokessa baarissa vikabiisinä tämän...
Sekin Annaa... voi johtua äänestä, tulkintatavasta? 🤷♂️ - Anonyymi00052
Anonyymi00051 kirjoitti:
Mutta mua voi Snnan äänikin vedota?
Laulan karaokessa baarissa vikabiisinä tämän...
Sekin Annaa... voi johtua äänestä, tulkintatavasta? 🤷♂️Siis tämän...
https://youtu.be/VCpTmMPWg94?is=BVdEj7C7gkY9BKCt
Jäi laittamatta. 😁 - Anonyymi00053
Anonyymi00050 kirjoitti:
Okei... mullekin tulee mieleen monia, kun rupean miettimään...
Tää vaan toimii...aina. 😄Tuossa on todella kauniit sanat 😊
Jotku biisit vain toimii itselle, on se sitten sanoitus, melodia, laulajan tulkintatapa.. Tai sitten biisiin voi myös liittyä muistoja, jotka herää hetkeksi hehkuun, kun kuulee tietyn biisin.
Aletheias - Anonyymi00055
Anonyymi00053 kirjoitti:
Tuossa on todella kauniit sanat 😊
Jotku biisit vain toimii itselle, on se sitten sanoitus, melodia, laulajan tulkintatapa.. Tai sitten biisiin voi myös liittyä muistoja, jotka herää hetkeksi hehkuun, kun kuulee tietyn biisin.
AletheiasMä itse etsin biiseistäkin niitä, jotka tuo ensin ehkä pahaa fiilistä...sitä hyvää...
https://youtu.be/QtUqd8W19tg?is=MAHP_fKbcc5AANBb
Tään biisin kanssa työstin pitkään..mutta löysin hyvää tästäkin..🤔
Ihmiset haluaa kertoa juttuja...ei ne ole aina kauniita...mutta toisaalta rehellisyys ja suoruus on kaunista...😬 - Anonyymi00079
Anonyymi00055 kirjoitti:
Mä itse etsin biiseistäkin niitä, jotka tuo ensin ehkä pahaa fiilistä...sitä hyvää...
https://youtu.be/QtUqd8W19tg?is=MAHP_fKbcc5AANBb
Tään biisin kanssa työstin pitkään..mutta löysin hyvää tästäkin..🤔
Ihmiset haluaa kertoa juttuja...ei ne ole aina kauniita...mutta toisaalta rehellisyys ja suoruus on kaunista...😬Joissain laulajissa/biiseissä vetoaa nimenomaan tulkintatapa tai ääni. Joskus myös biisi saattaa muuttua aivan toisenlaiseksi toisen artistin tulkitsemana. Näinhän kävi esim Dolly Partonin "I will always love you"-biisin kanssa, kun Whitney teki siitä oman tulkintansa ja siitä tuli se ainoa oikea versio.
Suomalainen musiikki on joskus mulle kovin epämieluisaa, kun aika usein biisit on melankolisia ja ankeita. Alkoholismia, itsemurhia, kuolemaa, tuskaa, surullisia ihmiskohtaloita ja ahdistusta. Eihän elämä pelkkää aurinkoa tietty ole ja musiikki on taidetta, jonka kautta kerrotaan elämän kaikista väreistä, mutta kuuntelem mieluiten iloista, rytmikästä ja leppoisaa musiikkia. Mun olis pitänyt syntyä jonnekin Karibialle 😅
Aletheias - Anonyymi00090
Anonyymi00079 kirjoitti:
Joissain laulajissa/biiseissä vetoaa nimenomaan tulkintatapa tai ääni. Joskus myös biisi saattaa muuttua aivan toisenlaiseksi toisen artistin tulkitsemana. Näinhän kävi esim Dolly Partonin "I will always love you"-biisin kanssa, kun Whitney teki siitä oman tulkintansa ja siitä tuli se ainoa oikea versio.
Suomalainen musiikki on joskus mulle kovin epämieluisaa, kun aika usein biisit on melankolisia ja ankeita. Alkoholismia, itsemurhia, kuolemaa, tuskaa, surullisia ihmiskohtaloita ja ahdistusta. Eihän elämä pelkkää aurinkoa tietty ole ja musiikki on taidetta, jonka kautta kerrotaan elämän kaikista väreistä, mutta kuuntelem mieluiten iloista, rytmikästä ja leppoisaa musiikkia. Mun olis pitänyt syntyä jonnekin Karibialle 😅
AletheiasNo biisit pitäis nähdäkin juuri sellaisena, että niissä on aina jotain hyvää ja toivoa.
Itsestähän se on kiinni. 🙂 - Anonyymi00092
Anonyymi00090 kirjoitti:
No biisit pitäis nähdäkin juuri sellaisena, että niissä on aina jotain hyvää ja toivoa.
Itsestähän se on kiinni. 🙂Miksi biisit pitää nähdä mielestäsi sellaisena, että niissä on aina jotain hyvää ja toivoa, vaikka biisi kertoisi synkimmistä mahdollisista asioista ihmisen elämässä? Mikä nimenomaan biiseissä on sinulle se juttu, että haluat nähdä niissä jotain hyvää ja toivoa?
Aletheias - Anonyymi00093
Anonyymi00092 kirjoitti:
Miksi biisit pitää nähdä mielestäsi sellaisena, että niissä on aina jotain hyvää ja toivoa, vaikka biisi kertoisi synkimmistä mahdollisista asioista ihmisen elämässä? Mikä nimenomaan biiseissä on sinulle se juttu, että haluat nähdä niissä jotain hyvää ja toivoa?
AletheiasNo mä haluan muutenkin nähdä elämän karuimmissa ja pahalle tuntuvissa jutuissa jotain hyvää.
Muuten ne tilanteet tulis lohduttomiksi. Ja jotenkin lohduttomuus on vasta kamalaa. 🤔
- Anonyymi00031
Rupi perseessä ei ole meriiteistä tehokkain
- Anonyymi00032
Varhaislapsuus ja aikuisuuden ensi vuodet meni rauhattomassa betonikuutiossa. Toivottavasti ei enää ikinä.
- Anonyymi00033
Mulle betonikuutio ei jättänyt haavoja...
T: ap Niin mullakin ekat 12, melkein 13 vuotta meni vuokra huusholleissa. Kerrostaloissa ja luhtitalossa. Sen jälkeen vain käymätietä ja paluu rivitalon kautta omakotitaloon.
Enimmän osan elämää maalla omakotitaloissa asuneena en mielelläni enää lähtisi keskustoihin ja kerrostaloihin asumaan.Tökstöksnöö kirjoitti:
Niin mullakin ekat 12, melkein 13 vuotta meni vuokra huusholleissa. Kerrostaloissa ja luhtitalossa. Sen jälkeen vain käymätietä ja paluu rivitalon kautta omakotitaloon.
Enimmän osan elämää maalla omakotitaloissa asuneena en mielelläni enää lähtisi keskustoihin ja kerrostaloihin asumaan.Ainoo poikkeus voisi olla erillistalon, omakotitalon ja mummonmökin sijaan rivitaloasunto, sekin päätyasuntona. Eli vain 1 seinänaapuri tai muu asuntoyhtiön tila.
Tai ihan hätätilassa luhtitalon ekan kerroksen pääty kämppä. Ei ikinä umpinaisia rappukäytäviä (hajuhaitat) eikä monia rappuja käveltäväksi, kun hissi stoppaa.
Mun hermosto ei siedä yhtään mitään ylimääräisiä aistiärsykkeitä.
- Anonyymi00037
Tajuan myös, etten minä vaikka vaan voi olla hyvällekään tuntuvan naisen kanssa...jos palikat vaan ei käy yksiin..
https://youtu.be/V4r4YrzsviI?is=BVWdB5vN-sPnNqtV
Joutuu tekemään armollisia ratkaisuja, mitkä repii sielua myöten kaikki..
Mutta lopulta se on elämää.. mitä kellekin...- Anonyymi00041
Se pitää testata ja sovittaa niitä palikoita yhteen ensin.
- Anonyymi00044
Anonyymi00041 kirjoitti:
Minä en halua testata mitään minua paljon nuoremman kanssa! Hyi sentään!
- Anonyymi00045
Anonyymi00041 kirjoitti:
Hah... se josta se on yhdentekevää, tehkööt niin...
Minulta se vie palan sieluani..
Minä taas olen suvun mustalammas, perheeni suhteen se jota kuunnellaan ja jolta kysellään, johon aina viimekädessä turvataan ja luotetaan, paitsi puolisoni. Hän on itsensä herra. 😅
- Anonyymi00046
Hei... kaikki käy...tai ainskin mulle. 😄
https://youtu.be/KAMvSvO1BrQ?is=dJrW-xAojNLvQip_
Vähän muut saattaa miettii..mut se on niiden ongelma. 😄- Anonyymi00057
Mutta minulle ei sovi kukaan, koska tykkään yksin olemisesta todella paljon!
- Anonyymi00049
Olet aivan selvästi sopivaa kansanedustaja-ainesta. Tuolla suosiolla sekä asioiden hoitamisella saat valtakirjan kansanedustajan kunnialliseen luottamustoimeen. Valitse puolueeksesi Persupuolue ihan vain timisimilän kiusaksi. Jekku on herkku.
- Anonyymi00054
Yhyy...
- Anonyymi00058
Uliseva ja köyhä perusmaalaistollo taas kiljuu kateellisena ja syö sianpaskaa.
- Anonyymi00059
Minäpä luulen ettet tajua alkuunkaan. Ihmiset kun ovat erilaisia.
Enemmän sinä olet elämästäsi täällä valittanut kuin moni muu. Siihen nähden aika erikoinen aloitus. Toinen ääripää 🤔
Pääasia että itse on tyytyväinen omaan elämäänsä ja että elää sellaista elämää kuin itse haluaa.
Nöf 🐷- Anonyymi00060
Äh.. tää olikin joku juoppoaloitus taas.
Nöf 🐷 - Anonyymi00061
Hyvä huomio. Voihan olla että ihmiset jotka aloituksen tavoin ajattelevat haluaisivat vain vahvistuksen toisilta oman elämäntyylinsä oikeellisuudesta?
Ovathan jotkut ihmiset tyytymättämiä vaikka yrittävät elää "parempien ihmisten" tavoin.
Kuinkahan moni sitä edes ajattelee miten 70 vuotiaana joutuu muuttamaan betonikuutioon loppuelämäkseen, ja valittamaan kun naapurit elävät:)
No, ei hätää. Siinä lopullisessa 650 x 2000 yksiössä saa todennäköisesti olla ihan rauhassa. Naapuritkin ovat riittävän hiljaa:)
AV - Anonyymi00062
Anonyymi00061 kirjoitti:
Hyvä huomio. Voihan olla että ihmiset jotka aloituksen tavoin ajattelevat haluaisivat vain vahvistuksen toisilta oman elämäntyylinsä oikeellisuudesta?
Ovathan jotkut ihmiset tyytymättämiä vaikka yrittävät elää "parempien ihmisten" tavoin.
Kuinkahan moni sitä edes ajattelee miten 70 vuotiaana joutuu muuttamaan betonikuutioon loppuelämäkseen, ja valittamaan kun naapurit elävät:)
No, ei hätää. Siinä lopullisessa 650 x 2000 yksiössä saa todennäköisesti olla ihan rauhassa. Naapuritkin ovat riittävän hiljaa:)
AVNaapurien hiljaisuudesta tiedä, mutta ehkä kuulo on jo armeliaasti mennyt.
Nöf 🐷 - Anonyymi00063
Anonyymi00062 kirjoitti:
Naapurien hiljaisuudesta tiedä, mutta ehkä kuulo on jo armeliaasti mennyt.
Nöf 🐷Oi, katsoin mitat väärin. Tarkoitin 2100 x 800. Loppusijoituslaitoksen mitat. Jämät mahtuu sitten maitopurkkiin.
Nöf 🐷 - Anonyymi00068
Oon valittanut kyllä. Mutta harvoin samasta asiasta. Ja oli kännialoitus.
Mutta tarkoitus oli kai sanoa myös, että itse voi vaikuttaa elämäänsä. Olen kraindannut paljon ja kyllä voin paukutella siitä henkseleitäni.
Tänäänkin jetteilen. Vädän syksyn viimeisen reissun ja nautin...koska voin. Ja voin itseäni tästä kiittää. 🙂 - Anonyymi00073
Anonyymi00068 kirjoitti:
Mutta tarkoitus oli kai sanoa myös, että itse voi vaikuttaa elämäänsä. Olen kraindannut paljon ja kyllä voin paukutella siitä henkseleitäni.
Tänäänkin jetteilen. Vädän syksyn viimeisen reissun ja nautin...koska voin. Ja voin itseäni tästä kiittää. 🙂"Olen kraindannut paljon ja kyllä voin paukutella siitä henkseleitäni."
Ainakin nousuhumalassa tunnut omistavan puolet Eurooppaa ja vähän Afrikkaakin...mutta itseäsi se ei tunnu yhtään haittaavan. - Anonyymi00087
Anonyymi00068 kirjoitti:
Tänäänkin jetteilen. Vädän syksyn viimeisen reissun ja nautin...koska voin. Ja voin itseäni tästä kiittää. 🙂Valitat hyvin usein tunteistasi, joita ei kohdata haluamallasi tavalla. Ja miten köyhät ja sairaat pitäisi tappaa nälkään ja kylmään. Yhteisestä kassasta lisää niille joilla jo on, ei niille jotka tarvitsevat.
Just tuo että itse vaikuttaa. Eikä odota jotain toisilta.
Piti kuuklettaa tuo "kraindannut". Tarkoittaa "tehnyt töitä"! Olen tyrmistynyt. Taidan alkaa kielipoliisiksi!
Oma tekeminen on kyllä kivaa. Mutta myös ihan oleminenkin, välillä. Mulle riittää hyvään mieleen usein ihan vaan ympärille katsominen. Suomessa on tosi kaunista.
Nöf 🐷 - Anonyymi00089
Anonyymi00087 kirjoitti:
Valitat hyvin usein tunteistasi, joita ei kohdata haluamallasi tavalla. Ja miten köyhät ja sairaat pitäisi tappaa nälkään ja kylmään. Yhteisestä kassasta lisää niille joilla jo on, ei niille jotka tarvitsevat.
Just tuo että itse vaikuttaa. Eikä odota jotain toisilta.
Piti kuuklettaa tuo "kraindannut". Tarkoittaa "tehnyt töitä"! Olen tyrmistynyt. Taidan alkaa kielipoliisiksi!
Oma tekeminen on kyllä kivaa. Mutta myös ihan oleminenkin, välillä. Mulle riittää hyvään mieleen usein ihan vaan ympärille katsominen. Suomessa on tosi kaunista.
Nöf 🐷Siis ei ole tullut kohdatuksi oikein.... ei liiemmälti ole kelle nyt tunteita osoittelis...😄
Ja ehkä parempi onkin, kun ei olekaan ketään.
No köyhät ja sairaat tulee tätä menoa kupsahtamaankin, kun rahaa on jaettu sinne ja tänne ilman vastuutuksia...
Ja mä vaan olen jotain mieltä, mutta ei multa kysellä miten tään maan asiat hoidellaan. 😁
- Anonyymi00064
Kaikki vaan lankeaa syliin.
Tärkein taito on manipulointi.
Onko aloittajalla ystäviä?- Anonyymi00069
On. Monia ja erilaisia. 🙂
- Anonyymi00065
Sulla noussu kusipäähän kun luulet olevas maailman napa mu niin niissä monesti käy kerroit olevasi ekstrovertti sut tietää kaikki pienellä kylällä siksi että olet tehnyt itsestäsi numeron nuorempana varaudu samaan poikasi kanssa tyttäresi on persiille potkittava luultavammin siksi että kärsii siitä mikä äitin maine kylillä on mutta onnea tulet tarvitsemaan sitä
- Anonyymi00070
Vai niin...😃
- Anonyymi00066
Aloittaja on todella provosoiva.
Olisko jehova tai lesta?
Pojoisessa tai päijäthämeessä?- Anonyymi00071
Ihsn savosta ja evlut. 😄
- Anonyymi00067
Jos joutuu asumaan kerrostalossa, on vähän epäonnistunut.
-Sofia Virta-- Anonyymi00072
Mä voisin mielellänk asua niinkin, mutta pakko tyytyä omakotitaloon. 😄
Voi sen noinkin ajatella, itse en vaan kokemuksen äänelöä puhuen kestä jo hermoston ollessa ylirasittunut yhtään mitään naapureiden aistikuormia ja pitää olla omaa lääniä, luontoa missä purkaa tekemisen tarpeet. Rupeeppa rakentelee kerrostalon pihaa, niin johan tulee uli uli setät ja tätit kimppuun.
Kaipaan omaa lupaa ja vapautta ilman naapurilupia. Ei onnistu missään yhteisissä pihoissa.Tökstöksnöö kirjoitti:
Voi sen noinkin ajatella, itse en vaan kokemuksen äänelöä puhuen kestä jo hermoston ollessa ylirasittunut yhtään mitään naapureiden aistikuormia ja pitää olla omaa lääniä, luontoa missä purkaa tekemisen tarpeet. Rupeeppa rakentelee kerrostalon pihaa, niin johan tulee uli uli setät ja tätit kimppuun.
Kaipaan omaa lupaa ja vapautta ilman naapurilupia. Ei onnistu missään yhteisissä pihoissa.Olen hirmu huono monella tapaa mukautumaan muuden sääntöihin ja ehtoihin, koska rakastan vapautta päättää itse. Siksi ei ikinä mikään ryhmärämä ja neuvotellaan.
- Anonyymi00074
Tökstöksnöö kirjoitti:
Kaipaan omaa lupaa ja vapautta ilman naapurilupia. Ei onnistu missään yhteisissä pihoissa."Rupeeppa rakentelee kerrostalon pihaa, niin johan tulee uli uli setät ja tätit kimppuun."
Miksi valmiiksi maisemoitua pihaa pitäisi mitenkään asukkaiden laittaa?
Luulisi sairaalla olevan parempaakin tekemistä mitä maan tonkiminen, ainakin jos kipeenä on?
Monet vanhukset muuttavat omakotitalosta kauppojen läheisyyteen valmiiden palveluiden äärelle, juurinkin terveydellisistä syistä.
Onneksi sinä olet vielä nuori ja terve, myös valikoidusti työhön kykenevä?
AV Anonyymi00074 kirjoitti:
"Rupeeppa rakentelee kerrostalon pihaa, niin johan tulee uli uli setät ja tätit kimppuun."
Miksi valmiiksi maisemoitua pihaa pitäisi mitenkään asukkaiden laittaa?
Luulisi sairaalla olevan parempaakin tekemistä mitä maan tonkiminen, ainakin jos kipeenä on?
Monet vanhukset muuttavat omakotitalosta kauppojen läheisyyteen valmiiden palveluiden äärelle, juurinkin terveydellisistä syistä.
Onneksi sinä olet vielä nuori ja terve, myös valikoidusti työhön kykenevä?
AVSe kun on juuri mun psyykelle terapiaa, tekeminen ja rakentelu. Jos psyyke ei voi hyvin ei kestä sairasta kehoakaan. Ymmärtäisit jos olisit minun kengissäni.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Se kun on juuri mun psyykelle terapiaa, tekeminen ja rakentelu. Jos psyyke ei voi hyvin ei kestä sairasta kehoakaan. Ymmärtäisit jos olisit minun kengissäni.
Mä teen nimenomaan omien voimieni mukaan. Kerrostalossa en pääsis edes omassa kodissa pakoon melua, hajuja, kaikenlaisia tehdäön nyt heti yhdessä kuvioita. Mulle sopii kun saan itse itseäni kuulostellen tehdä sen mukaan, kun en kykene tai kun kykenen suht hyvin.
Elää jatkuvasti vointini. Se ei ole mikään flunssa, mikä tulee ja menee. Eikä palaa kun taas tartunnan myötä... Se menee vuoristorataa ees taas. Ei muitten mielen mukaan.- Anonyymi00075
Tökstöksnöö kirjoitti:
Se kun on juuri mun psyykelle terapiaa, tekeminen ja rakentelu. Jos psyyke ei voi hyvin ei kestä sairasta kehoakaan. Ymmärtäisit jos olisit minun kengissäni.
Hyvin harva suomalainen on kengissäsi, joten en ihmettele niitä jotka tekevät päätöksen myös helpottaa elämäänsä muuttamalla sähköoviaukaisujen piiriin kerrostalolähiöön. Saa sen rollaattorinkin kanssa vapaan kulkureitin ilman porrasesteitä tai ovien aukaisuja.
Suomessa on ihan hulluna nyt rollaattoreita puolikykyisine työntäjineen, osa jopa alle 50 v. Eivät he enää mitään omakotitalon lumitöitä enää tee yms. Kauhia kuormahan se on vaivaisille ihmisille.
AV Tökstöksnöö kirjoitti:
Mä teen nimenomaan omien voimieni mukaan. Kerrostalossa en pääsis edes omassa kodissa pakoon melua, hajuja, kaikenlaisia tehdäön nyt heti yhdessä kuvioita. Mulle sopii kun saan itse itseäni kuulostellen tehdä sen mukaan, kun en kykene tai kun kykenen suht hyvin.
Elää jatkuvasti vointini. Se ei ole mikään flunssa, mikä tulee ja menee. Eikä palaa kun taas tartunnan myötä... Se menee vuoristorataa ees taas. Ei muitten mielen mukaan.Eikä se ole reuma mitä voi hoitaa lääkkein yms. Eikä mäsä mikä on remissiossa kunnes aktivoituu. Se on läsnä ympäri vuoden kaikkina aikoina.
- Anonyymi00076
Eira, Katajannokka, Ullanlinna, Töölö....
Rajoittuneita on monenlaisia.
Vilma Anonyymi00075 kirjoitti:
Hyvin harva suomalainen on kengissäsi, joten en ihmettele niitä jotka tekevät päätöksen myös helpottaa elämäänsä muuttamalla sähköoviaukaisujen piiriin kerrostalolähiöön. Saa sen rollaattorinkin kanssa vapaan kulkureitin ilman porrasesteitä tai ovien aukaisuja.
Suomessa on ihan hulluna nyt rollaattoreita puolikykyisine työntäjineen, osa jopa alle 50 v. Eivät he enää mitään omakotitalon lumitöitä enää tee yms. Kauhia kuormahan se on vaivaisille ihmisille.
AVHe jää sairautensa orjiksi. Minä taas haluan elää sairauksistani huolimatta mahdollisimman täysipainoista elämää. Pääni tarvii sitä tai teen itsemurhan. En mitään mummokerhoa säälitalkoisiin.
- Anonyymi00077
Tökstöksnöö kirjoitti:
He jää sairautensa orjiksi. Minä taas haluan elää sairauksistani huolimatta mahdollisimman täysipainoista elämää. Pääni tarvii sitä tai teen itsemurhan. En mitään mummokerhoa säälitalkoisiin.
Sinulla on ehkä hyvä tukiverkko lähellä, jotta valintasi ovat mahdollisia?
He jää sairautensa orjiksi. Minä taas haluan elää sairauksistani huolimatta mahdollisimman täysipainoista elämää. Pääni tarvii sitä tai teen itsemurhan. En mitään mummokerhoa säälitalkoisiin.
Mutta mun pitää tehdä se omilla ehdoillani, elämä. Muuten se menee vaan huonommaksi, jos muut jotka ei tunne kaikkea mitä minä tunnen kehossani säätää mulle ohjelmiston, en selviä.
Mun pitää elää täysin itseni ehdoilla, sitten kykenen kun saan annostella omaa itseeni kuunnellen.Tökstöksnöö kirjoitti:
Mutta mun pitää tehdä se omilla ehdoillani, elämä. Muuten se menee vaan huonommaksi, jos muut jotka ei tunne kaikkea mitä minä tunnen kehossani säätää mulle ohjelmiston, en selviä.
Mun pitää elää täysin itseni ehdoilla, sitten kykenen kun saan annostella omaa itseeni kuunnellen.Se on sitä omien voimien tunnistamista ja terveitä rajanvetoja. Tämä.
Anonyymi00077 kirjoitti:
Sinulla on ehkä hyvä tukiverkko lähellä, jotta valintasi ovat mahdollisia?
AVMikä tukiverkko, äiti ja isä?
Tökstöksnöö kirjoitti:
Mikä tukiverkko, äiti ja isä?
Ei mulla ole ikinä ollut muita tukiverkkoja. Mun vanhemmat ainoat. Puolisot ei armahtele kovinkaan missään eikä tue. Asua nyt sentäs saan kun olen lasten äiti ja hyötyäkin saa kun on ahkera pienikuluinen akka.
- Anonyymi00078
Tökstöksnöö kirjoitti:
Mikä tukiverkko, äiti ja isä?
Miehesi ja lapsesi ovat ilmeisen näkymättömissä? He ovat mielestäni tukena sinulle, voin toki olla myös väärässä.
Ei mulla ole ikinä ollut muita tukiverkkoja. Mun vanhemmat ainoat. Puolisot ei armahtele kovinkaan missään eikä tue. Asua nyt sentäs saan kun olen lasten äiti ja hyötyäkin saa kun on ahkera pienikuluinen akka.
Se just kun ei ole tukiverkkoja pitää itsenäisenä. Ja oppii huolehtii itsestään ilman niitä kommuuneja.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Se just kun ei ole tukiverkkoja pitää itsenäisenä. Ja oppii huolehtii itsestään ilman niitä kommuuneja.
Sit kun en enää itse jaksa, jään niille aloilleni ja kuolen mielelläni pois. Kuolema ei ole mörkö, se on vapaus. Kun ei enää jaksa.
- Anonyymi00080
Tökstöksnöö kirjoitti:
Hmm...aloituksen "Hauska miten muut elää..." on siis totta:)
AV Anonyymi00078 kirjoitti:
Miehesi ja lapsesi ovat ilmeisen näkymättömissä? He ovat mielestäni tukena sinulle, voin toki olla myös väärässä.
AVEi he minua juurikaan tue. Pikemminkin minun pitää tukea heitäkin.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Ei he minua juurikaan tue. Pikemminkin minun pitää tukea heitäkin.
Oon sanonu usein, että olen käsittämättömän vahva ämmä henkisesti. Sitä ei oikeen tajua kukaan joka turvaa muihin eikä turvaa itse muita.
Anonyymi00080 kirjoitti:
Hmm...aloituksen "Hauska miten muut elää..." on siis totta:)
AVHauskaa on katsella sopuleita, huvittavaa. Ootko nähnyt?
- Anonyymi00081
Tökstöksnöö kirjoitti:
Ihan käsittämätön ajatus miehelle joka antaa aikaansa 2-4 tuntia lapsensa kehittymiselle ihan jokainen päivä. Kyllä perhe miestä tarvitsee, myös se "äiskä".
AV - Anonyymi00082
Tökstöksnöö kirjoitti:
Sama juttu. Sairastuin, ja ovat vaan vanhemmat ja totaalivälinpitämätön mies jäljellä.
Anonyymi00081 kirjoitti:
Ihan käsittämätön ajatus miehelle joka antaa aikaansa 2-4 tuntia lapsensa kehittymiselle ihan jokainen päivä. Kyllä perhe miestä tarvitsee, myös se "äiskä".
AVTervetuloa kuplasi ulkopuolelle. Mies elää rinnalla, ei tee puolesta samoin lapset. Ei minua kukaan palvele eikä passaa. Ei ole ikinä palvellu eikä passannu.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Tervetuloa kuplasi ulkopuolelle. Mies elää rinnalla, ei tee puolesta samoin lapset. Ei minua kukaan palvele eikä passaa. Ei ole ikinä palvellu eikä passannu.
En kyllä ees keksi mihin muuhun miestä nyt tarvisin käytännössä, kun lasten isäksi hoitamaan vastuunsa. Olen toki kiitollinen ikuisesti, että saan asua hänen siivellään nyt työttömänä. Muuten joutuisin senkin rahan hakemaan tukena yhteiskunnalta.
Se on ainoa tuki konkreettisesti.Tökstöksnöö kirjoitti:
En kyllä ees keksi mihin muuhun miestä nyt tarvisin käytännössä, kun lasten isäksi hoitamaan vastuunsa. Olen toki kiitollinen ikuisesti, että saan asua hänen siivellään nyt työttömänä. Muuten joutuisin senkin rahan hakemaan tukena yhteiskunnalta.
Se on ainoa tuki konkreettisesti.Ei multa kukaan mies ole ikinä kysynyt miten voisin auttaa. Jos olen apua tarvinut itse olen saanut sitä pyytää ja monta kertaa sittenkin ennen kun autetaan, jos autetaan.
- Anonyymi00083
Tökstöksnöö kirjoitti:
Tervetuloa kuplasi ulkopuolelle. Mies elää rinnalla, ei tee puolesta samoin lapset. Ei minua kukaan palvele eikä passaa. Ei ole ikinä palvellu eikä passannu.
Höh, minä toimin myös naisen talouden roskakuskina. Aina kun käyn siellä, vien roskat mennessäni pois. Voi sitten kauniimpi osapuoli keskittyä muuhun olennaiseen.
Ajattelin nyt viikonloppuna pestä hänen asuntonsa ikkunat, yllättää kun tulee töistä kotio...energisempi olio kun olen.
Ei multa kukaan mies ole ikinä kysynyt miten voisin auttaa. Jos olen apua tarvinut itse olen saanut sitä pyytää ja monta kertaa sittenkin ennen kun autetaan, jos autetaan.
Siksi en ymmärrä näitä naiset pääsee helpolla juttujakaan, yhtään. Ketkä pääsee, ketkä ei. 😅
Anonyymi00083 kirjoitti:
Höh, minä toimin myös naisen talouden roskakuskina. Aina kun käyn siellä, vien roskat mennessäni pois. Voi sitten kauniimpi osapuoli keskittyä muuhun olennaiseen.
Ajattelin nyt viikonloppuna pestä hänen asuntonsa ikkunat, yllättää kun tulee töistä kotio...energisempi olio kun olen.
AVNiin, toiset tykkää auttaa toiset ei sellaista edes mieti. Pärjäähän se, kun on ennenkin pärjännyt. Mistäpä luulit että minusta on tullut näin jästipää muusta, kun yksin tahkoamisesta eteenpäin ilman oljenkorsien tarjoajia? 😄
Elämän ja ihmisten kovuus on tuttu, pehmeys vain itsessäni. Ja harvoissa ihmisissä näkyy pilkahduksia.Tökstöksnöö kirjoitti:
Niin, toiset tykkää auttaa toiset ei sellaista edes mieti. Pärjäähän se, kun on ennenkin pärjännyt. Mistäpä luulit että minusta on tullut näin jästipää muusta, kun yksin tahkoamisesta eteenpäin ilman oljenkorsien tarjoajia? 😄
Elämän ja ihmisten kovuus on tuttu, pehmeys vain itsessäni. Ja harvoissa ihmisissä näkyy pilkahduksia.Se miesmäiseksi mielletty minuus on varmaan sitä yksin pärjäämisen tuomaa pelkäämätöntä voimaa. Minkä moni mies mieltää minussa miesmäiseksi, etten ulise vaan teen ja kannan voimieni äärirajoillakin itse itseni. Teen työni.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Se miesmäiseksi mielletty minuus on varmaan sitä yksin pärjäämisen tuomaa pelkäämätöntä voimaa. Minkä moni mies mieltää minussa miesmäiseksi, etten ulise vaan teen ja kannan voimieni äärirajoillakin itse itseni. Teen työni.
Miehet on tottuneet näkemään ne ominaisuudet, miehissä.
Anonyymi00082 kirjoitti:
Sama juttu. Sairastuin, ja ovat vaan vanhemmat ja totaalivälinpitämätön mies jäljellä.
Mun mies ei ole välinpitämätön, vähän vaan tyhmä joskus. Ja minä en jaksa pyytää. Jos toinen ei tajua, ratakiskoa en jaksa 24/7 vääntää, olkoon tyhmä sitten. Mä teen niin kauan kun jaksan. Kyllä se sitten näkee kun en enää hengitä. 😅
Tökstöksnöö kirjoitti:
Mun mies ei ole välinpitämätön, vähän vaan tyhmä joskus. Ja minä en jaksa pyytää. Jos toinen ei tajua, ratakiskoa en jaksa 24/7 vääntää, olkoon tyhmä sitten. Mä teen niin kauan kun jaksan. Kyllä se sitten näkee kun en enää hengitä. 😅
Mut terveet ihmiset usein on tyhmiä siinä, mitä eivät itse ymmärrä lihan ja luunsa kautta. Annetaan anteeksi. Kokemusäly puuttuu.
- Anonyymi00084
Tökstöksnöö kirjoitti:
Miehet on tottuneet näkemään ne ominaisuudet, miehissä.
Mjaa, minusta taas on välillä ihan kivaa helliä heikkojakin naisia. Sillä ei yksikään ihminen kai niin vahva ole ettei sitä kaipaisi? Tai onhan niitä, ajattomia ajattelemattomia, kun ei enää tunne tarvetta. Onkohan se vahvuutta vai heikkoutta?
AV Anonyymi00084 kirjoitti:
Mjaa, minusta taas on välillä ihan kivaa helliä heikkojakin naisia. Sillä ei yksikään ihminen kai niin vahva ole ettei sitä kaipaisi? Tai onhan niitä, ajattomia ajattelemattomia, kun ei enää tunne tarvetta. Onkohan se vahvuutta vai heikkoutta?
AVToki minäkin olen kaivannut, kovastikin. Suorastaan janonnutkin jonkun näkevän minunkin avuntarpeeni, mutta se oli jo vuosia sitten ja piti vaan selvitä ilman apuja. Siitä tuli mulle normaalia sitten. Elä pyydä, ei ketään kiinnosta, tee itse.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Toki minäkin olen kaivannut, kovastikin. Suorastaan janonnutkin jonkun näkevän minunkin avuntarpeeni, mutta se oli jo vuosia sitten ja piti vaan selvitä ilman apuja. Siitä tuli mulle normaalia sitten. Elä pyydä, ei ketään kiinnosta, tee itse.
Ja tämä pätee yhteiskuntaan, työyhteisöihini missä olen ollut, kaveripiireihini mistä olen luopunut. Parisuhteisiinkin. Lopulta kun ei ketään kiinnosta kun vittuilla kun et jaksa, ei enää huvita edes pyytää mitään.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Ja tämä pätee yhteiskuntaan, työyhteisöihini missä olen ollut, kaveripiireihini mistä olen luopunut. Parisuhteisiinkin. Lopulta kun ei ketään kiinnosta kun vittuilla kun et jaksa, ei enää huvita edes pyytää mitään.
Ja siinä se mun usko ihmisiin on mennytkin. Oon itse aina uskonut auttamiseen ja tukemiseen, mutten ole itse saanut apua enkä tukea. Vastakaikuna. Niinpä oon tajunnut ettei kukaan välitä oikeasti kuin itsestään. Ei minusta tuskin muistakaan.
Ihminen on paskaa. Onneksi on eläimiä. ❤️- Anonyymi00085
Tökstöksnöö kirjoitti:
No, onpas sinulla kokemukset meistä toisista ihmisistä.
Sanonta auttavalle annetaan ei ole ilmeisesti kuulunut lähiymäristösi toimintamalleihin? Ne pienet teot, ne tekevät ihmeitä.
AV Anonyymi00085 kirjoitti:
No, onpas sinulla kokemukset meistä toisista ihmisistä.
Sanonta auttavalle annetaan ei ole ilmeisesti kuulunut lähiymäristösi toimintamalleihin? Ne pienet teot, ne tekevät ihmeitä.
AVEhkä olen tosiaan ollut väärässä seurassa aina. Tai perseennuolijouden kanssa, jotka ei auta auttamisen ilosta vaan maineen saamiseksi, glorioidusti kaveri komppina tms.
Semmosta tekopyhää mihin minä taas en usko ollenkaan. Sitä näkee jatkuvasti ihmisten puheissa, kirjoituksissa. Ostetaan pyhimys rengas ei tehdä aidosta hyvän tahdosta.Tökstöksnöö kirjoitti:
Ehkä olen tosiaan ollut väärässä seurassa aina. Tai perseennuolijouden kanssa, jotka ei auta auttamisen ilosta vaan maineen saamiseksi, glorioidusti kaveri komppina tms.
Semmosta tekopyhää mihin minä taas en usko ollenkaan. Sitä näkee jatkuvasti ihmisten puheissa, kirjoituksissa. Ostetaan pyhimys rengas ei tehdä aidosta hyvän tahdosta.Onhan siinä nyt vissi ero tekeekö sydämestä vai kierouttaan. Mut nyt meen siivoo karvasten koteja. 😀
https://youtu.be/kTQQXiNs5vQ?is=PHkEBViLNrG7PrUP
Siinä loppukaneetiksi, en usko hypetykseen. Uskon aitouteen.- Anonyymi00086
Tökstöksnöö kirjoitti:
Onhan siinä nyt vissi ero tekeekö sydämestä vai kierouttaan. Mut nyt meen siivoo karvasten koteja. 😀
Siinä loppukaneetiksi, en usko hypetykseen. Uskon aitouteen.Mjoo, taitaa tulla se tunne ettei sillä ole väliä missä ne ihmiset elävät, vaan suurempi merkitys on sillä millä asenteella ihmiset elävät.
Koskee varmasti itseä, ja myös lähiympäristöä ihmisineen...
Onhan siinä nyt vissi ero tekeekö sydämestä vai kierouttaan. Mut nyt meen siivoo karvasten koteja. 😀
Siinä loppukaneetiksi, en usko hypetykseen. Uskon aitouteen.Ja uskon musiikin terapeuttiseen voimaan. 👍
https://youtu.be/PGGRsnYqPWY?is=KJxVzS5vS3hczf4r- Anonyymi00088
Tökstöksnöö kirjoitti:
Kaipaan omaa lupaa ja vapautta ilman naapurilupia. Ei onnistu missään yhteisissä pihoissa.No mulla ois maalla tarpeeks touhuiltavaa, että vois muuten asua iisimmässä paikassa.
Anonyymi00088 kirjoitti:
No mulla ois maalla tarpeeks touhuiltavaa, että vois muuten asua iisimmässä paikassa.
Nojoo, sut tiiän. Tunnistan aina kyllä.
Anonyymi00088 kirjoitti:
No mulla ois maalla tarpeeks touhuiltavaa, että vois muuten asua iisimmässä paikassa.
Vaan meen koisiin. Digidigi tähän osittaiseen musaketjuun. Öitä Diutsis.
https://youtu.be/bzfYemq_518?is=vW5HAEtSR6IQqifg- Anonyymi00091
Tökstöksnöö kirjoitti:
Ei multa kukaan mies ole ikinä kysynyt miten voisin auttaa. Jos olen apua tarvinut itse olen saanut sitä pyytää ja monta kertaa sittenkin ennen kun autetaan, jos autetaan.
Tämä feikkihenkilö on palstan kovin valittaja. Valitusta valituksen jälkeen viestikaupalla... Tosi rasittava persoona, olisi ikävä tuntea.
Anonyymi00091 kirjoitti:
Tämä feikkihenkilö on palstan kovin valittaja. Valitusta valituksen jälkeen viestikaupalla... Tosi rasittava persoona, olisi ikävä tuntea.
Kaikilla ei ole elämä yhtä helppoa, kun sulla. Jonka ainoo murhe on muitten elämä.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Kaikilla ei ole elämä yhtä helppoa, kun sulla. Jonka ainoo murhe on muitten elämä.
Sitäpaitsi munlaiset tunteminen olis monille jopa tervehdyttävää, eikä mitään feikkiä diipadaapailua.
On romanttinen käsitys, että maaseudulla on tervettä elämää. Myös jotkut kaupunkilaisetkin näin haaveilevat, muuttavat maalle ja pettyvät.
Maaseudun asukkaat ovat sairaampia kuin kaupunkilaiset, ja erityisesti mielenterveydeltään. On epäilys, että tämä johtuisi perimmältään siitä, että pystyvämpi väki useammin muuttaa kaupunkeihin ja heikkokuntoiset jäävät maaseudulle.
Tämän trendin pitkäaikainen vaikutus näkyy jo maaseudun geenipohjassa sairausongelmana. Myös alkoholin kulutus on maalla suurempi, mutta se menee kaupunkien piikkiin, koska väkevä viina usein hankitaan kaupunkireissulla Alkosta.- Anonyymi00095
"koska väkevä viina usein hankitaan kaupunkireissulla "
HAH! tuosta jo näkee ettet ole koskaan asunut maalla.... No juu mihinkäs täältä metsiltä rahjustaisi, päässä viiraa jo valmiiksi sen verran että tuskin on mahdollistakaan vielä kun otetaan huomioon että toinen jalka on jo haudassa.
Eliitti asukoon ihan rauhassa siellä kuutioissaan 🌹 :)Ex-Lukka kirjoitti:
No juu mihinkäs täältä metsiltä rahjustaisi, päässä viiraa jo valmiiksi sen verran että tuskin on mahdollistakaan vielä kun otetaan huomioon että toinen jalka on jo haudassa.
Eliitti asukoon ihan rauhassa siellä kuutioissaan 🌹 :)ahaa, aistin lievää savolaisvastaisuutta :) tarkemmin ajatellen
- Anonyymi00094
Dissen aloitus. Aika halventavaa luokitella ihmisiä alentavasti betonikuutioihin... mikä oikein luulet olevasi? 🤷♀️
- Anonyymi00097
No jos näet aloituksen noin, niin harmi.
Mutta lähinnä tämä aloitus on sillä idealla, että jotkut asuu siellä kuutiossaan ja ei keksi muuta elämässä kuin kiukuta palstalla vaikka kurjuuttaan ja mollaavat muita.
Siis kyllä minä voisin asua myös betonikuutiossa hyvinkin. Mutta en minä sinne maatuis vaan kerkeisin tekemään yhä vaikka ja mitä.
Mä en millään jaksa esimerkiksi ymmärtää sitä, että joku ei keksi mitään tekemistä. Minusta olisi jopa ihanaa, jos joskus olisi tylsää. :oD - Anonyymi00098
Anonyymi00097 kirjoitti:
No jos näet aloituksen noin, niin harmi.
Mutta lähinnä tämä aloitus on sillä idealla, että jotkut asuu siellä kuutiossaan ja ei keksi muuta elämässä kuin kiukuta palstalla vaikka kurjuuttaan ja mollaavat muita.
Siis kyllä minä voisin asua myös betonikuutiossa hyvinkin. Mutta en minä sinne maatuis vaan kerkeisin tekemään yhä vaikka ja mitä.
Mä en millään jaksa esimerkiksi ymmärtää sitä, että joku ei keksi mitään tekemistä. Minusta olisi jopa ihanaa, jos joskus olisi tylsää. :oDMinä taas haaveilen siitä betonikuutioelämästä, kun joku toinen hoitaa kaiken puolestasi. Mitä vanhemmaksi tulen niin sitä enemmän tuo elämäntyyli houkuttelee.
- Anonyymi00096
Ajankulua betonikuutiossa elämiseen. ELokuvat, sarjat, videopelit, kotitreenit, musiikki (soittaminen ja kuunteleminen), nukkuminen. On niin ihanaa. Mä 49v ikisinkkuerakkomies. Aina elänyt yksin. Hyvin menee. Kyllä se tästä.
IkisinkkuerakkoM1977 - Anonyymi00099
Taidat olla vähän pöljä. Luuletko todella ettei muilla ole mitään tai etteivät ole saavuttaneet mitään? Hohhoijjaa...
- Anonyymi00100
Olen asunut ns. betonikuutiossa.
Sopi erittäin hyvin, koska tietynlainen anonymiteetti säilyy tuollaisessa kennossa eläessä.
Eihän se muoto, vaan elämän sisältö kantaa.
Vilma
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1762986
- 601244
- 41029
Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r160967Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....57937- 84830
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.173820Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e198802Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.
Vaimon viesti on paljastanut totuuden.216763- 7736
- 62669
- 53667
- 59666
- 67646
Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?21608Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?131581Kuinkahan monen
Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran66569Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32558- 34527
- 55518