Hassu sana tuo kevytkenkäinen, synonyymejä?

Anonyymi-ap

Tai mikä iloisen naisen asuste viitaa paremmin iloisuuteen?

47

221

2Äänestä

Vastaukset 47

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

En tiedä asusteesta, mutta asunto ainakin. Iloinen talo.....

• Anonyymi00002

Märkäpöksy, märkäpöksyinen.

• Anonyymi00003

Tangatyttö.

• Anonyymi00004

Värit näyttää minusta parhaiten

• Anonyymi00005

Minkä värinen on kevytkenkäinen?

• Anonyymi00006

Onko kevytkenkäinen niinkutsuttu helppo nainen vai onko hän parisuhteessa oleva nainen joka silti havittelee muiden naisten miehiä?

• Anonyymi00007

Iloluontoinen.

• Kevytkenkäisellä on ehdottomasti paljasjalkakengät. On kevyempi askeltaa. 😁🦶👣

• Anonyymi00008

Sleepy Sleepers ja kappale Ilotyttö! Siinä lienee kokotin tärkeimmät ominaisuudet koottuna muutamaan värssyyn.

Mies 65

• Anonyymi00009
      UUSI

Hepsankeikka.

• Anonyymi00011
        UUSI

• Anonyymi00010
      UUSI

Miehet (mahdolliset) tuhannet panot
      on sulka hatussa,

naisen seksielämä on aina arvostelun kohteena.

Varsinkin jos ei anna.

• Anonyymi00012
        UUSI

Jakorasia, jos antaa.

• UUSI

Äitini varoitteli aina punaisista kengistä, korkokengistä stilettikoroilla. Että ne on kevytkenkäiset ja vosun merkki.

No ostelin nuorena korkokenkiä kyllä, mutten ikinä tykännyt kuitenkaan pitää niitä. Mielikuva osteluahan se oli. Noissa näytän hyvälle ja naiselle. 😂

Silti tykkäsin käyttää tasapohjausia kenkiä, t-paitoja lyhyillä ja pitkillä hihoilla, neuleita ja paitapuseroita, farkkuja tai muuta puuvillahousuja, kollareita.

Ihan turhia kaikki kevytkenkäiset vaatteet oli ja kiertoon meni, uusina jo.

• Anonyymi00013
        UUSI

"ostelin nuorena korkokenkiä kyllä, mutten ikinä tykännyt kuitenkaan pitää niitä. Mielikuva "

Mielikuva on aivan kauhistuttava, hirvittävä! Älä juttele enää ikinä tuommoisia!

• UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

"ostelin nuorena korkokenkiä kyllä, mutten ikinä tykännyt kuitenkaan pitää niitä. Mielikuva "

Mielikuva on aivan kauhistuttava, hirvittävä! Älä juttele enää ikinä tuommoisia!

Heh, on mulla jossain valokuvakin kun käytän korkokenkiä. Silloin oli se yritän edes olla naisellinen nainen kausi menossa. Se alkoi exäni kanssa eläessä. Olin aika turhamainen vain, koska mielsin sen naiselliseksi silloin.

Kunnes heräsin "koomasta" ja tajusin, että paskaa... Alan olla vaan minä.

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Heh, on mulla jossain valokuvakin kun käytän korkokenkiä. Silloin oli se yritän edes olla naisellinen nainen kausi menossa. Se alkoi exäni kanssa eläessä. Olin aika turhamainen vain, koska mielsin sen naiselliseksi silloin.

Kunnes heräsin "koomasta" ja tajusin, että paskaa... Alan olla vaan minä.

Just laitoin faceen kavereille pari kuvaa näkyville. Yksi oli minä meikattuna, oli siinä joku kameran omakin filtteri kun iho näytti niin teennäiselle. Ihan outoja juttuja ihminen viittii yrittää. Vain että kuuluis lahkoon ihmisnainen.

• Anonyymi00014
        UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Just laitoin faceen kavereille pari kuvaa näkyville. Yksi oli minä meikattuna, oli siinä joku kameran omakin filtteri kun iho näytti niin teennäiselle. Ihan outoja juttuja ihminen viittii yrittää. Vain että kuuluis lahkoon ihmisnainen.

yököttävää.....

• UUSI
        Anonyymi00014 kirjoitti:

yököttävää.....

Ei varsinaisesti, mutta tuli vaan olo miksi. Miksi olen yrittänyt olla mitään mitä en aidosti edes halua olla.

• Anonyymi00015
        UUSI

Minulla oli korkkareita; punaiset, mustat, viininpunaiset, siniset jne.
        Ja miksi.
        Niillä oli helppo tanssia. Ja isasinpa kävellä rautatietorin poikki.
        Paljon helpompaa kuin sinihelmiäisillä korkokumisaappailla pakkasloskassa.
        En kokenut polevani mitenkään kevytmielinen.
        No. Nykyään menen matalammilla matalammalla.
        Vilma

• UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Minulla oli korkkareita; punaiset, mustat, viininpunaiset, siniset jne.
        Ja miksi.
        Niillä oli helppo tanssia. Ja isasinpa kävellä rautatietorin poikki.
        Paljon helpompaa kuin sinihelmiäisillä korkokumisaappailla pakkasloskassa.
        En kokenut polevani mitenkään kevytmielinen.
        No. Nykyään menen matalammilla matalammalla.
        Vilma

Juu. Ajat on vissiin joskus ollut toiset, kun mielikuva punaisista korkkareista oli mikä oli. Ei mulla mutta äiteellä.

• Anonyymi00016
        UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Juu. Ajat on vissiin joskus ollut toiset, kun mielikuva punaisista korkkareista oli mikä oli. Ei mulla mutta äiteellä.

No se oli ennen ho ron merkki, punaiset korkokengät ja punainen käsilaukku. Nykyään ho roilla on isot kultarenkaat korvakoruina, eräs nainen ylpeänä selitti että mitä isommat renkaat korvissa niin sitä isompi ho ro.

• UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

No se oli ennen ho ron merkki, punaiset korkokengät ja punainen käsilaukku. Nykyään ho roilla on isot kultarenkaat korvakoruina, eräs nainen ylpeänä selitti että mitä isommat renkaat korvissa niin sitä isompi ho ro.

Se voi olla, että joku värikoodi oli. Kuten puniset lyhdytkin.

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

No. Oli minulla punainen käsilaukkukin.
        Ei minua kukaan mies ole kohdellut huonosti, halveeraavasti mm. tansseissa, missä onkin enemmän kerralla miehiä.
        Oikeastaan täällä niitä väheksyvä mielipiteitä naidusta on tosi paljon, mitä ihmettelen.
        Vilma

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Ei minua kukaan mies ole kohdellut huonosti, halveeraavasti mm. tansseissa, missä onkin enemmän kerralla miehiä.
        Oikeastaan täällä niitä väheksyvä mielipiteitä naidusta on tosi paljon, mitä ihmettelen.
        Vilma

Oho oho.
        Naidusta naisista

Vilma

• Anonyymi00027
        UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Vilma

En tiedä mistä se käsitys sinulle on tullut että ho ro ja miehet kohtelisivat huonosti? Se on melkein päinvastoin, kyllä mies oikeaa ammattinaista osaa arvostaa.

• Anonyymi00028
        UUSI
        Anonyymi00027 kirjoitti:

En tiedä mistä se käsitys sinulle on tullut että ho ro ja miehet kohtelisivat huonosti? Se on melkein päinvastoin, kyllä mies oikeaa ammattinaista osaa arvostaa.

18:09
        Noinhan mies ajattelee.
        Nainen ei.
        Vilma
        Kyllä oli käänteistä ajatuksen juoksua.
        Vilma

• Anonyymi00029
        UUSI
        Anonyymi00028 kirjoitti:

18:09
        Noinhan mies ajattelee.
        Nainen ei.
        Vilma
        Kyllä oli käänteistä ajatuksen juoksua.
        Vilma

No ei nainen tietysti ajattele sillä tavoin kuin mies, aika selvästikin. Naiselle se h o ro on pahin vihollinen mitä maan päältä löytyy.

• UUSI
        Anonyymi00029 kirjoitti:

No ei nainen tietysti ajattele sillä tavoin kuin mies, aika selvästikin. Naiselle se h o ro on pahin vihollinen mitä maan päältä löytyy.

Mjaa, itse taas en pidä edes vastuksena. Enkä vihollisena. Vähän surullinen vaan, ettei ole muuta tapaa kuin itsensä myyminen keksinyt elääkseen.

Enemmänkin nään ettei arvosta itseään tarpeeksi, laittaessaan itsensä käyttöesineeksi.

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Mjaa, itse taas en pidä edes vastuksena. Enkä vihollisena. Vähän surullinen vaan, ettei ole muuta tapaa kuin itsensä myyminen keksinyt elääkseen.

Enemmänkin nään ettei arvosta itseään tarpeeksi, laittaessaan itsensä käyttöesineeksi.

Vähän kuin kävisi oven eteen matoksi, pyyhkikää minuun jalkanne ja antakaa sen verran, että elän sillä.

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Vähän kuin kävisi oven eteen matoksi, pyyhkikää minuun jalkanne ja antakaa sen verran, että elän sillä.

Ja vaikea kuvitella, että miehenä ajattelisin yhtään erilailla.

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Ja vaikea kuvitella, että miehenä ajattelisin yhtään erilailla.

Siitä huolimatta, että miesten maailmassa helposti kasvatetaan nainen näkemään miehen käyttöesineeksi.

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Siitä huolimatta, että miesten maailmassa helposti kasvatetaan nainen näkemään miehen käyttöesineeksi.

Mulla tulis pikemminkin tarve ojentaa käsi, nouse ylös sieltä lattialta makaamasta ylikäveltävänä. Ja keksi jotain parempaa itelles.

• Anonyymi00030
        UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Mulla tulis pikemminkin tarve ojentaa käsi, nouse ylös sieltä lattialta makaamasta ylikäveltävänä. Ja keksi jotain parempaa itelles.

Se ho ro on niin paljon parempi kuin kukaan täälä palstalla oleva nainen, se on rehellisesti sitä mitä on, ja se tietää oman paikkansa eikä yritä olla joku vallan ihmeellinen ja maailman upein ihminen, joka on kaikkien muiden yläpuolella kaikin mahdollisin tavoin.

• UUSI
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Se ho ro on niin paljon parempi kuin kukaan täälä palstalla oleva nainen, se on rehellisesti sitä mitä on, ja se tietää oman paikkansa eikä yritä olla joku vallan ihmeellinen ja maailman upein ihminen, joka on kaikkien muiden yläpuolella kaikin mahdollisin tavoin.

Rehellisesti minäkin oon mitä oon. Myös sen verran itsestäni ylpeä, etten alista itseäni ovimatoksi, saadakseni rahaa tai huomiota.

• Anonyymi00031
        UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Rehellisesti minäkin oon mitä oon. Myös sen verran itsestäni ylpeä, etten alista itseäni ovimatoksi, saadakseni rahaa tai huomiota.

Olet kaikkea muuta paitsi rehellinen.

• UUSI
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Olet kaikkea muuta paitsi rehellinen.

Taidan olla rehellisimpiä tälläkin saitilla. Kaunistelemattoman aito itseni.

• Anonyymi00017
      UUSI

Ei nyt ihan asuste, mutta ”lumppu” on ihan hyvä synonyymi, tai vaikkapa Penttilä.

• Anonyymi00018
      UUSI

Tämmöisen selityksen löysin Googlella:

Sana kevytkenkäinen juontaa juurensa ruotsin kielen ilmauksesta lättfotad (kevytjalkainen), joka on siirtynyt suomeen alkusoinnun eli allitteraation kautta muotoon kevytkenkäinen.

*Tausta ja merkitys*

Alkuperäinen mielikuva:
      Ilmaus liittyy vauhdikkaaseen tanssimiseen ja juhlimiseen, josta käytetään ruotsiksi myös sanontaa slå klackarna i taket (lyödä koroja kattoon).

Moraalinen merkitys:
      Villi tanssiminen ja holtiton elämä yhdistettiin aiemmin syntiseen ja kevytmieliseen käytökseen. Vanha kirjasuomi tunsikin sanan kevykäinen, joka tarkoitti kevytmielistä tai ajattelematonta.

• Anonyymi00019
        UUSI

Mulla oli ihan toinen mielikuva ”koroista katossa”. Onnistuu kyllä tanssilattiallakin, mutta punkassa mukavampaa.

• Anonyymi00022
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Mulla oli ihan toinen mielikuva ”koroista katossa”. Onnistuu kyllä tanssilattiallakin, mutta punkassa mukavampaa.

Svenska Akademiens Ordböcker kertoo että "lättfotad" tarkoittaa "erottisesti epävakaa" että sen kannalta toinen mielikuvasi synkkaa hyvin. Mutta, luulen että on harvinaista työstää naista jolla on jalkineet jalassa ja korot kohti kattoa, minulla ainakaan ei ole ollut ensimmäistäkään sellaista rupeamaa.

• Anonyymi00023
        UUSI
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Svenska Akademiens Ordböcker kertoo että "lättfotad" tarkoittaa "erottisesti epävakaa" että sen kannalta toinen mielikuvasi synkkaa hyvin. Mutta, luulen että on harvinaista työstää naista jolla on jalkineet jalassa ja korot kohti kattoa, minulla ainakaan ei ole ollut ensimmäistäkään sellaista rupeamaa.

https://svenska.se/?q=lättfotad&exactMatch=true&activeTab=saol&id=54705

• Anonyymi00025
      UUSI

Toisessa ketjussa on puhetta väreistä.
      Vanhoista hotellikuvista löytyy sävy "huoran punainen".

Mies 65

• UUSI

Huoripukki.

• Anonyymi00032
      UUSI

Kokotti?

• Anonyymi00033
      UUSI

Freelanceri

• Anonyymi00034
      UUSI

Vakohame ja vakohame samettinen mies / Gösta Sundqvist.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla rakas mitään sanottavaa?

Lähetä tässä kaivatullesi haluamasi terveiset 💌
      Ikävä
      229
      1964
    2. Nanna hakkasi Martinan aivot tuusan nuuskaksi!!!

Ihme jos Martina pystyy muodostaa järkeviä lauseita tämän nyrkkisateen jälkeen. Ottelupalkkio tuli, tajunta meni.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      260
      1154
    3. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      20
      985
    4. Vaikea löytää samantyylistä miestä

Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i
      Sinkut
      125
      686
    5. Oot sä aika nuorekas...

Vaikka oot niin vanha!
      Ikävä
      38
      669
    6. Martina ja Muhis

Aamulenkillä yhdessä valmistautumassa suuren päivään,toivottavasti heräsivät toistensa viekusta.Ihana pariskunta❤
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      658
    7. Rasismi ahdistaa.

Tapasin baarissa oikein lupsakan oloisen miehen, mutta arvomaailma on hyvin erilainen omani kanssa. Hän käyttää n-sanaa
      Sinkut
      201
      587
    8. Oot pelkkä naurun aihe

🤣🤣🤣🤣🤣 m-n
      Ikävä
      38
      418
    9. Näin sut.

olitpas vanhentuneen näköinen. 😆 mieheltä naiselle
      Ikävä
      50
      418
    10. Olenkohan tunteideni kanssa yksin?

Salaa toivon, että sinä nainen luotat minuun niin paljon, että uskaltaisit lähentyä kanssani, vaikka tämä on vähän kiell
      Ikävä
      42
      412
    Aihe