AV teki uuden aloituksen.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19541007/todella-vaikealle-vahan-miettimista
"Tänään juttelin 5 luokkalaisen kanssa move testeistä.
Hän kertoi ettei yksikään poika ole saanut tehtyä yli 40 vatsarutistusliikettä minuuttiin, mutta moni tyttö oli saanut jopa 75 rutistusta samassa ajassa.
Kyllä tuollaisilla miehenaluilla tuleekin olla vaikeeta, jos ei ihan todella vaikeeta:)
Miten tämä on nyt mahdollista? Pojille tsemppiä ja otetta omaan elämäänsä toivoisin.
Saas nähdä voittavatko tytöt myös punnerruskisan, se olisi jo ennen kuulumatonta."
Yksäri tietysti vastaa tähän mäin: naiset tykkäävät salilla treenaamisesta.
Minä vastaan Yksärin kommenttiin näin:
Ei pidä paikkaansa. Vaikka en nainen olekaan, kyllä "hyviin" tuloksiin pääseminen vaatii ainakin minulta PALJON työtä ja PALJON työtä epämukavuusalueella.
Otetaanpa asiaan joku runko: esimerkiksi Strength Levelin mukaan 90 kiloisen miehen pitäisi nostaa penkiltä vähän alle 110 kiloa, jotta olisi edes intermediate-tasoa.
https://strengthlevel.com/strength-standards/bench-press
Tuohon rautaan pääseminen vaatisi minulta PALJON työtä ja PALJON työtä epämukavuusalueella. Tiedän, että AV:lle varsin "kevyt" rauta, mutta...
Tärkeää huomauttaa, ettei Yksäri huijaa teitä.
Todellavaikeeta
Yksärin argumentti ei toimi: naiset tykkäävät salilla treenaamisesta?
1
<50
Vastaukset 1
- Anonyymi00001
Eipäs vääristellä taas. 😄
"naiset tykkäävät salilla treenaamisesta."
En ole väittänyt tuollaista! ☝️
Olen väittänyt ainoastaan, että minä ITSE pidän salilla treenaamisesta. Uskon toki, että moni muukin pitää siitä, mutta en missään nimessä väitä:
1) että vain naiset pitäisivät treenaamisesta tai
2) että kaikki naiset pitäisivät treenaamisesta tai
3) että kaikki salilla käyvät ihmiset pitäisivät treenaamisesta.
Sitten itse nautintoon:
- Uskon että nautinnolla on aivokemiallinen perusta. Tunnen hyvän olon niin voimakkaasti nimenomaan aivoissa. Ihan tunnen, miten jotain mielihyvähormonia tai välittäjäainetta "purskahtaa" aivoihin treenatessa. Se on ihan täyttä euforiaa. 🤩✨🧠
- Hyvän olon saavuttaminen edellyttää, että salille menee hyvin nukkuneena ja hyvin nesteytettynä ja ravittuna.
- Euforia syntyy noin kolmannen tai neljännen liikkeen jälkeen. Ihan ensimmäiset liikkeet eivät ole euforisia.
- Vastuksen täytyy olla sopiva: liian pienet painot eivät saa euforiaa aikaan kuten eivät myöskään liian suuret.
- Euforia kestää niin kauan kuin kehossa on energiaa treenata. Yleensä 1 - 1.5 tunnin treenin jälkeen keho alkaa olla niin väsynyt, ettei treenaaminen enää tunnu hyvältä.
@Todellavaikeeta: etkö vieläkään usko, että tämä yllä kuvaamani euforia on todellinen ilmiö? 😄 No, eipä se minulta ole pois, jos et sinä sitä usko.
Kiitos aloituksesta! Mutta älä jatkossa vääristele sanomisiani! ☝️
🦄
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa
Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t921108Kuuleppas
ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää229856Paljonko on etäisyytesi kiinnostavaan naiseen km?
Kaipailen tärkeää miestä ja pohdin hänen ajatuksiaan... ❤️73836- 54734
On meillä harvinaisen törkeä valtuuston puheenjohtaja
Ja tyhmä! Kannattaisi googlettaa "julkisuuslaki" ja nojata siihen vasta sitten. Samalla voisi googlettaa muiden kuntien72693Olet mieleni päällä edelleen, J
En voi sille mitään. Ja olen yrittänyt voida, monen monta kertaa. Miten jäinkin näin kiinni sinuun... 😞34612- 51565
- 41560
Mikko Leppilampi loi TTK:ssa ankaran tavan - Jatkaako Veronica Verho haastavaa perinnettä?
Suorien lähetysten juontaminen vaatii rautaista ammattitaitoa ja kovaa työtä. Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa on näh29557Oletko miettinyt
Mikä minusta tekee sinulle niin erityisen? Onko se samanlaiset lapsuusmaisemat? Työpaikan liian pitkät katseet? Selvittä30535