Jankkaajan ajatuksia

Anonyymi-ap

Inhoan puhua itsestäni ja en jaksa ylipäätään ihmisiä jotka pohtii, että miksi minä olen tällainen. Sellaiset on mielestäni rasittavia ihmisiä jotka jankkaa, että minä olen tällainen ja ajattelen näin, jaan tämän neuvoni sulle ja suunnilleen määrään sinut ajattelemaan näin, koska olen oikeassa, näin kuuluu ajatella, sitten sinulla on helpompaa asioittesi kanssa. Se on naurettavinta, kun tämän itsestään jankkaajan pohdinta ei yleensä edes johda mihinkään pysyvään muutokseen kenenkään osapuolen kohdalla.

Olen liian suora ja rehellinen. Liian järjellä asioihin ja ihmisiin suhtautuva, mutta silti empatiaa tunteva, mutten kuitenkaan sympaattinen, koska en ole hyväuskoinen. Olen liian oikeudenmukainen! Se on lempiaiheita paasata siitä tulemaan. Toinen ihminen ei saa minussa välittömästi tunnereaktioita aikaan, vaan joudun itse hakemaan tunteeni järjen kautta ja kun löydän mielestäni oikean tunteen ihmistä kohtaan se tulee hyvin syvältä ja intensiivisenä ulos, mutta halutessani saan helposti tunteen laantumaankin. Vaikea selittää, mutta olen lapsesta saakka ollut tämmöinen. En tiedä onko ollut liian paha kiusaamistausta, että minusta tuli tämmöinen😔 vai oonko Greta Thurberg 2.0, sitä näytöstä odotellessa!

23

145

Äänestä

Vastaukset 23

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

”Inhoan puhua itsestäni ja en jaksa ylipäätään ihmisiä jotka pohtii, että miksi minä olen tällainen.” …ja sitten puhuit itsestäsi noin pitkän tekstin verran.

• Anonyymi00002

Juu juu, siksi toinkin sen esille, etten tykkää itsestä puhumisesta, mutta puhunpahan nyt.

• Anonyymi00003

Ajattelin samaa kun luin tämän 😅

• Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Ajattelin samaa kun luin tämän 😅

Anteeksi jos en tuonut selkeästi esille, miksi kuitenkin avauduin nyt itsestäni.

• Anonyymi00004

Koska koen vuorovaikutuksen ihmisten kanssa näin, toinen saattaa kokea minut tunne-elämältään epävakaaksi, vaikka mielestäni kyse ri ole siitä. Persoonani koen ehyenä ja yhtenäisenä.
      Mut reaktioni ja tunteeni toisia ihmisiä kohtaan voivat tästä syystä voivat olla epävakaita ja ristiriitaisia. Läheisiäni kohtaan olen vakaa ja lojaali❤️

• Anonyymi00006

En siis tiedä mitä toista ihmistä kohtaan tulee tuntea, siksi mietin vuorovaikutustilanteissa, että minkä ilmeen otan naamalle ja mitähän tunnetta minulta odotetaan. Joskus tunteeni toinen voi kokea vääräksi, jolloin syntyy tilanne, että reaktiotani ihmetellään. Olen todella ilmeikäs ja todella herkästi luen toisen ilmeitä, mutten tajua mitä niistä tulee ajatella tai miten minun tulee suhtautua toisen ilmeeseen. Mulla itellä voi olla päällä ihan päin vastainen ilme, mitä tunnen tai ajattelen. Asuperger kai?? Mut todella älykäs sellainen, onneksi.. juu diagnoosi hyväksytty! Mut jos 40vuotta tätä on jatkunut, en silmiin pistävän poikkeava ja vammainen ole voinut millään olla, koska diagnoosia ei ole. Ehkä lahjakkuuteni on suojellut minua diagnoosilta.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

En siis tiedä mitä toista ihmistä kohtaan tulee tuntea, siksi mietin vuorovaikutustilanteissa, että minkä ilmeen otan naamalle ja mitähän tunnetta minulta odotetaan. Joskus tunteeni toinen voi kokea vääräksi, jolloin syntyy tilanne, että reaktiotani ihmetellään. Olen todella ilmeikäs ja todella herkästi luen toisen ilmeitä, mutten tajua mitä niistä tulee ajatella tai miten minun tulee suhtautua toisen ilmeeseen. Mulla itellä voi olla päällä ihan päin vastainen ilme, mitä tunnen tai ajattelen. Asuperger kai?? Mut todella älykäs sellainen, onneksi.. juu diagnoosi hyväksytty! Mut jos 40vuotta tätä on jatkunut, en silmiin pistävän poikkeava ja vammainen ole voinut millään olla, koska diagnoosia ei ole. Ehkä lahjakkuuteni on suojellut minua diagnoosilta.

Aspergeriin minäkin tuon liittäisin..

• Anonyymi00012
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Mut onneks tämä oireisto ei oo niin vaikea, vaikka tuohon kirjoitettuna voi näyttää kaamealta vammaiselta. Mut oikeasti ONNEKSI se ei ole sitä todellisuudessa!

• Anonyymi00008

Minut on myös diagnosoitu joskus maaniseksikin, vaikka jälkeenpäin ajateltuna en ole ollut sitäkään. Vaan paasaukseni on liittynyt stressaavaan ja traumaattiseen elämäntilanteeseen. Ja minun tapa purkaa traumaa ja stressiä on paasata. ajattelen silloin, että ahdistuksesta täytyy löytää jotenkin ulos ja paatoksella etsin ja käsittelen asioita ja tunteita, että trauman aiheuttama tunnemyrsky hellittäis.

• Anonyymi00009

Myös kuormittuneena päivän tapahtumista esim. liiasta määrästä ihmisiä, melua tai paineita minulla saattaa yks kaks mennä kuppi nurin ja huudan kuin palosireeni. Enkä mä välttämättä huuda siksi, että kohdistaisin kiukkuani toiseen, vaan huudan, koska pääni on helisemässä kuormituksesta ja haluan tilanteesta pois.
        Masennus ja ahdistus pakko oireet on ennen olleet tapani sulkea kamala maailma pois ympäriltä käpertymällä itseeni. Olen pahimmillaan näyttänyt todella sulkeutuneelta silloin. Mut kun masennus ja ahdistus hellittää olen aivan eri ihminen, olemukseni muuttuu silmiinpistävästi.

• Anonyymi00010

Maniaa ei edes voisi diagnosoida sellaisessa tilanteessa, kun ensimmäisen kerran se diagnoosiin. Ja se jäi ihmisten pompottelun välineeksi minua kohtaan

• Anonyymi00011

Olen myös kova paasaamaan kiinnostuksen kohteistani ja sekin koetaan maanisena, mut miten mania voi mennä ohi, kun puheyhteys toiseen katkeaa. Tai en tee mitään muuta maanista. Ei pelkän kiinnostuksen kohteesta paasaaminen voi olla maniaa, se vaatii paljon muitakin oireita semmoinen tila.

• Anonyymi00013

Mutta salaa olen ylpeä itsestäni, olen salaa kiitollinen älystäni ja olen salaa onnellinen, että saan olla juuri minä! Jos sanon sen ääneen, saan jostain syystä muiden kanssa riidan aikaiseksi😂
      Mut helppoa elämäni aina ei ole, mut ei varmaan kenenkään! Olkaa muutkin ylpeitä itsestänne!

• Anonyymi00014

Minulle sanotaan että mulla on poikkeava katsekontakti, pälyilevä tai liian intensiivisesti katson toista. Silloin, kun itse selitän asiaani minun on helpompi katsoa silmiin, ja kun olen tällainen intensiivinen puhuja tietysti myös katsekontaktinikin koetaan itsenssiivisenä. Jos toinen ihminen puhuu minulle, en tiedä miten katsekontaktia pidetään luonnollisesti yllä ja saatan alkaa pälyilemään. Joskus joittenkin ihmisten kanssa en katso silmiin lähes ollenkaan, jos ihminen on minusta t y h m ä tai epämiellyttävä. Jos minä puhun tällaiselle ihmiselle saatan katsoa ihan muualle, tämä ei ole minulta ylimielisyyttä, vaan itsesuojelua, etten purskahtaisi esim. nauruun. Koen katsekontaktiasian inhottavana, koska siitä on mulle aina sanottu. Kun siitä on aina huomautettu mulle, se vaan vaikeuttaa luonnollisen katsekontaktin opettelua, koska silloin katsekontaktia miettii liikaa ollessaan vuorovaikutuksessa toisen kanssa, eihän se silloin luonnollinen ole. Mutta opettelu tekee mestarin, hahahahaahaaa, sitten muut ei enää pääse huomauttelee minua siitä, taitaa olla heiltä pois 😂 Katsekontakti on minusta kiusallista!

• Anonyymi00015

Ja tää ei tarkoita ettenkö olis empaattinen t y h m iä kohtaan… jos voi purskahtaa nauruun tällaisen ihmisen kanssa, voiko olla??!voi, koska nimenomaan toin esille, että suojelen itseäni katsomalla muualle, etten purkahtaisi nauruun. sisälläni voi liikkua monenlaisia ajatuksia t y h m ää kohtaan, niin vaara on, että nauraisin.
        Tiedän olen jälkeen jäänyt tässä asiassa.

• Anonyymi00016

Älykkyys on yliarvostettua. Erittäin älykkäillä ja luovasti lahjakkailla on usein mt ongelmia ja nepsy-piirteitä. He eivät todellakaan pärjää yhteiskunnassa useinkaan toivotulla tavalla, eikä heidän potentiaali tule aina käyttöön. Tutkimuksia on tehty, että erittäin lahjakkaita on n. 1% väestöstä, 50000 ihmistä siis Suomessa. Kukaan tutkimukseen osallistuneesta luovasta nerosta ei saavuttaneet mitään merkittävää taitojensa vastaavaa menestystä elämänsä aikana. Tämä yhteiskunta ei suosi neroja, ennen vanhaan kyllä. Nykyään kaikki tehdään niin tiimityönä, ettei yksin pähkäilevälle epäsosiaaliselle älypäälle löydy väyliä hyödyntää ominaisuuksiaan…. No yliopistolle aina, jos sinne asti neropatti edes selviää tässä nykyisessä maailmassa.

• Anonyymi00017

Heillä voi olla myös hyvin epätasainen kykyprofiili, mikä luo haasteita päästä kykyjään vastaavaan asemaan. Eli he ovat silloin erittäin älykkäitä, mutta nerous ulottuu kapealle alueelle.

• Anonyymi00018

Mutaatioita, suvussa monenlaista….lopputulos tämä🤔

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Mutaatioita, suvussa monenlaista….lopputulos tämä🤔

Ei ne ihan normeja oo. Päivänselvä asia

• Anonyymi00020

Nosto

• Anonyymi00021

Jos joskus jatkaa

• Anonyymi00022

…..

• Anonyymi00023

Jankuti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinkahan monen

Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran
      Ikävä
      77
      798
    2. Mies, kumman ottaisit mieluummin

176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?
      Sinkut
      146
      775
    3. Kauan mökötetään toisillemme?

Loppuelämäkö? Vai oisko jo pussailutreffit?
      Ikävä
      57
      666
    4. Pettymys TTK-parketilla! Anna Hanski tippui - Sami-opelta erikoinen heitto: "Nyt sä pääset..."

Toisena parina Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta tippuivat Anna Hanski ja Sami Helenius. Pettymys oli käsinkosketeltava y
      Tanssii tähtien kanssa
      25
      663
    5. Anteeksi mies

En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.
      Ikävä
      47
      654
    6. Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi

Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.
      Ikävä
      46
      634
    7. Eikö olisi mukavaa

Jakaa arki yhdessä mies. Tämmöisin aatoksin.
      Ikävä
      44
      597
    8. Laittaisit viestin suoraan!!

Haluaisin...
      Ikävä
      31
      531
    9. Poliisi etsii kadonnutta henkilöä Lapualla

Henkilö on kadonnut 18-19.9.2026 välisenä yönä. Henkilö on hoikka,n 185 cm pitkä. Kadonneella on ollut katoamishetkellä
      Lapua
      27
      521
    10. Oot komea

etkä näytä vanhenevan. Mieskarkki. Mä en yritä mitään, mä oon sulle liian vanha. Olis kuitenkin kiva tutustua suhun. n
      Ikävä
      20
      513
    11. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      27
      506
    12. Jonkun mussukka ajanu rallia

S- Marketilla. Vautsi vau.
      Hyrynsalmi
      6
      476
    13. Venäjä häviämässä 30 vuoden sodan

Ukraina vapautti kolme aluetta, operaatio Vivaldi laajenee
      Maailman menoa
      403
      468
    14. Se oli molemminpuolinen limerenssi

Limerenssi myös sinulla kun näin pitkän ajan jälkeen päivystää palstaa. 🤭
      Ikävä
      79
      459
    15. Onko kaivattusi

Hoikistunut?
      Ikävä
      30
      436
    16. Rydman, herätys!

"Veikkauksen toimitusjohtaja Olli Sarekoski tienasi kiinteää palkkaa 445 891 euroa ja lisiä 72 157. Kuukausipalkka oli 3
      Maailman menoa
      63
      420
    17. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      29
      411
    18. En laita sulle viestiä

Toivottavasti ymmärrät jo mies hyvä, että en tule koskaan laittamaan sulle viestiä enkä soittamaan sulle. Minusta ei sii
      Ikävä
      39
      404
    19. Helena Ahti-Hallberg napauttaa - Näin hän kommentoi Vappu Pimiän TTK-lähtöä

Vappu Pimiä jätti Tanssii Tähtien Kanssa -juontajapestin viime kauden lopuksi. Nyt on erilainen kausi, kun Pimiä ei ole
      Tanssii tähtien kanssa
      3
      400
    20. Minä kyllä odotan nainen

että sinun kanssa voisin jutella asioista ihan oikeasti.
      Ikävä
      36
      392
    Aihe