Valmistaudun megaviikkoon.

Anonyymi-ap

Minulle merkittävä viikko on esiviikko. Sen kruunaa tai finistää perjantai-aamuna saapuva betonikuorma.

Purin kellarin lattiat alkaen syksyllä 2022 ja vasta nyt on tulossa betoni tilalle. Eli 4 vuotta olen hiihtänyt crockseissa suihkuun, saunaan ja pyykinpesuun kellarin spa-osastolle maalattian tai finnfoamin ja teräsverkkojen, lämmitysputkien yli.

Ja on vaan ollut pakko sietää sitä. Toisaalta opettavaistakin ja yllättävänkin hyvin olen sietänyt asiaa.

Mietin vaan sitä fiilistä, kun saan betonilattian ja vaikka alkuun pitää hiihtää yhä krockseissa, kunnes sen voi pinnoittaa, niin se on tasaista. Ja taatusti tulee hyvä. On lsttialämmitys ja joskus voin imuroida sen, mopata. Se on kliini, siisti. 😍

https://youtu.be/rBrd_3VMC3c?is=Vo1KQWsxo-KPNcWw

Voin kuvitella hiippaavani tämän tahtiin siellä....

25

156

Vastaukset 25

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Anna kun arvaan tasan yhden asian, olet nainen.

• Anonyymi00003

Saat vielä kerran arvata. 😁

• Anonyymi00017
        UUSI

Lisäksi tuo looseri kakaranaama peukuttaa omia vammaisia kirjoituksiaan. Todella vajaa ääliö.

>Simiti<

• Anonyymi00020
        UUSI

Uli, uli. Olen looseri ätmi ja poistelen kirjoituksia, koska olen myös kynäniskainen narsisti incel. Vuh, vuh.

• Anonyymi00002

Tsemppiä valuihin, ettei tarvi piikata toista kertaa.
      Mitä luulet, olisiko onnistunut naisen kanssa asuessa noin pitkällinen projekti?

Meillä oli joskus vessaremontissa pieni seisokki, että ämpärillä piti ottaa vettä toisesta hanasta ja kaataa pönttöön, että sai jätökset menemään viemäriin, niin jo muutamassa viikossa meinasi avomuorilla hermo mennä :))

-keinovaginamies-

• Anonyymi00004

No ei varmaan, mutta toisaalta hän ehkä olisi voinut auttaa ja homma olisi nopeammin maalissa.

Siis mä hoidan tässä taloudessa kaikki. Ruuat, tiskit, pyykit, siivoilut, laskunmaksut, ulkohommat, polttopuut, autorempat, kissanristijäiset... ihan kaikki... niin ja tuon rempan. Siihen liittyi mm. Kattilanvaihtoa jne.

Se hidsstuu tuollainen homma paljon, kun joku homma pitää keskeyttää ja jatkaa viikon päästä, kun on taas aikaa... ja väliin kerkee tulla muuttujia. Yksikin jeesari auttaa paljon, vaikka pesisi pari koneellista vain pyykkiä mun puolesta. Se on jännä huomio myös tässä.

• Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

No ei varmaan, mutta toisaalta hän ehkä olisi voinut auttaa ja homma olisi nopeammin maalissa.

Siis mä hoidan tässä taloudessa kaikki. Ruuat, tiskit, pyykit, siivoilut, laskunmaksut, ulkohommat, polttopuut, autorempat, kissanristijäiset... ihan kaikki... niin ja tuon rempan. Siihen liittyi mm. Kattilanvaihtoa jne.

Se hidsstuu tuollainen homma paljon, kun joku homma pitää keskeyttää ja jatkaa viikon päästä, kun on taas aikaa... ja väliin kerkee tulla muuttujia. Yksikin jeesari auttaa paljon, vaikka pesisi pari koneellista vain pyykkiä mun puolesta. Se on jännä huomio myös tässä.

Jos yksin asut, niin ihan normihommaa. Jos jonkun toisen ihmisen kanssa, niin kantsis ottaa puheeksi.

Itse muutin ydinpommin kestävään betonikuutioon, laskut on suoraveloituksella, ruoka tulee kotiinkuljetuksella ja olenhan toki työkyvyttömyyseläkeläinen.

Ei hirmuna tarvitse hätäillä. Toki näillä vammoilla ei hätäillessäänkään ole kiire. Se harmittaa, kun enää ei saa edes bussiautomatkasta alennusta, kun heilauttaa työeläkekorttia.

Tokikin se normihinta on nykyisin sama, mitä se oli ennen eläkealennuksen kanssa. Mielestäni hieno homma, koska koululaiset ja opiskelijat ajelevat hirmuna bussiautolla.

>Simiti<

• Juu se on hyvä. Ehtii rakenteet kuivua. Tota mä täällä omassa paikassa ihmettelen, mistä tota kosteutta nousee. Mutta kyllä näistä aina lopulta hyvä tulee, kun maltilla tekee. Monelta murheelta ois ammattipuolella vältytty jos ois hiukan aikas käytetty. Mutta kun on monta tekijää tilaaja suunnittelija valvoja urakoitsija. Niin liian monta kokkia.

• Anonyymi00005

Maasta nousee kapilaari-ilmiön kautta äkkiä paljonkin kosteutta. Siihen auttaa salaojat, mutta myös joku kapilaarikatko laatan alla. Mä toteutin sen kaivamalla 60-70 cm syvän kaivon, mihin vesi voi nousta ja se tyhjennetään automaatti-uppopumpulla viemäriin.

Tiedän, että toimii. Koska maa on pysynyt kuivana, ennenkuin laitoin eristeet lattiaan.

Salaojat mulla oli liian korkealla. Eikä niitä enää helpolla olisi saanut alemmaksi.

• Anonyymi00005 kirjoitti:

Maasta nousee kapilaari-ilmiön kautta äkkiä paljonkin kosteutta. Siihen auttaa salaojat, mutta myös joku kapilaarikatko laatan alla. Mä toteutin sen kaivamalla 60-70 cm syvän kaivon, mihin vesi voi nousta ja se tyhjennetään automaatti-uppopumpulla viemäriin.

Tiedän, että toimii. Koska maa on pysynyt kuivana, ennenkuin laitoin eristeet lattiaan.

Salaojat mulla oli liian korkealla. Eikä niitä enää helpolla olisi saanut alemmaksi.

Juu toi kaivo on hyvä. Ite vähän pelkään, että jos se pumppu lakkaa toiminnasta. Mutta eipä noita salaojiakaan voi syventää. Ettei käy niin ku mikkelissä. Siellä ei ees ollu mitään ongelmaa. Mutta joku sai päähänsä, että kauheeta sieltä puuttuu salaojat. Ja sitten ruvettiin kaivamaan, niin kaatu koko seinä ja talo meni purkuun.

• Anonyymi00006
        JeroP kirjoitti:

Juu toi kaivo on hyvä. Ite vähän pelkään, että jos se pumppu lakkaa toiminnasta. Mutta eipä noita salaojiakaan voi syventää. Ettei käy niin ku mikkelissä. Siellä ei ees ollu mitään ongelmaa. Mutta joku sai päähänsä, että kauheeta sieltä puuttuu salaojat. Ja sitten ruvettiin kaivamaan, niin kaatu koko seinä ja talo meni purkuun.

No pumppuunhan saa nykyään vaikka hälytyksen kännykkään. On vaikka minkälaisia äppejä yms.

Motonetistakin löytyy sellaisia Tapo-merkkisiä tuotteita, eikä ihan hirveen kalliita.

• Onneksi olkoon! Saat sen maaliin vihdoinkin.
      Olihan se työn alla jo tovin. Yksi murhe poissa ja yksi homma vähemmän hoidettavaa. Ihan jees!

• Anonyymi00008
        UUSI

No sain betonit kellariin. Tosin oli kyllä todella raskas parituntinen...

En äkkiä muista milloin olisin ollut noin hikinen ja poikki sen jälkeen. Tietty jos olis ollut ammattilainfn ja rutosti rahaa, niin eipä siinä ois ollut mitään...

Mutta itse piti...määrät meni päin v.ttua ja pumppuauto tökki, mutta soosit on lattiassa... 😆

• UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

No sain betonit kellariin. Tosin oli kyllä todella raskas parituntinen...

En äkkiä muista milloin olisin ollut noin hikinen ja poikki sen jälkeen. Tietty jos olis ollut ammattilainfn ja rutosti rahaa, niin eipä siinä ois ollut mitään...

Mutta itse piti...määrät meni päin v.ttua ja pumppuauto tökki, mutta soosit on lattiassa... 😆

Hieno juttu! Se on jo rutkasti etiäpäin. Spa osastosi saa arvoisensa kulkureitin.
        Parastahan tässä on kai kuitenkin se, että voit lisätä tuon tehtyjen asioiden listalle ja huokaista.
        Oli varmasti urakka, sen uskon.

• Anonyymi00007

Remontointi on silloin kivaa, kun on aikaa ja energiaa elää remonttiolosuhteissa. Lopputulos palkitsee useimmiten.

-Thinksy

• Anonyymi00009
        UUSI

Ei se ihan aina ole kivaa, mutta joskus jopa pakollista.

• Anonyymi00010
      UUSI

Itselle jonkun tietynlaisen via dolorosan päättymispäivä tänään ja olisin väsyneenäkin halunnut juhlistaa sitä jotenkin..

Mutta juuri kuulin, että äitini veli makaa sairaalassa henkitoreissaan. 😔

Muistan kun hän yön pimeinä tunteina hiukkasen pätkässä lauloi tätä kun olin nuori mies:

https://youtu.be/f3GwnYf9E_k?is=q4xAPe_kokMvo-UM

Istuttiin sauna lauteilla ja laulaessaan lapioi vettä mun päähän samalla kuin pappi ristiessä. ☺️

Tälläistä se eläminen välillä tuppaa olemaan...

• Anonyymi00015
        UUSI

Mietin tuota enoa sairaalassa tietty. Fredi oli ehkä hänelle se sen nuoruusajan musiikkimies, mikä kolahti. 🙂

Taidan kuunnella tänään noita biisejä.... jos se vaikka tönäsis äijää eloille vielä..

https://youtu.be/sySDLG6xKwE?is=pIsRwvCIzLc76ZrC

Paljosta vastoinkäymisestä sekin ukko on itsensä nujunnut kelpo eläjäksi... kuten täälläpäin tuumataan. 😄

• Anonyymi00011
      UUSI

Mun talo muuttui viikko sitten nollan euron arvoiseksi. Suihkun kaakelien välit täynnä mustia homepilkkuja.

• Anonyymi00014
        UUSI

No eipä ne yks kaks sinne tupsahda? Toimiiko ilmsnvaihto/kuivatus?

• Anonyymi00019
        UUSI

On minullakin tiskialtaan Kohdalta kaakeliseinän alateuna ihan mustana. Ei se mitään haittaa. On vain vettä lojunut siinä, kun olen ollut laiska.

Jos ryhtyy leviämään, niin voi huolestua. Luulisin, että sinulla vähän vastaavasti on ollut märkänä, eikä ole kunnolla kuivunut.

Kyllä oksaalihappo puhdistaa. Löytyy normi marketista luultavasti kiteisenä viemärinavaajana. Etsi kuukkelista, tai tekoälyllä.

>Simiti<

• Anonyymi00012
      UUSI

Hei mahtavaa, taputukset projektin etenemisestä 👏 Mahtaa tuntua ihanalta, kun voi vaan kävellä tasaisella, lämpimällä lattialla. Osaa takuulla arvostaa 🤗

Itse olen tässä laskeskellut, että koska olisi isomman rempan aika, mutta vielä selviäisi sellaisilla pienillä pintarempoilla, kun kämppä on kymmenisen vuotta vanha ja kaikki vielä suht kunnossa. Riittäisi siis, kun jossain vaiheessa vaihtaisi vaikka keittiöön kaapin ovet, hanan + kodinkoneet. No ehkä allas ja taso voisi mennä siinä samalla vaihtoon 😄 Mutta en tee tuota itse. Siinä menisi joku 15 vuotta, jos itse alkaisin vähentämään jotain tuollaista 🫣

Aletheias

• Anonyymi00013
        UUSI

No hyvä, että mietit tuollaisia. 😄

Sulla talonyhtiössä noi hommat menee myös sen tslonyhtiön kautta, että kannattaa kysellä joltain taloyhtiön tyypiltä etukäteen, mikä kuuluu kellekkä ja mitrn rempat voi teetättää...

Samsllahan voit ne sauna listat ja takapihan portit sit korjuuttaa. 😄

• Anonyymi00029
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

No hyvä, että mietit tuollaisia. 😄

Sulla talonyhtiössä noi hommat menee myös sen tslonyhtiön kautta, että kannattaa kysellä joltain taloyhtiön tyypiltä etukäteen, mikä kuuluu kellekkä ja mitrn rempat voi teetättää...

Samsllahan voit ne sauna listat ja takapihan portit sit korjuuttaa. 😄

Juu remppaan pitää tehdä muutosilmoitus jne, riippuen tietenkin rempan laajuudesta. Ei mistään seinän maalauksesta tarvitse ilmoituksia tehdä, mutta aika monesta kyllä.

Miksi tehdä tänään jotain, minkä voi huomennakin jättää tekemättä? 😅🫣 In vaan niin vaivalloista, kun pitäisi hommata ensin kaikkea työkalua ja tarviketta, kun pulttiviputin ei näköjään ihan kaikkeen taivu 😁

Aletheias

• Anonyymi00023
      UUSI

Poistanpa sääntöjen mukaisen viestin. Olenhan incel mode, enkä saa oikeita töitä idiotismini takia.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      47
      957
    2. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      95
      943
    3. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      795
    4. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      117
      736
    5. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      87
      696
    6. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      36
      633
    7. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      43
      631
    8. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      610
    9. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      596
    10. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      46
      568
    11. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      21
      554
    12. Voisiko vielä välillemme jotain kehittyä

Vai heihei ja ei nähdä enää.
      Ikävä
      33
      543
    13. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      36
      532
    14. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      67
      519
    15. Kerro kolme hyvää asiaa

Kaipaamastasi ihmisestä ja lisää perään onko kaivattusi n vai m 😍
      Ikävä
      25
      502
    16. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      107
      493
    17. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      44
      486
    18. Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa

Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      477
    19. Tilanteenne

Onko tilanteenne tällä hetkellä hyvä?
      Ikävä
      45
      467
    20. Pahkalassa tapahtuu

Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi
      Parkano
      7
      447
    Aihe