Vastaan tässä yhdelle meetoo-ongelmaiselle, ikään kuin hän olisi juuri se minun "surkimukseni". Varmasti ongelma koskee muitakin täällä.
Syyttelet meetoo-kampanjaa ja "jännämiestä", ja koet tulleesi väärin kohdelluksi. Hyvin saatat olla oikeassa, sinua on kohdeltu väärin, mutta syytät itsekin vääriä tahoja.
Meetoo toi naisten ongelmallista asemaa esiin, ja se on ollut aiheellista. Naisilla on pariutumishaluisten miesten mielissä vain yksi rooli, johon pitäisi olla suostuvainen, oli itsellä tähän kiinnostusta tai ei.
Mielestäni ongelma on siinä, että mahdollisia rooleja joiden puitteissa olla ihmisten kanssa tekemisissä on liian vähän. Eli itse näkisin ongelman yhteiskunnan tasolla, sukupuolijärjestelmässä josta jotkut henkilöt haluavat pitää kiinni, vaikka onneksi yhteiskunta on muuttunut.
Jos haluaisin kaveruutta tällaisen "surkimuksen" kanssa, häntä ei saa suostumaan tällaiseen asetelmaan. Hän haluaa juuri sen raamatullisen suhteen, joka on ymmärrettävästi hänen toiveenaan, mutta ainakaan minun kanssani siihen ei ole mitään mahdollisuutta.
Tässä on hänen virheensä minun mielestäni, hän tavoittelee suhdetta johon hänellä ei ole edellytyksiä, eikä suostu luopumaan haaveestaan.
Mielestäni jos on toiveissa tietynlainen suhde, niin sitten pitää etsiä kumppani, jolla on samansuuntaiset toiveet. Et voi tuputtaa omia toiveitasi ihmiselle, joka ei halua sitä samaa mitä itse tavoittelet.
Tarkennan vielä että mitään tuttavuutta läheisempää suhdetta meillä ei tämän miehen kanssa ole ollut, en ole johtanut häntä harhaan ja antanut ymmärtää jotain muuta. Sen sijaan omilta kavereiltaan ja muilta tahoilta häntä kannustettiin tuomaan toiveitaan esiin, ja siinä on tehty väärin sekä häntä että minua kohtaan.
Tämä on jo tosi vanha juttu meidän osaltamme, mutta on jäänyt kaivelemaan ilmeisesti molempia osapuolia. Emme kumpikaan ole mielestäni soveliaita siihen rooliin, johon meidät olisi haluttu asettaa. Jotain muuta olisi voinut olla, mutta se olisi vaatinut ymmärrytä ja ties mitä muuta jota ei ollut olemassa.
Vastaus meetoo-ongelmaiselle kaverille
Anonyymi-ap
0
<50
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei171204Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää1331151- 641110
- 109979
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.61944- 85939
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.94917Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev180864- 78789
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66751- 40713
- 70616
- 98608
- 56590
Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....46586Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15083548- 37535
- 60534
Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?
Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi291494- 47478