https://www.verkkouutiset.fi/a/23-vuotias-tekee-70-tunnin-tyoviikkoa-ikatoverit-kieltaytyvat-vuoroista/
"23-vuotias tekee 70 tunnin työviikkoa, ikätoverit kieltäytyvät vuoroista
Omassa yrityksessään työskentelevä Rosa Lundberg ei koe pitkiä työrupeamia raskaiksi.
Lundbergilla on oma vaatemerkki, ja tällä hetkellä hän työskentelee yli 70 tuntia viikossa. Aiemmin hänellä oli myös vaateliike Odensessa.
– Meillä on ollut aivan mielettömän hyviä mallistoja. Olemme osuneet nappiin ja saaneet paljon enemmän tilauksia kuin odotimme, hän sanoo.
– Meillä on ollut todella kiire, mutta se ei ehkä tunnu yhtä raskaalta kuin jos työskentelisin paikassa, jossa en saisi itse päättää kaikesta, Lundberg myöntää."
Suurin motivaatio on varmaan hyvä palkka ja työ, joka on mieluinen ja josta tykkää.
Motivaatio tehdä pitkiä työpäiviä on varmaan se, että mitä enemän tunteja työtä tekee, niin sitä enemmän siitä rahaa myös saa.
Sitten ihmetellään työttömiä ,kun työharjoittelu, työkokeilu yms ei kiinnosta.
Koska ei niistä saa palkkaa, vaikka työharjoitelussa teet juuri samoja töitä, kuin palkkaa saavat työntekijät, niin miten työnteko voisi kiinnosta, kun siitä ei saa palkkaa, odotat vain, että työpäivä loppuu ja pääset kotiin, ei motivoi millään tavalla.
Jos saisit palkkaa, niin alkaisi motivoimaan aivan eri tavalla.
Palkan takiahan töissä käydään, ei talkoissa ilmaistyöntekjänä.
Mikä motivoi tekemään pitkiä työpäiviä
5
<50
Vastaukset 5
- Anonyymi00001
Aika monesti työkokeilussa ja työharjoittelussa on mukana joku ammattilainen joka ei kerkeä tekemään sitä omaa työtänsä.
Työkekilija tai harjoittelija ei myöskään pääse lähellekkään samaa tuottavuutta kuin ammattilainen joten mistä luulet että se tuottavuus syntyisi millä maksetaan se palkka?
Esimerkkinä minun omassa ammatissa kykenen tekemään 100 yksikköä työpäivän aikana ja kun minulle annetaan työharjoittelija niin minun tuottavuus laskee sinne 50-60 yksikköön.
Millä logiikalla se 40-50% alentuneesta tuottavuudesta voitaisiin maksaa minun palkan lisäksi vielä harjoittelijoille palkkaa?- Anonyymi00004
tuskinpa kovin kauaa ketään harjoittelijaa kädestä opastat työhönsä. Ei edes insinööritöissä harjoitteluvaiheessa olevaa neuvot kuin hetkittäin. Alussa enemmän ja muutamn päivän päästä vähemmän. Kuherrusviikko menee noppeasti. Konepajahommissa harjoittelijalle annetaan aluksi simppelimpiä hommia. Parissa päivässä alkaa itsenäistyminen. Monet yliarvioivat oman opettamiseen ja neuvomiseen käytetyn ajan pahasti yläkanttiin.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
tuskinpa kovin kauaa ketään harjoittelijaa kädestä opastat työhönsä. Ei edes insinööritöissä harjoitteluvaiheessa olevaa neuvot kuin hetkittäin. Alussa enemmän ja muutamn päivän päästä vähemmän. Kuherrusviikko menee noppeasti. Konepajahommissa harjoittelijalle annetaan aluksi simppelimpiä hommia. Parissa päivässä alkaa itsenäistyminen. Monet yliarvioivat oman opettamiseen ja neuvomiseen käytetyn ajan pahasti yläkanttiin.
Niin no, sehän on ihan eri juttu kun ajetaan uutta työntekijää sisälle sillä silloin on valittu jo jotakin osaava henkilö.
Itse tarkoitin näitä pitkäaikaistyöttömiä jotka tulevat työkokeiluihin ja työharjoitteluihin ja heidän lähtötaso on niin huono ettei heistä tehdä viikossa vielä minkäänlaista työntekijää.
- Anonyymi00002
Nimenomaan TES:n mukainen palkka (ja korkeampikin) motivoi pitkään päivään, oli sitten tunti-, kuukausi- tai provisiopalkka. Samoin hyvinvoiva työyhteisö on yksi tekijä.
- Anonyymi00003
kun tekee jatkuvasti pitkiä työpäiviä niin kyllä työn laatu ja tuotos varmasti heikkenee. Pitkää päivää tekevä usein myös puuhastelee paljon työpäivänsä aikana. Paljon höttöisiä tunteja, En ole koskaaan tavannut jatkuvasti ylipitkää päivää tekevää jonka työn jälki olisi kovinkaan priimaa tuotosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu591511- 261134
- 82992
- 36810
- 65806
Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa69774- 90733
- 47732
Humalassa autolla ajo.
Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.13710Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.131705Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i19695- 115666
Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31605- 4602
Jäljitelmä Birginit
Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �141601- 43591
Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45570- 19536
Hyvää yötä hurmuri
Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä24523- 41518