HS: Tytär kuuli pankkireissusta sattumalta: 92-vuotias vietiin sairaalasta siirtämään rahaa jättisumma
Säätiön mukaan Kainosen päätöksentekokykyä ei ollut syytä epäillä.
Kaino Nurminen vietiin geriatriselta osastolta pankkiin tekemään lahjoitus. Inka
Kansan Sivistysrahaston toimitusjohtaja Ulla Vuolanne haki 92-vuotiaan Kaino Nurmisen sairaalan geriatriselta osastolta pankkiin. Siellä Nurminen siirsi säätiölle lähes 100 000 euroa, uutisoi Helsingin Sanomat.
Geriatrisella osastolla hoidetaan ikääntyneitä ja esimerkiksi potilaita, joilla on muistisairaus.
Nurminen oli aktiivisesti mukana SDP:n paikallistoiminnassa. Kansan Sivistysrahasto on sosialidemokraattista liikettä lähellä oleva säätiö.
Helmikuussa 2025 Nurmisen voinnista oli oltu pitkään huolissaan. Tytär oli tehnyt useita huoli-ilmoituksia, ja lahjoituksen jälkeen Nurmiselle ehdotettiin sairaalassa edunvalvontaa.
Säätiön mukaan Nurminen oli keskustellut hänen nimeään kantavan rahaston perustamisesta ennen sairaalahoitoa, eikä sillä ollut syytä epäillä hänen päätöksentekokykyään. Säätiö kertoi, ettei se ollut tietoinen viranomaisten huolesta Nurmisen toimintakyvystä.
Tytär kuuli pankkireissusta sattumalta soitettuaan sairaalaan.
Nurminen kuoli maaliskuussa 2025, noin kuukausi lahjoituksen jälkeen.
SDP VAALITEEMA VIEDÄÄ VAHUSTEN RAHAT SÄÄTIÖN KAUTTA 100 TUHATTA EUROA
22
61
Vastaukset 22
- Anonyymi00001
Nurminen oli aktiivisesti mukana SDP:n paikallistoiminnassa. Kansan Sivistysrahasto on sosialidemokraattista liikettä lähellä oleva säätiö.
- Anonyymi00002
Kansan Sivistysrahaston toimitusjohtaja Ulla Vuolanne haki 92-vuotiaan Kaino Nurmisen sairaalan geriatriselta osastolta pankkiin. Siellä Nurminen siirsi säätiölle lähes 100 000 euroa, uutisoi Helsingin Sanomat.
Geriatrisella osastolla hoidetaan ikääntyneitä ja esimerkiksi potilaita, joilla on muistisairaus.- Anonyymi00017
Stadissa demareilla eduskuntavaaliehdoikkaista enemmistö on tarkoin valittuja maahanmuuttajataustaisia ehdokkaita.
Listalta löytyy myös reippaasti yli 70 vuotiaita eläkeläisiä.
Kynnysraha ehdokkaaksi oli 10 000 omaa rahaa.
Vuolanne kanavoi vanhukselta vääryydellä viemänsä rahat tukemansa ehdokkaan vaalikassaan??
Tämä Vuolanne ilmeisesti edustaa itse sitä demareiden parasta
A-ryhmää???
- Anonyymi00003
Helmikuussa 2025 Nurmisen voinnista oli oltu pitkään huolissaan. Tytär oli tehnyt useita huoli-ilmoituksia, ja lahjoituksen jälkeen Nurmiselle ehdotettiin sairaalassa edunvalvontaa.
- Anonyymi00004
Säätiö kertoi, ettei se ollut tietoinen viranomaisten huolesta Nurmisen toimintakyvystä.
Tytär kuuli pankkireissusta sattumalta soitettuaan sairaalaan.- Anonyymi00013
Tuli vain mieleen nyt käydä hakemassa potilas pankkireissulle, ennen kuin liian myöhäistä. Ei silloin vaikka viisi vuotta sitten, jos kerran "pitkään ollut puhetta". Ei varmaankaan mitää laitonta ole tapahtunut, haetaan vain sitä kadonnutta vasemmistolaista moraalia yhä syvempää tämän jälkeen.
- Anonyymi00005
Sinällään vasemmistoliiton ja vihreiden kampanjointi asiassa ei tule yllätyksenä. Vasemmistoliitto on vaatinut suoraan, että Daavidin linko -kauppa on purettava. Vihreät on puolestaan vaatinut, että Suomen tulee käynnistää välittömästi työ Israel-riippuvuuksista irtautumiseksi.
Viime vaalikaudella sekä vihreät että vasemmistoliitto olivat hallituksessa, joka vei Suomen Natoon ja hyväksyi linkokaupat Israelin kanssa. Nyt molemmat puolueet ovat oppositiossa.
Vasemmistoliiton ja vihreiden toiminta tässä asiassa näyttää vahvasti politikoinnilta, jolla tähdätään kannatuksen lisäämiseen, ei Suomen puolustuskyvyn maksimoimiseen.
ELÄKELÄISILTÄ RAHAT POIS VIHREÄT JA VASEMMISTO LIITTO VAALITEEMA . LISÄÄ VEROJA 11 MILJARDIA VERONMAKSAJILLE - Anonyymi00006
Suurimman oppositiopuolueen SDP:n kantaa ei Häkkäsen vierailuun ole vielä kuultu. Demarit pyrkii Antti Lindtmanin johdolla olemaan uskottava turvallisuuspolitiikassa, vaikka se onkin vähän lipsunut rajaturvallisuuslain ja ydinaserajoitteista luopumisen yhteydessä. Suotavaa olisi, ettei SDP lähtisi horjumaan vaan asettaisi Suomeen kohdistuvan sotilaallisen uhan torjumisen poliittisten pisteiden keräämisen edelle.
RAJALAKIA VASTUSTANEET VASEMMISTOLIITTO JA VIHREÄT JA SDP. - Anonyymi00007
DEMARIT
OVAT
ROISTOJA !!!!!! - Anonyymi00008
gffg
- Anonyymi00009
fgfg
- Anonyymi00010
Tytär sai tietää, että 92vuotias isä vietiin sairaalasta lahjoittamaan DEMARISÄÄTIÖLLE lähes 100 000 euroa!!!!
Ja kotoutumiskoulutuksessa maahanmuuttajia käsketään äänestämään sosiaalidemokraatteja! Nääs kotouttamisbisnes on mm Naziman bisnes!
Kehitysvammaisia oli käskettyäänestämään vihreitä!! Jne jne. - Anonyymi00011
Kommunistit on AINA TOISTEN TASKULLA!!
Suomessa ei saa kenenkään rikastua omalla työllään vaan nuo kommariloiset vaatii, että yrittäjiltä viedään viimeisetkin sentit vaikka ovat elättäneet itsensä ja työllistäneet muita!
Julkinensektori on kommarien aikana PAISUNUT VALTAVIIN mittoihin Suomen kokoon nähden, VAIN YRITYSTEN AVULLA SUOMI
NOUSUUN!!!
Suomessa on kohta virkamies melkein jokaista loista kohti!! - Anonyymi00012
gffg
- Anonyymi00014
Mielenkiintoisesti eri tahoilla demarifanit vähättelevät, että ei tässä ole mitään tapahtunut ja ihan on asiallisesti hyvässä hengessä toimittu. Mutta onko tuo pois "siitä yhteisestä kassasta", kun on nyt SDP:n miljoonasäätiöllä. Tai todennäköisesti ei enää ole, vaan vielä paremmissa taskuissa.
- Anonyymi00015
Olisko esim mahdollista että työssä aktiivisesti mukana ollut mies olisi itse tehnyt aloitteen asiasta? Jos kerran ei ollut mitään syytä epäillä hänen henkisiä kykyjään.
- Anonyymi00016
dfsfd
- Anonyymi00018
fddf
- Anonyymi00019
fddfs
- Anonyymi00020
dfdfs
- Anonyymi00021UUSI
fgf
- Anonyymi00022UUSI
fgfg
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää62763Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa25730- 153717
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.98702Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27698Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93667Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒193626- 22582
- 61562
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40539Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks34508- 39445
- 57445
- 70423
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.9419Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25417sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.74412On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit74404- 53399
On kyllä tosi surullista
jos kaivattuni (nainen) luulee palstan tyhmien viestien olevan multa. 😔Ei ole mitään syytä, miksi kirjoittaisin sellais68397