Venäläisturistien poisjäänti Suomesta ei ollutkaan mikään ihmeellinen menetys. Russoporukan matkailutuotot oli vain reilut 300 miljoonaa €uroa vuodessa.
Summa olikin yllättävän pieni.
Vertailun vuoksi, vastikäänhän Suomi heitti tavallisen 290 miljoonan apupaketin Ukrainaan, vähän niin kuin viikkorahana.
Pieni oli vaikutus rusturisteilla
10
<50
Vastaukset 10
- Anonyymi00001
Kun vielä tiedostetaan niistä aiheutuneet haitat, niin tulopuoli on mitätön.
- Anonyymi00002
Ilma ja ilmapiiri ovat paljon puhtaampia Suomessa nyt, kun russot ovat poissa.
- Anonyymi00003
Onhan ne putinin lähettämät kaksoisolennot vielä täällä suunnittelemassa Suomen tuhoa.
- Anonyymi00004
Mistähän aloittaja on keksinyt luvun 300 miljoonaa? Tilastojen mukaan itäturistit toivat Kaakkois-Suomen alueelle n. miljoonan liikevaihdon päivässä. Tässä valossa 300 miljoonaa koko maan laajuisesti ei voi pitää paikkaansa. Olipa summa mikä tahansa, minulle 300 miljoonaa on iso raha. Moni Itä-Suomen yrittäjä olisi pieneenkin lisätuloon tyytyväinen tällaisena aikana. Eikä ylimääräinen matkailijatulo olisi huono asia myöskään velkaantuvalle valtiolle. Suomi on kuitenkin itse valintansa tehnyt ja itse kantaa vastuun menetyksistä.
- Anonyymi00005
Venäjän tiedeakatemian IMEMO-instituutin analyysin mukaan Suomen matkailualan tappiot venäläisten matkailijoiden katoamisen vuoksi ovat yli 330 miljoonaa euroa vuodessa.
Kun arvio tulee russoilta, olettaisi sen olevan yläkanttiin.
Joka tapauksessa pieni menetys kansantaloudelle. - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Venäjän tiedeakatemian IMEMO-instituutin analyysin mukaan Suomen matkailualan tappiot venäläisten matkailijoiden katoamisen vuoksi ovat yli 330 miljoonaa euroa vuodessa.
Kun arvio tulee russoilta, olettaisi sen olevan yläkanttiin.
Joka tapauksessa pieni menetys kansantaloudelle.Koska 330 miljoonaa on sinun mielestäsi pieni raha, sovitaanko että sinä korvaat sen köyhälle valtiolle.
Esittämäsi 330 miljoonaa saattaa olla oikea tappioluku. Itämatkustajien tuottama liikevaihto oli kuitenkin monia satoja miljoonia. Kun huomioidaan tämän kerrannaisvaikutukset mm. Suomen majoitusalalle, matkailukohteille, ravintoloille, henkilökuljetusalalle ym. voidaan puhua todella merkittävistä negatiivisista vaikutuksista. Sinun mielestäsi nämä ovat kuitenkin pieniä ja mitättömiä vaikutuksia, joten tyytykäämme siihen. - Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
Koska 330 miljoonaa on sinun mielestäsi pieni raha, sovitaanko että sinä korvaat sen köyhälle valtiolle.
Esittämäsi 330 miljoonaa saattaa olla oikea tappioluku. Itämatkustajien tuottama liikevaihto oli kuitenkin monia satoja miljoonia. Kun huomioidaan tämän kerrannaisvaikutukset mm. Suomen majoitusalalle, matkailukohteille, ravintoloille, henkilökuljetusalalle ym. voidaan puhua todella merkittävistä negatiivisista vaikutuksista. Sinun mielestäsi nämä ovat kuitenkin pieniä ja mitättömiä vaikutuksia, joten tyytykäämme siihen.Moni matkaiualan yrittäjä on joutunut kokonaan lopettamaan toimintansa varsinkin Itä-Suomessa hallituksen epäonnisen politiikan seurauksena. Tästä on seurannut paljon konkursseja, luottotappioita ja työttömyyttä. Joku näidenkin seuraukset maksaa ja kyseessä on aika iso raha.
- Anonyymi00007
Kaikilla yrittäjillä, kuten matkailualankin yrittäjillä, on aina riski siitä miten asiakkaita riittää. Jatkuvaa kasvuvirtaa ei aina asiakkaiden suhteen ole. Se on yrittäjän siedettävä, huolimatta siitä, johtuuko se omasta toiminnasta, tai globaalista ongelmasta.
- Anonyymi00008
Se ei kuulu yrittäjäriskiin, että valtiovalta omilla toimillaan estää asiakkaiden saapumisen matkailukohteisiin. Tällainen toiminta kuuluu hieman erilaisten valtioiden työkalupakkiin.
- Anonyymi00011
Mutta vihollisen pääsy maahan on estettävä!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3561438Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan79987Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.84905Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61833Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt49728- 121705
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38692- 49658
- 50616
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K10568- 30567
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95552- 45547
- 32531
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48525En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o33518Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain84495- 41492
- 80470
- 48459