Paavalissako ”saatanan enkeli”? Mitä UT valaisee? (A)
Ei ollut, Jumalan kiitos!
INTROA
Suomi24 palstaoilla on muhinut jo useita vuosia sellaista valheopetusta, että Paavalissa olisi ollut
• ”saatanan henki” -
• ”saatanan demoni”
• jne, jne
Siitä asiasta tässä nyt muistutusta autenttisista Raamatun , UT:n teksteistä.
-
Syystä? - että nämä ”kirjoitusten kieroon vääntäjät” ovat yhä röyhkeämmin sepittämässä tuota valhetta apostoli Paavalista. He näyttävät kadottaneen kaiken suhteellisuustajun. Ja ajavat kuin käärmettä pyssyyn – väittämällä tuota samaa potaskaa:
Yhden-Jakeen-Oppia = että Paavalissa olisi ollut ”saatanan enkeli”?
Ei ollut, Jumalan kiitos! Ja nyt asiaan. Kun UT:ssa on kattava kuvaus apostoli Paavalin elämästä, siis TUHANSIA jakeita, perusteellisia tekstikuvauksia ! - Ei kenenkään (onneksi) tarvitse harhautua pahuuden valheisiin -Yhden-Jakeen-Oppi-eksytyksiin! - Joiden tarkoitus on koettaa romuttaa Paavalin uskottavuus.
1) Paavali – Jeesuksen Kristuksen valinta – silloisen ”maan ääriin saakka”!
------------------------------------------------
No? Myöhäistä se nyt on! Paavali kun oli Jeesuksen Kristuksen erikoisapostoli. Herra itse valitsi hänet Juudaksen tilalle, joka kavalsi Jeesuksen. ( Ihmiset kyllä rupesivat omisa voimissaan valitsemaan ”apostolia” Juudaksen tilalle! Apt 1:21-26.
Mutta? Ei ollut IHMISTEN asia ”valita” Jeesuksen apostolia!)
Jumala oli edeltä valinnut Paavalin, hänet ”äitinsä kohdusta saakka” ( Galat 1:15), ja hänestä tulikin erityinen ”pakanain apostoli” ( Galat 2:8, Apt 9:15). Se oli loogistakin? Eihän kielitaidottomista kalastajista olisi ollut silloisen Rooman imperiumin tasolla evankeliumia viemään!
- Jumala kun on hyvin kytännöllinenkin? Kun Hän antaa erilaisia tehtäviä valtakunnassaan, Hän huomioi ihmisten erilaiset kyvyt ja lahjat. Ne, jotka Hän on kullekin uskonut.
Joka Hänelle lahjansa ja itsensä kokonaan erottaa (= pyhittää) voi olla rakentamassa Hänen Suurta asiaansa. Olkoon vaikka ”viisi leipää, kaksi kalaa” taikka ”lesken ropo”, taikka rukoustehtävä kammiossa!
Jokaiselle, joka on kattavasti tutustunu UT:n teksteihin, koskien Paavali – on 100 % selvää, että Paavali oli Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen uskollinen lähettiläs.
Hän kuljetti Jeesuksen Kristuksen ilosanomaa lähestulkoon kaikkialle silloisen Rooman valtakunnan alueelle. Idästä (Armenia) aina nykyisen Espanjan (Hispania) alueelle saakka. Ja? Ilman autoja, lentokoneita, kännyjä, nettiä… .)) Koettakaapas kukin?
Aloitus jatkuu...
Paavalissako saatanan enkeli, demoni? ? Mitä UT valaisee? (A)
15
<50
Vastaukset 15
- Anonyymi00001
Jatkoa aloitukseen Paavalissako saatanan enkeli?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19555284/paavalissako--saatanan-enkeli-demoni---mita-ut-valaisee--(a)
2) Paholaisen viha Paavalia kohtaan = Jeesuksen valittu (ase) astia , Apt 9:15-16)
-------------------------------------------
Ei siis mikään ihme, että saatana vihasi ja vainosi Paavalia. Jeesus valisti Ananiasta näin:
• ”Mene, minä olen valinnut hänet aseekseni, tunnustamaan minun nimeäni maailman kansojen ja kuninkaiden edessä, ja myös Israelin kansan edessä. Minä tulen osoittamaan hänelle, että hän joutuu paljon kärsimään minun nimeni tähden.” ( Apt 9:15-16)
Tämä oli sanottu silloin, kun Jeesus Kristus oli kohdannut Saulus tarsolaisen Damaskon tiellä. ( Apt 9:1---)
Oli siis alusta jo sanottu, että Paavali olisi ”kärsimysten apostoli”. Vainoojasta tuli vainottu! (1 Tim 1:12-17).
Kukaan (hengellinen, ymmärtäväinen) ei siis hämmästy, että vieläkin – 2024 – 2026 on paholaisella liikenteessä niitä käskyläisiä, jotka koettavat pimeillä puheillaan nakertaa Paavalin elämää ja mittavaa tehtävää!
3) Jumala varjeli Paavalia ylpistymisestä
Ylpeyden synti on kavala ja kadottava asia. Ylpeyden synti oli saattanut aikoinaan korkean kerubin ( Lusifer) kapinaan Jumalan Majesteettia vastaan. Tuosta lankeemuksesta johtuen Lusifer menetti asemansa, ja hänestä tuli saatana, Jumalan vastustaja. ( Jesaja 14:12-14, Hesekiel 28:12-18)
Kaikilla ihmisillä on riski langeta ylpistymisen syntiin. Paavalillakin. Ja siksi Jumala viisaudessaan järjesti hänelle vahvat ”jarrut”. Niinkuin loogista on? Jos on oikein tehokas kulkupeli, jokin järjestelmä?
Tarvitaan AINA jarruja. Rajoituksia. Turvajärjestelmiä. Eikö?
Paavali oli kokenut sellaisia asioita, joista olisi voinut kehittyä ylpistelyn syntiä? Lue 1 Korinttolaiskrje 12, alusta. Koska sellainen ylpyden ja kerskaamisen asia olisi ollut vahingollista Jumalan valtakunnan työlle, ja apostolille itselleen! - Jumala pani suitset. Niinkuin hevosiakin hallitaan suitsien avulla! Ratsastaja ohjaa vauhtia ja oikeaa suuntaa, suitsilla….
4) Paavali ITSE valaisee tätä kivuliasta ”jarrutusta!
----------------------------------------------------
Useimmille tuttujen Raamatun tekstien oheen laitan mm. arameankielisen tekstin:
2 kor 12: 7-10 https://ut-arameasta.blogspot.com/2017/07/korintolaiset-toinen-kirje-luvut-7-13.html
• 7 Ja etten niiden ilmestysten runsaudessa ole korotettu, minulle annettiin piikki lihaani, satanan enkeli vaivaamaan minua, etten ole korotettu.
• 8 Ja tästä minä olen kolme kertaa pyytänyt minun Herraltani, että poistaisi sen minusta.
• 9 Ja hän sanoi minulle, ”sinulle riittää minun siunaukseni, sillä minun voimani on täydellistetty heikkoudessa”. Sen tähden minä iloisesti kerskailen heikkouksissani, sillä Messiaan voima suojaa minua.
• 10 Tämän tähden minä haluan heikkouksia, häpeää, kärsimyksiä, vainoja, vankeutta, Messiaan puolesta. Sillä aina, kun minä olen heikko, silloin olen voimallinen.
2 korintt 12:7-10, KR 1938
• ”Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi. Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.”
• ”Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan."
Aloitus jatkuu... - Anonyymi00002
Jatkoa aloitukseen: Oliko Paavalissa saatanan enekeli?
• ”Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä. ”
KJV 1798 tekstiä: 2. Korinittolaiskirje 12:7-10
”Eikä minua korotettaisi ylenmäärin ilmoitusten runsauden kautta, minulle annettiin piikki lihassa, saatanan sanansaattaja, lyömään minua, etten kohottaisi mittoja.”
• ”Tämän tähden minä kolmesti rukoilin Herraa, että se lähtisi minusta. Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani riittää sinulle, sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa".
”Sen tähden minä mieluummin kerskaan heikkouksistani, että Kristuksen voima lepääsi päälläni. Sentähden minä mielistyin heikkouksiin, häväisyyksiin, tarpeisiin, vainoihin, ahdistuksiin Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin olen vahva."
LOPUKSI - synteesiä – analyysiä!
Mitään noista kaikista 2 Korintt 12. luvun jakeista ei TODISTA mitään sellaista, että ”saatanan enkeli” olisi saanut HALLITSIJAN asemaa Paavalin elämässä! Kysymys oli Jumalan valitsemasta ”kurituskeinosta”, jossa saatana sai toimia ulkoisella tasolla.
• ”piikki lihassa” (= kehon tasolla)
• ”pistin lihassa” ( = kehon, eli fyysisen olemuksen tasolla)
• saatanan enkeli rusikoimassa ( = ulkoapäin, ei sisällä)
• ”saatanan sanansaattaja rusikoimassa, kiusaamassa ( ulkoisella tasolla)
Kautta kristikunnan historian ovat tutkijat pohtineet, mikä se ”pistin” mahtoi olla?
• ”Paavalin vaivana oli jotakin, joka jatkuvasti rusikoi ja kuritti häntä (kreik. kolafitzo = antaa korvapuusti, Matt 26:67 = lyödä nyrkillä; 1 Kor 4:11 = piestä). Hän kuvailee sen pistävänä piikkinä ruumiissaan, pistimenä lihassa (kreik. skolops te sarki = teroitettu paalu, seiväs, oas, kuin tikku sormessa). https://rovasti.fi/node/378 (= hyvin valaisevaa opetusta!)
Mitä kaikkea se mahtoikaan olla, se mitä Paavali sai kohdata ”saatanan ruskoidessa ja kiusatessa häntä” - se koitui kuitenkin Jumalan valtakunnan parhaaksi. Ja itsensä Paavalin parhaaksi!
Loppuun saakka hän oli väkevä ja voimallinen Jeesuksen apostoli! Matkalla Roomaan, laivassa oli 276 ihmistä, ja kaikki pelastuivat hirveän myrskun kourista. Itse Herran enkeli ilmestyi Paavalille laivassa, ja ennakoi ihmepelastumisen. ( Apt 27: 21-25)
Mekin saamme kiittää Jumalaa Hänen viisaista teistään. Mikään pilkkaaminen, herjaaminen taikka loppumattomat valheet – Paavalista - taikka muist Raamatun asioista? Ne, eivät voi kumota Jumalan valtakunnan valtaa ja voimaa! Asia on selvä.
Kunnia ja kiitos Jumalalle, Jeesuksen Kristuksen nimessä! - Anonyymi00003
Mene hoitoon!
- Anonyymi00006
No mene itse ihmeessä, kun kerran lekurisi käski. Sinua se tarkotti---
- Anonyymi00004
Pieni selvennys?Jumalan valtakunnan valtaa ja voimaa! Asia on selvä.
Omistusoikeus on eri asia kuin
ns. "rasitusoikeus".
A) Esimerkiksi maanomistan maaalle voidaan tehdä ns rasitusoikeus, eli vaikkapa että sen alueeelle tehdään tie. Tontin läpi kulkee tie, ja tiellä on tien käyttäjillä oikeus.
B) Mutta omistusoikeus pysyy omistajalla.
B ) Paavaliin liittyen Herralla Jeesuksella oli täysi omistusoikeus häneen.
A) Ja Jumalan luvalla saatanalla vain "rasitusoikeus" - lupa ulkoisesti Paavalia rusikoida. - Anonyymi00005
1. kirje Timoteukselle 1
6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
2. Kor. 12
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
"annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua"
Kuka antoi? Ei ainakaan Jeesus, eikä Jumala!- Anonyymi00007
"Kuka antoi? Ei ainakaan Jeesus, eikä Jumala!"
Lopeta raamatun sanan vääristely ja eksytysyritykset.
Kun Kerran et ole kunnolla lukenut kyseiseen kontekstiin liittyvää, tai ymmärrys ei pelittänyt?
Niin, nyt hopi- hopi, kunnolla lukemaan ja lopettamaan omat luulot ja pimeät väitteen. Vamos! - Anonyymi00008
Valheen sokaisemat eivät kykene valheen pimeydessä käsittämään.
- Anonyymi00009
Vuonna 2024 oli perusteellista dialogia ja debattia Paavaliin liittyen
Paavalin valinta Juudaksen tilalle
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18009035/apostolin-paavalin-valinta--juudaksen-tilalle---mita-siita
jeesus ei valinnut Mattiasta.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18515817/jeesus-ei-valinnut-mattiasta-vaan-paavalin-apostoliksi!
Törkeitä valheita apostoli Paavlista.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17646785/(torkeita)--valheita-apostoli-paavalista!
Paavali, faktoja fiktioiden sijaan
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18501759/paavali-apostoli----faktoja-fiktioiden-sijaan!--(3-6-2024
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18506028/sadut--tarinat-paavalista--ootteko-kuullu-taan
Valheopit Paavlista, kestätkö faktoja?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18513396/valheopit-paavalista-kestatko-faktoja----(-osa-1)
Paavalin ihmeellinen elämä ja kutsumus
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18504514/apostoli-paavalin-ihmeellinen-kutsumus-ja-elama!--(a)--6-6-2024 - Anonyymi00010
Kyllä nuo jankutukset Paavalista ovat jo enemmän kuin tuttuja.
Välillä voisi olla jotain muutakin uskossa. Herjata vaikka hurmahenkiä ja muita laittomuuden tekijöiksi.- Anonyymi00011
Pakkoko on lukea? Ei ole. Paavalia on täällä herjattu, on ihan oikein että vastavuoroisesti nostetaan asiaakin!
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Pakkoko on lukea? Ei ole. Paavalia on täällä herjattu, on ihan oikein että vastavuoroisesti nostetaan asiaakin!
Väillä voi herjata vaihtelun vuoksi hurmahenkiä.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Väillä voi herjata vaihtelun vuoksi hurmahenkiä.
Varopas ette joudu ITSE demonien piirittämäksi!! Ne ovat valmiina ottamaan herjaajan koko tontin! Sitten kun oot käpälaudassa, niin...
- Anonyymi00014
Paavalin herjaajissa on demonisia voimia,
- Anonyymi00016
Kyllä ne on paavalin herjaajat itte demonien siteissä. Sehän oikein haisee.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta
https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen311616- 791301
Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔841251Elämäni biisi -paljastus: Tänä lauantaina 26.9. nämä julkkikset istahtavat sinisille sohville!
Katsotko Elämäni biisiä? Elämäni biisi on monen suomalaisen suosikki. Vieraslista lauantaina 26.9. tarjoilee vieraita m101094Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t1291055- 74949
Mihin Asiakirjat ovat voineet kunnasta kadota???
LUE kuinka verorahoja haaskattiin Yle: Ähtärin pandalaskelmat salattiin ja hukattiin - Satakunnan Kansa https://share.92917Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok145757Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast52732Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.86697- 146624
Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää54623Suomen 4. seksikkäin mies Miika Nousiaisen tilalle - Pitääkö olla huolissaan palaa tv:seen
Suosittu keskusteluohjelma tekee paluun. Tällä kertaa panelistina ei jatka enää Miika Nousiainen, vaan hänen tilalleen t13609- 28608
Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä23601- 50599
- 41590
Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua91587Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.94576- 46553