Parhaat vinkkisi flunssaa vastaan?

Anonyymi-ap

Nyt saa jakaa kaikki kumminkaiman mummon vinkit.

Olen yrittänyt syödä sinkkiä ja c-vitamiinia, syödä ruokaa, jossa on tuoretta sipulia ja valkosipulia. Buranaa vedän kuuriluonteisesti kuumeeseen ja hunajateetä kurkkua parantamaan.

Kuulostan silti mieheltä ja olo on tosi voipunut. Kaksi päivää olen jo torkkunut.

Oen lähdössä reissuun lähitulevaisuudessa, niin olisi hyvä, jos tauti olisi ohi mahdollisimman pian.

Onko sinulla jokin keino, jolla lyhennät taudinkestoa?

🕳️

112

337

Äänestä

Vastaukset 112

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Auringonhattu-uute auttaa. Se vaikuttaa jotenkin immuteetin parantamisen kautta.

Lääketiede sanoo, ettei sen tehosta ole tutkimustuloksia. Syy on juuri sama kuin siihen, ettei inkiväärin tehosta nivelvaivoihin ole tutkimustuloksia.
      😉💰

Kuinkahan sitä ollaan täällä telluksella selvittykään kaikista sairauksista ennen rah... siis, modernia lääketiedettä. 🤭

🦄

• Anonyymi00003

Kiitos! Täytyy kipaista apteekkiin, sitä minulla ei vielä olekaan.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Kiitos! Täytyy kipaista apteekkiin, sitä minulla ei vielä olekaan.

Ei välttämättä kannata ostaa apteekista, koska se on päivittäistavarakaupoissa paljon edullisempaa.

Apteekeissa noin 20 euroa, marketissa alle 5 euroa.

Esim. tämä toimii vallan hyvin:

https://www.s-kaupat.fi/tuote/vida-auringonhattu-c-ravintolisa-50-ml/6430080441426

Vaikutus näkyy aamulla, jos tuota vetelee yhden päivän.

🦄

• Anonyymi00002

Luulen että olet saanut PTSD:n siitä saksalaisen tanssitaiteen teoksesta, jonka linkitin sinulle vähän aikaa sitten. 🤔🪱🪱

🦄

• Anonyymi00004

En tiedä, mutta tavallista ärhäkämpi tauti on kyseessä.
        🕳️

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

En tiedä, mutta tavallista ärhäkämpi tauti on kyseessä.
        🕳️

Paranemista!

Levon ja nesteen merkitystä ei kannata vähätellä, vaikka uskon, että olet niistä jo huolehtinut.

🦄

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Paranemista!

Levon ja nesteen merkitystä ei kannata vähätellä, vaikka uskon, että olet niistä jo huolehtinut.

🦄

Kiitos. En ole muuta tehnytkään kuin levännyt. Malttia pitää olla maata. Onneksi on palsta. 😄
        🕳️

• Anonyymi00010
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Kiitos. En ole muuta tehnytkään kuin levännyt. Malttia pitää olla maata. Onneksi on palsta. 😄
        🕳️

Hyvä.

Olen itse sellainen, että flunssassa pelkkä vesi ei mene millään alas, vaikka normaalisti juon ihan mielelläni hanavettä. En tiedä miksi se alkaa kipeänä tökkiä. Juuri silloin, kun sitä pitäisi juoda enemmän.

Olen sitten flunssaa sairastaessani antanut itselleni luvan juoda muutaman lasillisen laimeaa sokeroitua sekamehua, koska se menee kipeänä liukkaasti alas. En onneksi ole kovin usein kipeä.

Kerran mies osti minulle 1,5 litran Novelle-kivennäisveden, kun olin sairaana. 💖 Olen sen verran pihi itse, etten kovin mielelläni maksa yli kolmea euroa maustetusta ja hiilihapotetusta vedestä. 😬 Ja se oli ennen virvoitusjuomaveron korotusta.

Tämän tarkoituksena oli siis suositella, että nesteen päätyminen kehoon kannattaa toteuttaa tavoilla, joiden valinnassa hyödyt ja haitat on punnittu tilannekohtaisesti.

Niin, ja jos hanavedessä jostain syystä on outo maku, niin kuin joissain kaupungeissa aina on, suosittelen Brita-suodatinkannua. Se parantaa hanaveden makua suuresti! 👍

🥤🦄

• Anonyymi00025
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Hyvä.

Olen itse sellainen, että flunssassa pelkkä vesi ei mene millään alas, vaikka normaalisti juon ihan mielelläni hanavettä. En tiedä miksi se alkaa kipeänä tökkiä. Juuri silloin, kun sitä pitäisi juoda enemmän.

Olen sitten flunssaa sairastaessani antanut itselleni luvan juoda muutaman lasillisen laimeaa sokeroitua sekamehua, koska se menee kipeänä liukkaasti alas. En onneksi ole kovin usein kipeä.

Kerran mies osti minulle 1,5 litran Novelle-kivennäisveden, kun olin sairaana. 💖 Olen sen verran pihi itse, etten kovin mielelläni maksa yli kolmea euroa maustetusta ja hiilihapotetusta vedestä. 😬 Ja se oli ennen virvoitusjuomaveron korotusta.

Tämän tarkoituksena oli siis suositella, että nesteen päätyminen kehoon kannattaa toteuttaa tavoilla, joiden valinnassa hyödyt ja haitat on punnittu tilannekohtaisesti.

Niin, ja jos hanavedessä jostain syystä on outo maku, niin kuin joissain kaupungeissa aina on, suosittelen Brita-suodatinkannua. Se parantaa hanaveden makua suuresti! 👍

🥤🦄

Joo, itse törsäsin ja tilasin Pepsi-Maxia. Ei ehkä terveellistä, mutta jotain muuta nestettä kuin vettä tai teetä.
        🕳️

• Anonyymi00008

Käypä lääkärissä. Näistä nykyflunssista/influenssasta ei tiedä.
      Kuume? Alilämpö?
      Ja jälkitaudit voivat olla vakavampia kuin nuhaisuus.
      Eikä poskiontelotulehduskaan häävi ole.
      Vilma - maallikko
      Jos lentokoneeseen, niin tukkoisena nousut ja laskut, ei kivoja.
      Duacti, jos käy, avaa röörit. Toisilla voi aiheuttaa, mitä kuullut, verenvuotoa nenässä tai rytmihäiriöitä.
      Olen käyttänyt, koska kirvat menee lukkoon ja olen muutaman päivän kuuro.

• Anonyymi00017

Joo, ajattelin maanantaina lompsia lääkäriin. Kiitos vinkeistä.
        🕳️

• Kirvoille myös jotain rentouttavaa, että lukitukset aukenee.

• Anonyymi00072
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Kirvoille myös jotain rentouttavaa, että lukitukset aukenee.

Ei meillä huomata....
        Sormenpäät lihonneet ja menevät naapurikaistalle.
        Vilma

• Anonyymi00009

Lisäys. Mustaviinimarjamehua lämpimään veteen.
      Vilma

• Anonyymi00012

Paitsi jos nielussa on tulehdus, niin ei kannata juoda mitään kuumaa. Kuuma ei tee hyvää tulehtuneelle kudokselle.

🦄

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Paitsi jos nielussa on tulehdus, niin ei kannata juoda mitään kuumaa. Kuuma ei tee hyvää tulehtuneelle kudokselle.

🦄

Kuuma ja lämmin on eri.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Kuuma ja lämmin on eri.

No, ei lämminkään tee hyvää tulehtuneelle kudokselle.

🦄

• Anonyymi00043
        Anonyymi00022 kirjoitti:

No, ei lämminkään tee hyvää tulehtuneelle kudokselle.

🦄

Pitääkö tästäkin vääntää? Häijjyillä?
        Omaa empiiristä tutkimusta.
        Vilma

• Anonyymi00059
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Pitääkö tästäkin vääntää? Häijjyillä?
        Omaa empiiristä tutkimusta.
        Vilma

Pidän epämukavana sitä, että annat neuvoja, joiden soveltuvuutta et tarkista.

Eihän tulehtuneeseen kudokseen laiteta mitään lämmintä, vaan siihen täytyy laittaa kylmää.

Älä heittele tyhmiä neuvoja, niin en häiritse kommenttejasi. 😄

🦄

• Anonyymi00065
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Pidän epämukavana sitä, että annat neuvoja, joiden soveltuvuutta et tarkista.

Eihän tulehtuneeseen kudokseen laiteta mitään lämmintä, vaan siihen täytyy laittaa kylmää.

Älä heittele tyhmiä neuvoja, niin en häiritse kommenttejasi. 😄

🦄

Oletko selvänäkijä ja tiedät, mikä aloittajalla on.
        Tuskin itse olet minkään lääketieteen haaran lisensiaatti.
        Vilma
        Häijjyilet taas jostain syystäkatso, mitä aloituksessa on kirjoitettu.
        Et ole King et Queen.

• Anonyymi00066
        Anonyymi00065 kirjoitti:

Oletko selvänäkijä ja tiedät, mikä aloittajalla on.
        Tuskin itse olet minkään lääketieteen haaran lisensiaatti.
        Vilma
        Häijjyilet taas jostain syystäkatso, mitä aloituksessa on kirjoitettu.
        Et ole King et Queen.

Millä ihmeen kieputuksella saat faktatiedosta pahantahtoisuutta? Oletko vainoharhainen? 😄

On fakta, ettei tulehtunut kudos pidä lämpimästä. Näin ollen: jos neuvot jotakuta juomaan lämmintä juomaa kipeänä, siihen täytyy lisätä varaus siitä, ettei tulehtunut nielu pidä lämpimästä juomasta.

Eihän tuota neuvoa varten tarvitse tietää, onko nielu tulehtunut vai ei. 😄 Se pätee riippumatta siitä, onko ketjun aloittajan nielu tulehtunut vai ei.

Pystytkö muuten lukemaan tietokirjallisuutta ilman, että suutut siellä selostetuista faktoista? Tai pystytkö lukemaan mitään käyttöohjeita ilman, että välität niiden laatijaa pahantahtoiseksi? 😄

Ei se minua haittaa. Olet vain hassu, kun et kestä fysiologisia faktoja.

🦄

• Anonyymi00067
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Millä ihmeen kieputuksella saat faktatiedosta pahantahtoisuutta? Oletko vainoharhainen? 😄

On fakta, ettei tulehtunut kudos pidä lämpimästä. Näin ollen: jos neuvot jotakuta juomaan lämmintä juomaa kipeänä, siihen täytyy lisätä varaus siitä, ettei tulehtunut nielu pidä lämpimästä juomasta.

Eihän tuota neuvoa varten tarvitse tietää, onko nielu tulehtunut vai ei. 😄 Se pätee riippumatta siitä, onko ketjun aloittajan nielu tulehtunut vai ei.

Pystytkö muuten lukemaan tietokirjallisuutta ilman, että suutut siellä selostetuista faktoista? Tai pystytkö lukemaan mitään käyttöohjeita ilman, että välität niiden laatijaa pahantahtoiseksi? 😄

Ei se minua haittaa. Olet vain hassu, kun et kestä fysiologisia faktoja.

🦄

Onhan nuo huomautukset ikävään sävyyn.
        Siitäpä on muutkin huomautelleet.
        Mitäs jos pysyttäisiin aloittajan neuvomisessa.
        Vilma
        Onko mikään tieto sellaista pysyvää, että näin on 50 v eteenpäin?
        On paljon alueita, missä faktoja korjataan ja täsmennetään.
        Ja onhan tiedonjaossa tendenssejäkin.
        Ja ken maksaa, määrää millä luudalla lakaistaan.
        Objektiivisuus ei välttämättä ole se juttu.

• Anonyymi00068
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Onhan nuo huomautukset ikävään sävyyn.
        Siitäpä on muutkin huomautelleet.
        Mitäs jos pysyttäisiin aloittajan neuvomisessa.
        Vilma
        Onko mikään tieto sellaista pysyvää, että näin on 50 v eteenpäin?
        On paljon alueita, missä faktoja korjataan ja täsmennetään.
        Ja onhan tiedonjaossa tendenssejäkin.
        Ja ken maksaa, määrää millä luudalla lakaistaan.
        Objektiivisuus ei välttämättä ole se juttu.

Olen ollut täysin asiallinen kommenteissani.

Sinä nyt vain koet ongelmallisena sen faktan, ettet ymmärrä tulehduksen käyttäytymistä.

Vain ylitulkitsevat tunteilijat pitävät kirjoitustyyliäni ongelmallisena. En tavoittele sellaisten ihmisten (esim. sinun) hyväksyntääsi. Olen kiinnostunut keskustelusta, en ihmisistä, jotka kokevat asiakseen huomautella minulle aiheettomasti.

🦄

• Anonyymi00073
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Olen ollut täysin asiallinen kommenteissani.

Sinä nyt vain koet ongelmallisena sen faktan, ettet ymmärrä tulehduksen käyttäytymistä.

Vain ylitulkitsevat tunteilijat pitävät kirjoitustyyliäni ongelmallisena. En tavoittele sellaisten ihmisten (esim. sinun) hyväksyntääsi. Olen kiinnostunut keskustelusta, en ihmisistä, jotka kokevat asiakseen huomautella minulle aiheettomasti.

🦄

Olen enemmän kuin 1 v.
        Vilma
        Yritä nyt hillitä itseäsi.

• Anonyymi00077
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Olen enemmän kuin 1 v.
        Vilma
        Yritä nyt hillitä itseäsi.

Ei minulla ole muuta kommenttia enää kuin tämä, jonka jo kirjoitin:

Vain ylitulkitsevat tunteilijat pitävät kirjoitustyyliäni ongelmallisena. En tavoittele sellaisten ihmisten (esim. sinun) hyväksyntääsi.

🦄

• Anonyymi00081
        Anonyymi00077 kirjoitti:

Ei minulla ole muuta kommenttia enää kuin tämä, jonka jo kirjoitin:

Vain ylitulkitsevat tunteilijat pitävät kirjoitustyyliäni ongelmallisena. En tavoittele sellaisten ihmisten (esim. sinun) hyväksyntääsi.

🦄

Niin. Sinä näet itsesi toisenlaisena kuin muut.
        Näin on kaikilla.

• Ny on pahoja viiruksia liikenteessä.. suosittelen sitä lääkäriin menoa. Osaa antaa tarvittavat dropit.
      Ja d-vitsku tasapainottaa tutkitusti immuunijärjestelmää. Ja erittäin runsas c-vitskun käyttö voi lyhentää virustartuntojen kestoa.
      C-vitamiini on vesiliukoinen joten siitä ei pitäisi tulla myrkytystä yliannostuksessa.
      Toisin on d-vitamiinin kanssa. 50 mikrogrammaa pitäisi riittää päiväannokseksi. Isommat annokset ei ole hyväksi kuin puutostiloissa.

Lämpöä, lepoa ja lepoa. Lepääminen on tärkein.

• Anonyymi00018

Joo, pitää malttaa. Onneksi on ma vielä töistä vapaa. Katson, josko olen ti työkunnossa.
        🕳️

• Anonyymi00054

Joo, 1000 mg päivässä on myrkytysraja. Flunnsassa kantsii vetää C:tä jopa siihen rajaan asti. 2-3 kertaa päivässä pienempinä annoksina. B-vitamiinilisät on hyvä juttu, sellaiset pillerit missä on kaikki B:t samassa. Guuglatkaa B-kompleksi lisäravinne. -💊-.

• Anonyymi00015

Itse olen välttynyt flunssilta välttämällä ihmiskontakteja ja ihmisjoukkoja. Eivät ole flunssat vaivanneet enää vuosikymmeniin.

• Anonyymi00019

No minä taas olen yleensä harvoin kipeänä, mutta nyt oli ystävän kanssa treffit, niin pelmahti sairaana paikalle.
        🕳️

• Anonyymi00016

Yskähän lähtee yskimällä
      ja nuha tunnetusti niistämällä :)

Kyllä se on vaan lepoa ja lämmintä juotavaa.

Erilaisia inkiväärituotteita ja sinkkiä on tapana ollut nauttia hunajateen ja rommilirujen lisäksi syystalviaikana, noin niin kuin ehkäisyyn, mutta kyllä se taitaa olla pelkkä psyykkinen vaikutus noillakin.

Paras keino olla sairastumatta on pysyä tontilla :)

-keinovaginamies-

• Anonyymi00020

Haha, olen kuullut nuhan lähtevän muullakin tavalla. En vaan tiedä mihin se perustuu, kun en itse voisi kuvitella harrastavani voipuneena. 😅
        🕳️

• Anonyymi00021

Siinä kohtaa kun tauti on jo kunnolla päällä, niin ei minulla ainakaan mikään oikein asiaa helpota. Ei voi kun levätä ja juoda paljon.

Silloin, kun on vasta todella pieniä alkavia oireita, niin hervoton annos c-vitamiinia toimii. Itse en käytä sellaisia c-vitamiinivalmisteita, joissa on sinkki mukana (vaikka niistä ilmeisesti on tutkimusnäyttöä), koska niitä ei voi ottaa rajattomasti. C-vitamiinia taas ei voi saada yliannosta. Parhaiten minusta toimiin, kun c-vitamiinin ottaa marjoista tai hedelmistä, mutta otan kyllä lisää vielä purkistakin. Isäni vannoo hillojen/lakkojen tehoon alkavaa flunssaa vastaan, eikä hän minusta ihan väärässä ole. Iso purkki pakkasesta sulaan ja kerralla syöntiin, kun tuntuu vähän flunssaiselta. Tietysti vaatii sen, että ne on käynyt kesällä poimimassa sinne pakkaseen. Ehkä hieman tyyris flunssalääke, jos lähtee ostamaan.

• Anonyymi00024

Kahta grammaa (2000 mg) enempää C-vitamiinia ei kannata ottaa vuorokaudessa, koska se voi aiheuttaa vatsaoireita.

Minä vedän 1000 mg C-vitamiinia vuorokaudessa ja 100 mikrogrammaa D-vitamiinia.

🦄

• Anonyymi00026
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Kahta grammaa (2000 mg) enempää C-vitamiinia ei kannata ottaa vuorokaudessa, koska se voi aiheuttaa vatsaoireita.

🦄

Jokainen tekee miten tahtoo. Satunnaiset vatsaoireet ovat mielestäni pienempi riesa kuin flunssa. Jatkuvaa tarvetta hervottomille yliannoksille ei tietenkään ole.

• Anonyymi00027

Kiitos muistutuksesta, taisi ollakin lakkoja vielä pakkasessa. Varmasti toimii.
        🕳️

• Anonyymi00028

C-vitamiinia saa paljon edullisemmin ja tehokkaammin (suuremman määrän) purkista kuin marjoista. Esimerkiksi 100 grammasta mustikoita saa noin 7 milligrammaa C-vitamiinia, appelsiinista (joka ei tietenkään ole marja) saa noin 51 milligrammaa per 100 g.

Marjoja on toki hyvä syödä muista syistä. Mutta numerodata kannattaa tarkistaa, kun pohtii, ottaisiko C-vitamiininsa kasvikunnan tuotteista vai purkista.

🦄

• Anonyymi00029
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Jokainen tekee miten tahtoo. Satunnaiset vatsaoireet ovat mielestäni pienempi riesa kuin flunssa. Jatkuvaa tarvetta hervottomille yliannoksille ei tietenkään ole.

Vaan siis enpä ole koskaan onnistunut edes mitään vatsaoireita koskaan saamaan, vaikka vetäisin moninkertaisen yliannoksen.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00028 kirjoitti:

C-vitamiinia saa paljon edullisemmin ja tehokkaammin (suuremman määrän) purkista kuin marjoista. Esimerkiksi 100 grammasta mustikoita saa noin 7 milligrammaa C-vitamiinia, appelsiinista (joka ei tietenkään ole marja) saa noin 51 milligrammaa per 100 g.

Marjoja on toki hyvä syödä muista syistä. Mutta numerodata kannattaa tarkistaa, kun pohtii, ottaisiko C-vitamiininsa kasvikunnan tuotteista vai purkista.

🦄

Marjat sisältävät paljon muutakin vastustukyvylle hyvää tekevää kuin pelkkä c.vitamiini. Itse en ylipäänsä usko minkään olevan purkista satuna yhtä tehokasta kuin ravinnosta saatuna.

Tässä toinen asia, jossa jokainen tekee miten parhaaksi kokee.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Marjat sisältävät paljon muutakin vastustukyvylle hyvää tekevää kuin pelkkä c.vitamiini. Itse en ylipäänsä usko minkään olevan purkista satuna yhtä tehokasta kuin ravinnosta saatuna.

Jos pelkkää c-vitamiinia pyrkii maksimoimaan, niin muistaakseni ruusunmarja on sen suhteen ihan ylivoimainen.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Minä en perusta elämääni uskomuksiin vaan kokeilemiseen ja kokemuksiin. Joko omiini tai jonkun toisen.

🦄

• Anonyymi00034
        Anonyymi00028 kirjoitti:

🦄

Mutta siis mitä tuohon hillaan/lakkaan tulee, niin isäni ajatukset sen tehosta flunssaan tulevat varmasti ihan perinteisestä kansanlääkinnästä. Hillaahan on käytetty hillitsemään tulehduksia ja jos nyt oikein muistan niin sitä on ihan tieteellistäkin näyttöä. Kannattaa pureskella ja imeskellä ne siemenet hyvin tai vetää vaikka blederillä tasaiseksi. Mikään siemeneton lakkahillo ei siis ole kovin tehokas tuohon tarkoitukseen.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Minä en perusta elämääni uskomuksiin vaan kokeilemiseen ja kokemuksiin. Joko omiini tai jonkun toisen.

🦄

En minäkään. siitähän on a) tieteellistä näyttöä, että purkista otetut ovat tehottomampia, imeytyvät monilla heikommin ja b) tuossa oli nimenomaan kyse kokemuksista, useamman sukupolven yli ulottuvista kokemuksista ja tiedoista. Ei meillä nyt ihan tyhjään ole sukupolvien ajan käytetty tiettyjä kasveja ihan lääkinnällisissä tarkoituksissa. Valtaosasta niistä löytyy ihan nykytieteen todentamaa näyttöä.

En todellakaan ymmärrä miksi edes alat inttää tästä. Ei kukaan pakota sinua syömään mitään. Syö vaikka kaikki purkista, jos se sopii sinulle paremmin.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00038 kirjoitti:

En minäkään. siitähän on a) tieteellistä näyttöä, että purkista otetut ovat tehottomampia, imeytyvät monilla heikommin ja b) tuossa oli nimenomaan kyse kokemuksista, useamman sukupolven yli ulottuvista kokemuksista ja tiedoista. Ei meillä nyt ihan tyhjään ole sukupolvien ajan käytetty tiettyjä kasveja ihan lääkinnällisissä tarkoituksissa. Valtaosasta niistä löytyy ihan nykytieteen todentamaa näyttöä.

En todellakaan ymmärrä miksi edes alat inttää tästä. Ei kukaan pakota sinua syömään mitään. Syö vaikka kaikki purkista, jos se sopii sinulle paremmin.

Luen mielelläni tuosta näytöstä, jos olet sellaiseen törmännyt.

🦄

• Anonyymi00074
        Anonyymi00024 kirjoitti:

🦄

Sehän tulee pitsan mukana ulos.
        Heurekassa on ollut jokin vempain, millä on voinut konkretisoida, miten nopeasti nesteet tulevat pihalle.
        Jos muutenkin kipeänä juoni ohjeiden mukaan hieman enemmän, niin taatusti ne ceetkin ulos tulevat.
        Vilma

• Anonyymi00075
        Anonyymi00074 kirjoitti:

Sehän tulee pitsan mukana ulos.
        Heurekassa on ollut jokin vempain, millä on voinut konkretisoida, miten nopeasti nesteet tulevat pihalle.
        Jos muutenkin kipeänä juoni ohjeiden mukaan hieman enemmän, niin taatusti ne ceetkin ulos tulevat.
        Vilma

Pitsa = pissa

• Anonyymi00023

Minulla on varma vinkki. Jo esi-isät ovat käyttäneet sitä. Syö norsu. Mikäli flunssa ei mene ohi, niin ainakin maha on täynnä.

>Simiti<

• Anonyymi00048

Haha, hyvä vinkki. ☺️
        🕳️

• Anonyymi00035

Sinkki? Miksi, se ei toimi parantavasti, jos sillä heilauttaa muut arvot sekaisin. Minimilaki!

Jotkut saa kuumeen kemiallisista c vitamiinituotteista.
      Turvallisempaa: puolukkamehu ja tyrnimehu (sokeriton).
      Kirpeitä? Kyllä.

Ne vitamiinit tulisi nauttia alkusyksystä.

• Anonyymi00047

Niinhän ne tulisi..
        🕳️

• Anonyymi00037

Täälläpä oli jaossa eli liikkeellä nuha, joka levisi kaikkiin, ihan kaikkiin.

Meni nopeasti ohi, jäi poskiin ja yskäksi.
      Ainoa mikä tehosi oli lepo, lämmin ja runsaasti nesteitä.
      Sokerit alas.

• Anonyymi00046

Joo, eipä tässä taida olla oikotietä. Joskus lukenut jostain, että sinkki lyhentäisi taudinkestoa, mutta en sitten tiedä.
        🕳️

• Anonyymi00039

Heti kun alkaa kurkkua karhistamaan, alan imeskelemään sinkkitabletteja. Ei siis niellä kokonaisena. Toimii mulla.

Nöf 🐷

• Anonyymi00042

Mulla on jäänyt sinkki ja vitamiinit syömättä, ihan itseä saan syyttää tästä.
        🕳️

• Anonyymi00055
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Mulla on jäänyt sinkki ja vitamiinit syömättä, ihan itseä saan syyttää tästä.
        🕳️

Monipuolisesta terveellisestä ruuasta pitäisi saada kaikki vitamiinit paitsi deetä pimeään aikaan.

Kun jo on kipeä, niin särkylääkettä sen verran että saa nukuttua hyvin. Uni parantaa.

Nöf 🐷

• Anonyymi00040

Onko taustalla nestehukka?

• Anonyymi00041

Ei kyllä varmaan tule vieläkään juotua töissä tarpeeksi. Viimeksi hieroja papatti, että pitää laittaa puhdistamatonta merisuolaa hippunen juomapullon veden sekaan, kun kaikki holvaa vaan läpi. Oli kuulema seuraavalla kerralla paremmin asiat, kun tein töitä käskettyä.
        🕳️

• Anonyymi00044
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Ei kyllä varmaan tule vieläkään juotua töissä tarpeeksi. Viimeksi hieroja papatti, että pitää laittaa puhdistamatonta merisuolaa hippunen juomapullon veden sekaan, kun kaikki holvaa vaan läpi. Oli kuulema seuraavalla kerralla paremmin asiat, kun tein töitä käskettyä.
        🕳️

Hierojalla?
        Hän oli oikeassa.

Lihasjumi, eli rasitusta, lihakset juntturassa ja
        nestehukkaa. Sillä saa itsensä kipeäksi.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00041 kirjoitti:

🕳️

Tuota vinkkiä kandee soveltaa kuntosalille ja vesijumppaan, uimisperiodeihin.
        Vilma

• Anonyymi00049

Oon (kohta) 49v mies. Olin viimeksi flentsussa 90-luvulla. Rokottamaton Koronaa vastaan ja kaikkea. Jos söisin sokeria tai olisin ylipainoinen, olisin niin kuin muut, tämän tästä sairaana.

• Anonyymi00052

Juuh...
        🕳️

• Anonyymi00050

Hyötyliikunta, kasvisruoka, positiivinen asenne.
      Uskon kiinalaisen lääketieteen oppiin, että henkinen ja fyysinen terveys ovat erottamattomat.

T. 24 vuotta työuraa, 0 päivää sairaslomaa

• Anonyymi00053

Olen osittain samaa mieltä, mutta kasvissyöjäksi en pystyisi alkamaan.
        🕳️

• Anonyymi00056

Ihan hurja nesteiden nauttiminen. Juo ja juo...niin silleen pöpöt huuhtoutuu pois.

• Anonyymi00057

Kiitos vinkistä.
        🕳️

• Mitäs pahaa siinä on että miehekkäältä kuulostaa, äitini olisi kovin huolissaan ellen kuulostaisi siltä :)

No joo oikeasti hunajatee toimii ainakin lievittäjänä, liikkeellä jos joutuu olemaan niin finrexinillä saa pumpattua itseensä joskun verran eloa lisää jos tarvetta

• Anonyymi00058

No ei kai siinä nyt niin pahaa olekaan, mutta minulla on ollut aina muutenkin naiseksi matala ääni, niin ei sen tarvitse korostua.

Tuon Finrexinin olin unohtanut, kiitos muistutuksesta. :)
        🕳️

• Anonyymi00070
        Anonyymi00058 kirjoitti:

No ei kai siinä nyt niin pahaa olekaan, mutta minulla on ollut aina muutenkin naiseksi matala ääni, niin ei sen tarvitse korostua.

Tuon Finrexinin olin unohtanut, kiitos muistutuksesta. :)
        🕳️

Hei. Finrex ei ole ihan mikään mehu. Siihen liittyy rajoitteita kuten muut kipulääkkeet Burana etc. Parasetamoli käy. On muitakin.
        Voi aiheuttaa ripulia, pahoinvointia, vatsakipuja, iho-oireita, jne.
        Vilma
        Kandee tutkia, montako kertaa päivässä ja muita mahdollisia haittoja.
        Kun tämä tuli markkinoille, ihmiset hetki, mutta kait ajan myötä noita havaintoja sitten on kirjattu ja täsmennetty oireet.

• Anonyymi00061

Jostain kuulin aikoinaan sellaisen vinkin, että sekoittaa jonkinlaiseen AB-juomaan (esim Gefilus-mehuun) murskattua tuoretta inkivääriä, valkosipulia ja hunajaa. Eihän tuokaan mikään ihmekeino ole, mutta parantaa hieman oloa.

Lepo on tietysti kaikista tärkein. Hyvä uni ja lämmin juoma. Nenäsuihketta tukkoiseen nenään, jotain kurkkukipua lievittäviä tabletteja ja Buranaa/Panadolia kuumeeseen tms.

Toivottavasti olosi paranee pian!

Aletheias

• Anonyymi00062

Noista kaikki on vanhoja lääkkeitä,
        valkosipuli, inkivääri, hunaja
        ja ab- on vatsan ja immuniteetin tukena.

• Anonyymi00063
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Noista kaikki on vanhoja lääkkeitä,
        valkosipuli, inkivääri, hunaja
        ja ab- on vatsan ja immuniteetin tukena.

Juu, noita voi huoletta ottaa oloonsa eikä tarvitse pelätä lääkkeiden haitallisia vaikutuksia.

Aletheias

• Anonyymi00064

Kiitos vinkeistä.
        🕳️

• Anonyymi00069
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Kiitos vinkeistä.
        🕳️

Kiitos vinkeistä vinkeistä. Nyt pinkeistä, pinkeistä limakalvoistasi erittyy mukusta.

Tiedätkös että lima syntyy pikarisoluissa? Englanninkielinen haku "goblet cell" palauttaa enemmän havainnollistavia kuvia. 🥂

🦄

• Anonyymi00071
        Anonyymi00069 kirjoitti:

Kiitos vinkeistä vinkeistä. Nyt pinkeistä, pinkeistä limakalvoistasi erittyy mukusta.

Tiedätkös että lima syntyy pikarisoluissa? Englanninkielinen haku "goblet cell" palauttaa enemmän havainnollistavia kuvia. 🥂

🦄

Hyiii, en halua havainnollistavia kuvia nuhaisista limakalvoista. :D
        🕳️

• Anonyymi00076
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Hyiii, en halua havainnollistavia kuvia nuhaisista limakalvoista. :D
        🕳️

Minä taas en voinut elää, ennen kuin tiesin, millainen mekanismi flunssaisessa kehossani tuotti limaa. 😮

Olen selvittänyt myös, mikä kemiallinen ainesosa synnyttää limaisuuden siihen nesteeseen, jota erittyy kiihottuneessa tilassa sekä naiselta että mieheltä.

Nyt on helpottuneempi olo, kun tiedän. 🥵

🦄

• Anonyymi00078
        Anonyymi00076 kirjoitti:

Minä taas en voinut elää, ennen kuin tiesin, millainen mekanismi flunssaisessa kehossani tuotti limaa. 😮

Olen selvittänyt myös, mikä kemiallinen ainesosa synnyttää limaisuuden siihen nesteeseen, jota erittyy kiihottuneessa tilassa sekä naiselta että mieheltä.

Nyt on helpottuneempi olo, kun tiedän. 🥵

🦄

Uskon sen, olet yksityiskohtien ihminen.
        🕳️

• Anonyymi00080
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Uskon sen, olet yksityiskohtien ihminen.
        🕳️

En oikein ymmärrä mitä tarkoitat tuolla. Olen kuitenkin ajattelutavaltani enemmän holisti kuin atomisti. Se, että huomioisin yksityiskohtia, ei tarkoita että huomioisin vain yksityiskohtia.

🦄

• Anonyymi00086
        Anonyymi00080 kirjoitti:

En oikein ymmärrä mitä tarkoitat tuolla. Olen kuitenkin ajattelutavaltani enemmän holisti kuin atomisti. Se, että huomioisin yksityiskohtia, ei tarkoita että huomioisin vain yksityiskohtia.

🦄

Tarkoitan vain sitä, että perusteöet

• Anonyymi00087
        Anonyymi00086 kirjoitti:

Tarkoitan vain sitä, että perusteöet

Karkasi. Perustelet yksityiskohtaisesti asiat.
        🕳️

• Anonyymi00100
        Anonyymi00087 kirjoitti:

Karkasi. Perustelet yksityiskohtaisesti asiat.
        🕳️

Niin. Kuvittele, jos olisin juristi. 😂 En kuitenkaan ole.

🦄

• Juot ja syöt mitä pystyt, muistat levätä. Sairastamalla ne lähtee.

• Anonyymi00079

No niinhän se on, ku ei muutakaan voi.
        🕳️

• Anonyymi00079 kirjoitti:

No niinhän se on, ku ei muutakaan voi.
        🕳️

Poppakonsteja voi koittaa, oleellisinta on kuitenkin että saat riittävästi nesteitä ja ravintoaineita mitkä pitää sun puolustuksenkin käynnissä muun kehon ylläpido ohessa.

Sitä riutuu äkkiä kipeenä, kun jää heikolle se ravinnonsaanti. Voimia. Ja parane pian. 🙂

• Anonyymi00085
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Poppakonsteja voi koittaa, oleellisinta on kuitenkin että saat riittävästi nesteitä ja ravintoaineita mitkä pitää sun puolustuksenkin käynnissä muun kehon ylläpido ohessa.

Sitä riutuu äkkiä kipeenä, kun jää heikolle se ravinnonsaanti. Voimia. Ja parane pian. 🙂

Kiitoksia. Kuume sahaa edelleen 38-asteessa. Huomenna lääkäriin, jos on paukkuja. Oon juonut kyllä tosi paljon, ruoka ei oikein maistu.
        🕳️

• Anonyymi00085 kirjoitti:

Kiitoksia. Kuume sahaa edelleen 38-asteessa. Huomenna lääkäriin, jos on paukkuja. Oon juonut kyllä tosi paljon, ruoka ei oikein maistu.
        🕳️

Kannattaa käydä näytillä. Pitkään jo jatkunut?

• Anonyymi00096
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Kannattaa käydä näytillä. Pitkään jo jatkunut?

Torstai-iltana alkoi. Kuumetta ollut perjantaista saakka.
        🕳️

• Anonyymi00096 kirjoitti:

Torstai-iltana alkoi. Kuumetta ollut perjantaista saakka.
        🕳️

Se on nyt se huippu, pitäisi parin päivän sillä alkaa helpottaa. Mutta aika matalalla kynnyksellä lääkäriin, kun kaikenlaisia tauteja liikkuu. Vielä herkemmin, jos perusterveys edellyttää.

• Kannattaa huomata että D-vitamiinista tuskin on hyötyä flunssaan, esim. yksi meta-analyysi kertoo että hyötyjä ei juuri ole:

Efficacy of Vitamin D Supplements in Treatment of Acute Respiratory Infection: A Meta-Analysis for Randomized Controlled Trials
      https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35334804/

Conclusions: The current meta-analysis suggests that vitamin D supplements are not clinically effective in the treatment of ARIs.

Enemmän on näyttöä sinkkiasetaatista ja sinkkiglukonaatista, mutta niitä pitää käyttää imeskelytablettien muodossa, jotta sinkkiä vapautuu nieluun.

The effectiveness of high dose zinc acetate lozenges on various common cold symptoms: a meta-analysis
      https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25888289/

Zinc lozenges and the common cold: a meta-analysis comparing zinc acetate and zinc gluconate, and the role of zinc dosage
      https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28515951/

• Anonyymi00088

Olen kuullut, että lääkärit syövät sinkkiä lyhentääkseen taudinkestoa. Saatan jo toistaa itseäni tässä houraillessa. 🤧
        🕳️

• Anonyymi00082

FluAcutea estämään flunssan tulo. Hyvin on toiminut.

• Anonyymi00089

Kiitos vinkistä. Pitää testata.
        🕳️

• Anonyymi00083

imeskeltävät sinkkitabletit tai sinkkisuihke + suuret satsit c-vitamiinia. Runsas nesteytys ja nielun kurlaamien suolavedelle sekä poskionteloiden huuhtominen nenäkannun avulla. Ehdottomasti lepoa, jos mahdollista.

Flunssa kestää niin kauan kuin kestää, mutta esim. kuumetta ei kannata laskea tulehduskipulääkkeillä ellei kuume ole erittäin korkea tai olo niin tukala ettei kuumetta kestä. Kuume nimittäin on elimistön keino tuhota pöpöjä. Kun flunssa on päällä niin kyllä siihen yleensä useampi vuorokausi hukkautuu, mutta jos heti ensioireiden ilmetesä napaa sinkkiä ja c-vitamiinia saattaa onnistua estämään flunssan puhkeamisen.

• Anonyymi00091

Ylipäätään varmaan vitamiinin puutosta itsellä. Olen joutunut syömään aika ravintoköyhästi, kun rahat ovat olleet pitkään tiukassa.
        🕳️

• Anonyymi00092
        Anonyymi00091 kirjoitti:

Ylipäätään varmaan vitamiinin puutosta itsellä. Olen joutunut syömään aika ravintoköyhästi, kun rahat ovat olleet pitkään tiukassa.
        🕳️

Korjaus: ravinneköyhästi.
        🕳️

• Anonyymi00094
        Anonyymi00092 kirjoitti:

Korjaus: ravinneköyhästi.
        🕳️

Kyllä sen siitä ymmärsi.

Tuntuu pahalta kuulla, et rahat on niin tiukilla. Muistan edelleen ajan, jolloin piti elää luotolla, ennen kuin uusi ehti tilille.

Kerran oli kamala flunssa ja työnsin valkosipulia tai sipulia sieraimiin jonkun ohjeen mukaan. En muista enää kumpaa se oli. Ei auttanut, nenää vain kirveli.

Muistan kuulleeni joskus radiokanavalta virolaisista viinasukista, joilla kuumeen saisi ajettua kertaheitolla. En uskalla suositella sitäkään, vaikken ole kokeillut. Taitaa olla viinakin nykyisin kovin kallista.

Toivon sydämeni pohjasta että paranet 😘

• Anonyymi00097
        Anonyymi00094 kirjoitti:

Kyllä sen siitä ymmärsi.

Tuntuu pahalta kuulla, et rahat on niin tiukilla. Muistan edelleen ajan, jolloin piti elää luotolla, ennen kuin uusi ehti tilille.

Kerran oli kamala flunssa ja työnsin valkosipulia tai sipulia sieraimiin jonkun ohjeen mukaan. En muista enää kumpaa se oli. Ei auttanut, nenää vain kirveli.

Muistan kuulleeni joskus radiokanavalta virolaisista viinasukista, joilla kuumeen saisi ajettua kertaheitolla. En uskalla suositella sitäkään, vaikken ole kokeillut. Taitaa olla viinakin nykyisin kovin kallista.

Toivon sydämeni pohjasta että paranet 😘

Kiitos, joo eihän taloudellinen tiukkuus mitään herkkua ole. Mut ehkä vielä joku päivä on valoa tunnelin päässä.
        🕳️

• Anonyymi00084

Onko pikarisolujesi ylitsevuotavuus jo tyrehtynyt? 😮🥂

🦄

• Anonyymi00090

Ei ole. Tuntuu, että ei etene. Sahaa vaan.
        🕳️

• Anonyymi00095
        Anonyymi00090 kirjoitti:

Ei ole. Tuntuu, että ei etene. Sahaa vaan.
        🕳️

Tässä sinulle parantava loitsu:

Syökööt solut suojaavaiset
        Virukset myös viimeiset!
        Limat liian laukkaavaiset
        Pikareista päättykööt! 😂

🦄

• Anonyymi00098
        Anonyymi00095 kirjoitti:

Tässä sinulle parantava loitsu:

Syökööt solut suojaavaiset
        Virukset myös viimeiset!
        Limat liian laukkaavaiset
        Pikareista päättykööt! 😂

🦄

Hauska. Kiitos. 😁
        🕳️

• Anonyymi00093

En ottanut koronarokusta ja en ole koskaan ollut yhtä terve. Kuuteen vuoteen ei ole ollut edes nuhaa.

• Anonyymi00099

Hyvä sinulle.
        🕳️

• Toissayönä oli täysikuu enkä muuttunut ihmissudeksi :)

• Anonyymi00101
      UUSI

Runsas nuha. Voisi tapetoida vaihteeksi efektiseinän.
      Oon saanut tartunnan tästä ketjusta.
      Suihkeet eivät juuri rauhoita.
      A-vitamiinipitoista suihketta? Eikö a-vitamiini vaikuta aivoihinkin?
      Maksalaatikossa. Varoiteltiin aikoinaan.
      Lapseni hoitaja hamstrasi niitä, kun olivat yhtäkkiä niiiin halpoja.
      Mitä sitä omista aivoista?
      Vilma

• Anonyymi00102
        UUSI

Pikaista paranemista sinne. Täällä mennään edelleen 38-asteessa, kun normaali kehonlämpö olisi 35,7. Jaksaa jaksaa.
        🕳️

• UUSI

Liisterit omasta takaa vai :)

• Anonyymi00103
        UUSI
        Anonyymi00102 kirjoitti:

Pikaista paranemista sinne. Täällä mennään edelleen 38-asteessa, kun normaali kehonlämpö olisi 35,7. Jaksaa jaksaa.
        🕳️

Tuo astemäärä vetää petiin.
        Sulla ainakin jo 4. pvä. Huh.
        Vilma

• Anonyymi00104
        UUSI
        Ex-Lukka kirjoitti:

Liisterit omasta takaa vai :)

Omavaraisuus on tärkeää.
        Ei kuumetta, mutten uskalla lähteä liikuntatunnille. Peruin.
        Vilma

• Anonyymi00105
        UUSI
        Anonyymi00104 kirjoitti:

Omavaraisuus on tärkeää.
        Ei kuumetta, mutten uskalla lähteä liikuntatunnille. Peruin.
        Vilma

Kiitos ettet mennyt!

Olen saanut monta flunssaa kuntosalilta. 😞

🦄

• Anonyymi00107
        UUSI
        Anonyymi00105 kirjoitti:

Kiitos ettet mennyt!

Olen saanut monta flunssaa kuntosalilta. 😞

🦄

Mä desinfioin laitteissa ne kohdat mihin olen koskenut, kun siirryn seuraaviin.
        Kaikki eivät viitsi. Ei sovi vartalolle ajatella muita.
        Vilma

• Anonyymi00106
      UUSI

Nyt alkaa näyttää siltä, että on tulossa ensimmäinen kuumeeton päivä. Ehkäpä olen kohta takaisin elävien kirjoissa. Hiphei!
      🕳️

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 124
      1365
    2. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      141
      1239
    3. Costa Rica on tympeän makuinen kahvi

Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain
      Maailman menoa
      78
      1218
    4. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      240
      1144
    5. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      57
      1026
    6. 63
      911
    7. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      83
      871
    8. Vieläkään ei voi opiskella kursseja korkeakoulussa?

Vaikka lakiin tehty muutos hän ei saanut opiskella työttömyystuella. https://yle.fi/a/74-20244925
      Työttömyys
      13
      747
    9. Onkin niin, että olet hulluna minuun

mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S
      Ikävä
      42
      700
    10. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      65
      687
    11. Nyt ei enää ole

Mitään mikä pitäisi mut hiljaa, kaikesta. Tämä on muutamalle henkilölle täällä.
      Ikävä
      39
      575
    12. Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"

Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      560
    13. Taidan luopua

Sinusta.
      Ikävä
      33
      544
    14. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      32
      539
    15. Jälleen näin nainen unta sinusta

Aika usein tulet uniini, enkä tiedä, mitä se tahtoo minulle sanoa. Tällä kertaa en ollut kotonasi, vaan ulkona jossain t
      Ikävä
      28
      529
    16. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      65
      508
    17. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      39
      485
    18. Et siis halua

Kansssani mitään
      Ikävä
      29
      479
    19. Onko kipuraja

Jo ylitetty?
      Ikävä
      51