Vasemmistoliitto on ollut ajamassa työttömyyskorvausten ja muiden tukien ostovoiman alasajoa. Liittykää kokoomukseen. Olette oikeistolaisempia, kuin kokoomus itse!
työtömyyskorvausten
37
1260
Vastaukset
- preeti
No, mitäs meinaat ite asialle tehä ? Meinaan vaan, että on sitä vissiin muitakin piirejä ja puolueita täällä asioita sekottamassa. Kannattas varmaan vähän tarkentaa tähtäintä ja sitten vasta täräyttää seuraava kerta.
- alasajo
Vasemistoliitolle se kumminkin hirvee häpeä. Köyhien sorto!
Olen niin pöljä, että en tajunnut mitä tarkoitat! Kerro tarkemmin, mitä Vas.liitto on tehnyt väittämääsi suuntaan!!
vom- alasajo
Veroale ansiotulovähenykseen. Toimeentulotuen asumistuki omavastuu. Kodinhoitojen leikaus! Syö nämä, kerron lisää jos ymmärryksesi riittää! Työtömyskorvaukset laskeneet, kun kunalisvero nousut ja palvelumaksut nouseet!
alasajo kirjoitti:
Veroale ansiotulovähenykseen. Toimeentulotuen asumistuki omavastuu. Kodinhoitojen leikaus! Syö nämä, kerron lisää jos ymmärryksesi riittää! Työtömyskorvaukset laskeneet, kun kunalisvero nousut ja palvelumaksut nouseet!
Onko Sinulla tietoa nykyhallituksen koostumuksesta? Ota selvää, ja senjälkeen mieti, mitä
tuloverotuksen alentaminen saa aikaan kuntataloudessa.(Juuri mainitsemasi veroprosentin
nostot, taksojen korotukset y.m. .Haukut väärää puuta. Et seuraa, tai et ymmärräpolitiikasta
hölynpölyä!!!
vom- allasajo
vom kirjoitti:
Onko Sinulla tietoa nykyhallituksen koostumuksesta? Ota selvää, ja senjälkeen mieti, mitä
tuloverotuksen alentaminen saa aikaan kuntataloudessa.(Juuri mainitsemasi veroprosentin
nostot, taksojen korotukset y.m. .Haukut väärää puuta. Et seuraa, tai et ymmärräpolitiikasta
hölynpölyä!!!
vomVasemistolitto oli ajamassa köyhiä kurjuuteen Andaersoni ministerin auton takapenkistä! Oksettaa. Liittyköön kokoomukseen sänkäötukan popula!
allasajo kirjoitti:
Vasemistolitto oli ajamassa köyhiä kurjuuteen Andaersoni ministerin auton takapenkistä! Oksettaa. Liittyköön kokoomukseen sänkäötukan popula!
"...isien pahat teot kolmanteen ja neljänteen polveen, aamen!!
vom
- k.o.m Mari
Miksi liityisimme kokoomukseen jos ne on niin vasemmalla?Pirun stallarit..
Vasemmistoliitto on tällä hetkellä ainoa joka vaatii vanhasta ottamaan vastuun suomen köyhälistöstä.Taitaa allasajuri olla väärällä saitilla räkyttämässä...- tyri
Vasemistoliittoa saa köyhät kittää köyhydestään. Ne oli silloin vallankahvassa, kun lipi rupes köyhii teurastaa!
- k.o.m Mari
tyri kirjoitti:
Vasemistoliittoa saa köyhät kittää köyhydestään. Ne oli silloin vallankahvassa, kun lipi rupes köyhii teurastaa!
Lue tosta ylempänä olevasta viestikeskustelusta Ralf Sund:in kommentit.
- Jake
Jos joku ei saa itseään koulutetuksi tai työllistetyksi vaikka kymmenessä vuodessa, niin hän ei ansaitse veronmaksajien almuja. pitkäaikaistyötön saisi katsoa peiliin eikä aina olla vaatimassa muilta. Ansaitkaa itse oma leipänne niin näette kuinka maailma pyörii. Ei se niin pyöri kauaa että vasurit laiskottelee ja elää veronmaksajien rahoilla.
- sen toteuttaminen
Jake kirjoitti:
Jos joku ei saa itseään koulutetuksi tai työllistetyksi vaikka kymmenessä vuodessa, niin hän ei ansaitse veronmaksajien almuja. pitkäaikaistyötön saisi katsoa peiliin eikä aina olla vaatimassa muilta. Ansaitkaa itse oma leipänne niin näette kuinka maailma pyörii. Ei se niin pyöri kauaa että vasurit laiskottelee ja elää veronmaksajien rahoilla.
vaatisi valtavasti vankilakapasiteetin lisäämistä, aivan yhdysvaltojen malliin,
http://www.yle.fi/uutiset/oikea/id13896.html
http://www.stakes.fi/dialogi/02/dia20027/37.htm
>Teollisuuteen investoitiin vuositasolla 10-20 miljardia markkaa. Siitä huolimatta tai sen ansiosta teollisuudesta katosi 1980-luvulla yli 100 000 työpaikkaa. Suomessa teollisuudesta leipänsä ansaitsevien joukko on vähentynyt vajaasta 650 000:sta jo alle 400 000:een. Johonkin tämä väki on ollut pakko sijoittaa.<
http://www.tieh.fi/tn/tn596.htm#oja - tonto
sen toteuttaminen kirjoitti:
vaatisi valtavasti vankilakapasiteetin lisäämistä, aivan yhdysvaltojen malliin,
http://www.yle.fi/uutiset/oikea/id13896.html
http://www.stakes.fi/dialogi/02/dia20027/37.htm
>Teollisuuteen investoitiin vuositasolla 10-20 miljardia markkaa. Siitä huolimatta tai sen ansiosta teollisuudesta katosi 1980-luvulla yli 100 000 työpaikkaa. Suomessa teollisuudesta leipänsä ansaitsevien joukko on vähentynyt vajaasta 650 000:sta jo alle 400 000:een. Johonkin tämä väki on ollut pakko sijoittaa.<
http://www.tieh.fi/tn/tn596.htm#ojaUutisissa näky olleen, että amerikkalaisilla on salasii vankiloita. Oikee vankimäärä on varmaan reilusti suurempi kuin tuo tilasto kertoo.
On se työttömyysprosenttikin parempi kun ihmiset istuu linnassa. - Jake
sen toteuttaminen kirjoitti:
vaatisi valtavasti vankilakapasiteetin lisäämistä, aivan yhdysvaltojen malliin,
http://www.yle.fi/uutiset/oikea/id13896.html
http://www.stakes.fi/dialogi/02/dia20027/37.htm
>Teollisuuteen investoitiin vuositasolla 10-20 miljardia markkaa. Siitä huolimatta tai sen ansiosta teollisuudesta katosi 1980-luvulla yli 100 000 työpaikkaa. Suomessa teollisuudesta leipänsä ansaitsevien joukko on vähentynyt vajaasta 650 000:sta jo alle 400 000:een. Johonkin tämä väki on ollut pakko sijoittaa.<
http://www.tieh.fi/tn/tn596.htm#ojaMitä luulet että tapahtuu jos työttömiä lellitään ja aina vain työttömyystukea kasvatetaan?
Minäpä kerron.
Veroja on pakko nostaa jotta tuet saadaan maksettua.
Tästä seuraa se joka on jo nähtävissä eli Suomessa on liian kallista tehdä tuotetta. Suomi ei pärjää hintakilpailussa mm Kiinaa vastaan. Mikäli yritykset haluavat jatkaa toimintaansa on muutto halvempiin maihin edessä. Ja taas tulee lisää työttömiä, eli lisää elätettäviä veronmaksajille, eli verot nousevat. Taas uudet yritykset aloittavat muuton Kiinaan. --> lisää työttömiä jolloin ketjureaktio on valmis.
Koska puna-puolueet avaavat silmänsä ja toteavat sen kylmän totuuden että Suomi on menossa alaspäin kovalla vauhdilla.
Jatkuvasti yritykset lopettavat Suomen tehtaitaan eikä jatkuva (laiton)lakkoilu varmasti asiaa auta.
Suomeen ei hankita enää uusia paperikoneita kun vanhat hajoavat yms.
Ja JOS tehtaat pysyisivät Suomessa, niin kuka viitsii aamulla nousta sängystä ja vetää haalarit niskaan jos työttömänä elämä on "ruusuilla tanssimista". Työttömyystuen tulisi olla sellainen että sen avulla juuri ja juuri elää pienessä vuokrayksiössä ja syö perunoita.
näin työttömien halu päästä töihin kasvaa ja veronmaksajilla on vähemmän pummeja kontollaan ja veroja voidaan jopa laskea. - Kotilainen
Jake kirjoitti:
Mitä luulet että tapahtuu jos työttömiä lellitään ja aina vain työttömyystukea kasvatetaan?
Minäpä kerron.
Veroja on pakko nostaa jotta tuet saadaan maksettua.
Tästä seuraa se joka on jo nähtävissä eli Suomessa on liian kallista tehdä tuotetta. Suomi ei pärjää hintakilpailussa mm Kiinaa vastaan. Mikäli yritykset haluavat jatkaa toimintaansa on muutto halvempiin maihin edessä. Ja taas tulee lisää työttömiä, eli lisää elätettäviä veronmaksajille, eli verot nousevat. Taas uudet yritykset aloittavat muuton Kiinaan. --> lisää työttömiä jolloin ketjureaktio on valmis.
Koska puna-puolueet avaavat silmänsä ja toteavat sen kylmän totuuden että Suomi on menossa alaspäin kovalla vauhdilla.
Jatkuvasti yritykset lopettavat Suomen tehtaitaan eikä jatkuva (laiton)lakkoilu varmasti asiaa auta.
Suomeen ei hankita enää uusia paperikoneita kun vanhat hajoavat yms.
Ja JOS tehtaat pysyisivät Suomessa, niin kuka viitsii aamulla nousta sängystä ja vetää haalarit niskaan jos työttömänä elämä on "ruusuilla tanssimista". Työttömyystuen tulisi olla sellainen että sen avulla juuri ja juuri elää pienessä vuokrayksiössä ja syö perunoita.
näin työttömien halu päästä töihin kasvaa ja veronmaksajilla on vähemmän pummeja kontollaan ja veroja voidaan jopa laskea.Työmarkkinatuki on nykyisin melko tarkalleen 500 euroa kuukaudessa bruttona. Elikä jos vuokra on 350 euroa kuukaudessa, jää verojen ja vesi- ja sähkölaskun jälkeen ainoaksi iloksi katsella luvatonta televisiota, jos on parempina aikoina onnistunut sellaisen hankkimaan.
Ruokarahoja voi sitten hankkia vaikka pulloja keräämällä tai näin loppukesästä marjoja poimimalla. En sanoisi, että tämä nykyinen taso olisi jotain "lellimistä" varsinkaan kun ottaa huomioon, että vanhempien luona asuvilta yksinäisiltä työttömiltä tuki voidaan evätä kokonaan jos molemmat vanhemmat ovat työssä.
Tiedän pari tapausta, joissa valituksen jälkeen täysi-ikäinen työtön on valituksen tehtyään saanut puolet peruspäivärahasta. Lellimistä? - Jake
Kotilainen kirjoitti:
Työmarkkinatuki on nykyisin melko tarkalleen 500 euroa kuukaudessa bruttona. Elikä jos vuokra on 350 euroa kuukaudessa, jää verojen ja vesi- ja sähkölaskun jälkeen ainoaksi iloksi katsella luvatonta televisiota, jos on parempina aikoina onnistunut sellaisen hankkimaan.
Ruokarahoja voi sitten hankkia vaikka pulloja keräämällä tai näin loppukesästä marjoja poimimalla. En sanoisi, että tämä nykyinen taso olisi jotain "lellimistä" varsinkaan kun ottaa huomioon, että vanhempien luona asuvilta yksinäisiltä työttömiltä tuki voidaan evätä kokonaan jos molemmat vanhemmat ovat työssä.
Tiedän pari tapausta, joissa valituksen jälkeen täysi-ikäinen työtön on valituksen tehtyään saanut puolet peruspäivärahasta. Lellimistä?Kerroit vain puoli totuutta.
Kertomasi summat pitävät varmasti paikkansa, mutta kun työttömyyskorvaus loppuu niin sossusta saa lisää juuri niin paljon kuin kehtaa pyytää.
Itsekin olen kuullut kerskailuja kuinka sohva ostettiin sossun rahoilla jne. Monesti kuulee kuinka työnteko ei kannata koska sossusta saa rahaa.
Hyvä juttuhan se sossu on mutta sitä väärinkäytetään. Nykyinen väärinkäytön salliva järjestelmä ei kannusta ihmisiä aktiiviseen työnhakuun, siksi siihen on puututtava ankaralla kädellä. Ja siihen on puututtava nyt kun jotain on vielä tehtävissä eikä vasta silloin kun viimeinen yritys lähtee maasta pois. - logiikkaa
Jake kirjoitti:
Mitä luulet että tapahtuu jos työttömiä lellitään ja aina vain työttömyystukea kasvatetaan?
Minäpä kerron.
Veroja on pakko nostaa jotta tuet saadaan maksettua.
Tästä seuraa se joka on jo nähtävissä eli Suomessa on liian kallista tehdä tuotetta. Suomi ei pärjää hintakilpailussa mm Kiinaa vastaan. Mikäli yritykset haluavat jatkaa toimintaansa on muutto halvempiin maihin edessä. Ja taas tulee lisää työttömiä, eli lisää elätettäviä veronmaksajille, eli verot nousevat. Taas uudet yritykset aloittavat muuton Kiinaan. --> lisää työttömiä jolloin ketjureaktio on valmis.
Koska puna-puolueet avaavat silmänsä ja toteavat sen kylmän totuuden että Suomi on menossa alaspäin kovalla vauhdilla.
Jatkuvasti yritykset lopettavat Suomen tehtaitaan eikä jatkuva (laiton)lakkoilu varmasti asiaa auta.
Suomeen ei hankita enää uusia paperikoneita kun vanhat hajoavat yms.
Ja JOS tehtaat pysyisivät Suomessa, niin kuka viitsii aamulla nousta sängystä ja vetää haalarit niskaan jos työttömänä elämä on "ruusuilla tanssimista". Työttömyystuen tulisi olla sellainen että sen avulla juuri ja juuri elää pienessä vuokrayksiössä ja syö perunoita.
näin työttömien halu päästä töihin kasvaa ja veronmaksajilla on vähemmän pummeja kontollaan ja veroja voidaan jopa laskea.Ihan mielikuvitusta:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000021&posting=22000000008110408
Tehtaita siirtyy matalapalkkamaihin kaikkialta ns.teollisuusmaista, myös USA:sta(jossa sosiaaliturva surkea) virtaa teollisuutta rajan taa Mexikoon ja Aasiaan, se on tämä globalisaatio sellaista. - missä saa
Jake kirjoitti:
Kerroit vain puoli totuutta.
Kertomasi summat pitävät varmasti paikkansa, mutta kun työttömyyskorvaus loppuu niin sossusta saa lisää juuri niin paljon kuin kehtaa pyytää.
Itsekin olen kuullut kerskailuja kuinka sohva ostettiin sossun rahoilla jne. Monesti kuulee kuinka työnteko ei kannata koska sossusta saa rahaa.
Hyvä juttuhan se sossu on mutta sitä väärinkäytetään. Nykyinen väärinkäytön salliva järjestelmä ei kannusta ihmisiä aktiiviseen työnhakuun, siksi siihen on puututtava ankaralla kädellä. Ja siihen on puututtava nyt kun jotain on vielä tehtävissä eikä vasta silloin kun viimeinen yritys lähtee maasta pois.Kävin tuhatekuu pyytämässä. Naurovat paskesesti ja vartiat hietti portaita alas. Virkailioien naurunremakka kuulu ulos, kun keräsin luitani asfaltilta. Ei auttanut, kun väitin jaken luvannee...
Kerro jake missä saa. Olletko, vaan paskanjauhaja!
Kirjoittelet äitees koneella selkeää skeidaa. - Jake
missä saa kirjoitti:
Kävin tuhatekuu pyytämässä. Naurovat paskesesti ja vartiat hietti portaita alas. Virkailioien naurunremakka kuulu ulos, kun keräsin luitani asfaltilta. Ei auttanut, kun väitin jaken luvannee...
Kerro jake missä saa. Olletko, vaan paskanjauhaja!
Kirjoittelet äitees koneella selkeää skeidaa.Valehtelit siis liian huonosti, ei rahaa varmaan niin tipu että kerrot tarvitsevasi uuden sohvan ja tietokoneen. Tippa silmässä kun valittaa että ei ole rahaa ruokaan yms, niin johan ääni muuttuu.
Hyvä ystäväni on kieltänyt laittamasta pankkitilillensä rahaa (vaikka velkojen maksua) koska sossu saattaa kuulemma tarkkailla tiliä, ja jos siellä onkin rahaa, niin sossun rahavirta pysähtyy.
Ystäväni on toimeentuleva, ei siis kerjäläinen.
Hän itsekin välillä häpeää mennä sossuun valehtelemaan. Voipi olla että virkailijoissakin on eroja, toinen raottaa pussia helpommin kuin toinen. - missä saa
Jake kirjoitti:
Valehtelit siis liian huonosti, ei rahaa varmaan niin tipu että kerrot tarvitsevasi uuden sohvan ja tietokoneen. Tippa silmässä kun valittaa että ei ole rahaa ruokaan yms, niin johan ääni muuttuu.
Hyvä ystäväni on kieltänyt laittamasta pankkitilillensä rahaa (vaikka velkojen maksua) koska sossu saattaa kuulemma tarkkailla tiliä, ja jos siellä onkin rahaa, niin sossun rahavirta pysähtyy.
Ystäväni on toimeentuleva, ei siis kerjäläinen.
Hän itsekin välillä häpeää mennä sossuun valehtelemaan. Voipi olla että virkailijoissakin on eroja, toinen raottaa pussia helpommin kuin toinen.Sossu tarkistaa verotiedot vuosien takaa. Pankkitilit. Ei voi olla mitään omaisuutta.
Ei voi kaksisesti olla rahaa. Jos sitten toimeentulo tukea armosta myönnetään sekin myöhästyy( kuten Espoossa). Paskaa jauhat jake! - Jake
missä saa kirjoitti:
Sossu tarkistaa verotiedot vuosien takaa. Pankkitilit. Ei voi olla mitään omaisuutta.
Ei voi kaksisesti olla rahaa. Jos sitten toimeentulo tukea armosta myönnetään sekin myöhästyy( kuten Espoossa). Paskaa jauhat jake!Ei ole tapana puhua paskaa.
Hyvällä ystävälläni ei tosiaan ole omaisuutta, ainakaan omissa nimissä.
Hän asuu vuokra kaksiossa. Ja autokin on äidin nimissä. pätkätöitä hän tekee silloin tällöin.
Hänellä ei ole mitään puutetta ruuasta, mutta silti sossu maksaa "kaiken".
Myöhästymisistä en tiedä.
Väitätkö ettet itse ole koskaan kuullut lausetta:
"Miksi tekisin töitä kuin ilmankin saa tarvittavan rahan elämiseen"
SKP:n palstalla oli taannoin juttua kuinka eräs romani nainen oli mennyt sossuun ja pyytänyt rahaa parturiin. Sossun-täti oli antanut lapun naiselle, joka sanoi: "näin vähän! Raidat kanssa!" Tämän jälkeen sossun virkailija oli antanut tarvittavan rahan raitoihin. - missä saa
Jake kirjoitti:
Ei ole tapana puhua paskaa.
Hyvällä ystävälläni ei tosiaan ole omaisuutta, ainakaan omissa nimissä.
Hän asuu vuokra kaksiossa. Ja autokin on äidin nimissä. pätkätöitä hän tekee silloin tällöin.
Hänellä ei ole mitään puutetta ruuasta, mutta silti sossu maksaa "kaiken".
Myöhästymisistä en tiedä.
Väitätkö ettet itse ole koskaan kuullut lausetta:
"Miksi tekisin töitä kuin ilmankin saa tarvittavan rahan elämiseen"
SKP:n palstalla oli taannoin juttua kuinka eräs romani nainen oli mennyt sossuun ja pyytänyt rahaa parturiin. Sossun-täti oli antanut lapun naiselle, joka sanoi: "näin vähän! Raidat kanssa!" Tämän jälkeen sossun virkailija oli antanut tarvittavan rahan raitoihin.Kerro missä saa ja millasia summia. Kaikki on lakiin määrätty. Tarveharkintaiset lisätkin niin pieniä, että ei niillä leveillä. Kerro, eläkä jauha paskaa! Pääsen huomena hakee. Jätän autoni nurkan taakse ja kerron, että muillekin täällä jaetaan...
- ax.cbn
Jake kirjoitti:
Kerroit vain puoli totuutta.
Kertomasi summat pitävät varmasti paikkansa, mutta kun työttömyyskorvaus loppuu niin sossusta saa lisää juuri niin paljon kuin kehtaa pyytää.
Itsekin olen kuullut kerskailuja kuinka sohva ostettiin sossun rahoilla jne. Monesti kuulee kuinka työnteko ei kannata koska sossusta saa rahaa.
Hyvä juttuhan se sossu on mutta sitä väärinkäytetään. Nykyinen väärinkäytön salliva järjestelmä ei kannusta ihmisiä aktiiviseen työnhakuun, siksi siihen on puututtava ankaralla kädellä. Ja siihen on puututtava nyt kun jotain on vielä tehtävissä eikä vasta silloin kun viimeinen yritys lähtee maasta pois.http://www.stakes.fi/dialogi/02/dia20021/6.htm
http://www.stakes.fi/dialogi/02/dia20027/37.htm
http://www.stakes.fi/dialogi/02/dia20021/10.htm
>>Entä kuinka kohtuullinen on työttömien perusturva? Se on selvästi alle tason, mitä tasavallan eduskunta pitää poliittis-hallinnollisena köyhyysrajana, so. toimeentulotuen taso. Likimain jokaiselle on selvää, että työmarkkinatuen tasolla elämä käy pitkän päälle sietämättömän hankalaksi. Kenties niin on tarkoituskin. - Jake
missä saa kirjoitti:
Kerro missä saa ja millasia summia. Kaikki on lakiin määrätty. Tarveharkintaiset lisätkin niin pieniä, että ei niillä leveillä. Kerro, eläkä jauha paskaa! Pääsen huomena hakee. Jätän autoni nurkan taakse ja kerron, että muillekin täällä jaetaan...
Aika mielenkiintoista juttua iltsanomien keskustelu osastolla.
Joku muukin on kanssani samaa mieltä että kun on tarpeeksi härski niin sossu on maksanut uuden telkkarin.
lueppa tätä keskustelua.
http://www.iltasanomat.fi/keskustelu/lukijanviesti.asp?id=1876691
- Jape
Täällä ihmiset marisevat kun työttömyystukia leikataan.
Käyttäkää se aika jonka laiskottelette kotona/ marisette työn hakuun tai itsenne kouluttamiseen.
Työttömiä ei pidä lelliä vaan patistaa töihin. Jos koulutus ei riitä niin sitten opiskellaan.
Ei siitä mitään tule että laiskotellaan ja vaaditaan veronmaksajia elättämään.- alasajo
Missä on ne vapaana olevat 600tht. työpaikkaaa?
- Jape
alasajo kirjoitti:
Missä on ne vapaana olevat 600tht. työpaikkaaa?
600tuhatta vapaata työpaikkaa tästä maasta tuskin löytyy, se on pakko myöntää.
MUTTA itse kun olin työtön niin avasin työvoimatoimiston sivut ja näin kuinka monta paikkaa oli vaapaana ja moneen ei vaadittu kokemusta saatikka alan koulutusta. Presidentin palkkaa niistä ei saanut mutta kohtalaista kumminkin. Itse löysin helposti työpaikan.
Kysymys kuuluu: Eikö silloin joku ole vialla jos yksikin työpaikka johon ei vaadita kokemusta/koulutusta on vailla työntekijää pitkähkön aikaa, samalla kun kivenheiton päässä makaa iso läjä työttömiä?
Tai jos nuori ihminen makaa kouluttumattomana kotona ja valittaa kun ei töitä löydy.
Miksei hän opiskele ylemmäs jolloin työn saati helpottuu? - alasajo
Jape kirjoitti:
600tuhatta vapaata työpaikkaa tästä maasta tuskin löytyy, se on pakko myöntää.
MUTTA itse kun olin työtön niin avasin työvoimatoimiston sivut ja näin kuinka monta paikkaa oli vaapaana ja moneen ei vaadittu kokemusta saatikka alan koulutusta. Presidentin palkkaa niistä ei saanut mutta kohtalaista kumminkin. Itse löysin helposti työpaikan.
Kysymys kuuluu: Eikö silloin joku ole vialla jos yksikin työpaikka johon ei vaadita kokemusta/koulutusta on vailla työntekijää pitkähkön aikaa, samalla kun kivenheiton päässä makaa iso läjä työttömiä?
Tai jos nuori ihminen makaa kouluttumattomana kotona ja valittaa kun ei töitä löydy.
Miksei hän opiskele ylemmäs jolloin työn saati helpottuu?Jos vapaaseen työpaikkaan löytyy "makaava työtön", sehän märätään sinne. Muuten karenssi.
Mitä hommia teet?. Minkä työpaikan löysit helposti?
Pilvin pimein "makoilee" esm. akateemisestikoulutettuja. Laiskoja varmaan.
Joka työpaikkaan on satoja hakijoita. - Jape
alasajo kirjoitti:
Jos vapaaseen työpaikkaan löytyy "makaava työtön", sehän märätään sinne. Muuten karenssi.
Mitä hommia teet?. Minkä työpaikan löysit helposti?
Pilvin pimein "makoilee" esm. akateemisestikoulutettuja. Laiskoja varmaan.
Joka työpaikkaan on satoja hakijoita.Valmistuin amiksen metallipuolelta.
Ja sain omaa alaa vastaavan työn
Heti ei välttämättä löydy omaa alaa vastaavaa työtä, mutta mielestäni pitää olla valmis ottamaan töitä vastaan myös muilta aloilta. Varsikin nuorille sopivia työpaikkoja löytyy helposti kunhan vain ottaa vastaan. Aina pääsee "hanttihommiin".
"Pilvin pimein "makoilee" esm. akateemisestikoulutettuja."
Siksi pitääkin olla sen verran viisas ettei opiskele sellaiselle alalle johon jossa jo nyt on kauhea työttömyys.
Ja karenssin pituus on naurettava. Mielestäni jos kieltäytyy työstä niin kaikkien tukien on loputtava, edellyttäen että työpaikka ei olisi kaukana jne.
"Joka työpaikkaan on satoja hakijoita."
Tuohon et usko itsekään. omaan työpaikkaani haettiin hitsaria, työttömiä hitsareita oli työvoimatoimisto täynnä. Todella moni ei lähtenyt töihin, viimein eräs hitsari saatiin kinuttua töihin. Mutta vaikeaa oli työntekijän löytäminen. Jotain kertoo myös se että tänä vuonna mansikat jäi peltoon mätänemään koska työttömiä ei kiinnostanut mansikanpoiminta.
Katsoppa itse kotikaupunkisi avoimet työpaikat. Sitten katsot kuukauden päästä uudestaan. Huomaat varmasti että moni työpaikka on edelleen lunastamatta, myös sellaiset johon ei tarvita insinöörin papereita. - amiksessa
Jape kirjoitti:
Valmistuin amiksen metallipuolelta.
Ja sain omaa alaa vastaavan työn
Heti ei välttämättä löydy omaa alaa vastaavaa työtä, mutta mielestäni pitää olla valmis ottamaan töitä vastaan myös muilta aloilta. Varsikin nuorille sopivia työpaikkoja löytyy helposti kunhan vain ottaa vastaan. Aina pääsee "hanttihommiin".
"Pilvin pimein "makoilee" esm. akateemisestikoulutettuja."
Siksi pitääkin olla sen verran viisas ettei opiskele sellaiselle alalle johon jossa jo nyt on kauhea työttömyys.
Ja karenssin pituus on naurettava. Mielestäni jos kieltäytyy työstä niin kaikkien tukien on loputtava, edellyttäen että työpaikka ei olisi kaukana jne.
"Joka työpaikkaan on satoja hakijoita."
Tuohon et usko itsekään. omaan työpaikkaani haettiin hitsaria, työttömiä hitsareita oli työvoimatoimisto täynnä. Todella moni ei lähtenyt töihin, viimein eräs hitsari saatiin kinuttua töihin. Mutta vaikeaa oli työntekijän löytäminen. Jotain kertoo myös se että tänä vuonna mansikat jäi peltoon mätänemään koska työttömiä ei kiinnostanut mansikanpoiminta.
Katsoppa itse kotikaupunkisi avoimet työpaikat. Sitten katsot kuukauden päästä uudestaan. Huomaat varmasti että moni työpaikka on edelleen lunastamatta, myös sellaiset johon ei tarvita insinöörin papereita.Miksei amiksessa opeteta enää matikkaa? Edes suhtellisuudentajua!
Älä vaan hitsaa mitään kantavia, tai tärkeitä rakenteita. Mene älylläsi johonkin syrkjäkylälle lapiohommiin.
Helsingissä on nuorisotyöttömyys yli 20%, syy, työpaikkojen puute.
Muita työttömiä jotain 30tht. Lisäksi kurssilla olijat, työtömyyskorvauksella orjatyösä olijat. Piilotyöttömät. "työpaikoja kourallinen". Niistäkin murto-osa oikeita työpaikkoja. Niihin haetaan, kuten pitääkin, 30-35v hyvän kokemuksen omaava. Miksei haettaisi, kun pilvin pimein saatavilla!
Sinä olet se joka keksi, miten kameli lumshahtaa helposti neulansilmän läpi! - Jape
amiksessa kirjoitti:
Miksei amiksessa opeteta enää matikkaa? Edes suhtellisuudentajua!
Älä vaan hitsaa mitään kantavia, tai tärkeitä rakenteita. Mene älylläsi johonkin syrkjäkylälle lapiohommiin.
Helsingissä on nuorisotyöttömyys yli 20%, syy, työpaikkojen puute.
Muita työttömiä jotain 30tht. Lisäksi kurssilla olijat, työtömyyskorvauksella orjatyösä olijat. Piilotyöttömät. "työpaikoja kourallinen". Niistäkin murto-osa oikeita työpaikkoja. Niihin haetaan, kuten pitääkin, 30-35v hyvän kokemuksen omaava. Miksei haettaisi, kun pilvin pimein saatavilla!
Sinä olet se joka keksi, miten kameli lumshahtaa helposti neulansilmän läpi!...että kaikille olisi työpaikka, mutta monelle on.
Katso netistä ne helsingin avoimet työpaikat ja katso milloin ilmoitukset on jätetty.
Huomaat että on paljon "perus" työpaikkoja joita kukaan ei lunasta. Jos joka paikkaan olisi useita hakijoita niin on ihme että työpaikat pysyvät avoimina joskus pitkänkin aikaa. - heti ohjelmaan
Jape kirjoitti:
...että kaikille olisi työpaikka, mutta monelle on.
Katso netistä ne helsingin avoimet työpaikat ja katso milloin ilmoitukset on jätetty.
Huomaat että on paljon "perus" työpaikkoja joita kukaan ei lunasta. Jos joka paikkaan olisi useita hakijoita niin on ihme että työpaikat pysyvät avoimina joskus pitkänkin aikaa.Heti matikanopetusta amikseen, ettei tule sinunlaisiasi neroja.
Helsinkin seudula tänäin avoinna 3087 työpaikaa. Suriosahan niistä on täytety. Sitten vuokrafirmat hakee kortistoonsa, että on mistä tarjota.
95% tarvii monen vuoden koulutuksen ja ominaisuudet alalle.
Helsingissä jo 30tht tuki kurssi piilo työttömiä. Ympäristökunissa saman verran.
Hirveetä näköjään, kun ei osata alkeellistakaan matikkaa. - Jape
heti ohjelmaan kirjoitti:
Heti matikanopetusta amikseen, ettei tule sinunlaisiasi neroja.
Helsinkin seudula tänäin avoinna 3087 työpaikaa. Suriosahan niistä on täytety. Sitten vuokrafirmat hakee kortistoonsa, että on mistä tarjota.
95% tarvii monen vuoden koulutuksen ja ominaisuudet alalle.
Helsingissä jo 30tht tuki kurssi piilo työttömiä. Ympäristökunissa saman verran.
Hirveetä näköjään, kun ei osata alkeellistakaan matikkaa... myös ohjelmaan kaltaisillesi sossupummeille.
En edelleenkään väittänyt että kaikille se työpaikka löytyisi, mutta oman logiikkani mukaan on aivan sama onko avoimia työpaikkoja 3087 vai miljoona, jos kukaan ei niitä lunasta.
Jos porukka tosiaan haluaisi töihin ja olisivat valmiita jopa tinkimään omasta alasta, niin vapaita työpaikkoja ei olisi kuin pari hassua.
Eli mitä ne uudet avoimet työpaikat auttavat ennen kuin vanhat on täytetty? - japerukka
Jape kirjoitti:
.. myös ohjelmaan kaltaisillesi sossupummeille.
En edelleenkään väittänyt että kaikille se työpaikka löytyisi, mutta oman logiikkani mukaan on aivan sama onko avoimia työpaikkoja 3087 vai miljoona, jos kukaan ei niitä lunasta.
Jos porukka tosiaan haluaisi töihin ja olisivat valmiita jopa tinkimään omasta alasta, niin vapaita työpaikkoja ei olisi kuin pari hassua.
Eli mitä ne uudet avoimet työpaikat auttavat ennen kuin vanhat on täytetty?Tosiaankaa ole sossupummi. Koulutukseni menee kymmenenkertaa amispöljän koulutuksen ohi!. Kyse on tosiasioista.
Aina on työpaikkoja oltava auki. Myös täyden työlisyyden aikana on työttömiä. On sitten 1%-1,5% jotka ei töihin mene, tai tekee pimeetä. Sillä ei ole mitään käytännön merkitystä.
Tosiasia, että suomesa on vähintään 600tht työtöntä.
Amiksen opet varman kansa yhtä pöljiä. Ettekö pysty hahmottamaan mikä ero on 10th. ja tuhanella!
Kymmenentuuman paska ei mahdu kuudentuuman putkeen! - Jape
japerukka kirjoitti:
Tosiaankaa ole sossupummi. Koulutukseni menee kymmenenkertaa amispöljän koulutuksen ohi!. Kyse on tosiasioista.
Aina on työpaikkoja oltava auki. Myös täyden työlisyyden aikana on työttömiä. On sitten 1%-1,5% jotka ei töihin mene, tai tekee pimeetä. Sillä ei ole mitään käytännön merkitystä.
Tosiasia, että suomesa on vähintään 600tht työtöntä.
Amiksen opet varman kansa yhtä pöljiä. Ettekö pysty hahmottamaan mikä ero on 10th. ja tuhanella!
Kymmenentuuman paska ei mahdu kuudentuuman putkeen!Kerro nyt esimerkiksi miksi vaikka Helsingissä pitäisi olla 100 vapaata kirvesmiehen paikkaa avoinna jos nykyisetkään avoimet paikat eivät täyty?
Ei se avoimien työpaikkojen määrä paljon vetelää sohvaperunaa kiinnosta, pää asia että sossusta saa rahaa. On siis aivan sama onko avoimia paikkoja 1 vai miljoona jos se yksikään ei täyty.
Tietysti aloille joilla ei ole yhtään vapaata työpaikkaa tulisi niitä saada. - sossusta?
Jape kirjoitti:
Kerro nyt esimerkiksi miksi vaikka Helsingissä pitäisi olla 100 vapaata kirvesmiehen paikkaa avoinna jos nykyisetkään avoimet paikat eivät täyty?
Ei se avoimien työpaikkojen määrä paljon vetelää sohvaperunaa kiinnosta, pää asia että sossusta saa rahaa. On siis aivan sama onko avoimia paikkoja 1 vai miljoona jos se yksikään ei täyty.
Tietysti aloille joilla ei ole yhtään vapaata työpaikkaa tulisi niitä saada.Paljon saat sossusta? Vai puhutko maitokaupanjonossa kuultua?
Luuletko kirvesmiehen jäävän sossun varaan, jos kunnon työtä tarjolla!
Virosta ampuu tänne niin paljon halpaa kirvesmiestä, ettei pulaa. Sy onkin, siinä, ettei yli 45-tosta enää palkata.
Meinaatko, että atk-insin pitäs lähtee ravintolan aamusiivouspätkään?
Helsingisä kuuluisi olla noin 6000 työpaikkaa avoinna ja 8000 työtöntä. Silloin puhutaan täystyöllisyydestä.
Mutta, mutta kun tapaa sinunlaistasi tyhmyyttä. Se on suorastaan käsin kosketeltavaa! - Jape
sossusta? kirjoitti:
Paljon saat sossusta? Vai puhutko maitokaupanjonossa kuultua?
Luuletko kirvesmiehen jäävän sossun varaan, jos kunnon työtä tarjolla!
Virosta ampuu tänne niin paljon halpaa kirvesmiestä, ettei pulaa. Sy onkin, siinä, ettei yli 45-tosta enää palkata.
Meinaatko, että atk-insin pitäs lähtee ravintolan aamusiivouspätkään?
Helsingisä kuuluisi olla noin 6000 työpaikkaa avoinna ja 8000 työtöntä. Silloin puhutaan täystyöllisyydestä.
Mutta, mutta kun tapaa sinunlaistasi tyhmyyttä. Se on suorastaan käsin kosketeltavaa!"Luuletko kirvesmiehen jäävän sossun varaan, jos kunnon työtä tarjolla!"
Kirvesmies oli vain esimerkki, kirvesmiehen sossuun jäämisestä en siis tiedä 100%fakta-juttua, mutta metallimiehestä tiedän.
mm. ex-collegani, jolla oli pysyvä työsuhde, ~12€/t palkka. Hän irtisanoutui ja minulle hän kertoi syyksi ettei hänen tarvi tehdä töitä.
Ei ole perhettä elätettävänä ja sossun rahoilla elää hyvin, kunhan asuu kerrostalossa vuokralla laitakaupungilla, eikä syö hanhenmaksaa.
Ja vastaavia tosijuttuja tiedän monta lisää.
"Meinaatko, että atk-insin pitäs lähtee ravintolan aamusiivouspätkään? "
Kuten edellisessä viestissä sanoin niin oman alan työpaikkoja pitäisi olla lisää,eikä siis inssin pidä lähteä siivoojaksi, ellei ihan pakko ole.
Mutta miksei peruskoulun käynyt työtön ota sitä aamusiivouspätkää? Tai miksei marjapelloille saatu poimijoita vaan marjat jäivät pellolle?
Syy on selvä, työttömien asiat ovat liian hyvin. Sosiaaliturva on jo liian tehokas, joten työnteko ei kannata. Ja sosiaaliturvaa väärinkäytetään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19726- 93707
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat281690- 109626
- 32583
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511