Jos jollain vielä on käytössä muovilla pinnoitettuja paistinpannuja niin sellainen henkilö voisi nyt tarkastella arvojaan tarkemmin.
Vaihtoehtoja on olemassa: hiiliteräspannut, valurautapannut, enameloidut valurautapannut.
Tarvitset vain kolme eri kokoa pannuja, pieni, medium, suuri. Näillä pärjäät koko elämäsi ajan.
Suosittelen pieniä pannuja päivittäiseen käyttöön, suuria vain poikkeustilanteisiin kuten suureen määrän jauhelihaa kerralla.
Minulla tosin on valtava kokoelma erilaisia pannuja, hiiliterästä ja valurautaa, mutta oikeasti kerralla käytössä on vain kolmea kokoa näistä.
Paistinpannut
61
204
Vastaukset 61
Ei, mutta tuolla kaupungilla korjattiin paistinpannu useemmalla sadalla eurolla.
- Anonyymi00001
Suosin keraamisia pannuja ja muutenkin kevyttä materiaalia. Valurautapannu on kauhistus. Tulee myös mieleen kaukaiselta entisajalta poikakaverini ruostunut rautapannu, siitä jäi trauma...
- Sheena - Anonyymi00002
Teflonlove, on liikaa sinulle
Teflonlove, se sopii minulle
Teflonlove, ei tarttua saa kii
Mä haluun olla Nylon Mulla on puolison ostamat paistinpannut, induktiolle. Minä en saa meillä pannuja ostaa, en kuulemma osaa oikeanlaisia. Säästyypä mun rahat. 😅👍
- Anonyymi00005
induktio on p*ska
Anonyymi00005 kirjoitti:
induktio on p*ska
Sekin on puolison ostama. 😂
Meillä mennää hänen maulla, kun hänen talo. Kyllä se multakin kysyi, silleen markkinapuhein käykö jaa käy tilasin sen jo. Mä sitten okei, käyhän se sitten.Tökstöksnöö kirjoitti:
Sekin on puolison ostama. 😂
Meillä mennää hänen maulla, kun hänen talo. Kyllä se multakin kysyi, silleen markkinapuhein käykö jaa käy tilasin sen jo. Mä sitten okei, käyhän se sitten.Hän ei oikeen osaa neuvotella tai tehdä kompromisseja itselleen todella sellaisissa asioissa missä ei halua edes kuulla mielipidettä, oikeasti.
- Anonyymi00003
Onko keramiikkapinnoitteinen pannu (Ikeasta) ok? 😄
Odottelen pannugurun arviota. 😄
🦄- Anonyymi00006
Ei ole hyvä, on huono. Toimii vähän aikaa kunnes pinnoite kuluu puhki, alla on liimaa sekä alumiinia. Kestää kuumuutta paremmin kuin tavan teflon, mutta on muuten ihan sama idea, vain eri pinnoite. On se toki teflonmuovipannua parempi.
- Anonyymi00010
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ei ole hyvä, on huono. Toimii vähän aikaa kunnes pinnoite kuluu puhki, alla on liimaa sekä alumiinia. Kestää kuumuutta paremmin kuin tavan teflon, mutta on muuten ihan sama idea, vain eri pinnoite. On se toki teflonmuovipannua parempi.
Höh. Mutta jos on oikein monta pannua!
- Tosi pieni (yhdelle kananmunalle) (teflonia)
- Pieni (valurautaa??)
- Keskikokoinen matalareunainen (keraaminen pinnoite)
- Keskikokoinen korkeareunainen (teflon)
- Iso wokkipannu (teflon)
- Iso korkeareunainen (teflon)
- Iso matalareunainen (teräs)
Ja kaapissa aina pari uutta! Koska emme osta pannuja ikinä normaalihintaisina vaan aina hyvistä tarjouskampanjoista. 🤭
🦄 - Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
- Pieni (valurautaa??)
Ja kaapissa aina pari uutta! Koska emme osta pannuja ikinä normaalihintaisina vaan aina hyvistä tarjouskampanjoista. 🤭
🦄Ottaisin kaikki nuo muovipintaiset pannut ja laittaisin ne lattialle ja polkisin littanaksi, sen jälkeen metallinkeräykseen. Tilalle lasitettua valurautaa sekä pari hiiliterästä.
- Anonyymi00013
Anonyymi00010 kirjoitti:
- Pieni (valurautaa??)
🦄Ps. kannattaa hieman opiskella ja ottaa selvää teflonista. Kuten siitä tehtaasta amerikassa missä teflonia alunperin valmistettiin. Sekä mitä käy lemmikkieläimille jos teflonpannu sattuu jäämään levylle ja levy täysille, on paljon tapauksia.
Pannuvalmistajat väittävät ettei nykyään ole enää teflonia käytössä, mutta se on kyllä sama aine, vain eri nimellä. Näin yleisö käyttää pannuja rauhallisin mielin kun nimi on muutettu toiseksi. - Anonyymi00014
Anonyymi00006 kirjoitti:
Hyviä on keraamipinnoitteet älä höpäjä ja ne kestää myös käytössä (ainakin laadukkaat, Ikeasta en tiedä).
- Anonyymi00015
Anonyymi00012 kirjoitti:
Ottaisin kaikki nuo muovipintaiset pannut ja laittaisin ne lattialle ja polkisin littanaksi, sen jälkeen metallinkeräykseen. Tilalle lasitettua valurautaa sekä pari hiiliterästä.
Kiitos mielipiteestäsi. 😄
Se ei kuitenkaan aiheuta toimenpiteitä.
🦄
- Anonyymi00004
Valurauta aivan hyvä. Ruostumaton oli täys paska.
- Anonyymi00007
Minulla on Debuyer rst -pannu, mutta ei sitä paljoa tule käytettyä muuhun kun ruuan lämmittämiseen. Olen sillä onnistunut kananmunankin paistamaan, mutta on vaativaa ja tarvitsee öljyä. Lämpötila pitää olla just oikea että onnistuu.
No höh.. ei mulla ole tilaa pannuille. Seuraava pitää säilyttää makuuhuoneen vaatekaapissa...
Eikä ole mikään vitsi. Mun tupakeittiössä on niin vähän säilytystilaa, että kolme kattilaa mahtuu astiankuivauskaapin ylähyllylle (mikä niin kätevää, kun joudun ne jakkaran kanssa hakemaan .. not) paistinpannu ja puurokattila on uunissa kasarin kanssa ja lettupannu vuokien kanssa laatikossa.
Mulla on 5 täyskorkeaa vaatekaappia makkarissa, mutta vain kolme puolikasta keittiössä. Edes kuivaruokatarpeeni eivät mahdu keittiööni.. ne ovatkin kirjahyllyssä...
Ei oikeasti mahdu pannun pannua enää. Ostin Airfryerin ja senkin osaset .. niin .. kirjahyllyn laatikossa.- Anonyymi00008
Minulla on seinä täynnä paistinpannuja. Sekä pöydällä monta pinoa, ne voi pinota päällekäin eikä vie paljoa tilaa.
- Anonyymi00016
Mitenkäs olisi esim hyllykkö tupakeittiöösi? Tai kaappi/vitriini? Ihan pieneenkin mahtuu paljon.
- Anonyymi00017
Anonyymi00008 kirjoitti:
Minulla on seinä täynnä paistinpannuja. Sekä pöydällä monta pinoa, ne voi pinota päällekäin eikä vie paljoa tilaa.
Mihin hel***iin tarvitsette pannuja?
- Anonyymi00035
Anonyymi00017 kirjoitti:
Mihin hel***iin tarvitsette pannuja?
Paistamiseen?
Mihin sinä tarvitset kymmeniä tietokonepelejä, tai kymmeniä elokuva-dvd:ä, miksei yksi riitä? Anonyymi00016 kirjoitti:
Mitenkäs olisi esim hyllykkö tupakeittiöösi? Tai kaappi/vitriini? Ihan pieneenkin mahtuu paljon.
Ei valitettavasti ole tilaa, hyötykäytetty jo kaikki neliöt betonikuutiostani.
Täältä lähtee ääni vanhalle ja uskolliselle valurautapannulle. Ihan paras!
Juu, mulla palo se teflonpannu, eli valurautapannulla mennään ja on mulla hiiliteräspannukin, mutta eiks niihin pidä tehdä niitä monimutkasia rasvapolttoja. Paitsi etten mitään ruokaa juurikaan tee. Tietenki kahvipannu myös, mutta niin ku sanotaan pannukahvi on epäterveellistä. Ois kiva jos esittelisit meille sitä sun pannukokoelmaa?
- Anonyymi00009
En ole niin julkinen ihminen että mitään yleisölle esittelisin, mutta löytyy Debuyeria, Le Creuset, Chasseur, Lodgea paljon, sekä Fiskarsia, ja useita erilaisia kiinassa valmistettuja valurautapannuja. Fiskars on siis uusi Norden malli, niitä on kaksi minulla. Oli tarjouksessa alle sata euroa kpl joskus vuosikausia sitten, yllättävän hyvä mutta hieman matalat reunat. Googlaa "Fiskars Norden valurauta -paistinpannu"
Olen aika paljon panostanut hiiliteräspannuihin, sain niitä tilattua edullisesti ulkomailta. Debuyer merkkisiä. Hieman turhan paljon tuli niitä ostettua, on joka kokoa ja joka mallia. Sehän nyt on vaan prässätty teräslevy johon niitattu kahva, ei kovinkaan kummoinen.
Rasvapoltto on hieman liioiteltu homma, tai jos internetistä katsoo videoita niin järjettömästi liioiteltua. Itsekin alkuun haksahdin siihen hommaan, mutta melko pian tajusin että oli hölynpölyä koko juttu. Pinnan saa vain käyttämällä pannua joka päivä. Jos pannun pesee ja hankaa harjalla, niin pinta lähtee pois ja pitää pinnoittaa uudelleen. Ei ole iso homma, tippa öljyä ja pyyhkii paperilla sen, kuumentaa pannun niin että savuaa hieman, ja pyyhkii öljyisellä paperilla muutaman kerran. Tuota ei tarvitse tehdä jos ei mene pesemään ja hankaamaan pannua.
Jos teet pannulla kastikkeita, niin sitten ehdottomasti emaloitu valurautapannu, kaikkein helpoin ja varmin käytettävä. Hanki pannu sen mukaan millaista ruokaa teet, sitten se tulee päivittäiseen käyttöön. Normaali ihminen ei tosiaan tarvitse kuin kolme eri kokoa pannuja sekä lisäksi rst-kattilan. Minä en olekaan normaali, ja pannuja ja kattiloita on yhteensä noin 50 kpl. - Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
En ole niin julkinen ihminen että mitään yleisölle esittelisin, mutta löytyy Debuyeria, Le Creuset, Chasseur, Lodgea paljon, sekä Fiskarsia, ja useita erilaisia kiinassa valmistettuja valurautapannuja. Fiskars on siis uusi Norden malli, niitä on kaksi minulla. Oli tarjouksessa alle sata euroa kpl joskus vuosikausia sitten, yllättävän hyvä mutta hieman matalat reunat. Googlaa "Fiskars Norden valurauta -paistinpannu"
Olen aika paljon panostanut hiiliteräspannuihin, sain niitä tilattua edullisesti ulkomailta. Debuyer merkkisiä. Hieman turhan paljon tuli niitä ostettua, on joka kokoa ja joka mallia. Sehän nyt on vaan prässätty teräslevy johon niitattu kahva, ei kovinkaan kummoinen.
Rasvapoltto on hieman liioiteltu homma, tai jos internetistä katsoo videoita niin järjettömästi liioiteltua. Itsekin alkuun haksahdin siihen hommaan, mutta melko pian tajusin että oli hölynpölyä koko juttu. Pinnan saa vain käyttämällä pannua joka päivä. Jos pannun pesee ja hankaa harjalla, niin pinta lähtee pois ja pitää pinnoittaa uudelleen. Ei ole iso homma, tippa öljyä ja pyyhkii paperilla sen, kuumentaa pannun niin että savuaa hieman, ja pyyhkii öljyisellä paperilla muutaman kerran. Tuota ei tarvitse tehdä jos ei mene pesemään ja hankaamaan pannua.
Jos teet pannulla kastikkeita, niin sitten ehdottomasti emaloitu valurautapannu, kaikkein helpoin ja varmin käytettävä. Hanki pannu sen mukaan millaista ruokaa teet, sitten se tulee päivittäiseen käyttöön. Normaali ihminen ei tosiaan tarvitse kuin kolme eri kokoa pannuja sekä lisäksi rst-kattilan. Minä en olekaan normaali, ja pannuja ja kattiloita on yhteensä noin 50 kpl.Unohdin mainita hiiliteräspannun pinnoituksesta, öljyämisen jälkeen paras siihen on rasvainen naudanliha, se tekee hyvän pinnan, myös valurautaan.
Itse olen hionut pannun pintaa hiekkapaperilla hieman karkeammaksi jotta rasva palaa kiinni paremmin, mutta se ei ole välttämätöntä. Mikäli pinnan kanssa on ongelmia niin sitä voi kokeilla, eri karkeuksia kannattaa kokeilla. Ideana on saada pieniä naarmuja pannun pintaan johon rasva tarttuu ja palaa kiinni.
Valurautapannuissa saattaa olla erittäin karkea pinta, sitä ei pidä missään nimessä mennä hiomaan pois, silloin pannu on pilalla. Olen tehnyt niin että alkuun olen hangannut metallisella työvälineellä, paistolastalla jonkinaikaa pannun pintaa, ja kokeillut sormella onko terävyys tasoittunut hieman, kun terävät kohdat ovat tasoittuneet pesen pannun ja sen jälkeen kuumennan ja käsittelen öljyllä.
Emaloitu valurauta on taas lasipintainen, sitä olen vain hieman ja hyvin varovasti hionut hienommalla hiekkapaperilla jolloin olen saanut mieleiseni pinnan siihen, sen jälkeen pannu toimii täydellisesti ja voi paistaa vaikka kananmunaa. - Anonyymi00018
Anonyymi00011 kirjoitti:
Unohdin mainita hiiliteräspannun pinnoituksesta, öljyämisen jälkeen paras siihen on rasvainen naudanliha, se tekee hyvän pinnan, myös valurautaan.
Itse olen hionut pannun pintaa hiekkapaperilla hieman karkeammaksi jotta rasva palaa kiinni paremmin, mutta se ei ole välttämätöntä. Mikäli pinnan kanssa on ongelmia niin sitä voi kokeilla, eri karkeuksia kannattaa kokeilla. Ideana on saada pieniä naarmuja pannun pintaan johon rasva tarttuu ja palaa kiinni.
Valurautapannuissa saattaa olla erittäin karkea pinta, sitä ei pidä missään nimessä mennä hiomaan pois, silloin pannu on pilalla. Olen tehnyt niin että alkuun olen hangannut metallisella työvälineellä, paistolastalla jonkinaikaa pannun pintaa, ja kokeillut sormella onko terävyys tasoittunut hieman, kun terävät kohdat ovat tasoittuneet pesen pannun ja sen jälkeen kuumennan ja käsittelen öljyllä.
Emaloitu valurauta on taas lasipintainen, sitä olen vain hieman ja hyvin varovasti hionut hienommalla hiekkapaperilla jolloin olen saanut mieleiseni pinnan siihen, sen jälkeen pannu toimii täydellisesti ja voi paistaa vaikka kananmunaa.No huh. On melkoista hienosäätöä, vaikka kaikenlaista sirkulaattoria ja perkolaattoria olen nähnyt kokeiltavan. Ostin hiiliteräspannun, mutta sen hienous jäi kokematta. Kokkaatko kaasuliedellä vai induktioliedellä?
- Anonyymi00019
En ymmärrä miten teflonpannun saa palamaan. Olen pitkän ikäni käyttänyt teflonia, muistaakseni kaksi pannua on kulunut loppuun muutamassa kymmenessä vuodessa.
Anonyymi00011 kirjoitti:
Unohdin mainita hiiliteräspannun pinnoituksesta, öljyämisen jälkeen paras siihen on rasvainen naudanliha, se tekee hyvän pinnan, myös valurautaan.
Emaloitu valurauta on taas lasipintainen, sitä olen vain hieman ja hyvin varovasti hionut hienommalla hiekkapaperilla jolloin olen saanut mieleiseni pinnan siihen, sen jälkeen pannu toimii täydellisesti ja voi paistaa vaikka kananmunaa.Kiitos, tää selvensi aasiaa ja oon asian suhteen jo paljon viisaampi.
Ja kiitos myös vinkeistä. Ymmärrän kyllä ettei kaikki tai yleensä monetkaan halua olla niin julkisia.- Anonyymi00023
JeroP kirjoitti:
Kiitos, tää selvensi aasiaa ja oon asian suhteen jo paljon viisaampi.
Ja kiitos myös vinkeistä. Ymmärrän kyllä ettei kaikki tai yleensä monetkaan halua olla niin julkisia.Ja arvaappa kiinnostaisiko nyt erästä, kuka kommentin jätti. Jokaisella lajilla on mestarinsa. Näin se vaan on.
Kyllä CNC kokeistaminenkin kiinnostaa, toisinaa lääketiede ja puutarhan hoito, joskus avaruustegnolia ja politiikka, mutta sitäkin useammin ruoka :) - Anonyymi00030
Anonyymi00019 kirjoitti:
En ymmärrä miten teflonpannun saa palamaan. Olen pitkän ikäni käyttänyt teflonia, muistaakseni kaksi pannua on kulunut loppuun muutamassa kymmenessä vuodessa.
Mikäli unohdat tyhjän pannun levylle joka jää päälle, teflon palaa ja haihtuu ilmaan ja on erittäin myrkyllistä kaasuuntuessaan. Teflon alkaa hajoamaan 260 C asteessa, ja tuo lämpötila on hyvinkin helppoa saavuttaa levyllä.
- Anonyymi00031
Anonyymi00018 kirjoitti:
No huh. On melkoista hienosäätöä, vaikka kaikenlaista sirkulaattoria ja perkolaattoria olen nähnyt kokeiltavan. Ostin hiiliteräspannun, mutta sen hienous jäi kokematta. Kokkaatko kaasuliedellä vai induktioliedellä?
Minulla on vanhanaikainen valurautalevyillä varustettu liesi, Upo -merkkinen. Ikinä en ota keraamista liettä, en ikinä. Kaasu olisi kyllä erinomainen mutta kaasupullon kanssa pelaaminen olisi rasittavaa. Lisäksi sähköliesi kuumenee nopeammin ja kuumemmaksi kuin kaasu, tämä on minulle oleellista kun kuumennan levyä täysillä kun paistan, ja käännän virran pois päältä sopivassa vaiheessa ja liesi ja pannu paistavat ruuan valmiiksi ilman virtaa. Minulle riittäisi pelkkä on/off kytkin lieden käyttämiseen.
Anonyymi00031 kirjoitti:
Minulla on vanhanaikainen valurautalevyillä varustettu liesi, Upo -merkkinen. Ikinä en ota keraamista liettä, en ikinä. Kaasu olisi kyllä erinomainen mutta kaasupullon kanssa pelaaminen olisi rasittavaa. Lisäksi sähköliesi kuumenee nopeammin ja kuumemmaksi kuin kaasu, tämä on minulle oleellista kun kuumennan levyä täysillä kun paistan, ja käännän virran pois päältä sopivassa vaiheessa ja liesi ja pannu paistavat ruuan valmiiksi ilman virtaa. Minulle riittäisi pelkkä on/off kytkin lieden käyttämiseen.
Juu UPOt oliki enne hyviä. Ja tosi kestäviä. Just poistettiin yhestä kohteesta monta upoo, made in finland. Ja päällikkö vei ne kaikki.
Anonyymi00030 kirjoitti:
Mikäli unohdat tyhjän pannun levylle joka jää päälle, teflon palaa ja haihtuu ilmaan ja on erittäin myrkyllistä kaasuuntuessaan. Teflon alkaa hajoamaan 260 C asteessa, ja tuo lämpötila on hyvinkin helppoa saavuttaa levyllä.
Juu huomasin kyllä, ihan hirvee käry. Ei ikinä sellasta pannua enää. Siis miettikää ny, paistinpannu siis muovia? No itekin olin tyhmä ja ajattelematon sillon.
Katoin vielä lisää tosta. Niin jos on lintuja lemmikkinä. Niin moni lintu päässy hengestään ton pannun takia, eikä välttämättä ees isäntäväki tiedä mistä johtuu.- Anonyymi00047
JeroP kirjoitti:
Juu huomasin kyllä, ihan hirvee käry. Ei ikinä sellasta pannua enää. Siis miettikää ny, paistinpannu siis muovia? No itekin olin tyhmä ja ajattelematon sillon.
Katoin vielä lisää tosta. Niin jos on lintuja lemmikkinä. Niin moni lintu päässy hengestään ton pannun takia, eikä välttämättä ees isäntäväki tiedä mistä johtuu.Kokeile ihmeessä hiiliteräspannua, suosittelen pienikokoista alkuun, ja muutenkin pieni on kätevin jokapäiväisessä käytössä. Voi käyttää ihan suoraan paketista, paitsi joissain on mehiläisvahapinnoite mikä pitäisi ensin saada pois, se on melko vaikeaa. Paitsi jos on kaasupoltin jolla polttaa sen pois. Muuten vettä pannulle ja kiehumaan niin sen vahan voi saada irtoamaan.
Sitten itse olen melkein aina hionut pintaa karkealla hiekkapaperilla hieman niin että pintaan jää naarmuja. Myös etikkakäsittelyn voi tehdä pinnalle. Sen jälkeen kuumalle levylle ja öljyä pintaan. Rauta ruostuu heti ilman öljyä ja kuumennus savuamispisteeseen. Sitten rasvaista jauhelihaa pieni määrä ja paistamaan.
Voit myös kokeilla tehdä niin että pistät pannun suoraan levylle (paitsi jos on mehiläisvahapinta) ja alkaa samantien paistamaan sillä. Ensimmäisenä voi paistaa perunankuoria öljyn kanssa jotka heittää roskiin. Sen jälkeen pannu on valmis käyttöön.
- Anonyymi00020
Minulla ei kyllä ole käyttöä useammalle pannulle. Ei edes eri kokoisille.
- Anonyymi00021
Tai no löytyy wokkipannu paistinpannun lisäksi.
Miksi muuten pitäisi hyväkuntoista pannua vaihtaa mihinkään? - Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Tai no löytyy wokkipannu paistinpannun lisäksi.
Miksi muuten pitäisi hyväkuntoista pannua vaihtaa mihinkään?Eihän Teflonpannukaan sen kummemmin kulu, jos sitä käyttää ja huoltaa oikein.
- Anonyymi00024
Anonyymi00022 kirjoitti:
Eihän Teflonpannukaan sen kummemmin kulu, jos sitä käyttää ja huoltaa oikein.
Miten "huollat" teflonpannua? Maalaatko sen säännöllisesti teflonmaalilla uudelleen?
- Anonyymi00026
Anonyymi00024 kirjoitti:
Miten "huollat" teflonpannua? Maalaatko sen säännöllisesti teflonmaalilla uudelleen?
Ihan perusjuttuja, mutta kerrotana nyt sitten, jos asia on oikeasti sinulle epäselvä.
" Teflonpannu (pinnoitettu paistinpannu) pysyy hyvässä kunnossa, kun sitä pestään hellävaraisesti käsin ja vältetään liian kovaa kuumuutta sekä metallisia työvälineitä"
"• Pese aina käsin: Pese pannu lämpimällä vedellä ja astianpesuaineella tiskiharjalla tai pehmeällä sienellä. Astianpesukoneen voimakas pesuaine ja kuumuus kuluttavat pinnoitetta nopeasti.
• Vältä hankausta: Älä käytä teräsvillaa tai hankaussieniä, jotka naarmuttavat teflonpinnan piloille.
• Puhdista huolellisesti: Pese myös pannun ulkopohja, sillä pinttynyt lika ja rasva voivat palaa kiinni pohjaan seuraavalla käyttökerralla.
• Pinttynyt lika: Jos ruoka on palanut kiinni,kaada pannuun hieman vettä ja tilkka etikkaa, kiehauta seosta hetki ja annajäähtyä ennen pesua. Vaihtoehtoisesti voit ripotella pohjalle ruokasoodaa."
Teflonpannu pitää pestä aina käytön jälkeen. Jos pannua ei pestä kunnolla astianpesuaineella jokaisen käytön jälkeen, sen pintaan jää ohut kerros rasvaa. Seuraavalla käyttökerralla tämä rasvakalvo palaa kiinni pinnoitteeseen ja muuttuu tahmeaksi. Tämä heikentää pannun tarttumattomuutta pysyvästi. Paistosprayt (ruoanlaittosuihkeet) sisältävät usein lesitiiniä ja muita lisäaineita. Nämä aineet palavat kiinni tefloniin erittäin helposti jo alhaisissa lämpötiloissa ja muodostavat kalvon, jota on lähes mahdotonta saada irti vahingoittamatta pannua. Vaikka käytät rasvaa, älä anna sen savuta. Jos rasva palaa mustaksi, pannu on silloin liian kuuma teflonpinnoitteelle."
Helposti pysyy teflonpannu kunnossa. Omani on aikalailla uuden veroinen vielä lähes kymmenen vuoden käytön jälkeen. - Anonyymi00027
Anonyymi00022 kirjoitti:
Eihän Teflonpannukaan sen kummemmin kulu, jos sitä käyttää ja huoltaa oikein.
Jos peset teflonpannua muovisella tiskiharjalla niin teflon kuluu siitä pinnasta joka pesukerralla, ja tefloniin tulee naarmuja ja sitä lähtee paistaessa ruokaan, seurauksena syöt teflonilla maustettua ruokaa joka kerta kun paistat jotain.
- Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
Jos peset teflonpannua muovisella tiskiharjalla niin teflon kuluu siitä pinnasta joka pesukerralla, ja tefloniin tulee naarmuja ja sitä lähtee paistaessa ruokaan, seurauksena syöt teflonilla maustettua ruokaa joka kerta kun paistat jotain.
Älä sitten pese sitä sellaisella.
- Anonyymi00037
Anonyymi00028 kirjoitti:
Älä sitten pese sitä sellaisella.
Useimmat ihmiset pesee nimenomaan sillä tavanomaisella muovisella tiskiharjalla. Eivät he tiedä että pinnoitetun pannun pesuun pitää hommata luonnonharjaksista tehty harja. Samoin keraamisella pinnoitteella päällystettyyn pannuun tarvitaan luonnoharjaksista tehty harja.
Mutta suurin kysymys on se että miksi haluat paistaa ruokasi teflonin päällä? En ymmärrä sitä.
Minä käytän teflonia joskus vaikka lukkojen rasvaamiseen (olen tosin siirtynyt silikoniin siinäkin), tai muiden liikkuvien osien rasvaamiseen, mutta olen silloin hyvin varovainen sen aineen kanssa, en hengitä sitä, enkä laita sitä sormiini, käytän käsineitä ja hengityssuojainta. Ei milloinkaan tulisi edes mieleeni viedä sitä ainetta ruokani lähettyville, saati sitten että paistaisin ruokaa sen aineen päällä. Se tuntuu aivan pähkähullulta ajatukselta, enkä tajua mikä voi olla syynä siihen että joku tekisi jotain sellaista. - Anonyymi00039
Anonyymi00037 kirjoitti:
Useimmat ihmiset pesee nimenomaan sillä tavanomaisella muovisella tiskiharjalla. Eivät he tiedä että pinnoitetun pannun pesuun pitää hommata luonnonharjaksista tehty harja. Samoin keraamisella pinnoitteella päällystettyyn pannuun tarvitaan luonnoharjaksista tehty harja.
Mutta suurin kysymys on se että miksi haluat paistaa ruokasi teflonin päällä? En ymmärrä sitä.
Minä käytän teflonia joskus vaikka lukkojen rasvaamiseen (olen tosin siirtynyt silikoniin siinäkin), tai muiden liikkuvien osien rasvaamiseen, mutta olen silloin hyvin varovainen sen aineen kanssa, en hengitä sitä, enkä laita sitä sormiini, käytän käsineitä ja hengityssuojainta. Ei milloinkaan tulisi edes mieleeni viedä sitä ainetta ruokani lähettyville, saati sitten että paistaisin ruokaa sen aineen päällä. Se tuntuu aivan pähkähullulta ajatukselta, enkä tajua mikä voi olla syynä siihen että joku tekisi jotain sellaista.Miten se mitä useimmat tekevät minuun liittyy? Kannattaa muuten lisätä suohon lauseeseesi, että suomalaisista ihmisistä. Tiskiharjat ylipäänsä eivät noin maailmanlaajuisesti ole hirveän yleisiä.
Ja miksikö ... äärimmäisen helppouden takia. Olen minä toki joskus joutunut valurautaa pannullakin kokkamaan ja valurautapadalla jne. Olen ajat sitten hommautunut niistä hirvityksistä eroon. Keramisen pannun voisin ottaakin ja voihan se olla, että joskus vaihda. Nuo nykyiset kestopinnoitteet ovat kuitenkin niin älyttömän kestäviä, kun tosiaan oikein käyttää ja huoltaa, että voipi olla etten edes koskaan enää uusia pannuja ostele. - Anonyymi00040
Anonyymi00039 kirjoitti:
Miten se mitä useimmat tekevät minuun liittyy? Kannattaa muuten lisätä suohon lauseeseesi, että suomalaisista ihmisistä. Tiskiharjat ylipäänsä eivät noin maailmanlaajuisesti ole hirveän yleisiä.
Ja miksikö ... äärimmäisen helppouden takia. Olen minä toki joskus joutunut valurautaa pannullakin kokkamaan ja valurautapadalla jne. Olen ajat sitten hommautunut niistä hirvityksistä eroon. Keramisen pannun voisin ottaakin ja voihan se olla, että joskus vaihda. Nuo nykyiset kestopinnoitteet ovat kuitenkin niin älyttömän kestäviä, kun tosiaan oikein käyttää ja huoltaa, että voipi olla etten edes koskaan enää uusia pannuja ostele.Hommaa mikroskooppi. Sen jälkeen menee pannu vaihtoon.
- Anonyymi00042
Anonyymi00040 kirjoitti:
Hommaa mikroskooppi. Sen jälkeen menee pannu vaihtoon.
Ei mene. 🤣
Saat sinä tietysti pelätä tuollaisia. Oma on asiasi. - Anonyymi00044
Anonyymi00040 kirjoitti:
Hommaa mikroskooppi. Sen jälkeen menee pannu vaihtoon.
Jos niitä naarmuja siellä kovasti olisi, niin olisivat nuo paisto-ominaisuudet muuttuneet. Edelleenkään ei tarvitse rasvoja käyttää esim. siihen kananmunaan.
- Anonyymi00025
Mulla on semmoinen musta paistinpannu.
>Simiti<- Anonyymi00041
Musta se on hyvä.
- Anonyymi00048
Anonyymi00041 kirjoitti:
Musta se on hyvä.
Musta valurautapannu on paras ja kun käyttää paistaessa voita, niin letut eivät tartu kiinni.
Pinnoitettu pannut ovat vaarallisempia, kuin voi.
- Anonyymi00029
Tuolla hyviä ohjeita hiiliteräksen pinnoittamiseen, mikäli joku sellaista harrastaa:
https://www.youtube.com/watch?v=tSa6k7BbUuw- Anonyymi00032
Sanottakoon että mitään tuollaista siis ei tarvitse tehdä, riittää kun vaan paistaa rasvaista naudanlihaa, muuta ei tarvita. Jos paistaa joka päivä pienen määrän jauhelihaa viikon ajan, niin pannu on pinnoitettu.
Tuossa videolla kerrotaan pannuharrastajien pinnoitusmetodeista joilla tavoitellaan täydellistä paistopintaa mihin ei tartu mikään ikinä. Hieman kuin graalin malja mitä etsitään loputtomasti, luulee löytävänsä mutta aina se katoaa käsien ulottuvilta pois. - Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Sanottakoon että mitään tuollaista siis ei tarvitse tehdä, riittää kun vaan paistaa rasvaista naudanlihaa, muuta ei tarvita. Jos paistaa joka päivä pienen määrän jauhelihaa viikon ajan, niin pannu on pinnoitettu.
Tuossa videolla kerrotaan pannuharrastajien pinnoitusmetodeista joilla tavoitellaan täydellistä paistopintaa mihin ei tartu mikään ikinä. Hieman kuin graalin malja mitä etsitään loputtomasti, luulee löytävänsä mutta aina se katoaa käsien ulottuvilta pois.Jos joku alkaa nyt harrastamaan pannunpinnoitusta, niin oikea testi paistopinnan testaamiseen on paistaa kanamuna ilman mitään öljyä. Erittäin haastava testi. Teflonkokit voivat myös testata tuota ja yllättyä.
- Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Jos joku alkaa nyt harrastamaan pannunpinnoitusta, niin oikea testi paistopinnan testaamiseen on paistaa kanamuna ilman mitään öljyä. Erittäin haastava testi. Teflonkokit voivat myös testata tuota ja yllättyä.
Onnistuu helposti kananmunan paistaminen ilman öljyä ainakin omalla teflonpannullani. Sitä voi pyöritellä siinä pannulla ja hyvin liikkuu.
- Anonyymi00036
Keraamisesti pinnoitetuista pannuista:
https://www.youtube.com/watch?v=TeXObJa4D4k
Keraamisesta pinnoitteesta saattaa lähteä nanohiukkasia, titaniumoksidia ja silikaattia. Ja kukaan ei tiedä pannuvalmistajien kemikaalisekoituksia, että mitä se keraaminen pinta ylipäätään sisältää. - Anonyymi00038
Minua huolettaa paljon enemmän muoviöljy.
Kukaan viherpiipertäjistä ei ole kommentoinut koostumusta.
Vilma
Kaloista muovia, meidän aivoissa ja kropassa muovia.
Koko maailma on kohta muovitettu ja päällä on muovikalvo.
Miten epäfiksua.- Anonyymi00043
Muovi on terveystuote verrattuna tefloniin, muovia voi ihan oikeasti syödä eikä käy mitään. Teflon taas on äärimmäisen myrkyllistä.
- Anonyymi00046
Juu, voi ei ole läheskään niin vaarallista elimistölle, eikä suola, eikä sokeri, vaan mikromuovit, jotka tulevat tukkimaan ihmisten verisuonia.
- Anonyymi00045
Eräs vanhapoika paistaa kananmunia valurautapannulla ja rasvana käyttää kynttilän steariinia.
Kyselee, että onko meillä vanhoja kynttilänjämiä, hänellä on niille käyttöä. - Anonyymi00049
Teflon pannu on paras, siinä on ohut pohja eikä emäntä kuole jos sattuu sillä kojauttamaan emäntää päähän?
AV
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.1801022- 77687
Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti48672- 81581
- 39549
- 46530
- 106530
Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä37513Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64499Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa
Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja288494Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan38491- 21488
Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?
En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U47474Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös
Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko37447Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.91436- 21422
Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.26420Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va144417Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka24416Sofia ja Jeffrey yhdessä
Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty80415