Sadan kilometrin pensat

Anonyymi-ap

Perussuomalaiset ovat olleet kovasti sähköautoilua vastaan ja ovat yrittäneet lietsoa kansalle pelkoa näitä kohtaan. Muistan hyvin, kuinka Purra sanoi A-studiossa, ettei sähköautoiluun kannata siirtyä kun se on välivaihe. Hän tosin unohti sanoa, että välivaihe mihin?

Bensan korkeita hintoja vastaan järjestettiin oikein kulkue Helsingissä, hinta taisi olla siinä 1.85€ - 1,90€ litra jos oikein muistan. Missähän kulkue on nyt, kun sitä oikeasti tarvittaisiin? Siinä kyllä vedettiin tyhmää höplästä.

Päivän pumppuhinnan mukaan (2,39€) sadan kilometrin polttoainekustannukset perussuomalaisten suosimalle bensa-autolle on 16,73€, jos auto kuluttaa seitsemän litraa sadalle sekalaisessa ajossa. Mutta sadan kilometrin polttoainekustannukset sähköautolle on 1,55€, kun sähkön hinta siirtoineen on 12,5c/kwh. Auto kulutti tänään 12,8kwh sadalle kilometrille, johon laskelma perustuu. Kovalla pakkasella tosin kulutus voi kaksinkertaistua.

Näillä keleillä bensalla ajaminen on 15,18€ kalliimpaa kuin sähköllä ajaminen sataa kilometriä kohden. Ovatko perussuomalaiset siis johtaneet suomalaisia harhaan?

15

<50

Vastaukset 15

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kyllä, persut ovat pettäneet tässäkin asiassa.

• Anonyymi00008

Missäpäs persut ei pettäis vitsi .Mutta tosihuono kokopuolue

• Anonyymi00002

Monesko sadas avauksesi polttoaineiden hinnasta tälle päivää "pienistä" pakkomielteistä kärsivä ap? Joka taas kivität sitä ainoaa puoluetta jota on kiittäminen istuvan hallituksen alennuksista polttoaineiden hinnoille. Mikä on niin skitsoa kuin olla ja voi mutta sinulle ap joka päiväistä.🤭

• Anonyymi00006

Mikä on ap ja mistä sinä oikein puhut?

Mitä sinusta persut on tehneet halvan polttoaineen eteen? Ruotsissa tehtiin ja polttoaine maksaa 1,50€ / litra.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Mitä sinusta persut on tehneet halvan polttoaineen eteen? Ruotsissa tehtiin ja polttoaine maksaa 1,50€ / litra.

Se sinulle vttuileva luotsi on kerrottu lukuisia kertoja yksityiskohtaisesti ilman että sinä koskaan foliohattuna ymmärtäisit mitä sinulle kerrotaan. 😂

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Se sinulle vttuileva luotsi on kerrottu lukuisia kertoja yksityiskohtaisesti ilman että sinä koskaan foliohattuna ymmärtäisit mitä sinulle kerrotaan. 😂

Taidat olla hieman harhainen. Elämäntehtäväsi näyttää olevan trollata keskusteluita.

Mutta miten tämän itse asian kanssa, onko sinulla siihen mitään sanottavaa? Mitä sinusta persut on tehneet halvan polttoaineen eteen? Ruotsissa tehtiin ja polttoaine maksaa 1,50€ / litra.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Huomenna taitaa loppua Ruotsinkin ale, olin lukevinani.
        Mitä ihmettä itkette? Pistäkää lakko pystyyn. Älkää menkö töihin, ei tarvi ostaa bensaa/dieseliä, älkää ostako mitään, ruokaa toki, mutta unohtakaa myös joululahjatkin kokonaan. Ei saa ahneen valtion lisäksi ahneet kauppiatkaan mitään.
        Itse lopetin työt, ostan vain haloaa ruoka. Bensaa tankkaan 20:llä, että pääsen lähikauppaan ostaan vanhaa aletuotetta, vanhat rääsyt vaatteina jne

• Anonyymi00004

Hyvä pitäkää esilä pefujen mielensäpahoittajille persujen kihinä ennen vaaleja.

• Anonyymi00005

asuu keskustassa niin ei tarvitse autoa

• Anonyymi00007

Asian voisi sanoa helpomminkin, jotta persu ymmärtäisi.

Siitä saa ilmaisen viinapullon sadan kilometrin välein, jos vaihdat bensa-auton sähköautoon.

• Anonyymi00011

Riikka Purra soperteli "Meillä on polttoaineiden hinnassa tietty selittämätön osa"

Purralle tiedoksi.

Kyseessä ei ole "selittämätön osa", vaan kyseessä on vapaa hinnanmääräytyminen.

Syytä tähän kutsutaan nimellä ''markkinatalous''

• Anonyymi00012

Tilastokeskus 30.9.2026 kertoo....

Syyskuussa 2026 dieselin keskihinnan vuosimuutos oli 49,1 %.

Bensiini 95:n keskihinnan vuosimuutos oli 30,1 % ja bensiini 98:n oli 28,4 %.

Kevyen polttoöljyn keskihinnan vuosimuutos oli 64,2 %.

Keskihinnan kuukausimuutos oli suurin kevyellä polttoöljyllä (13,5 %) ja pienin bensiini 98:lla (7,3 %).

• Anonyymi00015

Sähköauto tulee kalliiksi. Akku kosahtaa ja sähkönhinta kohoaa pilviin tulevaisuudessa.
      Vanhalla nissanilla ajat huokeammin huolimatta litrahinnasta.

Uli uli punikki uli

;))))

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      214
      1301
    2. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      89
      826
    3. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      228
      814
    4. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      48
      732
    5. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      54
      664
    6. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      47
      661
    7. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      81
      601
    8. Odotan tosi paljon et nähdään uudelleen

Sinussa on piirteitä, jotka sai kiinnostumaan.
      Ikävä
      24
      585
    9. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      106
      570
    10. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      569
    11. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      46
      560
    12. Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös

Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko
      Suomussalmi
      64
      555
    13. Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa

Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja
      Maailman menoa
      294
      541
    14. Miltä tuntuu vanhempi nainen olla

Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan
      Ikävä
      76
      538
    15. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      45
      536
    16. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      27
      533
    17. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      33
      519
    18. Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?

En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U
      Ikävä
      47
      514
    19. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      509
    20. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      91
      473
    Aihe