Mikä tämä yritys on kun ei nimeä kerrota? Joku ympäristörikos Pälkevaaran alueella ,yritys välttyi sakoilta muttei työntekijät. LK:n lehtijuttu tänään.
Vastaukset 5
- Anonyymi00001
työntekijät rikollisia erotkaa heti. pöliäkkeet
- Anonyymi00002
Kittilä. Lapin poliisilaitoksen talousrikostutkintayksikössä suoritettu esitutkinta koskien epäiltyä ympäristön turmelemista Kittilän kunnan alueella on saatettu päätökseen.
Lapin ELY-keskuksen ja Kittilän kunnan ympäristöviranomaisen havaintojen perusteella aloitetun ympäristörikoksen esitutkinnassa selvitettiin mm. romuajoneuvojen, muun romun sekä ns. SER-jätteen varastointi- ja purkupaikan asianmukaisuutta sekä keräystoiminnan laillisuutta.
Keräystoimintaa ei oltu rekisteröity eivätkä romujen keräystoiminnasta vastaava henkilö ja varastona käytetyn alueen omistaja kertomansa mukaan olleet selvillä toiminnan luvanvaraisuudesta tai jäte- ja ympäristönsuojelulain vaatimuksista, johon viimeksi mainittuun liittyy myös ns. selvilläolovelvollisuus. Tilalla oli myös hävitetty jätteitä vastoin jätelain määräyksiä.
Esitutkinnassa selvitettyjen seikkojen perusteella asiassa on laiminlyöty ympäristö-, keräys- ja jätelupien hankkiminen sekä varastoalueena käytetyn maa-alueen muuttaminen teknisiltä ominaisuuksiltaan lakien ja asetusten mukaiseksi. Tarvittavien lupien hankkimatta jättämisestä, romun myynnistä ja maanrakennustöiden laiminlyönnistä saatu taloudellinen hyöty on yhteensä lähes 100 000 euroa.
Rikosasia on lähetetty syyteharkintaan. - Anonyymi00003
Kittilän Immeljärven ympäristörikosasiaa käsitellään elokuun lopulta alkaen Rovaniemen hovioikeudessa.
Lapin käräjäoikeus antoi asiassa tuomionsa viime vuoden alussa. Se tuomitsi kittiläläisen matkailuyrittäjän kahdesta törkeästä ympäristön turmelemisesta seitsemän kuukauden mittaiseen ehdolliseen va - Anonyymi00004
Kittiläläisen matkailuyrittäjän ympäristörikoksia puidaan käräjäoikeudessa – syytetään törkeästä ympäristön turmelemisesta Levin alueella
Ympäristörikokset
Kittiläläistä matkailuyrittäjää Esko Takkusta ja hänen työntekijäänsä syytetään törkeästä ympäristön turmelemisesta. Lisäksi yhtä henkilöä syytetään ympäristön turmelemisesta.
Tapauksen oikeuskäsittely alkoi tiistaina 27. elokuuta ja käsittely jatkuu keskiviikkona 28. elokuuta Kittilässä.
Syyttäjä vaatii Takkuselle kuuden kuukauden ehdollista vankeusrangaistusta ja vähintään 70 päiväsakon oheissakkoa. Lisäksi syyttäjä vaatii Takkuselle neljän vuoden liiketoimintakieltoa. - Anonyymi00005
Kittiläläinen matkailuyrittäjä sai 3 000 euron hyvityksen – oikeudenkäynti viivästyi liikaa
25.9.
Kittiläläinen matkailu- ja maansiirtoyrittäjä ehdolliseen vankeuteen ja 80 000 euron korvauksiin törkeästä ympäristön turmelemisesta
Kittiläläinen matkailu- ja maansiirtoyrittäjä ehdolliseen vankeuteen ja 80 000 euron korvauksiin törkeästä ympäristön turmelemisesta
30.1.2025
Kakslauttasen iglukylässä poltettiin satoja tonneja rakennusjätettä – kävimme katsomassa, miltä alueella näyttää nyt
Kakslauttasen iglukylässä poltettiin satoja tonneja rakennusjätettä – kävimme katsomassa, miltä alueella näyttää nyt
14.8.2023
Kakslauttasen jätteidenpoltto aloittaa uuden suomalaissarjan – "Ympäristörikosten uhreja olemme me kaikki", sanoo sarjan tekijä
Kakslauttasen jätteidenpoltto aloittaa uuden suomalaissarjan – "Ympäristörikosten uhreja olemme me kaikki", sanoo sarjan tekijä
11.8.2023
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3051195Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan71845Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61783- 120663
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38652Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt41646- 50596
Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.49565Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.94535- 45527
- 32511
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48505- 34504
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain78463Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8437- 77432
- 19427
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K9426Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21401En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o26384