Valtava ristiriita

sanomassa

Suomalaiset kommunistit sanovat tietävänsä lopullisen totuuden kaikista asioista

Kuitenkin kommunistien kannatus on pienentynyt olemattomaksi Suomessa

Tässä on paha ristiriita sanoman ja todellisuuden välillä

Joko kommunistit ovat väärässä eivätkä tiedäkään totuutta kaikesta tai Suomen kansa on tyhmää eikä halua omaksua totuutta maailmasta

17

1187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syynä

      Neuvostoliiton kommunistipuolue julisti olevansa erehtymätön ja Suomen kommunistit vain toistelivat sen propagandaa

      Kun NL romahti niin kommunistien propagandaltakin meni samalla uskottavuus ja kannatus romahti olemattoman pieneksi

      • k.o.m Mari

        Vasemmistoliiton kannatus on n9% ja skp.n n.2% joten ei kai voida puhua puolueen katoamisesta?
        Suomalainen kommunismi oli ja on ollut enemmänkin ns.eurokommunismia(mm Ele Alenius,Saarinen,Kivistö, Hentilä,siimes).Taistolainenliike oli enemmänkin nkp:n ohjailtavissa.Vasemmistolaisuus ei tule kokonaan häviämään..päinvastoin.


      • Per Saukko
        k.o.m Mari kirjoitti:

        Vasemmistoliiton kannatus on n9% ja skp.n n.2% joten ei kai voida puhua puolueen katoamisesta?
        Suomalainen kommunismi oli ja on ollut enemmänkin ns.eurokommunismia(mm Ele Alenius,Saarinen,Kivistö, Hentilä,siimes).Taistolainenliike oli enemmänkin nkp:n ohjailtavissa.Vasemmistolaisuus ei tule kokonaan häviämään..päinvastoin.

        Hyvä vastaus "vasemmistoliitossa n9% ja kommareita n.2%"

        Albanian ent johtajalta kysyttiin ennen kommunismin luhistumista Euroopassa että paljonko teitä albaaneja onkaan. Hoxsa vastasi, että jos kiinalaiset lasketaan mukaan, meitä on yli 2 miljardia.

        Suomessa kommareita lienee 0,1%. Täipuolue siis.


      • Halsteri
        k.o.m Mari kirjoitti:

        Vasemmistoliiton kannatus on n9% ja skp.n n.2% joten ei kai voida puhua puolueen katoamisesta?
        Suomalainen kommunismi oli ja on ollut enemmänkin ns.eurokommunismia(mm Ele Alenius,Saarinen,Kivistö, Hentilä,siimes).Taistolainenliike oli enemmänkin nkp:n ohjailtavissa.Vasemmistolaisuus ei tule kokonaan häviämään..päinvastoin.

        Pikkuinen huomautus tähän väliin. Vasemmistoliitto on sosialidemokraattinen puolue, ei kommunistinen.


      • k.o.m Mari
        Halsteri kirjoitti:

        Pikkuinen huomautus tähän väliin. Vasemmistoliitto on sosialidemokraattinen puolue, ei kommunistinen.

        Olen lähes aina äänestänyt vas.liittoa ja olen taustaltani ja ideologialtani lähinnä "eurokommunisti".Puolueella on katto korkealla ja seinät leveellä.


      • thinktank
        k.o.m Mari kirjoitti:

        Olen lähes aina äänestänyt vas.liittoa ja olen taustaltani ja ideologialtani lähinnä "eurokommunisti".Puolueella on katto korkealla ja seinät leveellä.

        Ja millä puolueella ei nyky-Suomessa olisi?


      • k.o.m Mari
        thinktank kirjoitti:

        Ja millä puolueella ei nyky-Suomessa olisi?

        Kerroin taustani ja mitä äänestän.
        En puhunut muista puolueista.Ei kiinnosta miten ladon seinät kepulla tms.on.
        Vai eikö sinulla ollut oikein mitään sanomista,
        Mutta haastaa halusit?


    • En tiedä mistä tuollaisia johtopäätöksiä teet? Itse en ole havainnut heidän väittäneen tietävänsä lopullista totuutta mistään. Mutta heillä on rohkeutta n.s. kyseenalaistaa asia kuin asia! Ihmetyksessäsi et tullut ajateelleeksi sellaisia tekijöitä kuin tuo mainitsemani rohkeus ja toisena se jonkinlainen massailmiö yrittää olla aina "voittajien joukossa".
      Vastakohta siviilirohkeudelle!!
      vom

      • herra yksilön vapaus

        tuo kommunistien kyky kyseenalaistaa kaikki, ei minusta viittaa rohkeuteen vaan lähinnä tyhmyyteen.

        ja kun ei kyse tässä kyseenalaistamisessa kuitenkaan ole edes asioista vaan asioiden esittäjistä.

        esimerkiksi aiheet pohjoiskorea tai kuuba; riippuu paljon nimimerkistä mikä asia kyseenalaistetaan. esim. nimimerkin "komissaarin" näkemyksiä aiheesta "pohjoiskorean onnellinen kansa" ei niinkään kuulu kommunistien kyseenalaistamisen piiriin kuin kenties nimimerkin "Kalle" samasta aiheesta käsittelevä kirjoitus.

        myöskin aihepiiri kuuba; nimimerkin "yksilön vapaus" kirjoitukset hänen käsityksistään kuuban erinomaisuudesta saa välittömästi useammankin kommunistin kyseenalaistuksen esiin. mutta jos nimimerkki olisi esim. "che guevara" aiheenaan sama kuuba, tätä kyseenalaistamista ei tapahtuisi.

        mutta miksei nimimerkki vom koskaan ylistä rohkeudesta eikommunisteja kun he kyseenalaistavat marxin yhteiskunta-analyysit?


      • herra yksilön vapaus kirjoitti:

        tuo kommunistien kyky kyseenalaistaa kaikki, ei minusta viittaa rohkeuteen vaan lähinnä tyhmyyteen.

        ja kun ei kyse tässä kyseenalaistamisessa kuitenkaan ole edes asioista vaan asioiden esittäjistä.

        esimerkiksi aiheet pohjoiskorea tai kuuba; riippuu paljon nimimerkistä mikä asia kyseenalaistetaan. esim. nimimerkin "komissaarin" näkemyksiä aiheesta "pohjoiskorean onnellinen kansa" ei niinkään kuulu kommunistien kyseenalaistamisen piiriin kuin kenties nimimerkin "Kalle" samasta aiheesta käsittelevä kirjoitus.

        myöskin aihepiiri kuuba; nimimerkin "yksilön vapaus" kirjoitukset hänen käsityksistään kuuban erinomaisuudesta saa välittömästi useammankin kommunistin kyseenalaistuksen esiin. mutta jos nimimerkki olisi esim. "che guevara" aiheenaan sama kuuba, tätä kyseenalaistamista ei tapahtuisi.

        mutta miksei nimimerkki vom koskaan ylistä rohkeudesta eikommunisteja kun he kyseenalaistavat marxin yhteiskunta-analyysit?

        Minua kiinnostaa vain Koti-suomen asiat.Jätän Kuubalaisille ja Pohjoi-Korealaisille heidän murhensa! Mainitsemasi EI-kommunistien porukka on juuri sitä, joilla ei niin hirveästi rohkeutta vaadita juostessaan valtaapitävien perässä, meilläkin!!!! Snaju???
        vom


      • vapaus.
        herra yksilön vapaus kirjoitti:

        tuo kommunistien kyky kyseenalaistaa kaikki, ei minusta viittaa rohkeuteen vaan lähinnä tyhmyyteen.

        ja kun ei kyse tässä kyseenalaistamisessa kuitenkaan ole edes asioista vaan asioiden esittäjistä.

        esimerkiksi aiheet pohjoiskorea tai kuuba; riippuu paljon nimimerkistä mikä asia kyseenalaistetaan. esim. nimimerkin "komissaarin" näkemyksiä aiheesta "pohjoiskorean onnellinen kansa" ei niinkään kuulu kommunistien kyseenalaistamisen piiriin kuin kenties nimimerkin "Kalle" samasta aiheesta käsittelevä kirjoitus.

        myöskin aihepiiri kuuba; nimimerkin "yksilön vapaus" kirjoitukset hänen käsityksistään kuuban erinomaisuudesta saa välittömästi useammankin kommunistin kyseenalaistuksen esiin. mutta jos nimimerkki olisi esim. "che guevara" aiheenaan sama kuuba, tätä kyseenalaistamista ei tapahtuisi.

        mutta miksei nimimerkki vom koskaan ylistä rohkeudesta eikommunisteja kun he kyseenalaistavat marxin yhteiskunta-analyysit?

        >mikä mielestäni muodostaa aikamme kriisin olennaisen sisällön. Se koskee yksilön suhdetta yhteiskuntaan. Yksilö on tullut tietoisemmaksi kuin koskaan riippuvuudestaan yhteiskuntaan. Mutta hän ei koe tätä riippuvuutta myönteisenä etuna, luonnollisena siteenä, suojelevana voimana, vaan pikemminkin uhkana luonnollisille oikeuksilleen, tai jopa taloudelliselle olemassaololleen. Lisäksi hänen asemansa yhteiskunnassa on sellainen, että hänen persoonallisuutensa itsekeskeiset piirteet jatkuvasti vahvistuvat kun taas hänen luonteeltaan heikommat yhteiskunnalliset pyrkimyksensä asteittain heikkenevät. <

        http://www.helsinki.fi/~eisaksso/einsteinsos.html


      • vapaus. kirjoitti:

        >mikä mielestäni muodostaa aikamme kriisin olennaisen sisällön. Se koskee yksilön suhdetta yhteiskuntaan. Yksilö on tullut tietoisemmaksi kuin koskaan riippuvuudestaan yhteiskuntaan. Mutta hän ei koe tätä riippuvuutta myönteisenä etuna, luonnollisena siteenä, suojelevana voimana, vaan pikemminkin uhkana luonnollisille oikeuksilleen, tai jopa taloudelliselle olemassaololleen. Lisäksi hänen asemansa yhteiskunnassa on sellainen, että hänen persoonallisuutensa itsekeskeiset piirteet jatkuvasti vahvistuvat kun taas hänen luonteeltaan heikommat yhteiskunnalliset pyrkimyksensä asteittain heikkenevät. <

        http://www.helsinki.fi/~eisaksso/einsteinsos.html

        Laadukasta luettavaa! Seuraavaksi B.Russell´in "Filosofiaa jokamiehelle"!
        vom


      • herra yksilön vapaus
        vapaus. kirjoitti:

        >mikä mielestäni muodostaa aikamme kriisin olennaisen sisällön. Se koskee yksilön suhdetta yhteiskuntaan. Yksilö on tullut tietoisemmaksi kuin koskaan riippuvuudestaan yhteiskuntaan. Mutta hän ei koe tätä riippuvuutta myönteisenä etuna, luonnollisena siteenä, suojelevana voimana, vaan pikemminkin uhkana luonnollisille oikeuksilleen, tai jopa taloudelliselle olemassaololleen. Lisäksi hänen asemansa yhteiskunnassa on sellainen, että hänen persoonallisuutensa itsekeskeiset piirteet jatkuvasti vahvistuvat kun taas hänen luonteeltaan heikommat yhteiskunnalliset pyrkimyksensä asteittain heikkenevät. <

        http://www.helsinki.fi/~eisaksso/einsteinsos.html

        ei riitä, että toisaalta marxisti hakkaa vasaralla päähän ja samalla kommunisti tunkee sirppiä selkään vaan pitää hakea vielä einsteinit potkimaan maassa makaavaa yksilön vapautta.

        mutta kyllä einsteini oli ihan älykkäitä mielipiteitä omaava, joskin hieman hassunnäköinen yksilö; tämän hänen käsityksensä yksilöstä minä kyllä allekirjoitan; onhan se surkeaa ja selkärangatonta olla liian riippuvainen yhteiskunnasta. noin yleisesti ottaen. minäkin olen, kuten muutkin, yhteiskunnan totaalisen valvonnan ja holhoamisen uhri. ruskeepää kehotti minua joskus muuttamaan metsään erakoksi jos haluan päästä yhteiskunnasta eroon. taisi olla niitä harvoja hetkiä, jolloin sain selvää hänen ajatuksistaan ja jopa pitkälti olin samaa mieltä. siis muutto oikeasti metsään, ei osteta vain punaista tupaa ja perunamaata.

        ihmisellä tosiaan pitäisi olla luonnollisia ja miksei luonnottomiakin oikeuksia elämässään mutta liian holhoava yhteiskunta ei näitä puolusta. homma kääntyy pikemminkin päälaelleen kun tuuduttaudutaan ajatukseen valtion ja yhteisön kaikkivoipaisuudesta. myöskään yhteisölle tai yhteiskunnalle ihmisen persoonalliset piirteet ei kuulu paskaakaan.


      • herra yksilön vapaus kirjoitti:

        ei riitä, että toisaalta marxisti hakkaa vasaralla päähän ja samalla kommunisti tunkee sirppiä selkään vaan pitää hakea vielä einsteinit potkimaan maassa makaavaa yksilön vapautta.

        mutta kyllä einsteini oli ihan älykkäitä mielipiteitä omaava, joskin hieman hassunnäköinen yksilö; tämän hänen käsityksensä yksilöstä minä kyllä allekirjoitan; onhan se surkeaa ja selkärangatonta olla liian riippuvainen yhteiskunnasta. noin yleisesti ottaen. minäkin olen, kuten muutkin, yhteiskunnan totaalisen valvonnan ja holhoamisen uhri. ruskeepää kehotti minua joskus muuttamaan metsään erakoksi jos haluan päästä yhteiskunnasta eroon. taisi olla niitä harvoja hetkiä, jolloin sain selvää hänen ajatuksistaan ja jopa pitkälti olin samaa mieltä. siis muutto oikeasti metsään, ei osteta vain punaista tupaa ja perunamaata.

        ihmisellä tosiaan pitäisi olla luonnollisia ja miksei luonnottomiakin oikeuksia elämässään mutta liian holhoava yhteiskunta ei näitä puolusta. homma kääntyy pikemminkin päälaelleen kun tuuduttaudutaan ajatukseen valtion ja yhteisön kaikkivoipaisuudesta. myöskään yhteisölle tai yhteiskunnalle ihmisen persoonalliset piirteet ei kuulu paskaakaan.

        Ymmärrykseni mukaan olet n.s. "fiksu jätkä"! Kun tulee luppoaikaa, lue jotain sosiaalipsykologiaa käsittelevä teos. Sieltä saattaa avautua Sinulle tekijöitä, mitkä ohjaa-
        vat meidän käyttäytymistämme laumaeläiminä!!!
        vom


      • herra yksilön vapaus
        vom kirjoitti:

        Ymmärrykseni mukaan olet n.s. "fiksu jätkä"! Kun tulee luppoaikaa, lue jotain sosiaalipsykologiaa käsittelevä teos. Sieltä saattaa avautua Sinulle tekijöitä, mitkä ohjaa-
        vat meidän käyttäytymistämme laumaeläiminä!!!
        vom

        ja, usko pois, siinä on aika hyvää sosiaalipsykologiaa. ainakin minun tarpeisiini. muutenkaan ymmärrä miksi minun pitäisi lukea jotain ennaltamäärättyjä teoksia, joissa minua haukutaan laumaeläimeksi ja tutkiskellaan sieluni sopukoita.

        vaikka sinä kenties tuollaiset otat tosissasi, miksi minun pitäisi? mitä ne voisivat minulle antaa. onhan niissa kovat kannet ja vierasmaalaisen tekijän nimi selkämyksessä mutta mitä muuta ne ihmiselle ovat kuin hyllyntäytettä? minä kun katselen ympärilleni ja juttelen ihmisten kanssa, siinä on aivan tarpeeksi sosiaalipsykologioita ja yhteiskunta-analyysejä.


      • herra yksilön vapaus kirjoitti:

        ja, usko pois, siinä on aika hyvää sosiaalipsykologiaa. ainakin minun tarpeisiini. muutenkaan ymmärrä miksi minun pitäisi lukea jotain ennaltamäärättyjä teoksia, joissa minua haukutaan laumaeläimeksi ja tutkiskellaan sieluni sopukoita.

        vaikka sinä kenties tuollaiset otat tosissasi, miksi minun pitäisi? mitä ne voisivat minulle antaa. onhan niissa kovat kannet ja vierasmaalaisen tekijän nimi selkämyksessä mutta mitä muuta ne ihmiselle ovat kuin hyllyntäytettä? minä kun katselen ympärilleni ja juttelen ihmisten kanssa, siinä on aivan tarpeeksi sosiaalipsykologioita ja yhteiskunta-analyysejä.

        Ajattelin vaan, kun jok´ikisellä meistä on elämänsä varrella ollut n.s. auktoriteetteja, ja kun tunnut edelleen hamuavan "tiedon lähteelle". Sinäkin olet, meidän muiden tavoin, ollut
        syntyessäsi "tabula rasa". Kaikki se tieto, mitä pääkopassasi tällähetkellä on, on toisten
        valmiiksi jauhamaa. Että voisit tuntea "heureka"- nautinnon, kannattaisi laajentaa repertuaaria!!!
        vom


      • herra yksilön vapaus
        vom kirjoitti:

        Ajattelin vaan, kun jok´ikisellä meistä on elämänsä varrella ollut n.s. auktoriteetteja, ja kun tunnut edelleen hamuavan "tiedon lähteelle". Sinäkin olet, meidän muiden tavoin, ollut
        syntyessäsi "tabula rasa". Kaikki se tieto, mitä pääkopassasi tällähetkellä on, on toisten
        valmiiksi jauhamaa. Että voisit tuntea "heureka"- nautinnon, kannattaisi laajentaa repertuaaria!!!
        vom

        muutaman kerran näillä palstoilla olen saanut nautintoa parin aatteeseensa opetetun saarnoista mutta suurimman heurekan huomasin silloin kun tajusin, että kommunismiin uskovat eivät ole vapaita vaan pelkäävät kaupankäyntiä, itsenäisyyttä, omia mielipiteitä (niin, anteeksi vaan. monet kommunistit vaikuttavat oppineilta mutta omaavat silti vain muiden oppeja. ja omaavat ne kyseenalaistamatta. pelkäävät kai kyseenalaistaessaan auktoriteettinsa syyllistyvänsä omien jumaliensa pilkkaamiseen) ja heiltä puuttuu lähes poikkeuksetta rohkeus tarttua itseään niskasta ja toimia kerrankin miesten tavoin. eli aloittaa paremman maailman luominen keskittymällä omiin asioihinsa. nythän heitä kiinnostaa paljon enemmän muiden tekemiset kuin omansa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1258
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      894
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      828
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      129
      550
    Aihe