golfmailat aloittelijalle

noviisi

Olen hankkimassa hyvät mailat aloittelijalle. Mitä merkkiä suossittelette. hintaluokka max. 600€ koko setti mailat bagi.

10

22352

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittelija minäkin

      Liekö merkillä niin aluksi suurta merkitystä. Itselläni on teräsvartiset vanhemmanpuoleiset midsize päiset Mac Gregorit, joilla aion pärjätä pitkään.

      Saamani infon mukaan varsia on kehitelty ja päitä kasvatettu isoiksi ja nyt on suuntaus jälleen pienempiin päin ... liekö totta?

      Ekana kannattaa vaan opetella itse lyöntitekniikka ja sen homman hoitaa opettajani (pro) mukaan muutamalla mailalla.

      Myöhemmin tarviit putterin, hiekkavedgen, chipperin, pari rautaa ja ns. puumailan. Tietysti mailavalikoima riippuu paljon siitä, millä kentällä pelaat. Jos kenttä on sellainen laakea (helpompi) tasainen, niin siellä lyödään paljon puilla tai väyläpuilla. Vaikeammilla väylillä lyödään paljon raudoilla, joten se vaikuttanee valintoihin.

      Luultavasti aluksi pärjäät ihan rangella parilla kolmella mailalla ja sitten itse peleissä aluksi kuudella mailalla. Itse aion opetella ensin lyöntitekniikan rangella sellaiseksi, että yleensä tunnen hallitsevani lyöntini = pysyn väylällä ja vasta sitten lähden kiertämään kenttää. Hidas ja taitamaton pelaaja on vain muiden (joskus valitettavan hätäistenkin) jaloissa.

      Nämä tiedot ovat vain aloittelijan keräämiä, joten oikaiskaa, jos olen väärässä.

    • Jatta

      uhrata tuhottomasti rahaa ns. "hyviin mailoihin" =
      kalliisiin, koska niillä ei lyö sen paremmin kuin halvemmillakaan.
      Pääasia on että oppii ensin itse lyöntitekniikan.
      Vasta-alkaja saa kuitenkin lyönteihinsä paremmin pituutta käyttämällä grafiittivartisia mailoja,
      jotka antavat hieman periksi. Ne soveltuvat myös sellaiselle jolla on heikommat käsivarsivoimat, esim. vanhemmille pelaajille, naisille jne.(Teräsvartiset mailat ovat jäykkiä ja vaativat enemmän taitoa.)

      Vasta-alkajalle riittää kyllä hyvin puoli settiä,
      taidon lisääntyessä voi täydentää esim. puumailalla ja muutamalla rautamailalla.

      Tervetuloa golfareitten joukkoon!

      • aloittelija

        Kuten tuli jo aikaisemmin sanotuksi, niin sain edullisesti vanhat teräsvartiset mailat. Teräsvartiset mailat ovat tukevat ja siksi niitä käyttämällä oppinee lyöntitekniikan oikein.
        Huolimatta siitä, että olen aloittelija golfissa, niin ajattelen löysien varsien aiheuttavan ylimääräistä ajoitusongelmaa aloittelevalle golfarille.
        Olen käynyt nyt vasta neljästi lyömässä rangella ja saan rauta seiskalla rennosti puolisvingiä lyöden 80 - 110 metrin kaaria parhaimmillani. Riittänee greencardin vaatimuksiin noin lyöntipuolelta. Eipä silti, huomattavasti tärkeämpää kuin lyönnin pituus on ainakin omasta mielestäni sen tarkkuus. Pallo on hyvä saada lentämään suoraan, jotta peli pysyisi väylällä, vai mitä mieltä olette?


      • Jatta
        aloittelija kirjoitti:

        Kuten tuli jo aikaisemmin sanotuksi, niin sain edullisesti vanhat teräsvartiset mailat. Teräsvartiset mailat ovat tukevat ja siksi niitä käyttämällä oppinee lyöntitekniikan oikein.
        Huolimatta siitä, että olen aloittelija golfissa, niin ajattelen löysien varsien aiheuttavan ylimääräistä ajoitusongelmaa aloittelevalle golfarille.
        Olen käynyt nyt vasta neljästi lyömässä rangella ja saan rauta seiskalla rennosti puolisvingiä lyöden 80 - 110 metrin kaaria parhaimmillani. Riittänee greencardin vaatimuksiin noin lyöntipuolelta. Eipä silti, huomattavasti tärkeämpää kuin lyönnin pituus on ainakin omasta mielestäni sen tarkkuus. Pallo on hyvä saada lentämään suoraan, jotta peli pysyisi väylällä, vai mitä mieltä olette?

        Tottakai grafiittivartisilla mailoilla voi lyödä yhtä tarkasti kuin teräsvartisillakin!
        Käyttipä minkätyyppistä mailaa tahansa, lyöntitekniikasta riippuu meneekö pallo suoraan vai "väärään".
        Mutta on mukavaa jos pitkillä (400-500 m) rei´illä pääsee etenemään nopeammin kuin töskimällä lyhyitä lyöntejä rautamailoilla. Varsinkin jos on kiinnostunut pisteittensä parantamisesta.

        Itselläni oli ensimmäiset mailat teräsvartisia,
        mutta grafiittivartisten mailojen yleistyessä siirryin niihin, enkä ole katunut.
        Moni ammattigolfarikin näkyy käyttävän grafiittivartisia mailoja.
        Mutta tietenkin mailatyypin valinta on henkilökohtainen asia, aivan kuin putterin valinta.

        Aikoinaan seiväshyppääjät käyttivät jäykkiä seipäitä, mutta kun kuituseipäät keksittiin niin ei varmaan kukaan hyppää enää tänä päivänä niillä vanhanaikaisilla seipäillä!


      • aloittelija edelleen
        Jatta kirjoitti:

        Tottakai grafiittivartisilla mailoilla voi lyödä yhtä tarkasti kuin teräsvartisillakin!
        Käyttipä minkätyyppistä mailaa tahansa, lyöntitekniikasta riippuu meneekö pallo suoraan vai "väärään".
        Mutta on mukavaa jos pitkillä (400-500 m) rei´illä pääsee etenemään nopeammin kuin töskimällä lyhyitä lyöntejä rautamailoilla. Varsinkin jos on kiinnostunut pisteittensä parantamisesta.

        Itselläni oli ensimmäiset mailat teräsvartisia,
        mutta grafiittivartisten mailojen yleistyessä siirryin niihin, enkä ole katunut.
        Moni ammattigolfarikin näkyy käyttävän grafiittivartisia mailoja.
        Mutta tietenkin mailatyypin valinta on henkilökohtainen asia, aivan kuin putterin valinta.

        Aikoinaan seiväshyppääjät käyttivät jäykkiä seipäitä, mutta kun kuituseipäät keksittiin niin ei varmaan kukaan hyppää enää tänä päivänä niillä vanhanaikaisilla seipäillä!

        Miksi vaihdoit teräsvartisista pois?
        Mainitsisitko tietämäsi ammattipelaajat, jotka pelaavat muulla kuin teräsvartisella mailalla? Olisin kiinnostunut, kun en ole mikään asiantuntija lajissa.
        ENtäpä jos väylä on pitkä, mutta ei suora? Kannattaako lyödä muilla mailoilla kuin raudoilla?
        Olen edelleen sitä mieltä, että tarkkuus se pisteitä tuo eivätkä pitkät epätarkat lyönnit.
        Lopettelen nyt, lähden rangelle treenaamaan ..


      • Jokke
        aloittelija edelleen kirjoitti:

        Miksi vaihdoit teräsvartisista pois?
        Mainitsisitko tietämäsi ammattipelaajat, jotka pelaavat muulla kuin teräsvartisella mailalla? Olisin kiinnostunut, kun en ole mikään asiantuntija lajissa.
        ENtäpä jos väylä on pitkä, mutta ei suora? Kannattaako lyödä muilla mailoilla kuin raudoilla?
        Olen edelleen sitä mieltä, että tarkkuus se pisteitä tuo eivätkä pitkät epätarkat lyönnit.
        Lopettelen nyt, lähden rangelle treenaamaan ..

        Jouduin lopettamaan golf-harrastukseni terveydellisistä syistä. Nyt olen myymässä pois varusteitani. Tarjolla olisi 2 1/2 kautta käytetty mailasetti, bägi, kärryt yms. sälää (tiitä, palloja, pari hanskaa, griinihaarukka, mailapyyhe) Eli systeemillä pääsisi vaikka heti kentälle.

        Mailat: Teräsvartiset Wilson Fat Staff (suuri osuma-alue) Raudat 4-9, Sandi, PW ja Putteri (Gougar, vähän kärkipainoinen) Puut 3,5,7 (seiska varsinkin tosi varma väyläpuu!)

        Draiverin ehdin jo myydä erikseen.

        Bägi: Vedenpitävää kangasta, sadehuppu ja paljon taskuja pehmustettu kantohihna

        Kärryt: normaalimallia, keveät, painuvat kokoon bäginkin kanssa, mahtuvat peräkonttiin helposti. Kärryissä tuloskorttipidike, teline kahdelle pelipallolle ja muutamalle varatiille.

        Hintana pidän € 400,- postituskulut.

        Jos kiinnostaa kirjoita [email protected]


      • aloittelija
        Jokke kirjoitti:

        Jouduin lopettamaan golf-harrastukseni terveydellisistä syistä. Nyt olen myymässä pois varusteitani. Tarjolla olisi 2 1/2 kautta käytetty mailasetti, bägi, kärryt yms. sälää (tiitä, palloja, pari hanskaa, griinihaarukka, mailapyyhe) Eli systeemillä pääsisi vaikka heti kentälle.

        Mailat: Teräsvartiset Wilson Fat Staff (suuri osuma-alue) Raudat 4-9, Sandi, PW ja Putteri (Gougar, vähän kärkipainoinen) Puut 3,5,7 (seiska varsinkin tosi varma väyläpuu!)

        Draiverin ehdin jo myydä erikseen.

        Bägi: Vedenpitävää kangasta, sadehuppu ja paljon taskuja pehmustettu kantohihna

        Kärryt: normaalimallia, keveät, painuvat kokoon bäginkin kanssa, mahtuvat peräkonttiin helposti. Kärryissä tuloskorttipidike, teline kahdelle pelipallolle ja muutamalle varatiille.

        Hintana pidän € 400,- postituskulut.

        Jos kiinnostaa kirjoita [email protected]

        sinulla vielä on ne mailat jäljellä?


      • Tyytyväinen
        aloittelija kirjoitti:

        sinulla vielä on ne mailat jäljellä?

        Aloitin itse juuri golf-harrastuksen ja ostin samantien 11 mailaa 4-9 raudat, 3,5 puut, s, p ja putteri. Kovin tyytyväinen olen ollut Regalin oversized mailoihin jotka ovat grafiittivartisia. Maksoin koko bägistä 350 € (bägi, kärryt mailat).


    • on paras

      Itse luotan Bay Hill mailoihin, Arnold Palmerin nimikko mailat on kyllä hyvät. Kokeilin ensiksi wilsonia mut ei niillä oikeen osunu hyvin. Kokeilin myös kaverin Callaway settiä mut ei oikeen tuo hinta nappaa... BH4 setti helpotti pelaamista ja nyt vähän huonommatkin osumat lentävät pitkälle ja suoraan. Täältä lisää infoa: http://www.axelsco.com/tayssetit/46-bay-hill-bh4-grafiitti-golfsetti.html

      • Antimainos

        Herra mainosmies iski.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3387
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2035
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1678
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1583
    5. 80
      1135
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      996
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      122
      926
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      855
    Aihe