Kärsin laajasta punoituksesta kasvoilla. Auttaisikohan sinkkivoide/-pasta häivyttämään tätä? Tukkiiko ihohuokosia (jos pesee kunnolla pois) tai aiheuttaako muita ongelmia esim. parin viikon kuureina?
Sinkkivoide&punoitus
25
15622
Vastaukset
- madame
couperoottinen iho eli laajentuneita pintaverisuonia kasvoilla.
Suosittelisin herkälle iholle tarkoitettuja tuotteita...on myös olemassa couperoottista ihoa vahvistavia päivävoiteita
vältä kuumaa ja kylmää eli lämpötilan vaihtelut ovat pahaksi...suojaa kasvosi ulkoiluvoiteella ennen löylyyn tai pakkaseen menoa...muista putsata pois kun tulet saunasta tai ulkonta pois.
alkoholi ja tupakka ovat myöskin pahaksi iholle! juo paljon vettä.
jos käytät meikkivoidetta opettele laittamaan alle ns. keltaiseta peitevoidetta niin kasvojen punoitus ei näy!
tuosta sinkkivoiteesta en tiedä muuta kun, että ärtyneen vauvan peppuun laitetaan sinkkivoidetta jos tavallinen voide ei riitä :)- Tintti
Eikö meikkivoiteen muutenkin kannata olla keltapohjainen, jos on punertavaa esim. poskilla?
Minulle ainakaan ei toimi mikään couperosavoide, vaikka olen ties mitä kalliita aineita ostellut ja käyttänyt yli vuoden. Ainoa keino tuntuu olevan ihon vaalentaminen jollain. - madame
Tintti kirjoitti:
Eikö meikkivoiteen muutenkin kannata olla keltapohjainen, jos on punertavaa esim. poskilla?
Minulle ainakaan ei toimi mikään couperosavoide, vaikka olen ties mitä kalliita aineita ostellut ja käyttänyt yli vuoden. Ainoa keino tuntuu olevan ihon vaalentaminen jollain.meikkivoide valitaan leukapielestä siis se väri...punaisen sävyistä ei kannata ottaa totta ! jos on punaiset kasvot myöskin.
Oriflamen Calm down päivävoiteesta on moni saanut apua...
käytätkö sinä suojia saunassa tai ulkona??? - Tintti
madame kirjoitti:
meikkivoide valitaan leukapielestä siis se väri...punaisen sävyistä ei kannata ottaa totta ! jos on punaiset kasvot myöskin.
Oriflamen Calm down päivävoiteesta on moni saanut apua...
käytätkö sinä suojia saunassa tai ulkona???Saunassa olen nyt vasta alkanut vuoden tauon jälkeen käydä ja olen laittanut ihan tavallisen naamion naamalle. Pitäisikö hankkia jokin lämpöön tarkoitettu naamio? Ulkona en käytä mitään erityistä suojaa. Joka aamu ja ilta laitan Arbutin-tippoja ja iltaisin Mary Cohrin couperosavoidetta kasvoille. Lumenen Tender Drops loppui juuri, mutta siitä ei myöskään ole hyötyä ollut.
- madame
Tintti kirjoitti:
Saunassa olen nyt vasta alkanut vuoden tauon jälkeen käydä ja olen laittanut ihan tavallisen naamion naamalle. Pitäisikö hankkia jokin lämpöön tarkoitettu naamio? Ulkona en käytä mitään erityistä suojaa. Joka aamu ja ilta laitan Arbutin-tippoja ja iltaisin Mary Cohrin couperosavoidetta kasvoille. Lumenen Tender Drops loppui juuri, mutta siitä ei myöskään ole hyötyä ollut.
Minä käytän oikeastaan ainoastaan Oriflamen tuotteita, joten muista en tiedä oikeastaan mitään, mutta Oriflamen naamioita on markkinoilla varmaan 8 erilaista ja niitä ei saa mitään laittaa kasvoille saunaan siis kuumaan.
Suosittelen saunasuojaksi ulkoiluvoidetta sama käy myöskin pakkasella couperoottista kohtien suojaksi laitat sen vain n. 20min. ennen kuumaan tai kylmään menoa.
Naamiot ovat erinomaisia saunomisen ja ihon kuorinnan jälkeen tosin couperoottista ihoa ei kannata kuoria ainakaan kitkata...jonkun herkän ihon kuorinnan voi käyttää kasvoilla ilman kitkaamista. - Laala
madame kirjoitti:
Minä käytän oikeastaan ainoastaan Oriflamen tuotteita, joten muista en tiedä oikeastaan mitään, mutta Oriflamen naamioita on markkinoilla varmaan 8 erilaista ja niitä ei saa mitään laittaa kasvoille saunaan siis kuumaan.
Suosittelen saunasuojaksi ulkoiluvoidetta sama käy myöskin pakkasella couperoottista kohtien suojaksi laitat sen vain n. 20min. ennen kuumaan tai kylmään menoa.
Naamiot ovat erinomaisia saunomisen ja ihon kuorinnan jälkeen tosin couperoottista ihoa ei kannata kuoria ainakaan kitkata...jonkun herkän ihon kuorinnan voi käyttää kasvoilla ilman kitkaamista.Mikä ihmeen ulkoiluvoide? Tarkoitatko päivävoidetta?
- madame
Laala kirjoitti:
Mikä ihmeen ulkoiluvoide? Tarkoitatko päivävoidetta?
weather protective cream ulkoiluvoide kasvoille...käytetään ns. suojana pakkasella tai saunassa ei päivävoiteena eri asia
- Laala
madame kirjoitti:
weather protective cream ulkoiluvoide kasvoille...käytetään ns. suojana pakkasella tai saunassa ei päivävoiteena eri asia
mistä tuota saa ostettua?
- madame
Laala kirjoitti:
mistä tuota saa ostettua?
tai tilattua Oriflamelta. Onko sinulla tuttuja kuka toimii yhteyshenkilönä? tai edustajana?
- Laala
madame kirjoitti:
tai tilattua Oriflamelta. Onko sinulla tuttuja kuka toimii yhteyshenkilönä? tai edustajana?
Enkä muutenkaan käyttäisi Oriflamea. Eikö tavallisista kaupoista löydy mitään?
- giordani
Laala kirjoitti:
Enkä muutenkaan käyttäisi Oriflamea. Eikö tavallisista kaupoista löydy mitään?
onko muilla samantyyppistä tuotetta? kun, olen tutustunut Oriflamen tuotteeseen. Miksi et käyttäisi Oriflamea?
- giordani
Olisin rekisteröinyt tuon madame nimen itselleni, mutta se onkin jonkun toisen käytössä joten anteeksi vaan jos olen nim.merk.käyttänyt...olen tästä lähtien giordani!
- Femme
hoitovoiteita punoittavalle ja herkälle iholle.
Saa apteekista.
http://www.sinanssi.fi/pharmadermo/tuotesarjat/tuotesarja.asp?Show=1- Maaret
Monille nuo varmasti toimivat, mutta minun punoitukseen ei oikeasti auta oikein mikään rasva. Siksi haluaisinkin oikeasti poistaa tuon värin kasvoilta. Eikö tuo sinkkipasta siis toimi poistamaan punoitusta? Arpiahan se vaalentaa myös. Eikö kukaan tiedä?
- Maaret
Maaret kirjoitti:
Monille nuo varmasti toimivat, mutta minun punoitukseen ei oikeasti auta oikein mikään rasva. Siksi haluaisinkin oikeasti poistaa tuon värin kasvoilta. Eikö tuo sinkkipasta siis toimi poistamaan punoitusta? Arpiahan se vaalentaa myös. Eikö kukaan tiedä?
Minkä hintaisia Avenet ovat? Jos ne ei hirveästi maksa niin voisin syksyllä kokeilla. Onko Avenella mitään tuollaista ulkoilurasvaksi sopivaa? Ja mikä sitten poistaisi eniten sitä punoitusta? Mäkin kun siis olen kokeillut jo muutamat rasvat läpi mutta kun ei toimi niin ei toimi enkä oikein luota niihin enää.
- Femme
Maaret kirjoitti:
Minkä hintaisia Avenet ovat? Jos ne ei hirveästi maksa niin voisin syksyllä kokeilla. Onko Avenella mitään tuollaista ulkoilurasvaksi sopivaa? Ja mikä sitten poistaisi eniten sitä punoitusta? Mäkin kun siis olen kokeillut jo muutamat rasvat läpi mutta kun ei toimi niin ei toimi enkä oikein luota niihin enää.
tuotteet ovat hieman hintavampia kuin tavalliset markettituotteet mutta eivät mitään huippukalliita. Käypä kysäisemässä lähimmässä apteekissa jossa myydään näitä tuotteita. Voiteet ovat eri hintaisia ja voidetuubitkin ovat eri kokoisia. Varmasti löytyy tuollainen etsimäsi ulkoiluun tarkoitettu ihon punoitusta hillitsevä voide. Voiteet ovat sitäpaitsi todella riittoisia koostumuksensa vuoksi joten eivät ole kalliita.
Esim. Pieni silmienympärysvoidetuubikin kesti puoli vuotta ja käytin sitä aamuin illoin. Sain hoidettua sillä luomien ja silmänympärysten ihottuman koska kortisonia ei saa laittaa silmien ympärille. Tuo sinkkipasta josta kyselet niin ainahan voit koettaa mutta mielestäni se tekee sinut varmaan haamun näköiseksi kun on niin paksua. Itse käytän Daily sinkkivoidetta vaalentamaan ja hoitamaan psoriläiskiäni. Sen koostumus on huomattavasti miellyttävämpi kuin sinkkipasta, joka on kovin paksua ja kuivattavan tuntuista.
Onhan toki sitten peitevoiteitakin jotka antavat luonnollisemman vaikutelman. Itse laittaisin laadukkaan hoitavan voiteen alle ja päälle peitevoidetta. Myyjiltä voi aina kysyä neuvoja, he varmaan opastavat mielellään sinua ongelmassasi. - Femme
Maaret kirjoitti:
tuotteet ovat hieman hintavampia kuin tavalliset markettituotteet mutta eivät mitään huippukalliita. Käypä kysäisemässä lähimmässä apteekissa jossa myydään näitä tuotteita. Voiteet ovat eri hintaisia ja voidetuubitkin ovat eri kokoisia. Varmasti löytyy tuollainen etsimäsi ulkoiluun tarkoitettu ihon punoitusta hillitsevä voide. Voiteet ovat sitäpaitsi todella riittoisia koostumuksensa vuoksi joten eivät ole kalliita.
Esim. Pieni silmienympärysvoidetuubikin kesti puoli vuotta ja käytin sitä aamuin illoin. Sain hoidettua sillä luomien ja silmänympärysten ihottuman koska kortisonia ei saa laittaa silmien ympärille. Tuo sinkkipasta josta kyselet niin ainahan voit koettaa mutta mielestäni se tekee sinut varmaan haamun näköiseksi kun on niin paksua. Itse käytän Daily sinkkivoidetta vaalentamaan ja hoitamaan psoriläiskiäni. Sen koostumus on huomattavasti miellyttävämpi kuin sinkkipasta, joka on kovin paksua ja kuivattavan tuntuista.
Onhan toki sitten peitevoiteitakin jotka antavat luonnollisemman vaikutelman. Itse laittaisin laadukkaan hoitavan voiteen alle ja päälle peitevoidetta. Myyjiltä voi aina kysyä neuvoja, he varmaan opastavat mielellään sinua ongelmassasi. - Maaret
Femme kirjoitti:
Onhan toki sitten peitevoiteitakin jotka antavat luonnollisemman vaikutelman. Itse laittaisin laadukkaan hoitavan voiteen alle ja päälle peitevoidetta. Myyjiltä voi aina kysyä neuvoja, he varmaan opastavat mielellään sinua ongelmassasi.Sitä ei myydä täällä oman kuntani apteekissa ja siksi en haluaisikaan sitä lähteä ostamaan ennen kuin hintaa tiedän. Tai sitä toimivatko ne oikeasti.
En toki ole laittamassa sinkkipastaa ihmisten ilmoille, vaan kotona silloin kun en ole menossa minnekään enkä pitäisi sitä montaa tuntia. :)
Peitevoiteista on kyllä apua, olet oikeassa, mutta haenkin siksi oikeasti punoituksesta eroon pääsyä, koska en haluaisi loppuelämää käyttää punaisuuden häivyttäjiä. - Femme
Maaret kirjoitti:
Sitä ei myydä täällä oman kuntani apteekissa ja siksi en haluaisikaan sitä lähteä ostamaan ennen kuin hintaa tiedän. Tai sitä toimivatko ne oikeasti.
En toki ole laittamassa sinkkipastaa ihmisten ilmoille, vaan kotona silloin kun en ole menossa minnekään enkä pitäisi sitä montaa tuntia. :)
Peitevoiteista on kyllä apua, olet oikeassa, mutta haenkin siksi oikeasti punoituksesta eroon pääsyä, koska en haluaisi loppuelämää käyttää punaisuuden häivyttäjiä.siellä Arbutinia? Sekin on varsinkin punoittavan ihon eli couperosan hoitoon. Se on myös hieman hintavampi mutta riittoisaa, ainakin ne tipat.
Tässä linkki Arbutinista
http://www.terveyskaupat.net/nettikauppa/iho_hiukset_ja_kynnet/arbutin_pigment_whitening/ - atoopikkotyttö
Maaret kirjoitti:
Sitä ei myydä täällä oman kuntani apteekissa ja siksi en haluaisikaan sitä lähteä ostamaan ennen kuin hintaa tiedän. Tai sitä toimivatko ne oikeasti.
Peitevoiteista on kyllä apua, olet oikeassa, mutta haenkin siksi oikeasti punoituksesta eroon pääsyä, koska en haluaisi loppuelämää käyttää punaisuuden häivyttäjiä.Heips!
Avenella on hyviä ihon punoitusta lievittäviä rasvoja hintatasoksi sanoisin 15-35€ voiteesta riippuen. En muista tarkasti ulkoa.
Arbutin on erittäin hyvä, etenkin tipat, parin kerran käytön jälkeen saa punoituksen kuriin, tippojen hinta n. 30-35€. Tosin ainakin sokoksella joskus arbutin-tuotteisiin hyviä tarjouksia. Tuotetta siis apteekkien lisäksi myös kosmetologeilla, luontaistuotekaupassa ja emotionissa sekä sokoksella. Apteekissa taitaa olla kallein.
Hyvä mutta kallis (n. 50 €) voide on Cliniquella Exceptionally Soothing Cream. Toimii, on riittoisa, mutta kuitenkin hintava.
Sinkkivoidetta joskus erehdyin kokeilemaan, ei tehnyt hyvää mun iholle. Ja juurinkin sitä dailyn sinkkivoidetta kokeilin, mikä löytyy lastentarvikkeista. http://www.clinique.co.uk/templates/products/sp_nonshaded.tmpl?CATEGORY_ID=CAT1038&PRODUCT_ID=PROD1068
Myös Phytomerin Accept-sarja hyvä punoittavalle iholle, hinnat n. 30-50€
Biothermillä myös herkän, ärtyvän, punoittavan ihon hoitosarja, samaa hintaluokkaa kuin Phytomer ja toimii.
Mielenkiintoinen tuttavuus on ollut Simin System 4-sarjan herkän ja ärtyvän hiuspohjan hoitoaine! Hiuspohjassa hankala käyttää koska koostumus paksu, tosin se auttaa. Mutta olen käyttänyt myös ärtyneelle iholle ja auttaa siihenkin. Saattaa tosin hieman kihelmöisä, mutta ei ärsytä ihoa. Hinta on 8-15 € kampaamoista.
http://www.sim.fi/system4/so.html
Kaikenlaista oon kokeillu ja jotain oon myös oppinut. Mutta paljon on mennyt rahaa hukkaan kun on luullut jotain tuotetta hyväksi ja osottautunutkin fiaskoksi. Mulla vielä sellainen kummallinen iho, että aluksi tuntuu hyvälle, saa jopa ärtyneisyyden katoamaan ja sitten yhtäkkiä sama tuote saa aikaa ison allergisen reaktion. Ja sen olen myös oppinut, että hyvästä tuotteesta joutuu maksamaan ja yleensä se pitää hakea pienen matkan takaa. Itse en kannata peitevoiteita, ärsyttävät ihoa helposti lisää..
Onnea hyvien tuotteiden etsintään!! =) - Riina
atoopikkotyttö kirjoitti:
Heips!
Avenella on hyviä ihon punoitusta lievittäviä rasvoja hintatasoksi sanoisin 15-35€ voiteesta riippuen. En muista tarkasti ulkoa.
Arbutin on erittäin hyvä, etenkin tipat, parin kerran käytön jälkeen saa punoituksen kuriin, tippojen hinta n. 30-35€. Tosin ainakin sokoksella joskus arbutin-tuotteisiin hyviä tarjouksia. Tuotetta siis apteekkien lisäksi myös kosmetologeilla, luontaistuotekaupassa ja emotionissa sekä sokoksella. Apteekissa taitaa olla kallein.
Hyvä mutta kallis (n. 50 €) voide on Cliniquella Exceptionally Soothing Cream. Toimii, on riittoisa, mutta kuitenkin hintava.
Sinkkivoidetta joskus erehdyin kokeilemaan, ei tehnyt hyvää mun iholle. Ja juurinkin sitä dailyn sinkkivoidetta kokeilin, mikä löytyy lastentarvikkeista. http://www.clinique.co.uk/templates/products/sp_nonshaded.tmpl?CATEGORY_ID=CAT1038&PRODUCT_ID=PROD1068
Biothermillä myös herkän, ärtyvän, punoittavan ihon hoitosarja, samaa hintaluokkaa kuin Phytomer ja toimii.
Mielenkiintoinen tuttavuus on ollut Simin System 4-sarjan herkän ja ärtyvän hiuspohjan hoitoaine! Hiuspohjassa hankala käyttää koska koostumus paksu, tosin se auttaa. Mutta olen käyttänyt myös ärtyneelle iholle ja auttaa siihenkin. Saattaa tosin hieman kihelmöisä, mutta ei ärsytä ihoa. Hinta on 8-15 € kampaamoista.
Kaikenlaista oon kokeillu ja jotain oon myös oppinut. Mutta paljon on mennyt rahaa hukkaan kun on luullut jotain tuotetta hyväksi ja osottautunutkin fiaskoksi. Mulla vielä sellainen kummallinen iho, että aluksi tuntuu hyvälle, saa jopa ärtyneisyyden katoamaan ja sitten yhtäkkiä sama tuote saa aikaa ison allergisen reaktion. Ja sen olen myös oppinut, että hyvästä tuotteesta joutuu maksamaan ja yleensä se pitää hakea pienen matkan takaa. Itse en kannata peitevoiteita, ärsyttävät ihoa helposti lisää..
Onnea hyvien tuotteiden etsintään!! =)Abutinit ei todellakaan toimi. Jos olen kuullut että 4 sanoo että se on auttanut, on 150 sanonut että se ei auta ollenkaan ja on yhtä tyhjän kanssa. Kuulun itse tuohon suurempaan joukkioon.
- Liisa
atoopikkotyttö kirjoitti:
Heips!
Onnea hyvien tuotteiden etsintään!! =)Kerrotko tuosta Biotherm herkän ja punoittavan
ihonhoito tuotteista. Onko ne niitä vaaleanpunaisia tuotteita? Kumpi on parempi tuo Biotherm vai Phytomer ? - Atoopikkotyttö
Liisa kirjoitti:
Kerrotko tuosta Biotherm herkän ja punoittavan
ihonhoito tuotteista. Onko ne niitä vaaleanpunaisia tuotteita? Kumpi on parempi tuo Biotherm vai Phytomer ?No Biothermin sarjasta tarkoitin sitä vaaleanvihreetä, mutta ei kuitenkaan aqua source. Sarjasta löytyy puhdistustuotteet, päivävoide ja tehovoide. Lähes tuoksuton.
Phytomerin sarja siis Accept, joista löytyy lähes samat tuotteet. Ja Phytomerista pidän enemmän. Rauhoittava vaikutus on nopeampi ja pitkäkestoisempi. Tuoksu on miellyttävä, mutta harmi ettei tuote ole täysin hajusteeton. - Atoopikkotyttö
Riina kirjoitti:
Abutinit ei todellakaan toimi. Jos olen kuullut että 4 sanoo että se on auttanut, on 150 sanonut että se ei auta ollenkaan ja on yhtä tyhjän kanssa. Kuulun itse tuohon suurempaan joukkioon.
Olen kyllä eri mieltä asiasta. Käytin tuotetta säännöllisesti aamuin illoin ja kyllä tepsi. Ja sen jälkeen jos tilapäistä punoitusta niin otin tilapäiseen käyttöön ja toimii niinkin. Voi tietysti olla että ihot reagoivat eri tavalla. Minulle se sopi. Valitettavasti kaikki ei sovi kaikille. Olen sen joutunut monasti huomaamaan. Ne tuotteet joita pystyn käyttämään ovat harvassa ja onneksi arbutin yksi niistä =)
- Atoopikkotyttö
Atoopikkotyttö kirjoitti:
Olen kyllä eri mieltä asiasta. Käytin tuotetta säännöllisesti aamuin illoin ja kyllä tepsi. Ja sen jälkeen jos tilapäistä punoitusta niin otin tilapäiseen käyttöön ja toimii niinkin. Voi tietysti olla että ihot reagoivat eri tavalla. Minulle se sopi. Valitettavasti kaikki ei sovi kaikille. Olen sen joutunut monasti huomaamaan. Ne tuotteet joita pystyn käyttämään ovat harvassa ja onneksi arbutin yksi niistä =)
Ja puhun siis tosiaan vain niistä tipoista, voiteita en ole kokeillut. Niiden en usko olevan niin tehokkaita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991598Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481119Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441010Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29939Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50866Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s46838Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56788Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760