Miten pyörän vaijerit voidellaan?
Vaijerien voitelu-miten?
6
9740
Vastaukset
- ohje
Voiteluaineella.
- item
Shimano ketju- ja vaijerivoiteluaineella tai ase öljyllä
- öljynäppi
...että pitääkö vaijeri irrottaa siinä hommassa vai miten on parempi.
- Nakamura
Itse en ainakaan irrottele vaijereita kuorista, käytän vaijerinkuoren voiteluun crc:tä tai vastaavaa ja lykkään 0.55*40mm neulalla pienellä ruiskulla sisään. Ei kannata todellakaan ostaa Shimpan neulalla varustettua öljyä (maksaa yli 10€), apteekissa em. maksaa 3€ luokkaa, ainut ongelma/hupi tulee kun vaijerirasvaus-setti ostetaan (luulevat lähes aina narkkariksi ;))
- Mr. Jones
Öljyähän ei saa juurikaan sinne vaijerin ja kuoren väliin, jos sitä tiputtaa kuoren suuaukon kohdalle, mutta tuo neulahan ratkaisee ongelman, kiitos :) Itse olen tähän asti aina ottanut kuoret pois, mikä on vähän vaivalloista, mutta eipä sitä kovin usein tarvitse tehdä.
- Maantiefillaristi.
Mr. Jones kirjoitti:
Öljyähän ei saa juurikaan sinne vaijerin ja kuoren väliin, jos sitä tiputtaa kuoren suuaukon kohdalle, mutta tuo neulahan ratkaisee ongelman, kiitos :) Itse olen tähän asti aina ottanut kuoret pois, mikä on vähän vaivalloista, mutta eipä sitä kovin usein tarvitse tehdä.
Vaijereiden toiminnan kannalta kriittiset kohdat saa aika mukavasti voideltua kuorien alta ilman että vaijereita tarvitsee irroittaa.Esim.takavaihtajalle tulevan vaijerin saa mukavasti voideltua niin että ensin siirtää vaihteenvalitsimella ketjun uloimmalle rattaalle ja sen jälkeen käsin työntämällä takavaihtajasta ketjua sisimmälle rattaalle samalla kampia pyörittäen alkaa vaijeri löystymään kummasti ja näin saa kuoren alta vaijerin näkyviin.Voiteluun ei sitten mitään paksua öljyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275