Suomenkielisilläkin on oikeus identiteettiin

arar

Me emme halua omia mitään mikä ei meille kuulu

Pakkoruotsittaja Suvi-Anne "Sune" Siimekselle, pakkoruotsittaja Outi "Åsa" Ojalalle ja koko Vasemmisto liitolle.

Kyllä suomalaisillakin on oikeus omaan identiteettiin. Äläkäkä tyrkyttäkö meille pienen kaistaleen pohjanmaan rannikon paikallista ruotsalaista identieettiä meidän kaikkien suomenkielisten riesaksi, meidän puhdasta identiteettiä likaamaan. Me emme halua sitä, viekää pois pakkoruotsi, kaksikielisyys ja Ruuneberi, Maamme Laulu ym.

Viekää myös Suomen valtion määräämä ruotsalaisen kulttuurin ja identiteetin pakkosyöttö ja ihannointi pois. Viekää se vaikka Ruotsiin. Me haluamme olla ylpeitä suomalaisesta historiastamme ja juuristamme, emme halua olla identiteetiltämme ruotsalaisten vankeja omassa maassamme.

Me suomenkieliset emme ole kaksikielisiä ja emme halua omia mitään mikä ei meille kuulu. Me luovutamme vapaaehtoisesti ruotsinkielisille kaksikielisen identiteetin ja pakkoruotsin, me emme niitä halua. Vain äidinkielen kuuluisi olla pakollinen kaikille. Pakkoruotsi on ruotsinkielislle hyvä asia, ei suomenkieliselle.

Te väitätte että suomalainen identiteetti olisi jotenkin vajaa ilman ruotsalaisia vaikutteita. Kuitenkin mielestäni suomalainen identiteetti muuttuu vajaavaiseksi jos siihen lisätään jotain mitä siihen ei kuulu. Ruotsalainen identiteetti ei siihen kuulu. Siksi suomalainen identiteetti tuntuu vajaalta koska te olette lisänneet siihen jotain mitä siihen ei ole aina kuulunut.

12

394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinäpä se

      Kirjoita tuota sontaa perussuomalaisten palstalle! Ei voisi nimittäin vähempää kiinnostaa.

      • arar

        Mä kirjoitan just tälle palstalle koska Vasemmistoliitolla on pahimmat pakkoruotsittajat. Pakkoruotsittajat Outi Ojala ja Siimes!!!!

        Sua taisi kovastikin kiinnosta kun jaksoit vastata. Olen varma että äänestäjiä kiinnostaa. Sua taas ei kiinnosta kuin Vasemmistoliiton toiminnan peittely. Buahahhahaaaah!


      • taksari
        arar kirjoitti:

        Mä kirjoitan just tälle palstalle koska Vasemmistoliitolla on pahimmat pakkoruotsittajat. Pakkoruotsittajat Outi Ojala ja Siimes!!!!

        Sua taisi kovastikin kiinnosta kun jaksoit vastata. Olen varma että äänestäjiä kiinnostaa. Sua taas ei kiinnosta kuin Vasemmistoliiton toiminnan peittely. Buahahhahaaaah!

        ...ettei pakkoenglannista käydä samanlaista kampanjaa, vaikka sitä ei välttämättä tarvitse osata edes USA:ssa vierailevien suomalaispoliitikkojen sikäläisen presidentin takapuolta nuollakseen!


      • arar
        taksari kirjoitti:

        ...ettei pakkoenglannista käydä samanlaista kampanjaa, vaikka sitä ei välttämättä tarvitse osata edes USA:ssa vierailevien suomalaispoliitikkojen sikäläisen presidentin takapuolta nuollakseen!

        Buahaahhahha.... jopas oli ymmärärtämätön kommentti!!!

        Ei tietenkään pakkoenglannista käydä samanlaista kampanjaa koska asia on aivan eri.

        Pakkoenglantia ei ole! Kaikki jotka sitä opiskelevat, opiskelevat sitä vapaaehtoisesti, koska he ymmärtävät että siitä on myös hyötyä, päinvastoin kuin ruotsin opiskelusta.


      • taksari
        arar kirjoitti:

        Buahaahhahha.... jopas oli ymmärärtämätön kommentti!!!

        Ei tietenkään pakkoenglannista käydä samanlaista kampanjaa koska asia on aivan eri.

        Pakkoenglantia ei ole! Kaikki jotka sitä opiskelevat, opiskelevat sitä vapaaehtoisesti, koska he ymmärtävät että siitä on myös hyötyä, päinvastoin kuin ruotsin opiskelusta.

        ...vaikka peruskoulusta ilman englannin opiskelua. Ainakaan täkäläisestä pikkukunnasta ei löytynyt ranskankielen opettajaa, vaan oli pakko ottaa Englanti sen Ruotsin lisäksi. Pakko se on "vapaaehtoinenkin" pakko.


      • arar
        taksari kirjoitti:

        ...vaikka peruskoulusta ilman englannin opiskelua. Ainakaan täkäläisestä pikkukunnasta ei löytynyt ranskankielen opettajaa, vaan oli pakko ottaa Englanti sen Ruotsin lisäksi. Pakko se on "vapaaehtoinenkin" pakko.

        Pakkoruotsin vika on sekin että ei ole muiden kielten opettajia. Syytä siitä pakkoruotsitusta.

        Pakkoruotsinopettajista voisi puolet olla jonkun muun kielen opettajia.


      • asdaf
        arar kirjoitti:

        Pakkoruotsin vika on sekin että ei ole muiden kielten opettajia. Syytä siitä pakkoruotsitusta.

        Pakkoruotsinopettajista voisi puolet olla jonkun muun kielen opettajia.

        hävittämässä suomenkielen.
        http://www.yle.fi/uutiset/vasen/id15770.html


      • OPS
        asdaf kirjoitti:

        hävittämässä suomenkielen.
        http://www.yle.fi/uutiset/vasen/id15770.html

        Toimittajana maailmalla kiertäessä on hyvä osata ainakin tyydyttävästi muita(kin) kieliä kuin englanti. Suomessa englannin kielen opetus on mielestäni ylimitoitettua.

        Toimialueesta ja työtehtävistä riippuu, mitkä kielet ovat hyödyllisimpiä. Ruotsin pohjalta voi kehittää skandinaavisten kielten taidon riittävälle tasolle.

        Venäjä, Saksa, Ranska ja Espanja ovat kieliä jotka hallitsemalla pystyt kommunikoimaan suoraan noin miljardin ihmisen kanssa heidän äidinkielellään. Mikäli uutismies joutuu maailmalla turvautumaan englanninkielisen eliitin antamaan tietoon, ei pysty tekemään objektiivista juttua.

        Hyvät poliittiset päättäjät. Luokaa reaaliset mahdollisuudet opiskelijoille monipuolisempiin kielivalintoihin kuin tänä päivänä tilanne Suomessa on.


      • trolli_
        taksari kirjoitti:

        ...vaikka peruskoulusta ilman englannin opiskelua. Ainakaan täkäläisestä pikkukunnasta ei löytynyt ranskankielen opettajaa, vaan oli pakko ottaa Englanti sen Ruotsin lisäksi. Pakko se on "vapaaehtoinenkin" pakko.

        Kaikissa muissa Pohjoismaissa on pakkoenglanti mutta ei Suomessa. ---- Suomessa on pakkorutosi.


    • Eihän meidän inentiteettioikeuksia kukaan voi viedä! Mutta itselleni oman identiteetin muodostumisprosessissa on koulun pakkoruotsi ja pakkouskonto vaikuttanut, tottakai. Ne tu-
      lisi poistaa, varsinkin uskonto!
      vom

      • Allahia palveleva terroristi

        Suomen kouluissa tulisi opetta ensinnäkin sitä oikeaa uskontoa: Allah, allah, ähläm, ääh!


      • Allahia palveleva terroristi kirjoitti:

        Suomen kouluissa tulisi opetta ensinnäkin sitä oikeaa uskontoa: Allah, allah, ähläm, ääh!

        No niin, siitä vaan "rinta rottingille"! Olet Sinä aika rohkea velikulta! Sinussa meillä on tulevaisuus!!
        vom


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1306
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      98
      973
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      907
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      297
      789
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      589
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe