Moro!
Löysin tossa ykspäivä alepasta erittäin mielenkiintoiselta vaikuttavalta nuudelin. Onko tosiaan mahdollista että kyseisessä MAOM nuudeleiissa olisi vain 7g hiilihydraattia 100g? Vaikuttaa todella uskomattomalta kun muissa vastaavanlaisissa nuudeleissa on hiilihydraattia ainakin yli 60g/100g.
Onko kokemusta? Mitä muuta vähä hiilihydraattista ruokaa suosittelisitte vaikkapa aamupalaksi? Näitä nuudeleita olen vetänyt jo aika ahkerasti aamuisin joten vaihtelu saattais kiinnostaa.
MAOM Nuudelit? HH 7g/100g??
9
4101
Vastaukset
- Lelo
Jepsis, en oo ihan varma että ollaanko samoissa nuudeleissa.. Mutta itse ostan niitä s-ryhmän kaupoista ja niitä on mm. kanan ja lihan makuisia, sellaisessa pienessä pussissa.. Niin oon laihduttanu painonvartijoissa ja olen syönyt niitä laihdutusaikanani TODELLA paljon.. Niin ilmeisesti sinunkin on tarkoitus laihduttaa, niin se puolesta niitä ainakin mielestäni voi syödä, koska itsellä se ei ole painonlaskua mitenkään häirinnyt..!!
Itselläni jäi autoon taas eväät, siitä se olisin vielä voinut tarkistaa, mutta jos pussissa kerran niin on niin tuskin siinä mitään painovirhepahoilaista on!! - Lelo
Niin itse on kyllä laita mausteita enkä sitä rasvaa joukkoon ,mutta sillä tuskin hiilihydraattipitoisuuteen on vaikutusta..
Ja jos laihdutat bniin tarvitset myös mahdollisimman paljon proteiinia, joten syön aamuisin useimmiten purkillisen (250 g) rahkaa makeutusaineen kanssa, ja toisinaan myös laitan marjoja sekaan.. Aika proteeini pommi, niin sitten ei enää iltaisin tarvitse niin kamalasti huolehtia, ettei syö pelkästään hiilihydraatteja!!- BGG
Joo siis kyl laihdutus on tähtäimes... Joo ja kyl toi proteiini homma on aika hyvin hanskassa. Nuudeleita syön aamulla siksi että kun kaikkihan tietää että HH varastot ovat aina aamuisin vähissä joten sen takia nuudelia aamuisin joissa on vähän HH, mutta harmi kun tämä MAOM nuudeli paljastui tällaiseksi "huijaus" nuudeliksi... eli lukemani perusteella siin olis 26g/100g HH :(
Ja heitän vaikka ihan huvikseen tähän päivän ateriointini. Aamulla se MAOM nuudelipakka eli 55g annos, 2x kanan rintafilettä(200g), 300g kalkkunapyöryköitä, rahkaa 250g ja hera proteiinii 25g... ihan hyvä saldo sillee et HH 90g proteiinii 133g ja kaloreit 1300kcal. Milt vaikuttais? - peikko
BGG kirjoitti:
Joo siis kyl laihdutus on tähtäimes... Joo ja kyl toi proteiini homma on aika hyvin hanskassa. Nuudeleita syön aamulla siksi että kun kaikkihan tietää että HH varastot ovat aina aamuisin vähissä joten sen takia nuudelia aamuisin joissa on vähän HH, mutta harmi kun tämä MAOM nuudeli paljastui tällaiseksi "huijaus" nuudeliksi... eli lukemani perusteella siin olis 26g/100g HH :(
Ja heitän vaikka ihan huvikseen tähän päivän ateriointini. Aamulla se MAOM nuudelipakka eli 55g annos, 2x kanan rintafilettä(200g), 300g kalkkunapyöryköitä, rahkaa 250g ja hera proteiinii 25g... ihan hyvä saldo sillee et HH 90g proteiinii 133g ja kaloreit 1300kcal. Milt vaikuttais?Ei vaikuta hyvältä eikä vhh:lta. Jos meinaat laihduttaa, niin vähemmän hh:ta ja enemmän rasvaa, jolloin kaloritkin nousee tarvittavalle tasolle. Ellet sitten ole joku 40kg alipainoinen teini. (jälleen kerran)
- -Q-
Nuudeleiden ravintosisältö merkinnät voivat olla katalia. En tiedä juuri tuosta kyseisestä merkistä, mutta osassa nuudeleita on ravintomerkinnät per 100 grammaa nuudelia, osassa taas per 100 grammaa ohjeen mukaan valmistettua nuudelikeittoa eli mukaan on laskettu myös vesimäärä. Tästä johtuu ainakin osa eri nuudelimerkkien välisistä huimista ravintosisältö eroista. Noin pieni hiilihydraattimäärä voisi selittyä juuri sillä mukaan lasketulla vesimäärällä.
- ex-läski
Mä ainakin syön useimmiten jonkinlaista munakasta aamulla, tai sitten ihan vaan paistettua munaa pekonin kanssa. Kunnon aamiaisella pärjää kyllä pitkälle päivään. Sinuna jättäisin kyllä nuudelit syömättä, niissä tuskin on paljoakaan elimistölle tarpeellista.
- kati1969
MAOM:in nuudelit ei poikkea mitenkään erityisesti muista nuudeleista. Vehnäjauhoa yhtä kaikki.
http://karpit.net/forum/viewtopic.php?t=6534- BGG
Vaikutti liiankin hyvältä ollakseen totta:(... no onneks totuus tuli julki... Kiitos!!
- Annika
BGG kirjoitti:
Vaikutti liiankin hyvältä ollakseen totta:(... no onneks totuus tuli julki... Kiitos!!
2 ekaa viikkoa hiilarimäärä pitäis olla max. 25g / pv. Toi 90g on ihan hurja luku, kaikille se ei riitä pitämään tavoitepainoa edes ylläpitovaiheessa.Tutustu aiheen kirjallisuuteen ennenkuin aloitat!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4761723Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3781497Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641338Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H151299- 100905
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran19856- 47804
Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?65736Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka7722Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti15701