Mitkä kunnat kuuluvat ns. Meri-Lappiin vai onko ko. termi enää edes käytössä?
Meri-Lappi
7
1253
Vastaukset
- sitä kuulee
Kaipa ne on kaikki rannikolla sijaitsevat kunnat, jotka ovat vielä Lapin alueella. Karttaa mulla nyt ei ole tässä. Ainakin Kuivaniemestä ylöspäin, luulisin?
- Kikkeeli
Kuivaniemi kuuluu Oulun lääniin.
- kuuluu
Simo, Kemi, Keminmaa, Tervola, Tornio ja Ylitornio. Että silleen.
- simolainen
Mitä ihmeen MERI-lappia on Tervola ja Ylitornio? Eihän ne sijaitse lähelläkään merta. Keminmaallakaan ei taida olla kunnolla merenrantaa, ainoastaan Kemijokisuu.
Minun mielestäni pitäis keksiä joku parempi nimi tälle alueelle. Eihän tämä ole kunnolla Lappiakaan vielä!
Merilappi mielletään monesti vanhaan Petsamoon. Sehän sijaitsi valtameren rannalla.
Miten olisi Rajalaakso tai Perämerenlaakso? - zöf
simolainen kirjoitti:
Mitä ihmeen MERI-lappia on Tervola ja Ylitornio? Eihän ne sijaitse lähelläkään merta. Keminmaallakaan ei taida olla kunnolla merenrantaa, ainoastaan Kemijokisuu.
Minun mielestäni pitäis keksiä joku parempi nimi tälle alueelle. Eihän tämä ole kunnolla Lappiakaan vielä!
Merilappi mielletään monesti vanhaan Petsamoon. Sehän sijaitsi valtameren rannalla.
Miten olisi Rajalaakso tai Perämerenlaakso?Peräpohjolaksi kutsuttu kautta vuosisatojen, merilappi on joku markkionointiihmisten lanseeraama nimenkauhistus.
Peräpohjola on Kemin ympäristän oikea nimi. - ubitus
simolainen kirjoitti:
Miten olisi Rajalaakso tai Perämerenlaakso?Nyt on keksitty jo sellainenkin käsitehirviö kuin "Keminkaari". Ilmentänee jonkinmoista hinkua nähdä Kemi maailman napana. Kemillä on niin helvetin kova hinku jonkinlaiseksi läänin pääkaupungiksi, vaikka eväät eivät tunnu riittävän edes päivittäisestä toiminnasta selviämiseen. Käsite on yksinkertaisesti niin naurettava ja pöljä, että tullenee yleiseen virkakäyttöön kymmenen vuoden sisällä.
Peräpohjolaanhan luettiin ennen vaikkapa Savukoski ja Rovaniemi, joten "Kemin ympäristö" ei ole todellakaan sama asia kuin Peräpohjola. Minulle Lounais-Lappi kävisi hyvin, vaikka ei "oikessa" Lapissa oltaisikaan. - keminlappi
ubitus kirjoitti:
Nyt on keksitty jo sellainenkin käsitehirviö kuin "Keminkaari". Ilmentänee jonkinmoista hinkua nähdä Kemi maailman napana. Kemillä on niin helvetin kova hinku jonkinlaiseksi läänin pääkaupungiksi, vaikka eväät eivät tunnu riittävän edes päivittäisestä toiminnasta selviämiseen. Käsite on yksinkertaisesti niin naurettava ja pöljä, että tullenee yleiseen virkakäyttöön kymmenen vuoden sisällä.
Peräpohjolaanhan luettiin ennen vaikkapa Savukoski ja Rovaniemi, joten "Kemin ympäristö" ei ole todellakaan sama asia kuin Peräpohjola. Minulle Lounais-Lappi kävisi hyvin, vaikka ei "oikessa" Lapissa oltaisikaan.ompahan se mahottoman hyvä, että ainakin kemissä löytyy muutakin kuin tällaista ubituksen aivotoiminnan kaltaista putkimaista tuotetta. Eläköön luovuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482483
- 1801718
- 921588
- 691543
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6925- 80924
- 68871
- 59835
- 61808
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes167784