Kauhujuttuja au-pair -perheistä

ex-au-pair

Millaisia kauheita kokemuksia teillä on ollut perheistä, joissa olitte au-pairina? Nimiä mainitsematta, tietysti:)

59

14729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • au pair vieläkin

      ei nyt ehkä ihan kauhujuttu mutta...perheen isä kyttäs menojani ja kommentoi kaikkea tyhmää,esim.poikaystävästä.muutenkin sotkeentui vähän liikaa,juttuihin joita tein vapaa-ajalla ja talon ulkopuolella.kerran rupes huutamaan kun olin talossa kuulemma kun hotellissa enkä välittänyt muista(?!).riittäis vaikka mitä mut joku voi tunnistaa..että terveisiä vaan..

    • Magee

      Niiku tota multa vaadittiin tämmösii ja ekax mä toteisin et tai jotain ältsin kamalaa eix vaan ?

      - tulee toimeen 6 tunnin yöunilla

      Tosiaan kun tuun bailaamasta kahdelta yöllä, ja vahingossa herätän perheen niinku vetämällä eteisessä maljakon lattialle, niin nää niinku haluu mut jo kello 8 työkunnossa ja siivoon edes jälkeni! Sikakamalaa !

      - ei välitä omista harrastuksista

      Niin just ! Mun treenit alkaa tossa naapurikaupungissa jo kuudelta, miksei ne voi tulla töistä jo viideks kotiin ? Sit kun mä tuun takas niin lapset on kylvyssä ja mä en pääse suihkuun heti - tajuuttex ?

      - oma perhetausta on köyhä

      Siis joo, mun faija on toimitusjohtaja ja meillon aina ollu siivoojat ja kotiapulaiset - nyt mun pitäis niinku siivota oma huone kerran viikossa. Yäk!

      - on yltiöpositiivinen

      Siis mä oon ihminen ja diggaan Marilyn Mansonia, mä jaksa **ttu huvittua mistää.

      - ei pahastu jos lapset ovat ilkeitä

      Mä kyl aina nipistän takasi ja laitan ne komeroon kun mä en kuule MTV:tä vaikka se ois kuinka kovalla. Joku raja niinku sentään.

      - hoitaa 4 lasta sujuvasti yhtä aikaa

      Niin just, miksei ne hanki jotain toista au pairia vaikka niinku venjältä avuks joka vois tehdä kaikki ne duunit jotka mä lupasin tehdä ? Öklöö !!

      - lenkittää ja hoitaa myös koiran

      Siis se piski ei osaa edes käydä vessas ja mun pitäis niinku avata ulko-ovi keskellä kiireisen päivän just kun mä oon lähettääs sähköpostii mun frendeille.

      - ei valita yhtään mistään

      Siis mä oon valittanu ihan kaikesta ja nää niinku ei lopulta ota mua vakavasti. Yx päivä jääkaapissa oli niinku valmisruokaa joka mun ois niinku pitäny ehtii lämmittää - siis haloo kotiinkujetus Pizza Hutista on keksitty !

      - osaa satoja leikkejä ja pelejä

      Siis mä osasin pelata mustaa pekkaa jopa, ja tää 2 vuotias taukki ei tajunnu mitään siitä ! Tyhmä penska!

      - osaa tehdä monenlaisia ruokia

      Siis mä oon jopa tehny popcornia mut se ei niinku kelvannu ja oli muka roskaruokaa ! Mitä seuraavaks, mä haen mäkkäriltä big macit ja sekin on kai sit roskaruokaa!!

      - ei välitä jos ei pääse joka päivä suihkuun

      Niin, siis nää ei tajunnu ollenkaa et mä halusin käydä suihkussa joka ikinen päivä. Siis kun mä käyn heittää pikaset jonkun turkkilaisen kanssa illalla niin mun vanhat smäidät rupee lemuun jos mä en pääse suihkuun !!

      • Hahhahhaa

        Mokoma perhe!


    • plait

      Mulla ei itelläni oo valittamista perheen suhteen, kaikki hyvin mutta voisinpa tähän listata perheiden kummia tapoja mitä on tässä vuoden aikana kuullu.

      Yhdessä perheessä syötiin päivällistä kaksi tuntia joka päivä, kello 18.00-20.00. Au pairin piti joko osallistua päivälliseen aina koko kahdeksi tunniksi tai sitten olla poissa talosta ennen päivällisen alkua ja koko ruokailun ajan. Päivällispöydässä istuivat siis myös lapset kaksi tuntia klassisen musiikin soidessa taustalla.

      Olen myös kuullut perheistä joissa muu perhe käy aina ulkona syömässä mutta ei ota au pairia mukaan ja talossa ei koskaan ole mitään ruokaa.

      Kaverini oli perheessä, jossa äiti lopulta repi au pairin passin ja viisumin eikä päästänyt au pairia kotiin enää hakemaan tavaroitaan vaikka oli poliisitkin mukana. Tässä tapauksessa au pair ei ollu täysin viaton, siis hänellä oli paha koti-ikävä ja oli lähdössä kotiin sen takia mutta koskaan hän ei jättänyt töitään tekemättä tai varastanut tai muuta sellaista. Äiti kävi läpi lapsettomuushoitoja ja niiden hormonien takia mieliala heitteli aika reippaasti.

      Viime viikonloppuna tapasin au pairin, jonka isäntäperheen isä kuoli pari viikkoa sitten. Perheen äiti on noin 40-vuotias ja isä oli noin 70-vuotias, heillä ei ollut yhteisiä lapsia. Lapset olivat äidin edellisestä liitosta eivätkä pitäneet isäpuolestaan. Mies sai sydänkohtauksen lasten ja au pairien silmien edessä riidellessään vaimonsa kanssa.

      Nyt ei muita tarinoita perheistä tule mieleen, au paireista kylläkin mutta niitä ei kysytty enkä nyt enempää jaksaisi kirjottaakaan.

      • bertta

        Toivottavasti en itse joudu törmäämään mihinkään vastaavaan.Mutta siskoni joutui,Sen eka perhe asui monacossa,Perheen isä oli kirurgi.Ja äiti kotona.Perheen Isä laittoi siskoni heti ajamaan monacon keskustassa(miettikää suoraa lentokentältä!)Arvaa ketä oli vähän paineessa,täysin vieraassa kaupungissa..autokin taisi kerran sammua. Isä rupesi tuiskimaan ja huutamaan siitä. Olipa lämmin vastaanotto!!

        Perheen ylisuojelevuus meni yli rajojen.Kaikki oli desinfioitava,oven kahvat ym.Jopa vasta pestyt astiat ja ruokailu välineet! Perheessä kävi kyllä siivoja, mutta siskoni siivous tehtävät oli järjestää lastenhuoneiden leluja ja tavaroita kirjoitus pöydille.Kaiken "pikku krääsän"(mitä yleensä on koululaisten kirjoitus pöydillä)piti olla tarkassa järjestyksessä. Turhauttavaa oli,kun lapset kuitenkin sotkivat ne takaisin entiseen kuntoonsa jo parissa tunnissa,(sitte äiti tuli valittamaan,kun hommia ei ollu hoidettu)eikä ollut puhettakaan omien jälkien korjaamisesta.Miksi vaivata pikku kullannuppuja kun on se "au pairikin",Tässä perheessä sukatkin muuten silitettiin! Uskomattoman kaiken näkoisiä tyyppejä sitä voi löytyä=)


      • Zhanna

        "Yhdessä perheessä syötiin päivällistä kaksi tuntia joka päivä, kello 18.00-20.00. Au pairin piti joko osallistua päivälliseen aina koko kahdeksi tunniksi tai sitten olla poissa talosta ennen päivällisen alkua ja koko ruokailun ajan. Päivällispöydässä istuivat siis myös lapset kaksi tuntia klassisen musiikin soidessa taustalla"

        Tuo on ihan normaalia Ranskassa jossa syomiseen menee herkasti 6 tuntia paivassa.

        Espanjassa taas iltaruoka on yleensa 21-23 valilla ja kestaa sekin kauan.

        Onhan siina tietty eroa jos on tottunut survomaan naamaansa Saarioisten jauhelihapitsan muutamassa minuutissa enne kuutta illalla !


      • Zhanna
        bertta kirjoitti:

        Toivottavasti en itse joudu törmäämään mihinkään vastaavaan.Mutta siskoni joutui,Sen eka perhe asui monacossa,Perheen isä oli kirurgi.Ja äiti kotona.Perheen Isä laittoi siskoni heti ajamaan monacon keskustassa(miettikää suoraa lentokentältä!)Arvaa ketä oli vähän paineessa,täysin vieraassa kaupungissa..autokin taisi kerran sammua. Isä rupesi tuiskimaan ja huutamaan siitä. Olipa lämmin vastaanotto!!

        Perheen ylisuojelevuus meni yli rajojen.Kaikki oli desinfioitava,oven kahvat ym.Jopa vasta pestyt astiat ja ruokailu välineet! Perheessä kävi kyllä siivoja, mutta siskoni siivous tehtävät oli järjestää lastenhuoneiden leluja ja tavaroita kirjoitus pöydille.Kaiken "pikku krääsän"(mitä yleensä on koululaisten kirjoitus pöydillä)piti olla tarkassa järjestyksessä. Turhauttavaa oli,kun lapset kuitenkin sotkivat ne takaisin entiseen kuntoonsa jo parissa tunnissa,(sitte äiti tuli valittamaan,kun hommia ei ollu hoidettu)eikä ollut puhettakaan omien jälkien korjaamisesta.Miksi vaivata pikku kullannuppuja kun on se "au pairikin",Tässä perheessä sukatkin muuten silitettiin! Uskomattoman kaiken näkoisiä tyyppejä sitä voi löytyä=)

        "Tässä perheessä sukatkin muuten silitettiin! Uskomattoman kaiken näkoisiä tyyppejä sitä voi löytyä=) "

        Voi, alushousujen silittaminenkin on aivan normaalia, tosin muualla kuin Suomessa.

        Samoin on se etta lapset sotkevat sita mukaan kuin au pair siivoaa. Tottakai aiti saa vaaran kuvan jos tulee toista ja kotona on lopenuupunut au pair (kuten mina olin) ja tavarat sekaisin. Selittamalla paasi kuitenkin ihmeen pitkalle kun kertoi mita paivalla tapahtuu.


      • bertta
        Zhanna kirjoitti:

        "Yhdessä perheessä syötiin päivällistä kaksi tuntia joka päivä, kello 18.00-20.00. Au pairin piti joko osallistua päivälliseen aina koko kahdeksi tunniksi tai sitten olla poissa talosta ennen päivällisen alkua ja koko ruokailun ajan. Päivällispöydässä istuivat siis myös lapset kaksi tuntia klassisen musiikin soidessa taustalla"

        Tuo on ihan normaalia Ranskassa jossa syomiseen menee herkasti 6 tuntia paivassa.

        Espanjassa taas iltaruoka on yleensa 21-23 valilla ja kestaa sekin kauan.

        Onhan siina tietty eroa jos on tottunut survomaan naamaansa Saarioisten jauhelihapitsan muutamassa minuutissa enne kuutta illalla !

        kyllä mä ymmärrän pikkuhousut hyvin, mut en sukkia!Musta se ei ole normaalia,ettei opeteta lapsille edes sen vertaa selkärankaa,että jälkensä osaa korjata.(Kyseinen lapsi oli sillon 12vee)Ei sitä tietenkään ihan pieniltä voi vaatia,mutta tää on tapaus erikseen.


      • minämyös-
        bertta kirjoitti:

        Toivottavasti en itse joudu törmäämään mihinkään vastaavaan.Mutta siskoni joutui,Sen eka perhe asui monacossa,Perheen isä oli kirurgi.Ja äiti kotona.Perheen Isä laittoi siskoni heti ajamaan monacon keskustassa(miettikää suoraa lentokentältä!)Arvaa ketä oli vähän paineessa,täysin vieraassa kaupungissa..autokin taisi kerran sammua. Isä rupesi tuiskimaan ja huutamaan siitä. Olipa lämmin vastaanotto!!

        Perheen ylisuojelevuus meni yli rajojen.Kaikki oli desinfioitava,oven kahvat ym.Jopa vasta pestyt astiat ja ruokailu välineet! Perheessä kävi kyllä siivoja, mutta siskoni siivous tehtävät oli järjestää lastenhuoneiden leluja ja tavaroita kirjoitus pöydille.Kaiken "pikku krääsän"(mitä yleensä on koululaisten kirjoitus pöydillä)piti olla tarkassa järjestyksessä. Turhauttavaa oli,kun lapset kuitenkin sotkivat ne takaisin entiseen kuntoonsa jo parissa tunnissa,(sitte äiti tuli valittamaan,kun hommia ei ollu hoidettu)eikä ollut puhettakaan omien jälkien korjaamisesta.Miksi vaivata pikku kullannuppuja kun on se "au pairikin",Tässä perheessä sukatkin muuten silitettiin! Uskomattoman kaiken näkoisiä tyyppejä sitä voi löytyä=)

        jep, itse silitän alusvaatteita ja uimapukuja täällä perheessä. Ja turha hysteria latistaa kyllä meiningin, täälläkin pitää olla lelut just tasan tarkkaan niinkuin ne alunperin olikin, ja kynien korkit paikoillaan eikä ulos saa jättää mitään leluja. Osan ymmärrän, mutta jossain vaiheessa ne tussit kuivuu kuitenkin. ja mitä järkeä roudata leluja edes takas, jos parin tunnin päästä ollaan taas ulkona. Ja au-pairin yö-unia ei arvosteta, vaikeaa nukkua kun huone kahden lapsen huoneiden välissä ja seinät paperia.


      • minämyös-
        Zhanna kirjoitti:

        "Tässä perheessä sukatkin muuten silitettiin! Uskomattoman kaiken näkoisiä tyyppejä sitä voi löytyä=) "

        Voi, alushousujen silittaminenkin on aivan normaalia, tosin muualla kuin Suomessa.

        Samoin on se etta lapset sotkevat sita mukaan kuin au pair siivoaa. Tottakai aiti saa vaaran kuvan jos tulee toista ja kotona on lopenuupunut au pair (kuten mina olin) ja tavarat sekaisin. Selittamalla paasi kuitenkin ihmeen pitkalle kun kertoi mita paivalla tapahtuu.

        no ei se kyllä ihan normaalia ole, eikä järkevää! kuka silittää alushousunsa...?


      • minämyös-
        Zhanna kirjoitti:

        "Yhdessä perheessä syötiin päivällistä kaksi tuntia joka päivä, kello 18.00-20.00. Au pairin piti joko osallistua päivälliseen aina koko kahdeksi tunniksi tai sitten olla poissa talosta ennen päivällisen alkua ja koko ruokailun ajan. Päivällispöydässä istuivat siis myös lapset kaksi tuntia klassisen musiikin soidessa taustalla"

        Tuo on ihan normaalia Ranskassa jossa syomiseen menee herkasti 6 tuntia paivassa.

        Espanjassa taas iltaruoka on yleensa 21-23 valilla ja kestaa sekin kauan.

        Onhan siina tietty eroa jos on tottunut survomaan naamaansa Saarioisten jauhelihapitsan muutamassa minuutissa enne kuutta illalla !

        onhan siinä tietty eroa, jos joutuu heräämään ennen seitentä seuraavana aamuna, ja iltapala on vasta yhdeltätoista niin...


      • Snickers bar
        minämyös- kirjoitti:

        no ei se kyllä ihan normaalia ole, eikä järkevää! kuka silittää alushousunsa...?

        Hienot ihmiset.


      • Madridissa asunut
        minämyös- kirjoitti:

        onhan siinä tietty eroa, jos joutuu heräämään ennen seitentä seuraavana aamuna, ja iltapala on vasta yhdeltätoista niin...

        Juuri siksi Espanjassa vietetään siestaa päivällä. Kolmelta yöllä loppuu syöminen ja klo 9 ollaan kiukkusena töissä,


    • päiväkirjani

      ja kirjoitin sitä englanniksi, kielen harjoitteluksi, joten voivat lukea ystävilleenkin. Aloin sen jälkeen teipata sivut sitä mukaa kun olin kirjoittanut, ja otin kirjan mukaan viikonloppumatkoille lähtiessäni.

    • yötä silloisessa

      au-pair -paikassa, heräsin keskellä yötä, havahduin hereille. perheen isä seisoi ovella ilkosillaan, kantaen roskakoria. Kysyin, mitä hän halusi. Hän näytti empivän hetken, ja asetti sitten roskiksen huoneeni lattialle ja perääntyi. Nukahdin uudestaan, koska olin väsynyt, mutta lukitsin oven ensin. Aamulla kuikkasin roskikseen. Se oli vuorattu muovipussilla, ja pussissa oli jotakin, joka hajusta päätellen oli siemennestettä... En saanut koskaan selville, kävelikö mies unissaan, vain oliko kyseessä typerä pila. Ehkä hän aikoi lorauttaa sen sänkyyni ja tehdä vaimonsa mustasukkaiseksi. Oli hän tavallista punaisempi naamaltaan aamukahvilla, mutta en ottanut asiaa puheeksi. Olin liian ujo:)

      • Eevil

        Katsos kun muutaman vuoden naimisissa olon jälkeen seksielämä loppuu kuin seinään niin miehillä on "tarpeita" :) Hän on varmaan katsellut käynyt suihkussa, katsellut kun nukuit suloisesti ja saanut äkillisen tarpeen runkata.


      • Kamalat vanhemmat
        Eevil kirjoitti:

        Katsos kun muutaman vuoden naimisissa olon jälkeen seksielämä loppuu kuin seinään niin miehillä on "tarpeita" :) Hän on varmaan katsellut käynyt suihkussa, katsellut kun nukuit suloisesti ja saanut äkillisen tarpeen runkata.

        Noin puoli vuotta sitten paasin mielestani aivan upeaan perheeseen ensimmaista kertaa au pairiksi Birminghamiin Englantiin. Perheen kolme lasta olivat mahtavia ja vanhemmat erittain ystavallisia. Nain siis ensimmainen kuukausi.
        Sen jalkeen vanhemmat alkoivat muuttua aivan toisenlaisiksi. Aina kun olin illalla lahdossa ulos, vaikka vain elokuviin tai tapaamaan muita au paireja jotka asustelivat lahistolla, perheen vanhemmat halusivat tietaa minne menen, milloin tulen ja keiden kanssa olen. Aluksi luulin etta he tekevat sen pelkastaan huolehtivaisuuttaan. Mutta juttu vaan alkoi pahenemaan. Perheen aiti tutki puhelintani ja tarkisti kenelle olen soittanut ja milloin. Lisaksi han oli kopioinut puhelinnumeroita muistista ja soitellut niihin numeroihin. Selitykseksi han sanoi etta jos minulle sattuu jotain niin he tietavat kenen kanssa olen ollut yhteyksissa.
        Sitten he alkoivat pikkuhiljaa rajoittaa ulkona kaymistani. Ensin he pyysivat hoitamaan lapsia kerran viikossa illalla mutta sekin "yhden illan juttu" levisi niin etta olin lapsenvahtina joka ilta. Puolivaiheessa en paassyt ulos talosta 2 kuukauteen yksin. Perheen aiti tuli aina mukaani kun lahdin talosta kauppaan tai jonnekkin. Perusteluina tuli taas etta mulle voi sattua jotain, esim. mut saatetaan ryostaa tai raiskata.
        En tuntenut muita au paireja enka tiennyt tallasesta sivusta josta olisin voinu kysya neuvoa, joten ajattelin vaan etta kai taa jollain tavalla on siedettavaa. Otin kylla asian puheeksi mutta perheen vanhemmat kaansi koko jutun mun kuvitelmaksi.
        Viikko tan keskustelun jalkeen multa lahti huoneen ovesta lukko omituisesti ja ma oon ihan varma etta perheen isa kavi kurkkaamassa mua joka yo.
        Puoli vuotta meni ja mulla tuli mitta tayteen. Olin varma ettei tallanen kaytos oo normaalia ja ilmotin etta vaihdan tasta perhetta, kuukausi aikaa etsia teille uusi au pair, jos sellanen pysyy teilla.
        Ja ne viela alkoi ihmettelemaan etta miksi halusin lahtea, meillahan meni niin hyvin! Sain palkankin aina ajoissa ja bussiliput ja matkat maksettiin.
        Nyt olen uudessa perheessa ollut melkein kuukauden ja lahetellyt edelliselle au pairille mailia ja nayttaa etta talla kertaa olen loytanyt hyvan perheen.


      • Ang-Elina
        Kamalat vanhemmat kirjoitti:

        Noin puoli vuotta sitten paasin mielestani aivan upeaan perheeseen ensimmaista kertaa au pairiksi Birminghamiin Englantiin. Perheen kolme lasta olivat mahtavia ja vanhemmat erittain ystavallisia. Nain siis ensimmainen kuukausi.
        Sen jalkeen vanhemmat alkoivat muuttua aivan toisenlaisiksi. Aina kun olin illalla lahdossa ulos, vaikka vain elokuviin tai tapaamaan muita au paireja jotka asustelivat lahistolla, perheen vanhemmat halusivat tietaa minne menen, milloin tulen ja keiden kanssa olen. Aluksi luulin etta he tekevat sen pelkastaan huolehtivaisuuttaan. Mutta juttu vaan alkoi pahenemaan. Perheen aiti tutki puhelintani ja tarkisti kenelle olen soittanut ja milloin. Lisaksi han oli kopioinut puhelinnumeroita muistista ja soitellut niihin numeroihin. Selitykseksi han sanoi etta jos minulle sattuu jotain niin he tietavat kenen kanssa olen ollut yhteyksissa.
        Sitten he alkoivat pikkuhiljaa rajoittaa ulkona kaymistani. Ensin he pyysivat hoitamaan lapsia kerran viikossa illalla mutta sekin "yhden illan juttu" levisi niin etta olin lapsenvahtina joka ilta. Puolivaiheessa en paassyt ulos talosta 2 kuukauteen yksin. Perheen aiti tuli aina mukaani kun lahdin talosta kauppaan tai jonnekkin. Perusteluina tuli taas etta mulle voi sattua jotain, esim. mut saatetaan ryostaa tai raiskata.
        En tuntenut muita au paireja enka tiennyt tallasesta sivusta josta olisin voinu kysya neuvoa, joten ajattelin vaan etta kai taa jollain tavalla on siedettavaa. Otin kylla asian puheeksi mutta perheen vanhemmat kaansi koko jutun mun kuvitelmaksi.
        Viikko tan keskustelun jalkeen multa lahti huoneen ovesta lukko omituisesti ja ma oon ihan varma etta perheen isa kavi kurkkaamassa mua joka yo.
        Puoli vuotta meni ja mulla tuli mitta tayteen. Olin varma ettei tallanen kaytos oo normaalia ja ilmotin etta vaihdan tasta perhetta, kuukausi aikaa etsia teille uusi au pair, jos sellanen pysyy teilla.
        Ja ne viela alkoi ihmettelemaan etta miksi halusin lahtea, meillahan meni niin hyvin! Sain palkankin aina ajoissa ja bussiliput ja matkat maksettiin.
        Nyt olen uudessa perheessa ollut melkein kuukauden ja lahetellyt edelliselle au pairille mailia ja nayttaa etta talla kertaa olen loytanyt hyvan perheen.

        Ethän sinä vain ollut se suomalainen au pair joka maksoi taksimatkansa "luonnossa" :D ?


      • aikaansannoksensa
        Eevil kirjoitti:

        Katsos kun muutaman vuoden naimisissa olon jälkeen seksielämä loppuu kuin seinään niin miehillä on "tarpeita" :) Hän on varmaan katsellut käynyt suihkussa, katsellut kun nukuit suloisesti ja saanut äkillisen tarpeen runkata.

        minulle katsottavaksi! Oli se varmaan unissakävelijä. Ja eivät he olleet kovin vanhoja, eikä heidän yöelämänsä ollut lopussa (seinät ohuet, joten tiedän:). Mukavia ihmisiä muuten.


      • Vera

        ma oon ihan sanaton....


    • taalla..

      Itella menee ihan hyvin omassa perheessa. Mutta ystavani juuri palasi takaisin kotimaahansa..
      Hanen perhe oli sailyttanyt rahaa makuuhuoneessa sukkalaatikossa,jotka oli omituisesti havinnyt yhden viikonlopun aikana. Perhe oli poissa, samoin ko.au-pairi (oli Trek Amerika-reissulla). Perhe syytti hanta siita.Tytto vaan totesi minulle aluksi, etta onhan se ymmarrettavaa kun on ihan vieras ihminen talossa jne. Mutta juttu alkoi kayda omituiseksi. Ensiksi vanhemmat ottivat auton kokonaan pois. Sitten havisi ajokortti, ja sitten lahti passi. Tytto asui perheen "kellarissa", niinkuin taalla Amerikassa monessa talossa on. Ovet lukittiin, ettei han paassyt pois "kellarista" aina tyopaivan paatteeksi. Puhelinkin haipyi. Parin viikon paasta alkoi counselor ihmettelemaan kun ei nakynyt au-pair tapaamisissa ja tekikin tarkastus kaynnin perheeseen. Perhe potkittiin Au-Pair in America ohjelmasta. Kokemus oli niin traumaattinen, etta tytto paatti lahta kotiin. Pari kuukautta han on ollut kotimaassaan ja tamanpaivan mailin mukaan han kay terapiassa kokemuksensa takia.

      • Leppis

        "Kokemus oli niin traumaattinen, etta tytto paatti lahta kotiin. Pari kuukautta han on ollut kotimaassaan ja tamanpaivan mailin mukaan han kay terapiassa kokemuksensa takia. "

        Perhe varmaan joutui maksamaan satoja tuhansia euroja vahingonkorvausta - Seattlessa on ollut kerran vähän vastaava tapaus ja paikallinen lakifirma oli luvannut au pairille että jos he eivät voita casea niin ei tarvii maksaa mitään oikeudenkäyntikuluja. Firma otti 25% rahoista mutta jäi siitä vielä kuulemma Mersuun rahat...


      • taalla..
        Leppis kirjoitti:

        "Kokemus oli niin traumaattinen, etta tytto paatti lahta kotiin. Pari kuukautta han on ollut kotimaassaan ja tamanpaivan mailin mukaan han kay terapiassa kokemuksensa takia. "

        Perhe varmaan joutui maksamaan satoja tuhansia euroja vahingonkorvausta - Seattlessa on ollut kerran vähän vastaava tapaus ja paikallinen lakifirma oli luvannut au pairille että jos he eivät voita casea niin ei tarvii maksaa mitään oikeudenkäyntikuluja. Firma otti 25% rahoista mutta jäi siitä vielä kuulemma Mersuun rahat...

        Juu kylla. Automaattisesti counselor vei asiaa eteenpain. Katsotaan nyt miten kay. Pidan ajan tasalla!


      • vera

        uskomatonta...mtien jotktu voi kohdella ihmisia tolla tavalla...


    • oli perhe, joka

      jätti usein hänelle aamuisin punnan setelin, jolla piti sitten ostaa itselleen aamiaista, lounasta ja mitä nyt sitten tarvitsikin. Tyttö laihtui aika monta kiloa au-pairina ollessaan. Jääkaappi oli tyhjä. Äitiä ei huvittanut ruoanlaitto, oli masentunut ja ahdistunut.

      • Perhe

        Sitten itse soi?


      • Tosser

      • Tosser
        Tosser kirjoitti:

        "jätti usein hänelle aamuisin punnan setelin"

        Taisi olla satua tämä juttu, punnan seteliä ei nimittäin ole ollut olemassa 21 vuoteen...

        http://www.answers.com/topic/british-banknotes

        ...paitsi tietysti jos oli Royal Bank of Scotlandin punnan seteli joka ei kylläkään käy Englannissa.


      • Britannian
        Tosser kirjoitti:

        ...paitsi tietysti jos oli Royal Bank of Scotlandin punnan seteli joka ei kylläkään käy Englannissa.

        punnasta kysymys.


      • ulkona, tai
        Perhe kirjoitti:

        Sitten itse soi?

        äiti laittoi ruokaa illalla, mutta au-pairin ei odotettu ottavan osaa. Ja pitihän au-pairin syödä hiukan lounastakin, kasvavan nuoren. Yleensä ruoka kuuluu au-pairin palkkaan, mutta ei ilmeisesti siinä perheessä.


      • Eevil
        Britannian kirjoitti:

        punnasta kysymys.

        Oliko hän siis Sudanissa au pairina ? No ei ihme että antoi punnan au pairille, sillähän ostaa kokonaisen savimajan.


      • mainita maata
        Eevil kirjoitti:

        Oliko hän siis Sudanissa au pairina ? No ei ihme että antoi punnan au pairille, sillähän ostaa kokonaisen savimajan.

        koska siellä ei kovin paljon suomalaisia ole, ja kyseinen nainen voisi tunnistua. Se punta oli suunnilleen neljä silloista Suomen markkaa, jos oikein muistan. Siitä on jo aikaa... Riitti suunnilleen kupilliseen kahvia ja ehkä yhteen pipariin.


      • Eevil
        mainita maata kirjoitti:

        koska siellä ei kovin paljon suomalaisia ole, ja kyseinen nainen voisi tunnistua. Se punta oli suunnilleen neljä silloista Suomen markkaa, jos oikein muistan. Siitä on jo aikaa... Riitti suunnilleen kupilliseen kahvia ja ehkä yhteen pipariin.

        Hassu paikka mennä au pairiksi... taisivat hiukan käsittää väärin koko touhun.


      • Vera
        Tosser kirjoitti:

        "jätti usein hänelle aamuisin punnan setelin"

        Taisi olla satua tämä juttu, punnan seteliä ei nimittäin ole ollut olemassa 21 vuoteen...

        http://www.answers.com/topic/british-banknotes

        voi olla etta ko. au pair vain sanoi sen kuvainnollisesti.ma teen niin kaiken aikaa.


      • Punahilkkanen 2
        Vera kirjoitti:

        voi olla etta ko. au pair vain sanoi sen kuvainnollisesti.ma teen niin kaiken aikaa.

        Kuvaannollisesti = satuja.

        Kerran yks au pair söi koko perheen.


      • Minkähän sadun minä
        mainita maata kirjoitti:

        koska siellä ei kovin paljon suomalaisia ole, ja kyseinen nainen voisi tunnistua. Se punta oli suunnilleen neljä silloista Suomen markkaa, jos oikein muistan. Siitä on jo aikaa... Riitti suunnilleen kupilliseen kahvia ja ehkä yhteen pipariin.

        Pipareita ei ole myynnissä kuin skandinaviassa ja Suomessa.

        Oli siis kyseessä Tanskan Punta.


      • piparit
        Minkähän sadun minä kirjoitti:

        Pipareita ei ole myynnissä kuin skandinaviassa ja Suomessa.

        Oli siis kyseessä Tanskan Punta.

        Anna's pepparkakor loytyy taalla Englannissa ainakin supermarketeista ja Ikeasta.


      • Musta tuntuu jossain
        piparit kirjoitti:

        Anna's pepparkakor loytyy taalla Englannissa ainakin supermarketeista ja Ikeasta.

        Niin on, ja maksaa kolme puntaa 50kpl peltilaatikko.

        Sillä rahalla sais kyllä kunnon ruokaakin.


    • eilen palannut

      Lähdin 31.7.05 saksaan aupairiksi mukavaksi luulemaani perheeseen. Olin ollut perheen äidin kanssa yhteydessä sähköpostilla jo 2kk ajan ennen matkaa ja hän vaikutti erittäin mukavalta, mutta toisin oli. Jouduin heräämään aamuisin 05.20(myös viikonloput), että ehdin keittää kahvin isälle seitsemäksi ja laittaa lasten aamupalaleivät pöydälle. Sen jälkeen siivosin n.11 asti, ripustin pyykit kuivumaan ja silitin ne iltapäivällä;joka päivä 2-3koneellista pyykkiä. Joka päivälle oli oma siivoussuunnitelma(n.2huonetta/pvä pestiin katosta lattiaan). Vapaa-aika alkoi n.20.30 illalla. Loppuviikosta äiti kielsi minulta puhelimenkin. Kysyin ekalla viikolla mahdollista internettiin pääsyä, mutta äiti väitti, ettei talossa ole nettiä. Seuraavana päivänä hän surffailli kuitenkin etsimässä uutta aupairia aupairworldista. Lisäksi perheessä oli 5 lasta:vauva,3,4,5-vuotiaat pojat ja 9-vuotias vammainen lapsi. Pojat eivät uskoneet yhtään mitään. He raapivat, nipistelivät, sylkivät, purivat, pissasivat lattialle yms. Pahinta oli kuitenkin äiti: Hän viilasi pilkkua minkä ehti ja kohteli mua ku jotain piikaa. Jos yksikin tyhjä vesipullo oli unohtunut pöydälle tai en ollut illalla muistanut laittaa aamuksi kaakaota pöydälle niin äiti sai hirveän raivarin. Viime viikonloppuna kun vaihdoin pojan sänkyyn väärät lakanat, äiti sanoi, et mun täytyy vaihtaa perhettä tai lähteä kotiin. Onneksi! Sitä en ois kauempaa kestäny! 10 päivän jälkeen palasin kotiin aupair-reissulta, jota olin viimeiset kolme vuotta suunnitellut, mutta onneksi on opiskelupaikka syksyksi:)

      • ;oo

        Eipä kovin mukavalta kuulosta. Mutta ikävää sinäänsä, että jouduit keskeyttämään au pair-aikasi noin lyhyeen.

        Mutta ehtiihän sitä vielä tulevaisuudessa jos haluaa, ja ehkä silloin sattuu se mukava ja reilu perhe kohdalle.


      • ......................
        ;oo kirjoitti:

        Eipä kovin mukavalta kuulosta. Mutta ikävää sinäänsä, että jouduit keskeyttämään au pair-aikasi noin lyhyeen.

        Mutta ehtiihän sitä vielä tulevaisuudessa jos haluaa, ja ehkä silloin sattuu se mukava ja reilu perhe kohdalle.

        Tama kylla sattui 2 vuotta sitten kun olin au pairina ranskassa. Halusin ehdottomasti pariisiin ja loysin vihdoin hyvalta kuulostavan perheen, joka oli tosin yksinhuoltajaperhe.
        Perheen aiti oli ihana ja lapset, 4 kpl viela ihanempia. Olimme sopineet etta saan palkan joka kuukauden ensimmaisena paivana. Eka kuukausi meni hyvin ja palkka tuli ajallaan. Toisena kuukautena palkka tuli viikon myohassa mutta aiti selitti etta pankissa oli jotain vikaa. Sen jalkeen en enaan saanut palkkaa ja aina kun valitin kohteliaasti etta palkka on myohassa niin aiti sanoi etta annan ensi viikolla.
        2 kuukautta meni ja palkkoja ei kuulunut. Sitten paatin etta en sitten tee tehtaviani ja sanoin perheen aidille etta huolehdin lapsista sitten ensi viikolla kun palkkan pitaisi saapua. Menin sitten huoneeseeni ja pysyin siella seuraavaan aamuun saakka. Palkat oli ilmestynyt keittion poydalle ja aiti oli jattanyt viestin etta saan kylla lahtea nyt kotiin tai alkaa etsia uutta perhetta melko nopeesti.
        Paatin lahtea kotiin mutta loysin uuden perheen nopeesti, viela samalta asuinalueelta kuin tama edellinen perhe. Tosin ei tullut moikattua tata ex-host aitia.


      • että
        ...................... kirjoitti:

        Tama kylla sattui 2 vuotta sitten kun olin au pairina ranskassa. Halusin ehdottomasti pariisiin ja loysin vihdoin hyvalta kuulostavan perheen, joka oli tosin yksinhuoltajaperhe.
        Perheen aiti oli ihana ja lapset, 4 kpl viela ihanempia. Olimme sopineet etta saan palkan joka kuukauden ensimmaisena paivana. Eka kuukausi meni hyvin ja palkka tuli ajallaan. Toisena kuukautena palkka tuli viikon myohassa mutta aiti selitti etta pankissa oli jotain vikaa. Sen jalkeen en enaan saanut palkkaa ja aina kun valitin kohteliaasti etta palkka on myohassa niin aiti sanoi etta annan ensi viikolla.
        2 kuukautta meni ja palkkoja ei kuulunut. Sitten paatin etta en sitten tee tehtaviani ja sanoin perheen aidille etta huolehdin lapsista sitten ensi viikolla kun palkkan pitaisi saapua. Menin sitten huoneeseeni ja pysyin siella seuraavaan aamuun saakka. Palkat oli ilmestynyt keittion poydalle ja aiti oli jattanyt viestin etta saan kylla lahtea nyt kotiin tai alkaa etsia uutta perhetta melko nopeesti.
        Paatin lahtea kotiin mutta loysin uuden perheen nopeesti, viela samalta asuinalueelta kuin tama edellinen perhe. Tosin ei tullut moikattua tata ex-host aitia.

        Että miksi te suostutte tuollaiseen kohteluun! Itsekin haen juuri au pairin paikkaa eikä ikinä tulisi mieleenkään suostua kotiorjaksi tai muuta mukavaa. Työtehtävistä pitää sopia kirjallisesti etukäteen. Hyväksikäyttöön ei pidä suostua. Au pairin tehtävä ei edes ole olla lasten pääasiallinen hoitaja vaan lähinnä apulainen. Siksi au pair ei saa palkkaakaan juuri mitään.


      • Tosser
        että kirjoitti:

        Että miksi te suostutte tuollaiseen kohteluun! Itsekin haen juuri au pairin paikkaa eikä ikinä tulisi mieleenkään suostua kotiorjaksi tai muuta mukavaa. Työtehtävistä pitää sopia kirjallisesti etukäteen. Hyväksikäyttöön ei pidä suostua. Au pairin tehtävä ei edes ole olla lasten pääasiallinen hoitaja vaan lähinnä apulainen. Siksi au pair ei saa palkkaakaan juuri mitään.

        Kumman otat mielummin, au pair paikan a 400 EUR kuussa puhtaana vai yksityisen lastenhoitopaikan ilman asunto/ruoka/jne. etuja ja palkka 1200 EUR ennen veroja.

        Jos otat jälkimmäisen, laskehan paljonko jää palkkaa käteen ruoka ja asumiskulujen jälkeen. Esim. Lontoossa se on korkeintaan 100-200 EUR. Ja elintaso on alhaisempi - ei ole autoa, internettiä jne. Jos haluat ne voit laskea että käyttörahaa ei jää penniäkään.

        Au pair on siis itseasiassa hyvöpalkkainen.


      • noin hyviä?
        Tosser kirjoitti:

        Kumman otat mielummin, au pair paikan a 400 EUR kuussa puhtaana vai yksityisen lastenhoitopaikan ilman asunto/ruoka/jne. etuja ja palkka 1200 EUR ennen veroja.

        Jos otat jälkimmäisen, laskehan paljonko jää palkkaa käteen ruoka ja asumiskulujen jälkeen. Esim. Lontoossa se on korkeintaan 100-200 EUR. Ja elintaso on alhaisempi - ei ole autoa, internettiä jne. Jos haluat ne voit laskea että käyttörahaa ei jää penniäkään.

        Au pair on siis itseasiassa hyvöpalkkainen.

        Minä sain muutama vuosi sitten Irlannissa 50 Irlannin puntaa viikossa. Paljonko se nyt euroissa olisikaan nyt? Mutta siitäkin jäi hiukan säästöön, kun oli ihana poikakaveri, joka kustansi elämisen viikonloppuisin.


      • lauralaura
        että kirjoitti:

        Että miksi te suostutte tuollaiseen kohteluun! Itsekin haen juuri au pairin paikkaa eikä ikinä tulisi mieleenkään suostua kotiorjaksi tai muuta mukavaa. Työtehtävistä pitää sopia kirjallisesti etukäteen. Hyväksikäyttöön ei pidä suostua. Au pairin tehtävä ei edes ole olla lasten pääasiallinen hoitaja vaan lähinnä apulainen. Siksi au pair ei saa palkkaakaan juuri mitään.

        on pakko suostua, jos ei heti halua lähteä takaisin kotiin. jotkut voi vaihtaa perhettä, mutta jos on esim. vaan kesän, niin silloin ei voi. ota tai jätä -tilanne.


      • parempi palkka
        Tosser kirjoitti:

        Kumman otat mielummin, au pair paikan a 400 EUR kuussa puhtaana vai yksityisen lastenhoitopaikan ilman asunto/ruoka/jne. etuja ja palkka 1200 EUR ennen veroja.

        Jos otat jälkimmäisen, laskehan paljonko jää palkkaa käteen ruoka ja asumiskulujen jälkeen. Esim. Lontoossa se on korkeintaan 100-200 EUR. Ja elintaso on alhaisempi - ei ole autoa, internettiä jne. Jos haluat ne voit laskea että käyttörahaa ei jää penniäkään.

        Au pair on siis itseasiassa hyvöpalkkainen.

        Riippuu missä tekee töitä ja minkälaisen palkan on itselleen neuvotellut. Minä saan 2000 euroa kuussa, asun omillani (asuinkustannukset 500e kuussa). Kyllä siitä jää reilusti yli 400 euroa ruoan ja harrastustenkin jälkeen käteen.


      • Au paireja palkannut
        parempi palkka kirjoitti:

        Riippuu missä tekee töitä ja minkälaisen palkan on itselleen neuvotellut. Minä saan 2000 euroa kuussa, asun omillani (asuinkustannukset 500e kuussa). Kyllä siitä jää reilusti yli 400 euroa ruoan ja harrastustenkin jälkeen käteen.

        Siis 100 euroa viikossa.

        Tiukalle menee au pairiin verrattaessa. Meidan au pairilla on lisaksi kannykka , kylpyla/kuntosalikortti ja auto talonpuolesta


      • hilde2
        että kirjoitti:

        Että miksi te suostutte tuollaiseen kohteluun! Itsekin haen juuri au pairin paikkaa eikä ikinä tulisi mieleenkään suostua kotiorjaksi tai muuta mukavaa. Työtehtävistä pitää sopia kirjallisesti etukäteen. Hyväksikäyttöön ei pidä suostua. Au pairin tehtävä ei edes ole olla lasten pääasiallinen hoitaja vaan lähinnä apulainen. Siksi au pair ei saa palkkaakaan juuri mitään.

        Noin minäkin aikanaan ajattelin... Työtehtävät oli muka sovittu etukäteen, mutta käytännössä sopimuksesta luistettiin ja todettin mm. tylysti, ettei täällä mitään vapaapäiviä voi pitää. Kun sanoin, että viikottainen vapaapäivä on au pairien säännöissäkin, vastaus oli, että no ne on ne au pairin säännöt, meillä on tällaiset säännöt. Lähdin toiseen perheeseen ja jouduin ojasta allikkoon. Kuvittelin myös, että paikallinen järjestö jotenkin pitäisi puoliani, mutta heidän ainoa vastauksensa oli, ettei kukaan ole valittnut ko. perheestä aiemmin.

        Kuten tuolta alempaa voi lukea, minun kokemuksistani on jo aikaa, mutta eipä tämä maailma mihinkään ole muuttunut. Sen verran noista nuoruuden kokemuksistani, että omien lastenhoitoapulaisteni kanssa olen pyrkinyt olemaan mahdollisiman joustava, pitämään sopimuksista kiinni ja maksamaan vaikka vähän sovittua enemmän. Meillä onkin ollut hyvin pitkäaikaisia lastenhoitokontakteja :)


    • asdfghjklöäoiuytrecv

      ^joojoo justii.

    • Levyraapimisaparaatt
    • matkailu avartaa

      Onko kukaan ollut nannynä tai au-pairina 40-vuotiaana? töissä yt:t ja nyt olisi hyvä sauma vuodeksi ihan muihin kuvioihin ja kieltä opiskelemaan.

      • Ardvark

        Meillä oli 55 vuotias au pair ja oli ihan hirmu hyvä.

        Ollaan yritetty saada yli 40 vuotiasta viimeisest kaksi vuotta, kaikilla näyttää menevän pupu housuun kun pitäisi oikeasti lähteä matkalle. Eli ottajia olisi mutta lähtijät vähissä.


      • eippa
        Ardvark kirjoitti:

        Meillä oli 55 vuotias au pair ja oli ihan hirmu hyvä.

        Ollaan yritetty saada yli 40 vuotiasta viimeisest kaksi vuotta, kaikilla näyttää menevän pupu housuun kun pitäisi oikeasti lähteä matkalle. Eli ottajia olisi mutta lähtijät vähissä.

        Oletteko jo saaneet au pairia? Itse olen yrittänyt monta kertaa hakea au pairiksi mutta olen liian vanha heille


      • eippath
        Ardvark kirjoitti:

        Meillä oli 55 vuotias au pair ja oli ihan hirmu hyvä.

        Ollaan yritetty saada yli 40 vuotiasta viimeisest kaksi vuotta, kaikilla näyttää menevän pupu housuun kun pitäisi oikeasti lähteä matkalle. Eli ottajia olisi mutta lähtijät vähissä.

        Itse etsin koko ajan au pair paikkaa, mutta vielä ei ole löytynyt jos olis tarvetta au pairille niin ottaisin paikan vastaan


      • H Eippa
        eippa kirjoitti:

        Oletteko jo saaneet au pairia? Itse olen yrittänyt monta kertaa hakea au pairiksi mutta olen liian vanha heille

        Ei olla vieläkään. Laita emailia [email protected] jos kiinnostaa


    • Alexahhhh

      Tämä ei varsinaisesti ole kauhutarina, mutta olin jenkeissä perheessä jossa vahvat meksikolaiset juuret ja sapuska oli tosi mausteista/tulista ja papuja oli lähes joka ruoassa.

      Laihduin ensimmäisen kahden kuukauden aikana yli viisi kiloa ennen kuin totuin ruokaan. Opin kyllä pitämään tulisesta ruoasta, mutta papuja en vielä kahden vuodenkaan jälkeen syö.

      Olen vieläkin host perheeseeni yhteyksissä ja kesälle on varattu liput :)

    • hilde2

      Onhan näitä... Tapahtumista on yli 10 vuotta aikaa, mutta en muista niitä hyvällä. Seuraavat asiat tapahtuivat kahdessa eri perheessä parin kuukauden aikana:
      1. Ei sopimusten mukaista vapaa-aikaa (perhe 1).
      2. Ei lupaa poistua kotoa yksin.
      3. Viikottainen vapaapäivä alkoi aamiaisen jälkeen ja päättyi ennen illallista (perhe 2), joten vapaita iltoja tai öitä ei ollut koskaan.
      4. Nukuin lasten kanssa samassa huoneessa, koska olin töissä myös yöllä.
      5. Perheen äidillä oli mielenterveysongelmia, minkä vuoksi hän sai raivokohtauksia pienimmistäkin asioista.
      6. Jatkuvaa huutamista ja haukkumista, ulkonäön arvostelemista ym.
      7. Lapset olivat hemmoteltuja eivätkä kunnioittaneet ketään muuta kuin isäänsä.

      Paljon muutakin taphtui, mutta edellä varmaan ne suurimmat epäkohdat. Totesin tuolloin, että tämä ei ollut se minun juttuni...

    • Zazcha

      Lähdin itse au pairiksi aika suurella riskillä, sillä olin ainoastaan lukenut perheen profiilin au pair worldissa ja jutellut perheen äidin kanssa puhelimessa muutaman kerran. Mulla kävi kuintekin onneksi hyvä tuuri, sillä perhe oli tosi mukava.

      Kaikki sujui tosi hyvin, lapset oli ihan huippuja. Siinä vaiheessa en ajatellut, että 10 h työpäivät olisi jotenkin epänormaaleja au pairille, olin niin uuden ympäristön huumassa ja kaikki oli kivaa. En paljon ehtinyt nukkua, sillä pitkien työpäivien jälkeen sitä halusi heti lähteä moikkaamaan uusia kavereita ja nähdä vierasta maata niin paljon kuin mahdollista.

      Perheen kanssa ei oikeastaan mitään sen suurempia ongelmia ollut koko aikana, mutta joitain pieniä juttuja silloin tällöin, jotka kieltämättä harmitti aika paljon. Vanhemmat ei oikeastaan ikinä sanoneet mulle, että tein jotain väärin tms. vaan lapset saattoi sanoa mulle päivisin, että "äiti ja isi haluis että teet ton noin ja tän näin." Ja kyse saattoi siis olla esimerkiksi ruoka-ajasta, omasta vapaa-ajastani tai koirien ulkoilutuksesta. Mun mielestä vanhempien ei todellakaan ole sopivaa käskeä lapsen sanomaan au pairille, mikä pitäisi tehdä jotenkin toisin. On vanhempien tehtävä jutella au pairin kanssa tällaisista asioista. Lopulta kävi niin, että pestini päättyi melko ikävästi, kun vanhemmat sitten yhtäkkiä hermostuivat väärin tekemästäni asiasta, vaikka olin kuvitellut tehneeni asian oikein.

      Itse opin tästä sen, että tärkein juttu au pair vuoden onnistumisessa on perheen ja au pairin välinen kommunikaatio. Omassa tapauksessani olin tästä myös osasyyllinen, en aina kertonut heille, jos minulle tuli jostain paha mieli. Toisen kodissa asuminen ja lasten hoitaminen ei vaan yksinkertaisesti toimi, jos kommunikaatio ei pelaa.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5674
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1987
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      13
      1295
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe