Minulla on uusi kumppani. Seurustelemme, mutta meillä on omat vuokra-asunnot.
Kumppanin ex-vaimo ei suostu, että hänen ja kumppanini yhteinen asunto myydään. Tämä ex-vaimo asuu siinä lasten kanssa, ja kokee, ettei ole valmis siitä luopumaan vaikka erosta on jo yli vuosi aikaa.
Kumppanini on tähän mennessä suostunut tähän, vaikka kokee, että haluaisi kohta ostaa omankin asunnon. Nyt hän siis joutuu asumaan vuokra-asunnossa.
Mitä mieltä olette tästä? Pitääkö toista painostaa myymään asunto, vai pitääkö lasten takia antaa toisen asua entisessä kodissaan?
EXÄ ei suostu myymään
24
5336
Vastaukset
- myydä tartte
exä antaa vaan ukolle fyffee puolet tuon asunnon hinnasta. Pankista saa lainaa.
- arvokas
Exällä ei ole varaa ottaa niin paljon lainaa. Siksi pitäisi myydä koko kämppä ulkopuoliselle ja puolittaa rahat.
- mari
miten sen exän ja lasten kanssa asiasta sopii. Jos hän haluaa, että lapsilla on koti (se alkuperäinen) niin ok, jos ei sovi niin kyllä niitä osituksia ja jakoja voi tehdä väkisinkin. Tosin se on sitten eri asia kuinka se vaikuttaa ihmissuhteisiin.
Luulisi, että ex-vaimokin haluaisi uudet tuulet ja uuden kodin.. meitä on niin moneksi. - Saara
Yhteisomistuksen saa aina purettua, kysy lakipalstalta miten asia hoidetaan. Kannattaa toki hoitaa asia fiksusti ja koittaa ensin sopimalla saada tilanne ratkeamaan. Kumppanillasi on oikeus omiin rahoihinsa ja jos exällä ei ole varaa yksin kyseiseen asuntoon, hänen pitää vaihtaa halvempaan.
- nyt
että mitä tää asia sulle kuuluu?
Jos kumppanis haluaa myydä väkisin, kai HÄN sen hoitaa. Sehän on heidän asiansa, eikä sun.
"Pitäskö painostaa myymään.." voi herran pieksut, varmaan määräät kumppanis lasten tapaamisetkin... - ei kannata sekaantua
Olisi paras olla sekaantumatta sun kumppanin ja sen exän asioihin. Siinä voi saada nenilleen. Jos miehesi on niin jalo tyyppi, että haluaa lasten voivan pysyä kodissa, joka on heille tuttu ja selviää siitä taloudellisesti, sehän on hieno asia ja kertoo miehesi hyvästä luonteesta. Lapsille voi olla hyvinkin tärkeää, että saavat olla tutussa ja turvallisessa kodissa kun kaikki muu ympärillä muuttuu ja isä muuttaa pois. Myöhemmin voinevat sopia jostain kohtuullisesta omakustannushinnasta, jolla vaimo voisi vaikka vähitellen lunastaa asuntoa itselleen. Jos se suinkin mahdollista.
- itse exä
Joopajoo, ensin vietellään mies ja jää vaimo lapsineen kuin nallit kalliolle. Sitten ollaan maireita ja mielin kielin miehelle. Kutuajan jälkeen ruvetaan määräilemään asioita, ei haluta antaa miehen hoitaa exän kanssa asioita sivistyneesti vaan mennään hoiteleen asioita siihen väliin. Pitää saada fyffet ja asunnot pois exältä, exä lapsineen johonkin pikkukoloon pois tuttujen koulujen ja kavereiden luota, lapsia ei tarttis niin usein tavata, sotkevat paikatkin kyläillessän ja metelöivät. Parempi olisi vaan saada uudet muksutkin ja unohtaa ne vanhat. Tuttu kuvio mulle. Exällä nyt uusi vauva eikä uusi vaimo halua vanhoja muksuja häiritsemään. Asunto meni minulta, kun uusi halusi ostaa isomman. Me ei voitu enää asua entisellä alueella. exälläni ei edes ollut velkaa enää asunnostaan, joten sikäli olisimme voineet asua edes jonkun aikaa kauemmin lasten alkuperäisessä kodissa.
- Oikeassa
että erotilanteessa pitäisi koko yhdessä hankittu omaisuus jättää ex-vaimolle.
Kyllä se puoliksi menee!
Koittakaa nyt ex-vaimot tajuta se ja antakaa miehen olla onnellinen muualla kun ei tässä onnistunut.
Eikä silläkään ole mitään väliä, onko ex-miehellä velkaa vai ei. Asiahan ei kuulu sinulle tippaakaan.
Näyttää siltä, että moni ex-vaimo ihan oikeasti luulee, ja että on vielä muka jonkinlainen oikeuskin ex-miehen omaisuuden puolikkaaseen.
Herätys ahneet! - diiidu
Just joo. Ne exät oikeudet ja uuden avovaimon/vaimon velvollisuudet---näinhän se menee...ainakin joidenkin teidän mielestä.
Eihän tuo alkuperäinen kirjoittaja ole itse painostamassa...kyselee nyt täällä vaan, että "voiko?" ja "miten?"...mies pystyisi tämän hankalan asian hoitamaan.
Exät osaavat tirauttaa krokodilekyyneleet aina tarvittaessa, joten ex-mies tyytyy siihen mitä ex-eukko armonpaloina (siis ei seksiä vaan omaisuutta) suostuu jakamaan.
ja miksi lasten nimissä tämä ex-muikki saa kaiken...miksi aina äidille jää lapset, miksi ei isukille...ex-muija vois muuttaa rotankoloon ja kuahusta kankeena odotella, että "IIIIK, tuokohan ne lapset nyt vai 3 tunnin kuluttua ja IIIK, enpäs pääsekään likkakavereiden kanssa pörräämään baanalle ja IIIIK, entäs jos uusi äijänkuvatus ei pidäkään lapsista".
Lapset isille ja isille koko omaisuus. Näin on. - minä
Tuttu tunne uudet kaameita ja ex.ät rakastuneita ja elävät haavemaailmassa.
- hoblaa
eikö sinustakin olisi parempi,että lapset voisivat asua tutussa asunnossa,vuosi on aika lyhyt aika lapsillekkin toipua erosta.Varmaan heiklle parempi,että kaverit,koulu ym. pysyvät ennallaan,ai niin,ethän siitä mitään taida ymmärtääkkäään,enkä minakään kirjoittaaakkkan
- ymmärrystä
Tämä on hankala tilanne.Ymmärrän sinuakin mutta sitä exääki pitää ymmärtää vuosi on tosi lyhyt aika hän on varmaan viä rikki erosta eikä jaksa tehdä päätöksiä teillä on toisenne hän voi olla tosi yksin älkää vain painostako. Lastenkaa takia ei tartte aina kaikkea tehdä kyllä ne sopeutuu, mut sille exälle antakaa aikaa ei vuodes kyl eron tuskista selkiä vielä anna sen miehes ny hoitaa se asia jos se on mies.
- pelissä
Minusta ei ole oikein, että poismuuttanut osapuoli joutuu kituuttamaan pienessä vuokra-asunnossa kun exä (vaikkakin lasten takia?) saa asua hienossa omakotitalossa.
Ymmärrän, että jokin rauhoittumisaika on hyvä olla, mutta jos se kestää vuosia -ei hyvä. Siinähän on jollain tavalla naimisissa edelleen kun on yhteistä omaisuutta.
Tarvitseehan se poismuuttanutkin riittävän ison asunnon jotta voisi pitää lapsiaan enemmän luonaan.
Syyllisyyden tunteiden vuoksi moni kuitenkin luopuu liikaa oikeuksistaan. Koska se eroa alunperin halunnuthan on se syyllinen? Lain mukaan kaikki kuitenkin menee puoliksi.- lakialoite
Jos olisin lainsäätäjä, tekisin seuraavan aloitteen.
Avioerotilanteessa poismuuttanut ei vaadi ositusta, ennen kuin nuorinkin lapsi on täysi-ikäinen. Lapsi asuu toisen vanhemman kanssa entisessä kodissa. Kun lapset ovat aikuisia ja muuttaneet pois kodista, sitten vasta omaisuuden ositus.
Avioliiton tarkoitus on suojella lapsia.
Uudella onnella ei ole mitään tekemistä lasten onnen kanssa.
Joka tyrii liitossa, kärsiköön vaikka koirankopissa.
Pitkitin ositusta kaikin mahdollisin keinoin.
Vasta pakkohuutokaupan uhatessa olin pakotettu ositukseen. Sitten myin asunnon ja parin vuoden perästä toisen. Mielestäni olen Suomen fiksuin yh-äiti. Lainlaatijat ottakoot oppia käräjäoikeuden pöytäkirjoista. Siksihän yliopistossa opiskellaan, että tavallisilla kansalaisilla olisi jotain katetta veromarkoilleen. - voi olla vankila
lakialoite kirjoitti:
Avioerotilanteessa poismuuttanut ei vaadi ositusta, ennen kuin nuorinkin lapsi on täysi-ikäinen. Lapsi asuu toisen vanhemman kanssa entisessä kodissa. Kun lapset ovat aikuisia ja muuttaneet pois kodista, sitten vasta omaisuuden ositus.
Vasta pakkohuutokaupan uhatessa olin pakotettu ositukseen. Sitten myin asunnon ja parin vuoden perästä toisen. Mielestäni olen Suomen fiksuin yh-äiti. Lainlaatijat ottakoot oppia käräjäoikeuden pöytäkirjoista. Siksihän yliopistossa opiskellaan, että tavallisilla kansalaisilla olisi jotain katetta veromarkoilleen.Ei hvyä lakialoite.
Avioliitossa kuuluu olla vapaaehtoisesti. Jos ei suhde toimi jommankumman mielestä, kannattaa erota.
Lasten onni on myös se, että poismuuttanut vanhempi on tyytyväinen.
Ja sen jätetyn osapuolen kannattaa mahdollisimman pian nousta jaloilleen ja aloittaa uusi elämä. Se onnistuu paremmin uudessa kodissa.
Itse en uskalla mennä uusin naimisiin, koska teidän, että jotkut vaimoehdokkaat ovat tosi vaativia, vaikkain seurusteluvaiheessa saattavat vaikuttaa mukavilta. Kun sitten haluaa eron, he eivät anna lähteä! - Timppa
lakialoite kirjoitti:
Vasta pakkohuutokaupan uhatessa olin pakotettu ositukseen. Sitten myin asunnon ja parin vuoden perästä toisen. Mielestäni olen Suomen fiksuin yh-äiti. Lainlaatijat ottakoot oppia käräjäoikeuden pöytäkirjoista. Siksihän yliopistossa opiskellaan, että tavallisilla kansalaisilla olisi jotain katetta veromarkoilleen.Eli sun mielestä mun olisi pitänyt muutta pois talostani jonka lainaa olen aina maksanut yksin. Olisin muuttanut vuokralle ja maksanut lainaa, x-olisi muuttanut miehensä kanssa tähän taloon ja olisin vielä kaupan päälle maksanut elatusmaksuja???
Tosi hyvä aloite! Bravo!! >Taputtaa hurmiossa - Vähän järkeä ja avioehto
Timppa kirjoitti:
Eli sun mielestä mun olisi pitänyt muutta pois talostani jonka lainaa olen aina maksanut yksin. Olisin muuttanut vuokralle ja maksanut lainaa, x-olisi muuttanut miehensä kanssa tähän taloon ja olisin vielä kaupan päälle maksanut elatusmaksuja???
Tosi hyvä aloite! Bravo!! >Taputtaa hurmiossaMilloin nää miehet oppii? Omaisuus suojataan avioehdolla. AVI0EHDOLLA!
Silloin voi ostaa vaikka Rymättylän kaupungin omilla laina/säästö/ym-rahoillaan, ja exällä ei siihen ole osaa ei arpaa.
Herranjestas kuinka jengi on vielä tänä päivänä tyhmää ja sinisilmäistä! - lakialoite
voi olla vankila kirjoitti:
Ei hvyä lakialoite.
Avioliitossa kuuluu olla vapaaehtoisesti. Jos ei suhde toimi jommankumman mielestä, kannattaa erota.
Lasten onni on myös se, että poismuuttanut vanhempi on tyytyväinen.
Ja sen jätetyn osapuolen kannattaa mahdollisimman pian nousta jaloilleen ja aloittaa uusi elämä. Se onnistuu paremmin uudessa kodissa.
Itse en uskalla mennä uusin naimisiin, koska teidän, että jotkut vaimoehdokkaat ovat tosi vaativia, vaikkain seurusteluvaiheessa saattavat vaikuttaa mukavilta. Kun sitten haluaa eron, he eivät anna lähteä!Mielestäni lakialoitteeni on erittäin hyvä.
"Itse en uskalla mennä uusin naimisiin, koska teidän, että jotkut vaimoehdokkaat ovat tosi vaativia, vaikkain seurusteluvaiheessa saattavat vaikuttaa mukavilta. Kun sitten haluaa eron, he eivät anna lähteä!"
Ei uusiin naimisiin edes saa mennä Raamatun mukaan. Vain lesket saavat. Asiasta kävimme keskustelua tällä samalla palstalla uskovaiset-viestiketjussa.
Miksi enää mennä uudelleen avioon. Yksi kerta riittää ainakin minulle.
Uusi elämä on minulle sama kuin entinen elämä.
Sama jana jatkuu syntymäparkaisusta kuolinkorahdukseen. Ei siinä välissä ole uutta eikä entistä elämää. Sitä yhtä ja samaa elämää vain. - shinyhappyme
lakialoite kirjoitti:
Vasta pakkohuutokaupan uhatessa olin pakotettu ositukseen. Sitten myin asunnon ja parin vuoden perästä toisen. Mielestäni olen Suomen fiksuin yh-äiti. Lainlaatijat ottakoot oppia käräjäoikeuden pöytäkirjoista. Siksihän yliopistossa opiskellaan, että tavallisilla kansalaisilla olisi jotain katetta veromarkoilleen.Miten osituksen onnistuminen käytännössä onnistui, ja miksi siihen lopulta jouduit ? Ymmärtääkseni lain mukaanhan avioerotilanteessa ei ole pakko suorittaa ositusta ja itselläni on seuraavanlainen tilanne & idea.
Nyt talo ja sen velat omistetaan yhdessä (velkaa jäljellä noin puolet talon arvosta). Avioero hakemus tarkoitus jättää lähiaikoina. Ideana on lapsen hyvinvoinnin takia omistaa yhdessä asunto ja maksaa yhdessä velkoja pois siihen asti kunnes lapsi täysi-ikäinen ja sen jälkeen myydä asunto sitten pois ja jakaa tulot. Ajatuksena myös se että asuntoon jäävä maksaa "vuokraa" puolet asunnon vuokraarvosta sille osapuolelle joka muuttaa pois. Selvyyden vuoksi vielä se että olen itse se joka muuttamassa pois ja se joka jää lasten kanssa nykyiseen asuntoon ei pysty ostamaan minua ulos, mutta lasten hyvinvoinnin kannalta en haluaisi laittaa kaikkea lihoiksi.
- puolensa ja puolensa
Onkohan se exä kieltänyt lopullisesti myymästä asuntoa vai ottaako hän vain lasten kanssa toipumisaikaa ja järjestelee elämäänsä. Kyllä tollaseen eroon ja vielä toisen naisen takia koettuun eroon menee aikaa. Eroaminen on aina rankkaa ja lapsille myös suuri muutos ja suru, tutkimusten mukaan pienille lapsille muuttokin voi olla yhtä raskas kuin jo ero sinänsä. Siinä menee tuttu ja turvallinen ympäristö kaverit samalla. KOeta olla hiukan kohtuullinen kun kerran miehesikin tuntuu olevan,
- alkup. kirjoittaja
Tarkennuksia:
En sanonut että he minun takiani ovat eronneet, tai toisen suhteen takia. Ex-puoliso ja lapset eivät edes tiedä olemassaolostani. Seurustelumme on alkanut vasta heidän eronsa jälkeen.
Exän lapset eivät ole pieniä, 14- ja 24-vuotiaat.
Enkä minä ole tähän asiaan puuttumassa, vaan mietin asiaa kumppanini näkökulmasta. Kyllä hän itse saa osituksensa hoitaa tai jättää hoitamatta. - hoblaa
alkup. kirjoittaja kirjoitti:
Tarkennuksia:
En sanonut että he minun takiani ovat eronneet, tai toisen suhteen takia. Ex-puoliso ja lapset eivät edes tiedä olemassaolostani. Seurustelumme on alkanut vasta heidän eronsa jälkeen.
Enkä minä ole tähän asiaan puuttumassa, vaan mietin asiaa kumppanini näkökulmasta. Kyllä hän itse saa osituksensa hoitaa tai jättää hoitamatta.pieni,juuri pahin ikä muuttaa.Tuossa iässä kaverit on yleensä kaikki kaikessa.
Hyvää jatkoa sinulle,toivottavasti muistat,että lapset ovat myös isälle tärkeintä maailmassa. - on nuori
hoblaa kirjoitti:
pieni,juuri pahin ikä muuttaa.Tuossa iässä kaverit on yleensä kaikki kaikessa.
Hyvää jatkoa sinulle,toivottavasti muistat,että lapset ovat myös isälle tärkeintä maailmassa.Kyllä juu murrosikäistä pitää ottaa huomioon. Tosin muuttaa voi myös niin, ettei koulu eikä kaveripiiri vaihdu. Ei ole tarvetta muuttaa toiselle puolelle suomea, Turusta varmaan löytyy asuntoja.
Mutta kuten sanoin, en aio sanoa juuta enkä jaata kumppanilleni näistä asioista. Sopikoot ex-puolisot keskenään. - minä
alkup. kirjoittaja kirjoitti:
Tarkennuksia:
Enkä minä ole tähän asiaan puuttumassa, vaan mietin asiaa kumppanini näkökulmasta. Kyllä hän itse saa osituksensa hoitaa tai jättää hoitamatta.ettei uusi kumppanisi valehtele, haluaako hän todella eroon entisestä perheestään ja lapset ovat aina pieniä vaikka iältään vanhoja. Ei aikuisetkaan aina hyväksy vanhempiensa eroja. Uusu suhde on aina vaikea lasten kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265