eli aika nolo ongelma kyseessä..olen aktiivinen kilpapyöräilijä ja nyt lähiaikoina olen alkanut juoksemaan enemmän fillaroinnin ohella. Maha tuottaa ongelmia..1h vk lenkillä on pakko käydä puskassa isolla hädällä 2-kertaa! ja syömisen pitäisi olla rytmitetty oikein, sillä syömisen välillä oli n.4h. Sama juttu tulee esiin pitkällä lenkillä (yli 20km). Teen pitkät lenkit aamulla ja silloin syön lautasellisen puuroa ja joskus banaanin. syömisen välillä 2-3h. Eli kysymys kuuluukin, että tottuuko maha ajan kanssa ettei tule "isoa hätää" vai mikä tässä mättää? aika ihtottava ongelma..käyn kyllä kotona ennen lenkkiä vielä toimittamassa..mutta..en sitten tiedä mistä kyseinen vaiva johtuu:(
toiv. joku tajusi mitä tarkoitan:)
ps. taivoitteena marathon ensi kesänä.
Ongelmia mahan kanssa...
10
1087
Vastaukset
- pliiiis
Oletko sä sinä joka käyt meidän pusikoissa paskalla. ei oo kiva kun paska haisee. kattos, kun ihmisen paska haisee pahemmalle, kuin koiran. Vielä kun koirat rakastaa ihmisen paskaa.. (syövät sitä) ja sunko paskoihin mä oon astunut. ei ju*****ta, voisitko jättää lenkkeilyt jos paska ei pysy sisällä vessaan asti.
- Jukuri
Piereskely ja pusikoissa kykkiminen kuuluu monilla lenkkeilyyn. Tosin itselläni ei ole ollut vielä niin isoa tarvetta että pusikkoon oisin joutunut mennä tekemään asioita, mutta monella muulla kuulemma hätä yllättää aika useasti. En ole kyl kuullut että kahta kertaa pitäis käydä lyhyellä aikavälillä. No kaikki me ollaan erilaisia ja luulenpa että vaivas on ihan normaali.
- sun
Jukuri kirjoitti:
Piereskely ja pusikoissa kykkiminen kuuluu monilla lenkkeilyyn. Tosin itselläni ei ole ollut vielä niin isoa tarvetta että pusikkoon oisin joutunut mennä tekemään asioita, mutta monella muulla kuulemma hätä yllättää aika useasti. En ole kyl kuullut että kahta kertaa pitäis käydä lyhyellä aikavälillä. No kaikki me ollaan erilaisia ja luulenpa että vaivas on ihan normaali.
uskon, että mulla on muutenkin nopea aineenvaihdunta..ei tarvitse juoda paljoakaan niin saa juosta pissillä..jeps, tarvii koittaa elää tän kanssa vaan:) ja musta tuntuu, että ton 1h reippaan lenkin aikana mun masu meni sekasin, kun oli kova vauhti. Mene ja tiedä sitten.
:) hauskoja juoksuja kaikille!
- jyrääjä
Mulla ja kaverilla ilmeni samanlaisia ongelmia silloin tällöin. Jos olet "uran" alussa, voi tottumattomana pistää mahan sekasin.
Onko laktoosin kanssa ongelmia? Maito pois...
Kaveri kävi testeissä eikä mitään näkynyt verikokeissa. Meni ohi alle kahdessa viikossa.
Mausteiset ruoat pois eikä kahvia, niin ehkä helpottaa.
Kummaa, jos pystyt jatkamaan skeidan jälkeen vielä ihan hyvin. Toivottavasti aika parantaa mahahaavat.- Sun
kiitos sinulle hyvästä vastauksesta. Itse arvelin, että se johtuu mahan tottumattomuudesta juoksuun (tärinä..jne)
toiv. asia paranee ajan kanssa;)
tsemppiä juoksuihin ja hyvää sykysyä!
- ei ongelmia
Käyn runsaan tunnin lenkillä aamuisin. Ennen lenkkiä juon litran vettä. Arvelen sinun syövän liikaa.
- hyvä aineenvaihdunta
Moi!
toivottavasti vatsasi tottuu ajan myötä juoksemiseen. Itselläni on sama vaiva jos tulee muutaman päivän tauko niin sitt kun lähtee juoksemaan riippumatta siitä mitä ja milloin on syönyt tai juonut niin vähint. tunnin kuluttua on äkkiä haettava paikka mihin saa tyhjentää ettei tule housuun! tosi hankalaa mut sit taas vatsa tottuu ja ei ole mitään ongelmia. Sama juttu jos yhtäkkiä juoksee nopeita vetoja. Eli kun maratonillekin lähtee on ensinnäkin jännityksestä jo vatsa valmiiksi löysällä ja sit ei uskalla (mikäli on edes voimia jäljellä) ottaa mitään loppukiriä ettei ole PASKAT housussa kun tulee maaliin. Että sellasta! Olen kokeillut vaikka minkälaisia ruokavalioita ja juomia mut ei mitään vaikutusta. - Anonyymi00009
Viimeisen vuorokauden ruoka: bataattia ja vehnäleipää
- Anonyymi00011
Juokseminen on selvästikin paska laji. Kannattaisiko harkita jotakin toista?
- Anonyymi00012
Hesarissa oli juttu että joku kakkaa maastoon Viikissä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja2082834Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1672511Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1061172Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.
Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k5831015Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies1241002- 671000
Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait271952Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka320921Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20899Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22768