eli aika nolo ongelma kyseessä..olen aktiivinen kilpapyöräilijä ja nyt lähiaikoina olen alkanut juoksemaan enemmän fillaroinnin ohella. Maha tuottaa ongelmia..1h vk lenkillä on pakko käydä puskassa isolla hädällä 2-kertaa! ja syömisen pitäisi olla rytmitetty oikein, sillä syömisen välillä oli n.4h. Sama juttu tulee esiin pitkällä lenkillä (yli 20km). Teen pitkät lenkit aamulla ja silloin syön lautasellisen puuroa ja joskus banaanin. syömisen välillä 2-3h. Eli kysymys kuuluukin, että tottuuko maha ajan kanssa ettei tule "isoa hätää" vai mikä tässä mättää? aika ihtottava ongelma..käyn kyllä kotona ennen lenkkiä vielä toimittamassa..mutta..en sitten tiedä mistä kyseinen vaiva johtuu:(
toiv. joku tajusi mitä tarkoitan:)
ps. taivoitteena marathon ensi kesänä.
Ongelmia mahan kanssa...
11
1117
Vastaukset
- pliiiis
Oletko sä sinä joka käyt meidän pusikoissa paskalla. ei oo kiva kun paska haisee. kattos, kun ihmisen paska haisee pahemmalle, kuin koiran. Vielä kun koirat rakastaa ihmisen paskaa.. (syövät sitä) ja sunko paskoihin mä oon astunut. ei ju*****ta, voisitko jättää lenkkeilyt jos paska ei pysy sisällä vessaan asti.
- Jukuri
Piereskely ja pusikoissa kykkiminen kuuluu monilla lenkkeilyyn. Tosin itselläni ei ole ollut vielä niin isoa tarvetta että pusikkoon oisin joutunut mennä tekemään asioita, mutta monella muulla kuulemma hätä yllättää aika useasti. En ole kyl kuullut että kahta kertaa pitäis käydä lyhyellä aikavälillä. No kaikki me ollaan erilaisia ja luulenpa että vaivas on ihan normaali.
- sun
Jukuri kirjoitti:
Piereskely ja pusikoissa kykkiminen kuuluu monilla lenkkeilyyn. Tosin itselläni ei ole ollut vielä niin isoa tarvetta että pusikkoon oisin joutunut mennä tekemään asioita, mutta monella muulla kuulemma hätä yllättää aika useasti. En ole kyl kuullut että kahta kertaa pitäis käydä lyhyellä aikavälillä. No kaikki me ollaan erilaisia ja luulenpa että vaivas on ihan normaali.
uskon, että mulla on muutenkin nopea aineenvaihdunta..ei tarvitse juoda paljoakaan niin saa juosta pissillä..jeps, tarvii koittaa elää tän kanssa vaan:) ja musta tuntuu, että ton 1h reippaan lenkin aikana mun masu meni sekasin, kun oli kova vauhti. Mene ja tiedä sitten.
:) hauskoja juoksuja kaikille!
- jyrääjä
Mulla ja kaverilla ilmeni samanlaisia ongelmia silloin tällöin. Jos olet "uran" alussa, voi tottumattomana pistää mahan sekasin.
Onko laktoosin kanssa ongelmia? Maito pois...
Kaveri kävi testeissä eikä mitään näkynyt verikokeissa. Meni ohi alle kahdessa viikossa.
Mausteiset ruoat pois eikä kahvia, niin ehkä helpottaa.
Kummaa, jos pystyt jatkamaan skeidan jälkeen vielä ihan hyvin. Toivottavasti aika parantaa mahahaavat.- Sun
kiitos sinulle hyvästä vastauksesta. Itse arvelin, että se johtuu mahan tottumattomuudesta juoksuun (tärinä..jne)
toiv. asia paranee ajan kanssa;)
tsemppiä juoksuihin ja hyvää sykysyä!
- ei ongelmia
Käyn runsaan tunnin lenkillä aamuisin. Ennen lenkkiä juon litran vettä. Arvelen sinun syövän liikaa.
- hyvä aineenvaihdunta
Moi!
toivottavasti vatsasi tottuu ajan myötä juoksemiseen. Itselläni on sama vaiva jos tulee muutaman päivän tauko niin sitt kun lähtee juoksemaan riippumatta siitä mitä ja milloin on syönyt tai juonut niin vähint. tunnin kuluttua on äkkiä haettava paikka mihin saa tyhjentää ettei tule housuun! tosi hankalaa mut sit taas vatsa tottuu ja ei ole mitään ongelmia. Sama juttu jos yhtäkkiä juoksee nopeita vetoja. Eli kun maratonillekin lähtee on ensinnäkin jännityksestä jo vatsa valmiiksi löysällä ja sit ei uskalla (mikäli on edes voimia jäljellä) ottaa mitään loppukiriä ettei ole PASKAT housussa kun tulee maaliin. Että sellasta! Olen kokeillut vaikka minkälaisia ruokavalioita ja juomia mut ei mitään vaikutusta. - Anonyymi00009
Viimeisen vuorokauden ruoka: bataattia ja vehnäleipää
- Anonyymi00011
Juokseminen on selvästikin paska laji. Kannattaisiko harkita jotakin toista?
- Anonyymi00012
Hesarissa oli juttu että joku kakkaa maastoon Viikissä.
- Anonyymi00013UUSI
Paavo Nurmi Games tarjosi keskiviikkona kovatasoisia tuloksia ja useita ennätyksiä, mutta hollantilaiselle kestävyysjuoksija Mike Foppenille Turun ilta jäi mieleen aivan toisesta syystä.
Foppen lähti tavoittelemaan kovaa aikaa miesten 5000 metrillä, mutta kilpailu päättyi ennen maalia. Jälkikäteen hollantilainen avasi tapahtumia poikkeuksellisen rehellisesti sosiaalisessa mediassa.
– Joskus ehkä hyvin, joskus ehkä paskasti… kirjaimellisesti.
Foppen paljasti, että ongelmat alkoivat vain hetkiä ennen lähtölaukausta.
– Valitettavasti en päässyt eilen maaliin 5000 metrillä Turun Paavo Nurmi Gameseissa. Vatsan kanssa alkoi tulla ongelmia, kun tulimme radalle kolme minuuttia ennen lähtöä, eikä vessareissuun ollut enää aikaa. Rehellisesti sanottuna aika painajaismainen tilanne. Luulen, että voitte arvata, mitä kilpailun aikana tapahtui. Säästän teidät yksityiskohdilta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.3802470IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk661907- 1541469
Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen
Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten131297Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää5021221Vastuunkantoa
Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu48975- 90894
- 71862
Ruohonpolttoa Suomussalmella
Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla43855- 28833