Näen usein toistuvaa unta, jossa vesi on vallannut kesähuvilamme rannan ja laiturin kokonaan. "Nousuvesi"-ilmiö on tapahtunut yöllä tai poissaolessamme. Saunaan pääsy on vaikeaa, laiturin katoaminen vede alle ahdistaa. Vesi on aina seisovaa ja sameaa, usein pohjasta kasvaa leviä ja vesi on myös matalaa. Olen aina kovin onneton, ja tapahtuma tuntuu peruuttamattomalta vahingolta.
Todellisuudessa rakastan uimista, niin meressä kuin järvessäkin. Vesi on valvetilasse minulle hyvää tekevä elementti. Mitä tämä mahtaa tarkoittaa?
vesi valtaa tilaa
3
582
Vastaukset
jaa..a mitähän voisi symboloida..en tiedä...Pelkäätkö tulvaa?
Samea vesi kuvaa tiedostamattomuutta alitajunnasta ja ahdistuneisuutta. Nouseva vesi kuvaa tunteiden alle jäämisen ahdistusta. Saunaan pääsy vaikeutuu, paikka jossa vapaudutaan ja puhdistaudutaan. Laituri jää veden alle, ei ole pääsyä pois vaikeiden tunteiden alta. Olet ehkä onneton valveillakin, uni kuvastaa sitä. Nyt tulisi huomioida omia tunteitaan, elää ne mutta ei lähteä niiden mukaan olemaan itse kokonaan tuo tunne, hukut muuten niiden alle ja ahdistut.
- Bibsi
Melkein itkin, kun luin vastauksesi. Huvilahan kuvastaa (nyt vasta tajuan) onnen tilaa, vapautuneen onnen aikaa vrt. lapsuuden onnelliset kesät, vailla huolta, mummun hellässä hoidossa eli ehkä juuri sitä kadotettua todellista minuutta. Hyvä tulkinta siitä saunasta, ei pääsyä vapautumaan ahdistuksesta, sitä ei todellakaan ole kontrolloivan ja luonnehäiriöisen miehen kanssakumppanina. Kiitos. Täytyy alkaa kuunnella sisintä. Tulkitsit kerran myös hyvin "talosta löytyy ovi, jonka takaa uusi ihana koti" untani. Niinhän se on unet yrittävät auttaa meitä, mutta me emme kuuntele niitä!!! Mitä tuhlausta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.855412Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.423591Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j612965Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin462181Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611936Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2921769- 471606
- 951427
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441376Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.81322