SKP:n puheenjohtaja on täysi stalinisti. Hänen puheensa demokratiasta ovat vain savuverho, jolla hän kalastaa ääniä.Hakasen johtama SKP pitää Madridin ja Lontoon pommi-iskujen tekijöitä sankareina.
Hakanen on puhdas stalinisti
46
3891
Vastaukset
- Kalle
Komnl:än puheenjohtaja 13.7.2005 :
"Iso-Britannia niittää mitä on kylvänytkin"
Hän tässä lausunnossaan selvästi syyllistä Iso-Britaniaa terrori-iskusta ja näin ainakin epäsuorasti suosii ja puolustaa terroritekoa, phyi olkoon. Tällä lausunnolla irtoaa Iso-Britaniassa tänään aika iso kakku - hyvä näin.
Suomeenkin pitäisi saada laki, joka kieltää terrorismin suosimisen ja siitä positiiviseen sävyyn kirjoittamisen ja puhumisen.
Minimirangaistus voisi olla esim. 5 vuotta vankeutta ja se istuttaisiin Siperiassa. Sieltä varmaan löytyy vielä näitä Stalinin ajan vankiloita mukavuuksineen ja ne voitaisiin ottaa taas käyttöön ja Venäjä saisi pienen korvauksen suomalaisten terroristialkujen säilömisestä ja näin sarastava terrorisimi auttaisi osaltaan Venäjää kehittymään.
/Kalle, joka toivoo pikaista lainmuutosta, jolla saataisiin terroristinalut kitkettyä maasta ennenkuin ne ovat päässeet kasvamaan täysikasvuisiksi paholaisiksi- herra yksilön vapaus
kommunistien nuoriso -tai vaikka eläkejärjestöjen johtajan puheita.
kun miettii vaan maalaisjärjellä eikä edes sotke siihen ajatteluunsa marxeja eikä kapitalismeja eikä edes lestadiolaisuutta niin silti jokainen terve ihminen voi pahoin.
miten ihmeessä edes kommunisti voi syyllistää maata, joka on joutunut toistuvien terrorihyökkäyksien uhriksi? sitä niittää mitä kylvää...? jos irakin kaaos on kommunistien mielestä lontoolaisten metromatkustajien syytä, niin haistakaa paska koko vitun fasistijoukko. ei saatana; kyllä koko vapaan maailman pitäisi taistella fasismia vastaan ja pyörittää tullaiset KOMNL:n johtajat ensin tervassa, sitten antaa roistoile kunnon höyhenkylpy ja sen jälkeen jokainen vapaa yksilö antaisi kunnolla turpaan ja lähetettäisiin kommunistifasisti vaikka lannoitelaivalla afganistaniin.
miten voidaan 2000-luvulla antaa tuollaisten natsien päästellä tuollaista rasistista paskaa suustansa ilman edesvastuuta? - Maamies köyhän maan
herra yksilön vapaus kirjoitti:
kommunistien nuoriso -tai vaikka eläkejärjestöjen johtajan puheita.
kun miettii vaan maalaisjärjellä eikä edes sotke siihen ajatteluunsa marxeja eikä kapitalismeja eikä edes lestadiolaisuutta niin silti jokainen terve ihminen voi pahoin.
miten ihmeessä edes kommunisti voi syyllistää maata, joka on joutunut toistuvien terrorihyökkäyksien uhriksi? sitä niittää mitä kylvää...? jos irakin kaaos on kommunistien mielestä lontoolaisten metromatkustajien syytä, niin haistakaa paska koko vitun fasistijoukko. ei saatana; kyllä koko vapaan maailman pitäisi taistella fasismia vastaan ja pyörittää tullaiset KOMNL:n johtajat ensin tervassa, sitten antaa roistoile kunnon höyhenkylpy ja sen jälkeen jokainen vapaa yksilö antaisi kunnolla turpaan ja lähetettäisiin kommunistifasisti vaikka lannoitelaivalla afganistaniin.
miten voidaan 2000-luvulla antaa tuollaisten natsien päästellä tuollaista rasistista paskaa suustansa ilman edesvastuuta?Tunnetko yhtään kommunistia joka kannattais tasavaltaa ja miesten ja naisten välistä tasaarvoa?Samaa roskajoukkoa vuosikymmenestä toiseen. aina samat punikkitarinansa ja aina kauppias on roisto ja kaikki maailman murhaajat on hyviä koska USA on heidät edesvastuuseen pannut.
- k.o.m Mari
herra yksilön vapaus kirjoitti:
kommunistien nuoriso -tai vaikka eläkejärjestöjen johtajan puheita.
kun miettii vaan maalaisjärjellä eikä edes sotke siihen ajatteluunsa marxeja eikä kapitalismeja eikä edes lestadiolaisuutta niin silti jokainen terve ihminen voi pahoin.
miten ihmeessä edes kommunisti voi syyllistää maata, joka on joutunut toistuvien terrorihyökkäyksien uhriksi? sitä niittää mitä kylvää...? jos irakin kaaos on kommunistien mielestä lontoolaisten metromatkustajien syytä, niin haistakaa paska koko vitun fasistijoukko. ei saatana; kyllä koko vapaan maailman pitäisi taistella fasismia vastaan ja pyörittää tullaiset KOMNL:n johtajat ensin tervassa, sitten antaa roistoile kunnon höyhenkylpy ja sen jälkeen jokainen vapaa yksilö antaisi kunnolla turpaan ja lähetettäisiin kommunistifasisti vaikka lannoitelaivalla afganistaniin.
miten voidaan 2000-luvulla antaa tuollaisten natsien päästellä tuollaista rasistista paskaa suustansa ilman edesvastuuta?Yli 60%briteistä pitää iskujen syynä irakin sotaa.
Espanjan iskujen takana sama sota.
Ei toden totta viattomat siviilit ole syyllisiä.
Mutta myös sodan suurimmat kärsijät ovat niitä.
Niin briteissä,irakissa,afganistanissa,palestiinassa kuin muuallakin.
Totuushan on että sitä niittä,mitä kylvää.
Ei tämä ole henk.koht mielipide puolesta ei vastaan.Mutta sota irakissa oli/on laiton ja se saa islamisti fundalistit noinkin järjettömiin iskuihin.No maailmallakin tuo on jo myönnetty miksi me emme voisi? - Kalle
herra yksilön vapaus kirjoitti:
kommunistien nuoriso -tai vaikka eläkejärjestöjen johtajan puheita.
kun miettii vaan maalaisjärjellä eikä edes sotke siihen ajatteluunsa marxeja eikä kapitalismeja eikä edes lestadiolaisuutta niin silti jokainen terve ihminen voi pahoin.
miten ihmeessä edes kommunisti voi syyllistää maata, joka on joutunut toistuvien terrorihyökkäyksien uhriksi? sitä niittää mitä kylvää...? jos irakin kaaos on kommunistien mielestä lontoolaisten metromatkustajien syytä, niin haistakaa paska koko vitun fasistijoukko. ei saatana; kyllä koko vapaan maailman pitäisi taistella fasismia vastaan ja pyörittää tullaiset KOMNL:n johtajat ensin tervassa, sitten antaa roistoile kunnon höyhenkylpy ja sen jälkeen jokainen vapaa yksilö antaisi kunnolla turpaan ja lähetettäisiin kommunistifasisti vaikka lannoitelaivalla afganistaniin.
miten voidaan 2000-luvulla antaa tuollaisten natsien päästellä tuollaista rasistista paskaa suustansa ilman edesvastuuta?Tämänkin palstan aktiivikommunistit, toverit "cheguevara", "vom", "proletaari" ja "k.o.m Mari" etunenässä, voivat nyt todistaa kaikille tämän palstan lukijoille etteivät he tue terrorismia eivätkä voi hyväksyä siinä käytettäviä toimintamalleja. He voivat todistaa asian tuomitsemalla julkisesti tässä ja nyt Lontoon ja Madridin terroriteot. Olkaapa hyvät - sana on vapaa ( mutta vain niin kauan kun kommunistit eivät päätä täällä ).
Katsotaanpa moniko pystyy siihen - Kalle uskoo toverin "k.o.m Mari" tekevän sen, muut mainitut toverit eivät siihen pystyne!
/Kalle, joka ei usko kaikkien mainittujen toverien julkisesti pystyvän tuomitsemaan terroritekoja ja siksi hän vetääkin omat johtopäätöksensä SKP:n ja terrorismin välisistä suhteista. Tee sinä samoin - CheGuevara
Kalle kirjoitti:
Tämänkin palstan aktiivikommunistit, toverit "cheguevara", "vom", "proletaari" ja "k.o.m Mari" etunenässä, voivat nyt todistaa kaikille tämän palstan lukijoille etteivät he tue terrorismia eivätkä voi hyväksyä siinä käytettäviä toimintamalleja. He voivat todistaa asian tuomitsemalla julkisesti tässä ja nyt Lontoon ja Madridin terroriteot. Olkaapa hyvät - sana on vapaa ( mutta vain niin kauan kun kommunistit eivät päätä täällä ).
Katsotaanpa moniko pystyy siihen - Kalle uskoo toverin "k.o.m Mari" tekevän sen, muut mainitut toverit eivät siihen pystyne!
/Kalle, joka ei usko kaikkien mainittujen toverien julkisesti pystyvän tuomitsemaan terroritekoja ja siksi hän vetääkin omat johtopäätöksensä SKP:n ja terrorismin välisistä suhteista. Tee sinä samoinKalle sinä puhut niin omituisia? Ajatteletko oikeasti samalla kuin luet? Toveri Kivipuro sanoi seuraavaa: "Pommi-iskut ovat arkipäivää Irakissa, Palestiinassa ja Afganistanissa, mutta siellä niitä tekevät ammattisotilaat miljoonia maksavilla länsimaisilla hävittäjillä, ja uhreina ovat alistetun maan köyhät, joiden vuoksi ei pidetä minuutin hiljaisia hetkiä. Irakissa on kuollut jenkkien ja brittien toimien vuoksi yli 100 000 ihmistä." Niin Kalle poika ja hra yksilö ,enpä ole vahvemmin kuullut teidän poraavan heidän peräänsä ja syytätte meitä terrorismin tukemisesta? Mitä sinä Kalle ja hra yksilö olette henkilökohtaisesti tehneet terrorismin poistamiseksi? Tukemalla kapitalismia te voitte olla aivan varmoja, että terrori-iskut jatkuvat! Niin kauan kuin näitä valtioita alistetaan ja pidetään väkisin köyhinä niin kauan te yksilö ja kalle voitte uskoa, että sieltä löytyy höyrypäitä, jotka haluavat kostaa. Kommunistinen puolue ja tai Komnl ei tue terrorismia, mutta niin kauan kuin kapitalistit ryöstävät köyhienmaiden rikkaudet niin kauan terrorismi elää....
- k.o.m Mari
CheGuevara kirjoitti:
Kalle sinä puhut niin omituisia? Ajatteletko oikeasti samalla kuin luet? Toveri Kivipuro sanoi seuraavaa: "Pommi-iskut ovat arkipäivää Irakissa, Palestiinassa ja Afganistanissa, mutta siellä niitä tekevät ammattisotilaat miljoonia maksavilla länsimaisilla hävittäjillä, ja uhreina ovat alistetun maan köyhät, joiden vuoksi ei pidetä minuutin hiljaisia hetkiä. Irakissa on kuollut jenkkien ja brittien toimien vuoksi yli 100 000 ihmistä." Niin Kalle poika ja hra yksilö ,enpä ole vahvemmin kuullut teidän poraavan heidän peräänsä ja syytätte meitä terrorismin tukemisesta? Mitä sinä Kalle ja hra yksilö olette henkilökohtaisesti tehneet terrorismin poistamiseksi? Tukemalla kapitalismia te voitte olla aivan varmoja, että terrori-iskut jatkuvat! Niin kauan kuin näitä valtioita alistetaan ja pidetään väkisin köyhinä niin kauan te yksilö ja kalle voitte uskoa, että sieltä löytyy höyrypäitä, jotka haluavat kostaa. Kommunistinen puolue ja tai Komnl ei tue terrorismia, mutta niin kauan kuin kapitalistit ryöstävät köyhienmaiden rikkaudet niin kauan terrorismi elää....
Yhdyn kuvainnollisesti edelliseen puhujaan.
Kiitos vaan kalle minuun uskomisesta.
Tuomitsen viattomiin kohdistuvat agressiot niin englannissa kuin irakissa.Mutta kuten sanoin jo
"sitä saa,mitä tilaa".
Länsimaat ovat aloittaneet sodan terrorismia vastaan niin islamistit ovat aloittaneet sodan terrorismia vastaan sotiville.Ja kärsiöinä ovat viattomat. Kalle kirjoitti:
Tämänkin palstan aktiivikommunistit, toverit "cheguevara", "vom", "proletaari" ja "k.o.m Mari" etunenässä, voivat nyt todistaa kaikille tämän palstan lukijoille etteivät he tue terrorismia eivätkä voi hyväksyä siinä käytettäviä toimintamalleja. He voivat todistaa asian tuomitsemalla julkisesti tässä ja nyt Lontoon ja Madridin terroriteot. Olkaapa hyvät - sana on vapaa ( mutta vain niin kauan kun kommunistit eivät päätä täällä ).
Katsotaanpa moniko pystyy siihen - Kalle uskoo toverin "k.o.m Mari" tekevän sen, muut mainitut toverit eivät siihen pystyne!
/Kalle, joka ei usko kaikkien mainittujen toverien julkisesti pystyvän tuomitsemaan terroritekoja ja siksi hän vetääkin omat johtopäätöksensä SKP:n ja terrorismin välisistä suhteista. Tee sinä samoinTäällä yksi vapaaehtoinen ilmottautuu! Tuomitsin aikanaan Bush-vanhemman hyökkäyksen Irakiin
tekosyillä. Siitäkös sikisi kostonkierre, jolle ei näy loppua! Täten tuomitsen kaikenlaiset
terroriteot, niin valtiolliset, kuin yksityisetkin!!!!
vom- herra yksilön vapaus
vom kirjoitti:
Täällä yksi vapaaehtoinen ilmottautuu! Tuomitsin aikanaan Bush-vanhemman hyökkäyksen Irakiin
tekosyillä. Siitäkös sikisi kostonkierre, jolle ei näy loppua! Täten tuomitsen kaikenlaiset
terroriteot, niin valtiolliset, kuin yksityisetkin!!!!
vomannoit tukesi saddamin politiikalle?
yksinäinen kommunisti taisteli sorretun husseinin rinnalla pahaa YK:ta vastaan?
ja minä kun katselin televisiosta livelähetyksiä irakin armeijan tuhosta ja ihmettelin osumatarkkuutta ja olin pettynyt kun bush vanhempi ei uskaltanut mennä bagdadiin asti. terroteot olisivat varmasti laantuneet jo ja maassa olisi omanlaisensa demokratia. - Kalle
herra yksilön vapaus kirjoitti:
annoit tukesi saddamin politiikalle?
yksinäinen kommunisti taisteli sorretun husseinin rinnalla pahaa YK:ta vastaan?
ja minä kun katselin televisiosta livelähetyksiä irakin armeijan tuhosta ja ihmettelin osumatarkkuutta ja olin pettynyt kun bush vanhempi ei uskaltanut mennä bagdadiin asti. terroteot olisivat varmasti laantuneet jo ja maassa olisi omanlaisensa demokratia.Neukkulan viimeinen "hyvä työ" tässä maailmassa olikin juuri estää YK:n joukkojen eteneminen Bagdadiin ja Saddam Husseinin syrjäyttäminen.
/Kalle, joka ei voi ymmärtää jonkun puolustavan Kuwaitin miehitystä - Kalle
CheGuevara kirjoitti:
Kalle sinä puhut niin omituisia? Ajatteletko oikeasti samalla kuin luet? Toveri Kivipuro sanoi seuraavaa: "Pommi-iskut ovat arkipäivää Irakissa, Palestiinassa ja Afganistanissa, mutta siellä niitä tekevät ammattisotilaat miljoonia maksavilla länsimaisilla hävittäjillä, ja uhreina ovat alistetun maan köyhät, joiden vuoksi ei pidetä minuutin hiljaisia hetkiä. Irakissa on kuollut jenkkien ja brittien toimien vuoksi yli 100 000 ihmistä." Niin Kalle poika ja hra yksilö ,enpä ole vahvemmin kuullut teidän poraavan heidän peräänsä ja syytätte meitä terrorismin tukemisesta? Mitä sinä Kalle ja hra yksilö olette henkilökohtaisesti tehneet terrorismin poistamiseksi? Tukemalla kapitalismia te voitte olla aivan varmoja, että terrori-iskut jatkuvat! Niin kauan kuin näitä valtioita alistetaan ja pidetään väkisin köyhinä niin kauan te yksilö ja kalle voitte uskoa, että sieltä löytyy höyrypäitä, jotka haluavat kostaa. Kommunistinen puolue ja tai Komnl ei tue terrorismia, mutta niin kauan kuin kapitalistit ryöstävät köyhienmaiden rikkaudet niin kauan terrorismi elää....
Eipä tunne toveri Kivipuro olevan oikein ajan tasalla - pitäisiköhän hänenkin lukea muutakin kuin Marxin tekstejä ja Tiedonantajaa.
"Pommi-iskut ovat arkipäivää Irakissa, Palestiinassa ja Afganistanissa, mutta siellä niitä tekevät ammattisotilaat miljoonia maksavilla länsimaisilla hävittäjillä, ja uhreina ovat alistetun maan köyhät, joiden vuoksi ei pidetä minuutin hiljaisia hetkiä."
Tämähän on ihan pelkkää potaskaa ja valheellista propagandaa - taitaa olla Tiedonantajan "tietoa", hahaa.
Kalle voi nyt valaista asian oikeaa laitaa kaikille palstalaisille, jotka ovat lukeneet vain Taudinkantajaa ja Marxia.
Tämä on totuus tänään:
"Pommi-iskut ovat arkipäivää Irakissa, Palestiinassa ja Afganistanissa, mutta siellä niitä tekevät terroristit, jotka käyttävät alistetun maan köyhiä itsemurhapommittajina ja uhreina ovat saman alistetun maan köyhät työläiset."
Kerrohan toveri "che" nyt yksikin tapaus, missä USA tai Englanti olisivat tarkoituksella pommittaneet vain siviileitä pommittamisen ilosta.
Kalle voi valaista toveria, ja myös muita Taudinkantajan lukijoita, että terroristien lähettämät itsemurhapommittajat ovat tarkoituksella tappaneet paljon, paljon enenmmän syyttömiä siviileitä kuin amerikkalaiset ja englantilaiset.
Ja sitten vielä laittomasta ja laillisesta sodasta.
Sota oli laiton, koska YK ei ollut sitä hyväksynyt. Miksei? Koska Venäjä, Kiina ja Ranska vastustivat.
Miksi?
Ranska vastusti, koska Ranskan aseteollisuudella oli isoja kauppoja käynnissä Saddamin kanssa heti kun Irak vain saisi päättää omista öljyvaroistaan.
Kiina ja Venäjä sitten, miksi he vastustivat?
Näissä maissa ei demokratia kukoista ja jos YK olisi tehnyt päätöksen julistaa sodan Saddamin diktatuurille niin mikä olisi ollut seuraava kohde??
Ja samasta syystä kommunistit vastustavat Irakin sotaa:
"Eihän se nyt käy päinsä, että YK pistää kuriin veriset hallitsijat ja diktaattorit. Kuinka meidän kommunistien mahdollisesti tulevien uusien kommunististen kokeilujen silloin kävisi - eihän me päästäisi edes toisinajattelevien puhdistuksissa kunnolla edes käyntiin kun USA ja YK:n joukot jo iskisivät kimppuumme."
Kerrohan nyt rehellisesti kantasi kommunistina, että olisi sittenkin ollut parempi Saddamin jatkaa kansalaistensa teurastusta ulkopuolisten siihen puuttumatta vai olisiko sittenkin koko maailman yhtenäisenä pitänyt pistää Saddam pois virastaan?
Jos olet sitä mieltä, että Saddam olisi todellakin pitänyt syrjäyttää niin miten ajattelit sen tapahtuvan?
/Kalle, joka ei hämmästynyt lainkaan toverin kykenemättömyydestä tuomita terroritekoja Lontoossa ja Madridissa - ja se sanoo paljon kommunistista ja kommunismista - Antivas.
CheGuevara kirjoitti:
Kalle sinä puhut niin omituisia? Ajatteletko oikeasti samalla kuin luet? Toveri Kivipuro sanoi seuraavaa: "Pommi-iskut ovat arkipäivää Irakissa, Palestiinassa ja Afganistanissa, mutta siellä niitä tekevät ammattisotilaat miljoonia maksavilla länsimaisilla hävittäjillä, ja uhreina ovat alistetun maan köyhät, joiden vuoksi ei pidetä minuutin hiljaisia hetkiä. Irakissa on kuollut jenkkien ja brittien toimien vuoksi yli 100 000 ihmistä." Niin Kalle poika ja hra yksilö ,enpä ole vahvemmin kuullut teidän poraavan heidän peräänsä ja syytätte meitä terrorismin tukemisesta? Mitä sinä Kalle ja hra yksilö olette henkilökohtaisesti tehneet terrorismin poistamiseksi? Tukemalla kapitalismia te voitte olla aivan varmoja, että terrori-iskut jatkuvat! Niin kauan kuin näitä valtioita alistetaan ja pidetään väkisin köyhinä niin kauan te yksilö ja kalle voitte uskoa, että sieltä löytyy höyrypäitä, jotka haluavat kostaa. Kommunistinen puolue ja tai Komnl ei tue terrorismia, mutta niin kauan kuin kapitalistit ryöstävät köyhienmaiden rikkaudet niin kauan terrorismi elää....
Niin sinä CheGuevara kuin tämä Kivipuro unohditte täysin ne terrori-iskujen tappamat Irakissa kuin muuallakin.
Irakin kansa on valinnut demokraattisesti parlamenttaarisen johdon itsellen. Nyt he haluaisivat elää rauhassa, mutta terroristit käyvät heidän kimppuunsa. USA antaa turvaa nyt demokraattiselle Irakille ulkomailta aseistettuja, organisoituja ja rahoitettuja hyökkäyksiä vastaan.
Toisaalta näyttää siltä, että ette ole ymmärtäneet koskaan mistä fundamenttalistisessa islamissa on kyse. - CheGuevara
Antivas. kirjoitti:
Niin sinä CheGuevara kuin tämä Kivipuro unohditte täysin ne terrori-iskujen tappamat Irakissa kuin muuallakin.
Irakin kansa on valinnut demokraattisesti parlamenttaarisen johdon itsellen. Nyt he haluaisivat elää rauhassa, mutta terroristit käyvät heidän kimppuunsa. USA antaa turvaa nyt demokraattiselle Irakille ulkomailta aseistettuja, organisoituja ja rahoitettuja hyökkäyksiä vastaan.
Toisaalta näyttää siltä, että ette ole ymmärtäneet koskaan mistä fundamenttalistisessa islamissa on kyse.SKP:n lehti Tiedonantaja tuomitsi kyseiset iskut. Irak ei ole tälläkää hetkelle demokratiaa nähnytkään, itse asiassa kiitos jenkkien koko Irak on tällä hetkellä kaiken maailman ajatollahien käsissä ja usko pois he eivät paljoa arvosta USA:n nukkehallitusta.
- Kalle
CheGuevara kirjoitti:
SKP:n lehti Tiedonantaja tuomitsi kyseiset iskut. Irak ei ole tälläkää hetkelle demokratiaa nähnytkään, itse asiassa kiitos jenkkien koko Irak on tällä hetkellä kaiken maailman ajatollahien käsissä ja usko pois he eivät paljoa arvosta USA:n nukkehallitusta.
Kerrohan nyt rehellisesti kantasi kommunistina, että olisiko sittenkin ollut parempi Saddamin jatkaa kansalaistensa teurastusta ulkopuolisten siihen puuttumatta vai olisiko koko maailman yhtenäisenä pitänyt pistää Saddam pois virastaan?
Jos olet sitä mieltä, että Saddam olisi todellakin pitänyt syrjäyttää niin miten ajattelit sen tapahtuvan?
/Kalle, joka ei hämmästynyt lainkaan toverin kykenemättömyydestä tuomita terroritekoja Lontoossa ja Madridissa - ja se sanoo paljon kommunistista ja kommunismista - Demokraatti
CheGuevara kirjoitti:
SKP:n lehti Tiedonantaja tuomitsi kyseiset iskut. Irak ei ole tälläkää hetkelle demokratiaa nähnytkään, itse asiassa kiitos jenkkien koko Irak on tällä hetkellä kaiken maailman ajatollahien käsissä ja usko pois he eivät paljoa arvosta USA:n nukkehallitusta.
Mikä tämä SKP on? Yhden miehen (Hakasen)käsissä oleva puupäiden ja pikkuporvareiden ompelukerho, joka pelleilee jotain vallankumouksellista puoluetta.
Kannatus on jotai 0,3 % jäsenistöä jotka oikeasti maksaa jäsenmaksun vähän toista sataa.
Lehti? Tiedonantaja, toisen stalinistin Suden käsissä. Jos se lehti "tuomitsee" jotain niin siitä todella kannattaa kirjoittaa näillä palstoilla koska kukaan ei muuten tiedä mitä Tiedonantaja "tuominnut".
Islamilaisessa Iranissa hirtettii juuri kolme nuorukaista suutettynä homoudesta, Islamilaisessa Nigeriassa kivitettiin synnyttävä äiti kuoliaaksi, koska lapsi oli avioton. Islamilaisen vallankumouksen tehneessä Afganistanissa naisille ei ollut ihmisoikeuksia lainkaan. Saddamin Irakissa nämä teidän sunnikapinalliset - etuoikeutettu ryhmä - leikkasivat prostitoiduilta päät irt ja ripustivat oven päälle roikkumaan, varoitukseksi.
Tämän hetken Irak on lähi-idän demokraattisin valtio ja monta kertaa demokraattisempi kuin yksikää islamilainen valtio. Demokraattisempi kuin Pohjois-Korea tai Kiina. - herra yksilön vapaus
Demokraatti kirjoitti:
Mikä tämä SKP on? Yhden miehen (Hakasen)käsissä oleva puupäiden ja pikkuporvareiden ompelukerho, joka pelleilee jotain vallankumouksellista puoluetta.
Kannatus on jotai 0,3 % jäsenistöä jotka oikeasti maksaa jäsenmaksun vähän toista sataa.
Lehti? Tiedonantaja, toisen stalinistin Suden käsissä. Jos se lehti "tuomitsee" jotain niin siitä todella kannattaa kirjoittaa näillä palstoilla koska kukaan ei muuten tiedä mitä Tiedonantaja "tuominnut".
Islamilaisessa Iranissa hirtettii juuri kolme nuorukaista suutettynä homoudesta, Islamilaisessa Nigeriassa kivitettiin synnyttävä äiti kuoliaaksi, koska lapsi oli avioton. Islamilaisen vallankumouksen tehneessä Afganistanissa naisille ei ollut ihmisoikeuksia lainkaan. Saddamin Irakissa nämä teidän sunnikapinalliset - etuoikeutettu ryhmä - leikkasivat prostitoiduilta päät irt ja ripustivat oven päälle roikkumaan, varoitukseksi.
Tämän hetken Irak on lähi-idän demokraattisin valtio ja monta kertaa demokraattisempi kuin yksikää islamilainen valtio. Demokraattisempi kuin Pohjois-Korea tai Kiina.lähi-idän maista se lienee ainoa, jossa toimii parlamentarismi.
kyllähän lähi-idästäkin yksi demokratia löytyy. yksi yksinäinen, pieni vapaa saareke keskellä pahaa maailmaa. Kalle/, joka...varmaankin tuntee Suomen luterilaiseen kirkkoon kuuluvana Y.Hakasen Raamatun
siiterauksen, vai mitä?? Sen lisäksi oletan Kallen/, joka... muistavan sellaisen perisuoma-
leisen sananparren kuin:"Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan". Joten pitäkää toki hyvä-
nänne seuraukset, te jenkkien kätyrit!!!
vom
- CheGuevara
Yrjö Hakanen oli mukana suunnittelemassa asiakirjaa nimeltään: Toisenlainen kansainvälisyys ja sosialismin näköalat, myös itse olin mukana kyseisessä prosessissa. Kyseinen asiakirja tuomitsee stalinismin ja sosialismin nimessä tehdyt rikokset.....Elikä käykää vaikkapa lukaisemassa SKP:n sivuilta: www.skp.fi , josta kohtaan puoluekokoukset ja sieltä kyseinen asiakirja löytyy=)
- Kalle
Lainaus tekstistä "Toisenlainen kansainvälisyys ja sosialismin näköalat" :
"Työväen- ja kansalaisliikkeiden kamppailuissa ja järjestäytymisessä kasvaa se muutoksen voima, joka tarvitaan politiikan suunnan muuttamiseksi, suurpääoman valtaa rajoittavien uudistusten toteuttamiseksi sekä tien avaamiseksi sosialistiselle vallankumoukselle, työväen vallan ja uudenlaisen demokratian rakentamiselle."
/Kalle, joka antaa kommunistien oman tekstin puhua - herra yksilön vapaus
Kalle kirjoitti:
Lainaus tekstistä "Toisenlainen kansainvälisyys ja sosialismin näköalat" :
"Työväen- ja kansalaisliikkeiden kamppailuissa ja järjestäytymisessä kasvaa se muutoksen voima, joka tarvitaan politiikan suunnan muuttamiseksi, suurpääoman valtaa rajoittavien uudistusten toteuttamiseksi sekä tien avaamiseksi sosialistiselle vallankumoukselle, työväen vallan ja uudenlaisen demokratian rakentamiselle."
/Kalle, joka antaa kommunistien oman tekstin puhuanuo tuollaiset ovat aina vähän pelottavia lainauksia. varsinkin kun samassa yhdeydessä mainitaan sana "vallankumous".
- Kalle
herra yksilön vapaus kirjoitti:
nuo tuollaiset ovat aina vähän pelottavia lainauksia. varsinkin kun samassa yhdeydessä mainitaan sana "vallankumous".
Eikö SKP itse ymmärrä tekstiensä sisältöä vai onko puolue niin stalinistien käsissä, että vain tälläiset teksti menee läpi.
/Kalle, joka epäilee SKP:n olevan stalinistien käsissä - CheGuevara
Kalle kirjoitti:
Lainaus tekstistä "Toisenlainen kansainvälisyys ja sosialismin näköalat" :
"Työväen- ja kansalaisliikkeiden kamppailuissa ja järjestäytymisessä kasvaa se muutoksen voima, joka tarvitaan politiikan suunnan muuttamiseksi, suurpääoman valtaa rajoittavien uudistusten toteuttamiseksi sekä tien avaamiseksi sosialistiselle vallankumoukselle, työväen vallan ja uudenlaisen demokratian rakentamiselle."
/Kalle, joka antaa kommunistien oman tekstin puhuaselvää, että jos puhutaan kommunistisesta puolueesta niin sen tavoite on kommunismi? Katsos me SKP:läiset emme ole pettäneet Suomea ja aatettamme. Te kapitalistit sen sijaa saisi asettaa syytteeseen maanpetturuudesta kun myitte Suomen EU:lle!
- V. V. K
ei stalinismista sanouduta irti Stalimismi on hallintomalli, jota kommunistit toteuttavat kaikkialla jossa he pääsevät johtavaan asemaan. Jos nyt joistakin stalinin ajan rikoksista, niin siinä on sitten vastuu kuulijalla, uskoako vai ei. On monta asiaa jotka vaatisivat selvittämistä, mutta ei Stalin niitä rikoksia yksin tehnyt, vaan koko puolue- ja valtiokoneisto oli väärällään stalinisteja. Työväenluokalla ei ollut valtaa vaan byrokrattisella diktatuurilla. Hakanen ja SKP jatkaa siitä mihin Stalin jäi.
- V.V.K
Kalle kirjoitti:
Lainaus tekstistä "Toisenlainen kansainvälisyys ja sosialismin näköalat" :
"Työväen- ja kansalaisliikkeiden kamppailuissa ja järjestäytymisessä kasvaa se muutoksen voima, joka tarvitaan politiikan suunnan muuttamiseksi, suurpääoman valtaa rajoittavien uudistusten toteuttamiseksi sekä tien avaamiseksi sosialistiselle vallankumoukselle, työväen vallan ja uudenlaisen demokratian rakentamiselle."
/Kalle, joka antaa kommunistien oman tekstin puhuaOn vain niin, että sosialismi ei tunne työväenvaltaa tai demokratii vaan byrokraattisen diktatuurin jota voi käydä ihailla Pohjois-Koressa. Pohjois-Koreassa kansa kuoleenälkään 2 miljoonaa lasta annettiin kuolla, jotta Pohjois-Korealla oli varaa ydinaseisiin.
Työväen vallasta hyvä esimerkki on Kiina jossa diktatuuri alisti kansan vei työläisilta kaikki AY oikeudet ja ryhtyi sitten kilpailemaan kapitalistien maailman kanssa. Ja katso sosialismi voitti - miksi ei olisi voittanut sillä oli halvin työvoima. Sosialimin voima tuli todistetuksi, se alisti työvoiman tehokkaammin kuin mikään kapitalistinen maa. - 1966
V. V. K kirjoitti:
ei stalinismista sanouduta irti Stalimismi on hallintomalli, jota kommunistit toteuttavat kaikkialla jossa he pääsevät johtavaan asemaan. Jos nyt joistakin stalinin ajan rikoksista, niin siinä on sitten vastuu kuulijalla, uskoako vai ei. On monta asiaa jotka vaatisivat selvittämistä, mutta ei Stalin niitä rikoksia yksin tehnyt, vaan koko puolue- ja valtiokoneisto oli väärällään stalinisteja. Työväenluokalla ei ollut valtaa vaan byrokrattisella diktatuurilla. Hakanen ja SKP jatkaa siitä mihin Stalin jäi.
Mitä väliä sillä on mikä on ammatti tai onko
käynyt kouluja.Yhteiskunta ei pyörisi ilman
työläisiä jotka tekevät ruumiillista työtä.
On tyhmä korottaa itseään toisten yläpuolelle,
vaikka olisi kuinka käynyt kouluja.Jos ei olisi
rakennusmiehiä kuka rakentaisi taloja tai jos
ei olisi siivoojia kuka siivoisi johtajien huoneita.Jokainen ihminen on tärkeä oli sitten
käynyt kouluja tai ei. - Kalle
Yllätys, yllätys - Kalle luki koko tekstin ja...
Ja hän löysi yhden kohdan, tarkemmin sanottuna yhden lauseen, jossa viitattiin stalinismiin ja sosialismin nimissä tehtyihin rikoksiin.
Näin se kuuluu :
"On luotava sellainen demokratia ja oikeusjärjestys, jotka sulkevat pois stalinismin ja muut rikokset ihmisoikeuksia ja sosialismin periaatteita vastaan."
Ja tässä on mukana myös edellinen lause ja seuraava :
"Kansalaisten tulee voida ohjata edustajia myös vaalien välillä mm. kansanäänestyksillä, kansalaisaloitteilla ja vaihtamalla edustajia. On luotava sellainen demokratia ja oikeusjärjestys, jotka sulkevat pois stalinismin ja muut rikokset ihmisoikeuksia ja sosialismin periaatteita vastaan. Samalla sosialismi takaa jokaiselle ihmiselle tasavertaiset oikeudet sukupuolesta, kansallisuudesta, kielestä tai sukupuolisesta suuntautumisesta riippumatta.
"
Voisitko nyt ystävällisesti, toveri "che", kertoa, että mitkä sanat tai sanayhdistelmät tuomitsevat stalinismin lauseessa "On luotava sellainen demokratia ja oikeusjärjestys, jotka sulkevat pois stalinismin ja muut rikokset ihmisoikeuksia ja sosialismin periaatteita vastaan." Eihän tässä sanota pahaa sanaa stalinismista vaan todetaan, että kun seuraavan kerran pyritään kommunismiin niin yritetään välttää stalinismia.
Vai eikö Kalle löytänytkään oikeaa kohtaa tekstistä? Vai onko kommunisteilla ikioma suomenkieli?
Olisitko ystävällinen, toveri "che", ja selvittäisit Kallelle sen kohdan tekstiä missä sinä ja Hakanen tuomitsette stalinismin? Sillä onhan se kohta siellä koska niin yhtenä tekstin sisällöstä vastaavana olet sanonut ja virallisesti täällä väittänyt.
Siis missä kohtaan te tuomitsette stalinismin, pistähän tekstistä lainaus ja sinua ei epäillä virheellisen propagandan levittäjäksi.
Ja voittehan te muutkin siellä kommarilassa autta toveria "che" löytämään tämä kysytty kohta tekstiä. Että siitä vaan toverit "vom", "proletaari", "k.o.m Mari" ja kaikki muut lukemaan Hakasen ja Che aikaansaanosta. Se löytyy täältä :
http://www.skp.fi/puoluekokoukset/globalisaatiososialismi.html
ja kertokaa sitten Kallelle missä kohtaan tekstiä stalinismi tuomitaan sillä hän ei sitä kohtaa löytänyt - vanhuus ei tule yksin, se tulee korkean iän mukana...
/Kalle, jonka suomenkieli ei ilmeisestikään ole kommarileirissä käytettyä kieltä tai sitten kommari valehtelee palstalla - Kalle
CheGuevara kirjoitti:
selvää, että jos puhutaan kommunistisesta puolueesta niin sen tavoite on kommunismi? Katsos me SKP:läiset emme ole pettäneet Suomea ja aatettamme. Te kapitalistit sen sijaa saisi asettaa syytteeseen maanpetturuudesta kun myitte Suomen EU:lle!
Kommunistit ovat olleet maamme suurimpia pettureita O.W.Kuusinen etunenässä.
Otto Wille perusti 1939 uuden hallituksen Suomeen, Terijoen hallitus. Tämä teko oli sen tasoinen maanpetturuus, että yritäpä löytää jotakin, joka olisi päässyt edes lähelle tätä törkeyttä. Siihen ei ole pystyneet kukaan sitä ennen tai sen jälkeen, ei edes kommunistit.
Vai onko sinulla mielessä jokin kavalampi ja törkeämpi maanpetos maatamme kohtaan kuin se minkä Otto Wille teki 1939? Jos on niin kerro heti!!
/Kalle, joka ei usko edes kommunistien löytävän mitään maatamme kohtaan tehtyä rikosta, joka törkeydässään ja kataluudessaan olisi päässyt edes lähelle Otto Willen tekemisiä - Lukihärjöinen
Kalle kirjoitti:
Yllätys, yllätys - Kalle luki koko tekstin ja...
Ja hän löysi yhden kohdan, tarkemmin sanottuna yhden lauseen, jossa viitattiin stalinismiin ja sosialismin nimissä tehtyihin rikoksiin.
Näin se kuuluu :
"On luotava sellainen demokratia ja oikeusjärjestys, jotka sulkevat pois stalinismin ja muut rikokset ihmisoikeuksia ja sosialismin periaatteita vastaan."
Ja tässä on mukana myös edellinen lause ja seuraava :
"Kansalaisten tulee voida ohjata edustajia myös vaalien välillä mm. kansanäänestyksillä, kansalaisaloitteilla ja vaihtamalla edustajia. On luotava sellainen demokratia ja oikeusjärjestys, jotka sulkevat pois stalinismin ja muut rikokset ihmisoikeuksia ja sosialismin periaatteita vastaan. Samalla sosialismi takaa jokaiselle ihmiselle tasavertaiset oikeudet sukupuolesta, kansallisuudesta, kielestä tai sukupuolisesta suuntautumisesta riippumatta.
"
Voisitko nyt ystävällisesti, toveri "che", kertoa, että mitkä sanat tai sanayhdistelmät tuomitsevat stalinismin lauseessa "On luotava sellainen demokratia ja oikeusjärjestys, jotka sulkevat pois stalinismin ja muut rikokset ihmisoikeuksia ja sosialismin periaatteita vastaan." Eihän tässä sanota pahaa sanaa stalinismista vaan todetaan, että kun seuraavan kerran pyritään kommunismiin niin yritetään välttää stalinismia.
Vai eikö Kalle löytänytkään oikeaa kohtaa tekstistä? Vai onko kommunisteilla ikioma suomenkieli?
Olisitko ystävällinen, toveri "che", ja selvittäisit Kallelle sen kohdan tekstiä missä sinä ja Hakanen tuomitsette stalinismin? Sillä onhan se kohta siellä koska niin yhtenä tekstin sisällöstä vastaavana olet sanonut ja virallisesti täällä väittänyt.
Siis missä kohtaan te tuomitsette stalinismin, pistähän tekstistä lainaus ja sinua ei epäillä virheellisen propagandan levittäjäksi.
Ja voittehan te muutkin siellä kommarilassa autta toveria "che" löytämään tämä kysytty kohta tekstiä. Että siitä vaan toverit "vom", "proletaari", "k.o.m Mari" ja kaikki muut lukemaan Hakasen ja Che aikaansaanosta. Se löytyy täältä :
http://www.skp.fi/puoluekokoukset/globalisaatiososialismi.html
ja kertokaa sitten Kallelle missä kohtaan tekstiä stalinismi tuomitaan sillä hän ei sitä kohtaa löytänyt - vanhuus ei tule yksin, se tulee korkean iän mukana...
/Kalle, jonka suomenkieli ei ilmeisestikään ole kommarileirissä käytettyä kieltä tai sitten kommari valehtelee palstallaTodetaanhan tuossa, että stalinismikin on rikos ihmisoikeuksia ja sosialismin periaatteita vastaan.
Tuo ei tietysti ole tuomitsevaa, jos vastustaa ihmisoikeuksia ja sosialismin periaatteita noin yleensä. - CheGuevara
Kalle kirjoitti:
Kommunistit ovat olleet maamme suurimpia pettureita O.W.Kuusinen etunenässä.
Otto Wille perusti 1939 uuden hallituksen Suomeen, Terijoen hallitus. Tämä teko oli sen tasoinen maanpetturuus, että yritäpä löytää jotakin, joka olisi päässyt edes lähelle tätä törkeyttä. Siihen ei ole pystyneet kukaan sitä ennen tai sen jälkeen, ei edes kommunistit.
Vai onko sinulla mielessä jokin kavalampi ja törkeämpi maanpetos maatamme kohtaan kuin se minkä Otto Wille teki 1939? Jos on niin kerro heti!!
/Kalle, joka ei usko edes kommunistien löytävän mitään maatamme kohtaan tehtyä rikosta, joka törkeydässään ja kataluudessaan olisi päässyt edes lähelle Otto Willen tekemisiälöytyy yhtä iso rikos! Valkoisten kohdistama joukkomurha siviililapsia ja naisia kohtaan. Siinä sinulle miettimistä!
- Kalle
CheGuevara kirjoitti:
löytyy yhtä iso rikos! Valkoisten kohdistama joukkomurha siviililapsia ja naisia kohtaan. Siinä sinulle miettimistä!
Oliko se maanpetos?
En puolustele valkoisten tekemisiä mutta paljon kuoli niin valkoisia kuin punaisiakin siinä sodassa ja sen seurauksissa, minkä alkusoittoa oli Terijoen hallitus. Sitäpaitsi jos tässä nyt tappettuja suomalaisia lasketaan niin Otto Wille ja hänen hengenheimolaiset tappoivat ennemmän suomalaisia punaisia perheineen Neukkulassa kuin valkoiset Suomessa.
Mietihän sitä - mutta tässä puhuttiin maanpetturuudesta ja vielä et ole tuonut esille yhtään törkeämpää tapausta kuin Otto Wille.
/Kalle, joka muistuttaa kommunistia käynnissä olevasta keskusteluaiheesta
- CheGuevara
Uudentyyppinen demokratia:
Kokemus osoittaa, että sosialismin rakentamisen vaihe voi olla hyvinkin pitkä. Vaikka sosialismissa poistetaan yhteiskuntaluokkien taloudelliseen asemaan perustuvat sovittamattomat ristiriidat, on sosialismissakin vielä eri väestöryhmien aseman ja yhteiskunnan eri alojen kehityksen epätasaisuuteen liittyviä muunlaisia ristiriitoja. Niiden sovittaminen ja ratkaiseminen korostaa työväen itsenäisen edunvalvonnan, itsehallinnon ja laajan demokratian kehittämisen merkitystä. Se, että taloudellinen valta ei ole enää keskittynyt harvojen käsiin kuten kapitalismissa, luo perustan uudentyyppiselle demokratialle.
Jotta sosialismissa ei voi muodostua valtiollisbyrokraattista hallintoa, kuten kävi muun muassa Neuvostoliitossa, tarvitaan alhaalta ylöspäin rakentuvaa kansanvaltaa, joka perustuu työväen laajaan itsehallintoon, aktiiviseen kansalaisyhteiskuntaan ja jokaisen yksilön demokraattisten oikeuksien turvaamiseen. Se merkitsee sanan- ja mielipiteenvapautta, vapaita vaaleja, lakko-oikeutta sekä puolueiden, ay- ja kansalaisjärjestöjen toimintaoikeuksien turvaamista. Kansalaisten tulee voida ohjata edustajia myös vaalien välillä mm. kansanäänestyksillä, kansalaisaloitteilla ja vaihtamalla edustajia. On luotava sellainen demokratia ja oikeusjärjestys, jotka sulkevat pois stalinismin ja muut rikokset ihmisoikeuksia ja sosialismin periaatteita vastaan. Samalla sosialismi takaa jokaiselle ihmiselle tasavertaiset oikeudet sukupuolesta, kansallisuudesta, kielestä tai sukupuolisesta suuntautumisesta riippumatta.
Sosialismi avaa tavallisille ihmisille reaaliset mahdollisuudet osallistua ja vaikuttaa päätöksentekoon. Se nostaa heidän tarpeensa ja tavoitteensa politiikan ja talouden keskiöön. Kuten Lenin korosti, sosialismia ei rakenna vain etujoukko; sen voi tehdä vain työväenluokan ja muiden alistetussa asemassa olevien ihmisten enemmistö. Tämä edellyttää työväenliikkeeltä kykyä tehdä yhteistyötä, jonka myös keskikerrosten, sivistyneistön, maanviljelijöiden ja pienyrittäjien laajat joukot kokevat tarjoavan heille paremmat näköalat. Kommunistien tavoitteena ei ole vain työväenluokan vapauttaminen vaan koko riistojärjestelmän lopettaminen, tien avaaminen demokraattisin ja rauhanomaisin keinoin koko yhteiskunnan vapauttamiselle pääoman vallasta ja kaikesta, mikä on ihmisen vapauden tiellä.
Jos vasemmistolaisuus typistetään SDP:n ja Vasemmistoliiton tapaan vain ihanteiksi ja liikkeeksi, se sopeutuu viime kädessä kapitalismin puitteisiin. Meille kommunisteille sosialismi merkitsee paitsi tieteellistä teoriaa ja kansainvälistä työväenliikettä myös kapitalististen omistus- ja valtasuhteiden korvaamista sellaisilla uusilla rakenteilla, jotka turvaavat demokratian, tasa-arvon, yleisen hyvinvoinnin, ekologisesti kestävän kehityksen ja rauhan. Nykymaailmassa tämä on entistä kansainvälisempi haaste.
Tuossa toisessa sarakkeessa se Kalle poika ilmaistaan=)- Kalle
Jos minä päätän, että ensi kerralla kun menen kylägrillille niin yritän olla ostamatta kuumaa makkaraa ja tilata lihapiirakan sen sijaan niin ei se tarkoita, että olen tuominnut kuuman makkaran.
Jos yhdessä sivulauseessa mainitaan stalinismin rikollisuus niin se ei todista mitään niin kauan kun ei voi olla varma puolustaako kirjoittaja tämän tapaista rikollisuutta vai ei.
Mistä kohtaan se selviää? Terrorismia siellä kommarilassa ymmärretään hyvin - miksi siis ei myös stalinismin rikoksia toisinajattelivia kohtaan??
Ainoa selväksi tullut asia on että ensikerralla "yritään olla tilaamatta makkaraa ja yritetään tilata lihapiirakka" - mutta miten siinä mahtaa käydä kun on päästy luukulle ja pitäisi tehdä tilaus?? Enpä haluaisi olla silloin mukana sillä valinta tulee taas osumaan makkaraan - näin on aina käynyt tähän asti ja ei ole mitään mikä todella pystyisi estämään sen valinnan. Vai tunnetko sinä sen voiman, joka estää valitsemaan taas "makkaran"? Kerro heti siinä tapauksessa.
/Kalle, joka yrittää ensi kerralla tilata lihapiirakan - saapas nähdä kuinka äijän käy Kalle kirjoitti:
Jos minä päätän, että ensi kerralla kun menen kylägrillille niin yritän olla ostamatta kuumaa makkaraa ja tilata lihapiirakan sen sijaan niin ei se tarkoita, että olen tuominnut kuuman makkaran.
Jos yhdessä sivulauseessa mainitaan stalinismin rikollisuus niin se ei todista mitään niin kauan kun ei voi olla varma puolustaako kirjoittaja tämän tapaista rikollisuutta vai ei.
Mistä kohtaan se selviää? Terrorismia siellä kommarilassa ymmärretään hyvin - miksi siis ei myös stalinismin rikoksia toisinajattelivia kohtaan??
Ainoa selväksi tullut asia on että ensikerralla "yritään olla tilaamatta makkaraa ja yritetään tilata lihapiirakka" - mutta miten siinä mahtaa käydä kun on päästy luukulle ja pitäisi tehdä tilaus?? Enpä haluaisi olla silloin mukana sillä valinta tulee taas osumaan makkaraan - näin on aina käynyt tähän asti ja ei ole mitään mikä todella pystyisi estämään sen valinnan. Vai tunnetko sinä sen voiman, joka estää valitsemaan taas "makkaran"? Kerro heti siinä tapauksessa.
/Kalle, joka yrittää ensi kerralla tilata lihapiirakan - saapas nähdä kuinka äijän käyKalle/,joka...! Jos olet yhtään suoraselkäinen suomalainen, niin tunnustat rehellisesti Che
Guevaralle hävinneesi debatin!!
Anteeksi väliintulo!
vom- Kalle
vom kirjoitti:
Kalle/,joka...! Jos olet yhtään suoraselkäinen suomalainen, niin tunnustat rehellisesti Che
Guevaralle hävinneesi debatin!!
Anteeksi väliintulo!
vom"Jotta sosialismissa ei voi muodostua valtiollisbyrokraattista hallintoa, kuten kävi muun muassa Neuvostoliitossa, tarvitaan alhaalta ylöspäin rakentuvaa kansanvaltaa, joka perustuu työväen laajaan itsehallintoon, aktiiviseen kansalaisyhteiskuntaan ja jokaisen yksilön demokraattisten oikeuksien turvaamiseen."
Kalle ei voi havaita mitään kritiikiä stalinismia kohtaan. Lauseessa mahdollisesti tarkoitetaan stalinismia puhuttaessa valtiollisbyrokraattisesta hallinnosta mutta sitä ei arvostella millään lailla, ei sanallakaan. Kerrotaan vain miten se voitaisiin välttää...
"Se merkitsee sanan- ja mielipiteenvapautta, vapaita vaaleja, lakko-oikeutta sekä puolueiden, ay- ja kansalaisjärjestöjen toimintaoikeuksien turvaamista. Kansalaisten tulee voida ohjata edustajia myös vaalien välillä mm. kansanäänestyksillä, kansalaisaloitteilla ja vaihtamalla edustajia."
Tässä taas kerrotaam järjestelmässä vallitsevista vapauksista ja päätöksentekoelimien toiminnasta ja tavasta valita jäsenet niihin. Ei mitään viittausta stalinismiin. Kalle voi vain tyytyväisyydellä todeta, että tämä vapaa järjestelmä vapaine vaaleineen ja sananvapauksineen ei tule koskaan johtamaan kommunismiin.
"On luotava sellainen demokratia ja oikeusjärjestys, jotka sulkevat pois stalinismin ja muut rikokset ihmisoikeuksia ja sosialismin periaatteita vastaan."
No tässä nyt puhutaan stalinismista rikoksena. Mutta ei sitä tuomita vaan kerrotaan menetelmät sen poissulkemiseksi. Tässä kohtaan tulee väkisinkin mieleen äskettäinen keskustelu terrorismista. Siinä kommunistit pystyivät tunnustamaan terrorismin olevan rikollista mutta heillä riitti kovasti ymmärrystä terroritekojen tekijöillekin. Esim. Komnl:n lausunto Lontoon terri-iskuista: "sitä niittää mitä kylvää" ei kovin voimakkaasti tuomitse terrorismia vaikka se onkin rikollista. Siis koska kommunistit voivat ymmärtää hyvinkin rikollista toimintaa kunhan syyt vain ovat "oikeat" niin tekstistä ei selviä tuomitaanko stalinismi vai "ymmärretäänkö" sitäkin jos puolueen ja yhteiskunnan etu sitä vaatii.
"Samalla sosialismi takaa jokaiselle ihmiselle tasavertaiset oikeudet sukupuolesta, kansallisuudesta, kielestä tai sukupuolisesta suuntautumisesta riippumatta."
Ja lopuksi tälläinen standardisanonta, joka vain pitää olla mukana.
Noin. Kerrohan nyt toveri "vom" missä kohtaan stalinismi ja sosialismin nimessä tehdyt rikokset tuomitaan. Tekstin mukaan ne pitää sulkea pois mutta ei poissulkeminen ole samaa kuin tuomitseminen, ei varmasti!!
Kerrohan se ja Kalle lupaa miettiä, että onko hän ymmärtänyt tekstin väärin ja toveri "che" olisi sittenkin oikeassa. Toistaiseksi Kalle ei ole löytänyt tekstistä mitään mikä tuomitsisi stalinismin ja sosialismin nimessä tehdyt rikokset.
/Kalle, joka ilolla huomasi toverin kerranneen uskonnon läksynsä ja tunnisti jo jopa Raamatun lainauksen Komnl:n puheenjohtajan puheesta. Onnitteluni, Kalle ei sitä todellakaan tunnistanut Raamatun tekstiksi Kalle kirjoitti:
"Jotta sosialismissa ei voi muodostua valtiollisbyrokraattista hallintoa, kuten kävi muun muassa Neuvostoliitossa, tarvitaan alhaalta ylöspäin rakentuvaa kansanvaltaa, joka perustuu työväen laajaan itsehallintoon, aktiiviseen kansalaisyhteiskuntaan ja jokaisen yksilön demokraattisten oikeuksien turvaamiseen."
Kalle ei voi havaita mitään kritiikiä stalinismia kohtaan. Lauseessa mahdollisesti tarkoitetaan stalinismia puhuttaessa valtiollisbyrokraattisesta hallinnosta mutta sitä ei arvostella millään lailla, ei sanallakaan. Kerrotaan vain miten se voitaisiin välttää...
"Se merkitsee sanan- ja mielipiteenvapautta, vapaita vaaleja, lakko-oikeutta sekä puolueiden, ay- ja kansalaisjärjestöjen toimintaoikeuksien turvaamista. Kansalaisten tulee voida ohjata edustajia myös vaalien välillä mm. kansanäänestyksillä, kansalaisaloitteilla ja vaihtamalla edustajia."
Tässä taas kerrotaam järjestelmässä vallitsevista vapauksista ja päätöksentekoelimien toiminnasta ja tavasta valita jäsenet niihin. Ei mitään viittausta stalinismiin. Kalle voi vain tyytyväisyydellä todeta, että tämä vapaa järjestelmä vapaine vaaleineen ja sananvapauksineen ei tule koskaan johtamaan kommunismiin.
"On luotava sellainen demokratia ja oikeusjärjestys, jotka sulkevat pois stalinismin ja muut rikokset ihmisoikeuksia ja sosialismin periaatteita vastaan."
No tässä nyt puhutaan stalinismista rikoksena. Mutta ei sitä tuomita vaan kerrotaan menetelmät sen poissulkemiseksi. Tässä kohtaan tulee väkisinkin mieleen äskettäinen keskustelu terrorismista. Siinä kommunistit pystyivät tunnustamaan terrorismin olevan rikollista mutta heillä riitti kovasti ymmärrystä terroritekojen tekijöillekin. Esim. Komnl:n lausunto Lontoon terri-iskuista: "sitä niittää mitä kylvää" ei kovin voimakkaasti tuomitse terrorismia vaikka se onkin rikollista. Siis koska kommunistit voivat ymmärtää hyvinkin rikollista toimintaa kunhan syyt vain ovat "oikeat" niin tekstistä ei selviä tuomitaanko stalinismi vai "ymmärretäänkö" sitäkin jos puolueen ja yhteiskunnan etu sitä vaatii.
"Samalla sosialismi takaa jokaiselle ihmiselle tasavertaiset oikeudet sukupuolesta, kansallisuudesta, kielestä tai sukupuolisesta suuntautumisesta riippumatta."
Ja lopuksi tälläinen standardisanonta, joka vain pitää olla mukana.
Noin. Kerrohan nyt toveri "vom" missä kohtaan stalinismi ja sosialismin nimessä tehdyt rikokset tuomitaan. Tekstin mukaan ne pitää sulkea pois mutta ei poissulkeminen ole samaa kuin tuomitseminen, ei varmasti!!
Kerrohan se ja Kalle lupaa miettiä, että onko hän ymmärtänyt tekstin väärin ja toveri "che" olisi sittenkin oikeassa. Toistaiseksi Kalle ei ole löytänyt tekstistä mitään mikä tuomitsisi stalinismin ja sosialismin nimessä tehdyt rikokset.
/Kalle, joka ilolla huomasi toverin kerranneen uskonnon läksynsä ja tunnisti jo jopa Raamatun lainauksen Komnl:n puheenjohtajan puheesta. Onnitteluni, Kalle ei sitä todellakaan tunnistanut Raamatun tekstiksiMitä se auttaa, vaikka "vom" kuinka monta kertaa tuomitsee jonkun teot? Eikös se ole tärkeämpää, jos "vom" sanoo esim.ottavansa opiksi esi-isiensä tekemät(tosin jälkiviisaana!)
virheet!!!
vom- Lamppu
Kalle kirjoitti:
"Jotta sosialismissa ei voi muodostua valtiollisbyrokraattista hallintoa, kuten kävi muun muassa Neuvostoliitossa, tarvitaan alhaalta ylöspäin rakentuvaa kansanvaltaa, joka perustuu työväen laajaan itsehallintoon, aktiiviseen kansalaisyhteiskuntaan ja jokaisen yksilön demokraattisten oikeuksien turvaamiseen."
Kalle ei voi havaita mitään kritiikiä stalinismia kohtaan. Lauseessa mahdollisesti tarkoitetaan stalinismia puhuttaessa valtiollisbyrokraattisesta hallinnosta mutta sitä ei arvostella millään lailla, ei sanallakaan. Kerrotaan vain miten se voitaisiin välttää...
"Se merkitsee sanan- ja mielipiteenvapautta, vapaita vaaleja, lakko-oikeutta sekä puolueiden, ay- ja kansalaisjärjestöjen toimintaoikeuksien turvaamista. Kansalaisten tulee voida ohjata edustajia myös vaalien välillä mm. kansanäänestyksillä, kansalaisaloitteilla ja vaihtamalla edustajia."
Tässä taas kerrotaam järjestelmässä vallitsevista vapauksista ja päätöksentekoelimien toiminnasta ja tavasta valita jäsenet niihin. Ei mitään viittausta stalinismiin. Kalle voi vain tyytyväisyydellä todeta, että tämä vapaa järjestelmä vapaine vaaleineen ja sananvapauksineen ei tule koskaan johtamaan kommunismiin.
"On luotava sellainen demokratia ja oikeusjärjestys, jotka sulkevat pois stalinismin ja muut rikokset ihmisoikeuksia ja sosialismin periaatteita vastaan."
No tässä nyt puhutaan stalinismista rikoksena. Mutta ei sitä tuomita vaan kerrotaan menetelmät sen poissulkemiseksi. Tässä kohtaan tulee väkisinkin mieleen äskettäinen keskustelu terrorismista. Siinä kommunistit pystyivät tunnustamaan terrorismin olevan rikollista mutta heillä riitti kovasti ymmärrystä terroritekojen tekijöillekin. Esim. Komnl:n lausunto Lontoon terri-iskuista: "sitä niittää mitä kylvää" ei kovin voimakkaasti tuomitse terrorismia vaikka se onkin rikollista. Siis koska kommunistit voivat ymmärtää hyvinkin rikollista toimintaa kunhan syyt vain ovat "oikeat" niin tekstistä ei selviä tuomitaanko stalinismi vai "ymmärretäänkö" sitäkin jos puolueen ja yhteiskunnan etu sitä vaatii.
"Samalla sosialismi takaa jokaiselle ihmiselle tasavertaiset oikeudet sukupuolesta, kansallisuudesta, kielestä tai sukupuolisesta suuntautumisesta riippumatta."
Ja lopuksi tälläinen standardisanonta, joka vain pitää olla mukana.
Noin. Kerrohan nyt toveri "vom" missä kohtaan stalinismi ja sosialismin nimessä tehdyt rikokset tuomitaan. Tekstin mukaan ne pitää sulkea pois mutta ei poissulkeminen ole samaa kuin tuomitseminen, ei varmasti!!
Kerrohan se ja Kalle lupaa miettiä, että onko hän ymmärtänyt tekstin väärin ja toveri "che" olisi sittenkin oikeassa. Toistaiseksi Kalle ei ole löytänyt tekstistä mitään mikä tuomitsisi stalinismin ja sosialismin nimessä tehdyt rikokset.
/Kalle, joka ilolla huomasi toverin kerranneen uskonnon läksynsä ja tunnisti jo jopa Raamatun lainauksen Komnl:n puheenjohtajan puheesta. Onnitteluni, Kalle ei sitä todellakaan tunnistanut Raamatun tekstiksiTurhaa työtä teet. Näiden kavereiden ajatustoiminta on kuin hölmöläistarinoista. Turhaa Kalle yrität kertoa heille, ettei säkillä voi kantaa valoa tupaan sisään.
Tyhmänähän he sinua pitävät, kun he tietävät aivan varmasti, että tuolla samalla säkillä voi kantaa vaikkapa perunoita tupaan sisään. Perunatkin ovat sitten kasvaneet itsestään, ilman kenenkään työtä, tuosta seinässä olevasta töpselistä :-))) - Kalle
vom kirjoitti:
Mitä se auttaa, vaikka "vom" kuinka monta kertaa tuomitsee jonkun teot? Eikös se ole tärkeämpää, jos "vom" sanoo esim.ottavansa opiksi esi-isiensä tekemät(tosin jälkiviisaana!)
virheet!!!
vomÄlä yritä kiemurrellä - kyllä Kalle tuntee kommunistit.
Mutta voithan yrittää ja kertoa ihan omin sanoin ajatuksistasi stalinismista - ja anna tulla oikein sydämen pohjalta. Kalle kyllä tietää, ettet pysty tuomitsemaan stalinismia ja Neukkulaa - et, vaikka kuinka yrittäisit. Jotakin vähän negatiivista voist saada paperille mutta sitten jo täytyy kertoa kuinka USA:ssa on tämäkin asia paljon huonommin.
Mutta yritähän poika, "yrittänyttä ei laiteta", ja voivathan muutkin kommunistit yrittää. Hakanen ja che voivat yhdessä tuomita stalinismin tässä ja nyt - sillä se taisi unohtua asiakirjasta "Toisenlainen kansainvälisyys ja sosialismin näköalat".
'Eikös se ole tärkeämpää, jos "vom" sanoo esim.ottavansa opiksi esi-isiensä tekemät(tosin jälkiviisaana!) virheet!!!'
Aatteelliset esi-isäsi ovat tehneet monia virheitä riippuen mistä päin asiaa tarkastellaan. Kallen mielestä Stalin teki virheen kerätessään ihmisiä orjatyöleireille ja tappaessaan heitä miljoonittain. Stalinistin mielestä Stalin teki virheen jättäessään muutamia kansanvihollisa henkiin ja vapauteen - heidät olisi pitänyt myös saada leirihin ja kuolemaan työnsä viereen.
Kun toveri "vom" uhkaa ottaa opikseen esi-isiensä virheistä niin siitä lukiessa Kallella nousee vähäiset jäljellä olevat hiukset pystyyn - huhhuh mikä uhkaus kommunistin suunnalta.
Nyt kai ymmärrät kuinka tärkeää kommunistin on ilmaista itsensä tarkasti niin ettei kuulijalle jää mitään epäselvää kommunistin todellisesta tarkoituksesta. Tämä johtuu siitä, että saman katon ja nimikkeen alla sekä avoimesti stalinisteja että itseään nykyaikaisina ja rauhaa rakastavina kommunisteina pitäviä. Ja mistä kuulia voi tietää kuka on kuka. Siksi on erittäin tärkeää, että nämä "nykyaikaiset" kommunistit ovat tarkkoja puheissaan ettei heitä sekoitettaisi vanhoillisiin. Ja toverin "vom" viesti oli taas yksi tyypillinen esimerkki kommunistin viestin tulkintavaikeuksista sen epäselvyyden takia:
Jos toveri "vom" ottaa opikseen esi-isiensä tekemisistä niin pitäisi hänen mielestään silloin vangita enemmän "kansan vihollisia" vai eikö "kansan vihollisia" pitäisi vangita lainkaan??
Ei ole helppoa olla kommunisti!!
/Kalle, joka suurella mielenkiinnolla odottaa toverin "vom" omaa kuvausta stalinin teoista - teoista, joista meidän tulee muistaa hänet. Mitähän sillä listalla mahtaa olla - Isoveljesi
vom kirjoitti:
Kalle/,joka...! Jos olet yhtään suoraselkäinen suomalainen, niin tunnustat rehellisesti Che
Guevaralle hävinneesi debatin!!
Anteeksi väliintulo!
vomKyllä on vasemmistonuoriso taantunut. Aikoinaan pystyimme jopa älylliseen keskusteluun. Siihen kuuluu tosiasioiden tunnustaminen ja omien kantojen muodostaminen. Jos omat kannat pohjautuvat vain ortodoksisen oikeaoppisesti sata vuotta vanhoihin kirjoihin, ei omaa ajattelua todellakaan tarvita.
Kyllähän se on historiallinen fakta, että Stalin tapatti miljoonia kansalaisiaan keskitysleirillä. Toinen historiallinen fakta oli, että Stalin kärsi paranoiasta. Näiden totuuksien kanssa pitää pystyä elämään eikä mennä amerikkalaisten tekojen selän taakse piiloon. Se mitä Stalin teki oli väärin. Se ei ole todellakaan kunniaksi kommunismille, jos tällaisia hirmutekoja aletaan selittämään parhain päin.
Onko nyt todella niin, että vasemmistonuorisosta on tullut ompeluseura, missä kilpaillaan kuka osaa lukea liturgiana marxin teokset läpi ja kuka voittaa kenetkin nettikeskustelussa. Liturgiaa toistetaan kuin papukaijat ymmärtämättä siitä mitään. Jos me olimme aikanaan yksisilmäisiä, niin nyt näyttää siltä että kommunistinuorisosta on tullut sokeita. Miksi te katsotte vain historiaan ettekä mieti tulevaisuutta?
Isoveljesi Kalle kirjoitti:
Älä yritä kiemurrellä - kyllä Kalle tuntee kommunistit.
Mutta voithan yrittää ja kertoa ihan omin sanoin ajatuksistasi stalinismista - ja anna tulla oikein sydämen pohjalta. Kalle kyllä tietää, ettet pysty tuomitsemaan stalinismia ja Neukkulaa - et, vaikka kuinka yrittäisit. Jotakin vähän negatiivista voist saada paperille mutta sitten jo täytyy kertoa kuinka USA:ssa on tämäkin asia paljon huonommin.
Mutta yritähän poika, "yrittänyttä ei laiteta", ja voivathan muutkin kommunistit yrittää. Hakanen ja che voivat yhdessä tuomita stalinismin tässä ja nyt - sillä se taisi unohtua asiakirjasta "Toisenlainen kansainvälisyys ja sosialismin näköalat".
'Eikös se ole tärkeämpää, jos "vom" sanoo esim.ottavansa opiksi esi-isiensä tekemät(tosin jälkiviisaana!) virheet!!!'
Aatteelliset esi-isäsi ovat tehneet monia virheitä riippuen mistä päin asiaa tarkastellaan. Kallen mielestä Stalin teki virheen kerätessään ihmisiä orjatyöleireille ja tappaessaan heitä miljoonittain. Stalinistin mielestä Stalin teki virheen jättäessään muutamia kansanvihollisa henkiin ja vapauteen - heidät olisi pitänyt myös saada leirihin ja kuolemaan työnsä viereen.
Kun toveri "vom" uhkaa ottaa opikseen esi-isiensä virheistä niin siitä lukiessa Kallella nousee vähäiset jäljellä olevat hiukset pystyyn - huhhuh mikä uhkaus kommunistin suunnalta.
Nyt kai ymmärrät kuinka tärkeää kommunistin on ilmaista itsensä tarkasti niin ettei kuulijalle jää mitään epäselvää kommunistin todellisesta tarkoituksesta. Tämä johtuu siitä, että saman katon ja nimikkeen alla sekä avoimesti stalinisteja että itseään nykyaikaisina ja rauhaa rakastavina kommunisteina pitäviä. Ja mistä kuulia voi tietää kuka on kuka. Siksi on erittäin tärkeää, että nämä "nykyaikaiset" kommunistit ovat tarkkoja puheissaan ettei heitä sekoitettaisi vanhoillisiin. Ja toverin "vom" viesti oli taas yksi tyypillinen esimerkki kommunistin viestin tulkintavaikeuksista sen epäselvyyden takia:
Jos toveri "vom" ottaa opikseen esi-isiensä tekemisistä niin pitäisi hänen mielestään silloin vangita enemmän "kansan vihollisia" vai eikö "kansan vihollisia" pitäisi vangita lainkaan??
Ei ole helppoa olla kommunisti!!
/Kalle, joka suurella mielenkiinnolla odottaa toverin "vom" omaa kuvausta stalinin teoista - teoista, joista meidän tulee muistaa hänet. Mitähän sillä listalla mahtaa olla"Vom"´ille tulee väistämättömästi mieleen aikoinaan pakolla päntätty uskonto, kun "Kalle,/joka.." vaatii allekirjoittanutta "tunnustamaan syntinsä"!(...isien pahat teot...!).
Siihen leikkiin "Vom" ei ryhdy! Ymmärrä nyt hyvä nimimerkki, että meidän on erittäin helppo
tuomita kaikki, mitä esi-isämme ovat tehneet, tai jättäneet tekemättä! Sinut tullaan tuomitsemaan sanomisistasi ja tekemisistäsi tulevien sukupolvien toimesta! Pääasia on, kuten
aiemmin esitin,ottaa oppia historiasta! On pään lyömistä seinään tehdä samat virheet kuin
esi-isät!!!
vom- Kalle
vom kirjoitti:
"Vom"´ille tulee väistämättömästi mieleen aikoinaan pakolla päntätty uskonto, kun "Kalle,/joka.." vaatii allekirjoittanutta "tunnustamaan syntinsä"!(...isien pahat teot...!).
Siihen leikkiin "Vom" ei ryhdy! Ymmärrä nyt hyvä nimimerkki, että meidän on erittäin helppo
tuomita kaikki, mitä esi-isämme ovat tehneet, tai jättäneet tekemättä! Sinut tullaan tuomitsemaan sanomisistasi ja tekemisistäsi tulevien sukupolvien toimesta! Pääasia on, kuten
aiemmin esitin,ottaa oppia historiasta! On pään lyömistä seinään tehdä samat virheet kuin
esi-isät!!!
vomEi kai vain sinulla, toveri ”vom”, ole jäänyt nämä kertaamasi uskonnon läksyt ja opinkappaleet pyöriin päänuppiisi??
Kalle ei ole millään tavalla kehoittanut sinua tekemään julkista synnintunnustusta palstalla. Jos tunnet tarvetta siihen niin ota hyvä mies yhteyttä lähiseurakunnan pappiin.
Näin Kalle kirjoitti :
”Mutta voithan yrittää ja kertoa ihan omin sanoin ajatuksistasi stalinismista - ja anna tulla oikein sydämen pohjalta”
ja
”/Kalle, joka suurella mielenkiinnolla odottaa toverin "vom" omaa kuvausta stalinin teoista - teoista, joista meidän tulee muistaa hänet. Mitähän sillä listalla mahtaa olla ”
Mitään synnintunnustusta hän ei ole vaatinut sinulta!!
Kerrohan nyt missä kohtaan Kallen viestiä olet lukenut vaatimuksen synnintunnustuksesta, tai edes toivomuksen siitä. Kalle ei sitä kohtaa lyödä.
No niin, palataanpa asiaan ja kerrataan taas kerran asioita. Mutta ei se mitään – Kalle on tuttunut siihen tällä palstalla.
Näin kirjoitti toverimme ”vom”:
'Eikös se ole tärkeämpää, jos "vom" sanoo esim.ottavansa opiksi esi-isiensä tekemät(tosin jälkiviisaana!) virheet!!!'
Nythän on niin, että se mikä yhden mielestä on virhe voi toisen mielestä olla uroteko ja sankarityö.
Lisäksi meidän täytyy ottaa huomioon toverin lausuntoa tutkiessamme se, että kommunisteja on kahta äärityyppiä, jotka molemmat haluavat heitä kutsuttavan kommunisteiksi.
Toinen äärityyppi on stalinistit ja taistolaiset näin suomalaisittain. Heitäkin kutsutaan kommunisteiksi.
Sitten meillä on näitä aivan oikeasti rauhaa rakastavia ja solidaarisuuteen taipuvaisia teinejä, jotka kuvittelevat kommunismin olevan ihmillinen ja ihmisystävällinen aate. Myös heitä kutsutaan kommunisteiksi koska he raukat asiaa paremmin ymmärtämättä ovat SKP:n jäseniä, tai ainakin Komnl:n jäseniä.
Jos tälläinen äkkiväärä taistolainen stalinisti sanoo ottavansa opikseen esi-isiensä virheistä niin se tarkoittaa sitä, että pakkotyöleirejä oli liian vähän ja olosuhteet niillä olivat liian hyvät, liikaa ruokaa ja liian vähän työtä. Sitäpaitsi kaikkia ”kansan vihollisia”, niinkuin stalinistit sen niin osuvasti ilmaisevat, ei saatu edes kiinni, sillä muutenhan ei järjestelmä olisi sortunut. Siis jatkossa pitää olla enemmän vankileirejä ja niillä kunnon kuri jotta ”kansan viholliset” joko kuolevat työhön tai sitten oppivat jotakin ja tekevät parannuksen. Sitä paitsi pitää valvontaa yhteiskunnassa tehostaa jotta todella kaikki ”kansan viholliset” löydetään ja saadaan sijoitettua hoitoon. Näin siis taistolainen stalinisti ottaa opikseen esi-isiensä virheistä.
Jos taas tämä rauhaa rakastava ja inhimmilisyyteen taipuvainen kommunisti ottaa opikseen esi-isiensä virheistä niin se tarkoittaa sitä, että vankileirejä ei saa perustaa lainkaan ja ihmisillä on sanan-, uskonnon-, kokoontumis-, ja uusien puolueiden perustamisvapaus.
Jos siis kommunisti sanoo oppivansa jotakin esi-isiensä virheistä niin on erittäin tärkeää tietää minkä tyypin kommunisti on oppimassa virheistä sillä se mikä on virhe yhdelle on sankariteko toiselle.
Ja jotta me palstalaiset tietäisimme minkä tyyppisiä johtopäätöksiä toveri ”vom” tekee esi-isiensä tekemisistä niin olisi suotavaa, jos toveri voisi omin sanoin kertoa mielipiteensä Stalinista ja stalinismista. Näin sitten me palstalaiset, niin kommarilassa kuin sen ulkopuolellakin, voimme tehdä omat johtopäätöksemme toverin ”vom” ajamasta kommunistisesta linjasta ja voimme muodostaa käsityksen siitä, mikä on virhe toverin ”vom” mielestä ja mitä sitä pitää oppia.
/Kalle, joka mielellään tarvittaessa kertaa viestinsä jotta kaikki palstalaiset pysyisivät juonessa mukana - V.I.L
Isoveljesi kirjoitti:
Kyllä on vasemmistonuoriso taantunut. Aikoinaan pystyimme jopa älylliseen keskusteluun. Siihen kuuluu tosiasioiden tunnustaminen ja omien kantojen muodostaminen. Jos omat kannat pohjautuvat vain ortodoksisen oikeaoppisesti sata vuotta vanhoihin kirjoihin, ei omaa ajattelua todellakaan tarvita.
Kyllähän se on historiallinen fakta, että Stalin tapatti miljoonia kansalaisiaan keskitysleirillä. Toinen historiallinen fakta oli, että Stalin kärsi paranoiasta. Näiden totuuksien kanssa pitää pystyä elämään eikä mennä amerikkalaisten tekojen selän taakse piiloon. Se mitä Stalin teki oli väärin. Se ei ole todellakaan kunniaksi kommunismille, jos tällaisia hirmutekoja aletaan selittämään parhain päin.
Onko nyt todella niin, että vasemmistonuorisosta on tullut ompeluseura, missä kilpaillaan kuka osaa lukea liturgiana marxin teokset läpi ja kuka voittaa kenetkin nettikeskustelussa. Liturgiaa toistetaan kuin papukaijat ymmärtämättä siitä mitään. Jos me olimme aikanaan yksisilmäisiä, niin nyt näyttää siltä että kommunistinuorisosta on tullut sokeita. Miksi te katsotte vain historiaan ettekä mieti tulevaisuutta?
IsoveljesiVasemmistonuoriso on täynnä puupäitä. Asenteellisuus, ennakoluuloisuus, tietämättömyys, äärivasemmistolaisuus eli pikkuporvarillisuus kietoutuneena toisiinsa tekee heistä epämääräisen sisäsiitoisen klikin, jolle ei voi muuta kuin nauraa.
Isoveljesi kirjoitti:
Kyllä on vasemmistonuoriso taantunut. Aikoinaan pystyimme jopa älylliseen keskusteluun. Siihen kuuluu tosiasioiden tunnustaminen ja omien kantojen muodostaminen. Jos omat kannat pohjautuvat vain ortodoksisen oikeaoppisesti sata vuotta vanhoihin kirjoihin, ei omaa ajattelua todellakaan tarvita.
Kyllähän se on historiallinen fakta, että Stalin tapatti miljoonia kansalaisiaan keskitysleirillä. Toinen historiallinen fakta oli, että Stalin kärsi paranoiasta. Näiden totuuksien kanssa pitää pystyä elämään eikä mennä amerikkalaisten tekojen selän taakse piiloon. Se mitä Stalin teki oli väärin. Se ei ole todellakaan kunniaksi kommunismille, jos tällaisia hirmutekoja aletaan selittämään parhain päin.
Onko nyt todella niin, että vasemmistonuorisosta on tullut ompeluseura, missä kilpaillaan kuka osaa lukea liturgiana marxin teokset läpi ja kuka voittaa kenetkin nettikeskustelussa. Liturgiaa toistetaan kuin papukaijat ymmärtämättä siitä mitään. Jos me olimme aikanaan yksisilmäisiä, niin nyt näyttää siltä että kommunistinuorisosta on tullut sokeita. Miksi te katsotte vain historiaan ettekä mieti tulevaisuutta?
IsoveljesiJostain kumman syystä pikkuveljesi paneutuu menneisyyteen ehkä liikaakin. Mutta mikä määrä
on liikaa? Jos esimerkiksi paneudut todella nykymenon järjettömyyteen, eikö koskaan tule
ajatus,että kansakunnat eivät ole lukeneet historianläksyjään kunnolla???
vom- herra yksilön vapaus
vom kirjoitti:
Jostain kumman syystä pikkuveljesi paneutuu menneisyyteen ehkä liikaakin. Mutta mikä määrä
on liikaa? Jos esimerkiksi paneudut todella nykymenon järjettömyyteen, eikö koskaan tule
ajatus,että kansakunnat eivät ole lukeneet historianläksyjään kunnolla???
vomjalkaväen kenraali Ääntruuth (ei edes viitsi kokeilla oikeinkirjoitusta) totesi, että "kansakunta, joka ei tunne historiaansa ei myöskään pysty rakentamaan tulevaisuuttaan".
ja vaikka hän nyt puhuikin suomesta ja suomalaisista, eikö tätä voisi myös soveltaa kommunisteihin ja kommunistiseen aatteesen? eikö ensin pitäisi tehdä tiliä menneestä ennenkuin yrittää rakentaa uutta.
tämä kirjoitus oli tarkoitettu nimenomaan Sinulle vom. tämä kirjoitus ei koske läheskään kaikkia palstalle kirjoittavia kommunisteja vaan Sinua. ja muutamaa muuta, jo "muonavahvuudesta poistunutta" kirjoittelevaa aatteen miestä. herra yksilön vapaus kirjoitti:
jalkaväen kenraali Ääntruuth (ei edes viitsi kokeilla oikeinkirjoitusta) totesi, että "kansakunta, joka ei tunne historiaansa ei myöskään pysty rakentamaan tulevaisuuttaan".
ja vaikka hän nyt puhuikin suomesta ja suomalaisista, eikö tätä voisi myös soveltaa kommunisteihin ja kommunistiseen aatteesen? eikö ensin pitäisi tehdä tiliä menneestä ennenkuin yrittää rakentaa uutta.
tämä kirjoitus oli tarkoitettu nimenomaan Sinulle vom. tämä kirjoitus ei koske läheskään kaikkia palstalle kirjoittavia kommunisteja vaan Sinua. ja muutamaa muuta, jo "muonavahvuudesta poistunutta" kirjoittelevaa aatteen miestä.Yhdyn täydellisesti edelliseen puhujaan, mutta en "sillälailla" !
vom- herra yksilön vapaus
vom kirjoitti:
Yhdyn täydellisesti edelliseen puhujaan, mutta en "sillälailla" !
vommutta vaikka "yhdyitkin kirjoittajaan", missä viipyy toveri vomin kanta staliniin, kommunismiin vuoteen -91 asti...?
kommunisti vom ei ainakaan tällä palstalla ole ilmeisesti vielä kriittisesti käsitellyt näitä asioita. ei tietenkään tarvitsekaan. se on omastatunnosta kiinni mutta jos sympatiaa kuitenkin liikenee vielä viimeisille kommunistilinnakkeille kuuballe ja pohjoiskorealle, lukijat vetänevät itse johtopäätökset millainen olisi elämä kommunisti vomin aatteen mukaisessa suomessa. ainakin minä itse näen paljon eroa vomin kommunismissa ja esim. Aapo Toivasen kommunismissa, jota en myöskään kannata koska uskon yksilön vapauteen vastuineen.
silti; kommunismissakin lienee eroja kuten vesissäkin.
- Tre
Kävin kuukausi sitten opastetulla kiertokäynnillä Tampereen Lenin-museossa. Politiikasta ja historiasta kiinnostuneille todellinen helmi.
Sen tarjoamassa perspektiivissä herra Hakanenkin saa oikean paikkansa niin juurineen kuin vesoineen.
Suosittelen käyntiä ja nimenomaan opastuksen kera.
Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271306
- 98973
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89934Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25907Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat297789- 95748
- 109656
- 34648
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet140589Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581