tiedustelisin, että uskaltaako turkkiin lähteä...katseltiin poikakaverin kanssa, et sinne pääsis halvalla äkkilähdöillä!Muttaa mietittiin, et kuinka turvallista sinne on nyt matkustaa, esim. Marmarikseen?!Ja tietysti olisi kiva myös tietää millaista siellä on, Tunisian tyylistä?!
Kiitos jos joku viitsii vastata!
uskaltaako?!
26
2627
Vastaukset
- vesseli
Lue ulkoministerinön matkailutiedote www.formin.fi valitse sieltä MATKAILU ja poimi sieltä Turkkitiedote 29.7. Siinä kerrotaan suoraan Turkin tilanteesta ja asioista.
- Ata TURK
Ei kannata mennä Turkkiin nyt. Valitse jokin turvallisempi kohde. Uhkauksia on tullut siihen malliin joka puolelta, että voi missä turistikohteessa ja milloin vain rysähtää.
- pia
tultiin viime sunnuntaina marmariksesta ja oli aivan mahtava paikka... suosittelen!!! ei tietoakaan mistään pommeista!! vaikka meidänkin loman aikana siellä turkissa räjähti pommi. ei mitään tietoa ollu meillä!!! sinne vaan ;)
- A O Ächlan
pia kirjoitti:
tultiin viime sunnuntaina marmariksesta ja oli aivan mahtava paikka... suosittelen!!! ei tietoakaan mistään pommeista!! vaikka meidänkin loman aikana siellä turkissa räjähti pommi. ei mitään tietoa ollu meillä!!! sinne vaan ;)
Turkissa koitetaan pitää ihmiset uutispimennossa ja se on hallituksen propaganda keino. pommi-iskuja piiloitellaan ja ikäviä tapahtumia mm. amnesty on huomauttanut Turkkia koska se on vainonnut toimittajia. lisäksi Eu on sananvapaus asiasta huomauttanut Turkin hallitusta!
- jp1979
pia kirjoitti:
Olitko minkä matkanjärjestän reissulla? Deturin? Itse tulin kaverini kanssa Deturin lennolla Marmariksesta myös viime sunnuntaina.
Pommi josta mainitsit, taisi olla se samainen, josta itsekin kuulin...Oli kuulemma paikallisella kaatiksella pamahtanut. Ja kuulemma Tansaksessakin oli huhuttu pommin olleen. - Pia
jp1979 kirjoitti:
Olitko minkä matkanjärjestän reissulla? Deturin? Itse tulin kaverini kanssa Deturin lennolla Marmariksesta myös viime sunnuntaina.
Pommi josta mainitsit, taisi olla se samainen, josta itsekin kuulin...Oli kuulemma paikallisella kaatiksella pamahtanut. Ja kuulemma Tansaksessakin oli huhuttu pommin olleen.matkalla olin juu ... :) todennäköisesti siis sama pommi.
- jp1979
Pia kirjoitti:
matkalla olin juu ... :) todennäköisesti siis sama pommi.
Olitko missä hotellissa? Olis ihan kiva vaihtaa kommenttia reissusta ja etenkin deturin tarjonnasta...
- Pia
jp1979 kirjoitti:
Olitko missä hotellissa? Olis ihan kiva vaihtaa kommenttia reissusta ja etenkin deturin tarjonnasta...
hotelli ihan ok, paitsi että vessa oli tukossa puol viikkoa, mutta se korjattiin heti 3 sanomis kerran jälkeen :) muuten ok.. missäs sinä majailit?
- jp1979
Pia kirjoitti:
hotelli ihan ok, paitsi että vessa oli tukossa puol viikkoa, mutta se korjattiin heti 3 sanomis kerran jälkeen :) muuten ok.. missäs sinä majailit?
Mä olin tuttavani kans Ceylan-huoneistohotellissa. Meillä kans muuten ok reissu mutta ekaksi meille annettiin "siivouskoppi" huoneeksi vaikka oltiin nimenomaan tilattu kaksio. Uskoivat sitten lopulta kun aikamme natkutettiin ja saimme sen kaksion ekan viikon keskiviikkona, johon sittemmin oltiinkin tyytyväisiä. Reissu oli muuten loistava kaikin puolin.
- Pia..
jp1979 kirjoitti:
Mä olin tuttavani kans Ceylan-huoneistohotellissa. Meillä kans muuten ok reissu mutta ekaksi meille annettiin "siivouskoppi" huoneeksi vaikka oltiin nimenomaan tilattu kaksio. Uskoivat sitten lopulta kun aikamme natkutettiin ja saimme sen kaksion ekan viikon keskiviikkona, johon sittemmin oltiinkin tyytyväisiä. Reissu oli muuten loistava kaikin puolin.
meilläkin muuten tosi onnistunut reissu...=) takasin on päästävä! ehkä jo lokakuussa ;)
sisko sairastui mahatautiin vikana päivänä mutta saatiin onneksi lääkäri nopeasti hotellihuoneeseen, ja lääkkeet melkein saman tien.. mukana oli suomalainen nainen :)
Marmaris oli kyllä ihanampi paikka mitä olisin voinu edes kuvitella :) - ...
jp1979 kirjoitti:
Pommi josta mainitsit, taisi olla se samainen, josta itsekin kuulin...Oli kuulemma paikallisella kaatiksella pamahtanut. Ja kuulemma Tansaksessakin oli huhuttu pommin olleen.Tultiin just eikä mitään ongelmia ollut. Kyllä uutisissa kerrottiin kaikista muista pommeista Antalya, ja Alanyan ammuskeluista, mutta ei mitään Marmariksen pommista. Oliskohan jotain lasten pommeja..Meillä ihan super-cool loma, mutta en enää menisi Marmarikseen. SE ja ympäristö tuli jo nähtyä parissa viikossa.
- jp1979
Pia.. kirjoitti:
meilläkin muuten tosi onnistunut reissu...=) takasin on päästävä! ehkä jo lokakuussa ;)
sisko sairastui mahatautiin vikana päivänä mutta saatiin onneksi lääkäri nopeasti hotellihuoneeseen, ja lääkkeet melkein saman tien.. mukana oli suomalainen nainen :)
Marmaris oli kyllä ihanampi paikka mitä olisin voinu edes kuvitella :)Juu, kyllä mulla tais puolet sydämestä sinne Marmarikseen jäädä (haikeana muistelee viikon takaista paluureissua) ja uskon että uudelleenkin vielä sinne menen. Itselläni oli matkaseurana ihminen, joka on joskus asunut Marmariksessa useamman vuoden, joten sain hyvän Marmaris-esittelyn kahden viikon aikana. Jos kiinnostaa vaihdella vielä kuulumisia reissulta niin laita mulle meiliä [email protected].
Mä selvisin ilman suurempia sairauksia kotiin asti, sitten vasta iski flunssa (palellutin itteni vikana lomapäivänä kun oli NIIN kylmä). Vatsatautia en saanut (söin maitohappobakteereja) vaikka söin melkein kaikkea mahdollista mitä nenän eteen tuotiin ja pesin hampaani vesijohtovedellä. Pariin kertaan vatsaa korvensi mutta sekin helpotti kun sai vettä juotavaksi(oli tullut juotua jokseenkin vähän vettä ja se kostautui mahakivulla).
- lähtö
Olen tietoinen Turkin tilanteesta, mutta aion silti matkustaa Alanyaan huomenna. Aion välttää yleisissä kulkuvälineissä liikkumista ja muutenkin olla varovainen, mutten suostu lomaani pelkäämällä pilaamaan. Mitä tahansa saattaa sattua missä tahansa.
Nykymaailmassa on mahdollisuus pelätä jatkuvasti, jos vain haluaa. Itse aion nauttia lomastani niinkuin aina ennekin. Jos jotain ikävää sattuu, niin totta kai se on kamalaa.
Mutta jos lähden jonnekin muualle, minua harmittaa aivan varmasti, sillä jokainen Turkin lomani on ollut onnistunut. heti lähdettäisiin jos muuten olisi mahdollista.
- nani
Marmariksesta. (äkkilähdöllä) Oikein onnistunut loma! 2vk ehti kyllä näkemään koko Muglan alueen, joten ei enää samaan paikkaan.
- jp1979
Juuri viime sunnuntaina reissusta tulin Marmariksesta ja täytyy myös sanoa, että hyvillä mielin siellä kaksi viikkoa vietin. Julkisissa kuljin ja mitään ei tapahtunut...Oleiltiin niin Marmariksessa kuin kuljettiin muuallakin (käynti Muglassa ja kilpparisaarella) eikä aikaa todellakaan käytetty pelkäämiseen. Reissu oli oikein onnistunut. Mä oletan, että jos ihmiselle jotain tapahtuu, se voi tapahtua vaikka kotona. Ei kande liikaa murehtia...
- tipis
jp1979 kirjoitti:
Juuri viime sunnuntaina reissusta tulin Marmariksesta ja täytyy myös sanoa, että hyvillä mielin siellä kaksi viikkoa vietin. Julkisissa kuljin ja mitään ei tapahtunut...Oleiltiin niin Marmariksessa kuin kuljettiin muuallakin (käynti Muglassa ja kilpparisaarella) eikä aikaa todellakaan käytetty pelkäämiseen. Reissu oli oikein onnistunut. Mä oletan, että jos ihmiselle jotain tapahtuu, se voi tapahtua vaikka kotona. Ei kande liikaa murehtia...
Minkälainen paikka on kilpparisaari? Kiinnostuin, tiistaina lähtö Marmarikseen.
- jp1979
tipis kirjoitti:
Minkälainen paikka on kilpparisaari? Kiinnostuin, tiistaina lähtö Marmarikseen.
Kilpikonnasaari on kerrassaan mahtava paikka. Upeaa oli siellä uiskennella ja samalla reissulla pääsi myös näkemään ne kuuluisat turkoosit vedet. Reissu oli koko päivä reissu ja erittäin rankka eli en ehkä ihan heti lapsiperheille suosittele mutta aikaihmisille kylläkin. Laivaltakin pääsi matkalla uimaan (laiva pysähtyi 20 min uintia varten). Hiekka Kilpparisaarella oli mielettömän upeaa ja KUUMAA (=ilman kenkiä kävelystä ei tullut kerrassaan mitään). Itse ostimme reissun merenrannasta 20 liiralla (sis. ruoan) kun se olisi Deturilta ostettuna maksanut huomattavasti enemmän ja siinä olisi menty osa matkasta bussilla. Suosittelen reissuun lähtemään ja ehdottomasti juuri laivalla koko homma. Maisemat oli kerrassaan upeat eli kamerat mukaan.
- ensi kesä
Minä olen peruuttanut matkani Alanyaan, vaihdoin Kreikkaan, vaikka pidänkin Turkista yli kaiken mutta en riskeera mitään. Odotan ensi kesää jos tilanne rauhoittuu, mutta jokainen tekee mitä haluaa.
- ninnu***
Jos jotain on käydäkseen, ni se käy missä vaan. Ei voi elää, JOS pelkää koko ajan!!! MÄ lähtisin heti, jos voisin... tulin sieltä vajaa viikko sitten ja menisin heti takasin sinne, JOS voisin :) Aivan ihana paikka!!! Marmariksessa siis olin ja lähden sinne uudestaan tod.näk Lokakuussa!! Voin lähteä sun puolesta, jos et uskalla.... ;))
- minä vaan
kiitoksia paljon vastauksista...ajattelin myös kyllä samoin, jos jotain on tapahtuakseen se voi tapahtua myös kotona!Taidan lähteä viikon päästä, jos saa matkan...odottelen jos hinta vielä halpenisi! :)
- Turkin matkojen kauppias
että menkää vaan Turkkiin ja kotonakin voi sattua mitä vaan.
- että
Turkin matkojen kauppias kirjoitti:
että menkää vaan Turkkiin ja kotonakin voi sattua mitä vaan.
meillä ainakaan pommi räjähtää kotona.
- paras
että kirjoitti:
meillä ainakaan pommi räjähtää kotona.
sitten varmaan pysyä visusti kotona koko loppu elämä.
- kaupungissa
paras kirjoitti:
sitten varmaan pysyä visusti kotona koko loppu elämä.
räjähdä tai toistaiseksi ei ole räjäytelty kuin rakennustyömailla sekä sodan aikana kaupungissamme. Suomi on myös turvallinen paikka-----
- jaa-a
kaupungissa kirjoitti:
räjähdä tai toistaiseksi ei ole räjäytelty kuin rakennustyömailla sekä sodan aikana kaupungissamme. Suomi on myös turvallinen paikka-----
turvallinen paikka? Ettei pommit räjähtele? Ihmisiä kuitenkin kuolee liikenteessä, huumeisiin, tulipaloihin, itsemurhiin, oman vanhemman ampumana....... MUTTA jos ne on nuo pommit juuri mitkä pelottaa niin on kyllä paras sitten tosiaan vain pysytellä kotona. Vaikkei sitä tiedä koska ne tännekin tulee ne terroristit.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4048819Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1723208- 171684
- 761118
- 761058
- 271045
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta63988- 55963
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss78957- 65910