Mä olen ollut n. 3 viikkoa vhh ja seurannut omaa ketoosin astetta, se on nyt testitikun mukaan 8, eli toiseksi korkein.
Onko kukaan tsekannut tätä Ketostix -liuskoilla omassa dieetissään? Kuinka kauan ketoosi on jatkunut, millaisia arvoja ja mikä vaikutus näillä on ollut laitumiseenne? Kuinka nopeasti tämä näkyi painossa?
Ketoositilan tarkkailusta
9
1565
Vastaukset
- Luidzi
Moikka, mä olin 9vkoa ja paino tippui 2,5kg.
Tosin mä en oo paras vertailukohde. Mulla on mieli-alalääkitys päällä, se tuppaa nostamaan painoa.- Annika
Taisinkin jostain muusta viestistä sun ongelmasta. Lääkkeet yleensäkin on kuulemma eräs este laihtumiselle, tai sitten yksinkertainen juttu että joidenkin kropan aineenvaihdunta on sellainen, että se vastustaa viimeseen asti laihtumista(luin siitä Atkinsin viimeisimmästä opuksesta). Aiotko vielä yrittää?
- LUKE64
Annika kirjoitti:
Taisinkin jostain muusta viestistä sun ongelmasta. Lääkkeet yleensäkin on kuulemma eräs este laihtumiselle, tai sitten yksinkertainen juttu että joidenkin kropan aineenvaihdunta on sellainen, että se vastustaa viimeseen asti laihtumista(luin siitä Atkinsin viimeisimmästä opuksesta). Aiotko vielä yrittää?
Kyllä mä yritän pitää tän painon, täytyy sitten taas ottaa ketoositikut käyttöön kunhan pääsee noista lääkkeistä eroon.
Tsemppiä.
- ex-läski
Noista Ketostixeistä. Eli ketoosissa siis voi olla varsin hyvin ilman että se näkyy ketostixeissä. Ne siis näyttävät vain ylimääräisten virtsan kautta poistuvien ketoaineiden määrän, siinä ei näy kehon käyttämät ketoaineet. Itse en ole kyseisiä liuskoja hankkinut, rahantuhlausta mielestäni. Ja ketoosissa on kyllä oltu pitkään.
- ketoonko?
Ei ole todistettu vieläkään ketoosin merkitystä laihdutuksessa. Miksi kiusata itseään?
- ex-läski
ketoonko? kirjoitti:
Ei ole todistettu vieläkään ketoosin merkitystä laihdutuksessa. Miksi kiusata itseään?
No minulla ainakin ketoosi auttaa juuri vähentämällä näläntunnetta ja sitä kautta syömistä, todistettua tai ei. Ei se mielestäni ole itsensä kiusaamista, itse asiassa ketoosissa ollessa on varsin mainio ja energinen olo.
- Annika
Se kirjallisuus josta olen moista lukenut ( mm. Tri Atkinsin uusin painonpudotusohjelma ) kertoi nimenomaan niin, että ketogeenisen ruokavalion aiheuttama elimistön ketoosi/lipolyysi = rasvan palaminen ja postuminen elimistöstä, tapahtuu juuri virtsan ja hengitysilman kautta, ei ole kuulemma mitään muuta kautta mistä se voisi poistua ( ilmeisesti siis myös hikoilun kautta? no tää viimenen oli mun omaa höpinää..) Jos testiliuska näyttää neutraalia, elimistö ei ole ketoosissa eikä rasva poistu näiden ns. eritysten kautta. Mitä purppuraisempi on testitulos sitä voimakkaampi on rasvan poisliukenemis- prosessi.
Minusta testiliuskojen ostaminen ei ole tuhlausta, eikä niitä tarvitse joka päivä käyttää vaan silloin tällöin, varsinkin jos menee tunnollisesti ohjelmalla ja hakiessaan itselleen sopivaa hiilihydraattimäärää tasapaino-ohjelmassa.
Täällä ei nyt kukaan ole vielä kertonut käyttäneensä niitä, mutta jos joku on niin olis kiva kuulla siitä! - Annika
ketoonko? kirjoitti:
Onko sitten todistettu ettei ole? Jos löydät aiheesta kirjoitettua, niin kerro ihmeessä muillekin. Minusta kaikki muut kokeilemani dieetit ovat kiusaa ( miettikää vaikka kaalisoppa - tai näkkäridieettiä ,YÄÄÄK )
Ei muuten yhtään kiusannut kun risteilyllä laivan buffetpöydästä voi ottaa kaikkia ihania kala, liha -ja muita proteeini safkoja, ja vielä punkkua päälle, eikä jäänyt nälkä. Luovuin tietty jälkkäreistä mutta niitä ei olis enää napa vetänytkään, eikä edes harmittanut! Kun olin muinoin pv -jutuissa, niin siitä viikonlopusta olis vaaka värähtänyt heti ylöspäin, vaan nytpä näin ei käynyt. - Lowcarb
Annika kirjoitti:
Onko sitten todistettu ettei ole? Jos löydät aiheesta kirjoitettua, niin kerro ihmeessä muillekin. Minusta kaikki muut kokeilemani dieetit ovat kiusaa ( miettikää vaikka kaalisoppa - tai näkkäridieettiä ,YÄÄÄK )
Ei muuten yhtään kiusannut kun risteilyllä laivan buffetpöydästä voi ottaa kaikkia ihania kala, liha -ja muita proteeini safkoja, ja vielä punkkua päälle, eikä jäänyt nälkä. Luovuin tietty jälkkäreistä mutta niitä ei olis enää napa vetänytkään, eikä edes harmittanut! Kun olin muinoin pv -jutuissa, niin siitä viikonlopusta olis vaaka värähtänyt heti ylöspäin, vaan nytpä näin ei käynyt.Itse kävin laivalla seisovasta pöydästä hakemassa jälkkäriksi alakarppityyliin juustotarjottimen ja kahvia kerman kera :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692733
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481247
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81207