Mammanpojat!

mammanpojan nainen

Kaikki te jotka tunnistatte itsenne: kun äidin kutsu käy, sinne mennään aina syömään, korjaamaan autoa, kuskiksi, kahville etc. Äidin kanssa lässytetään puhelimessa ainakin kerran päivässä, joskus jopa vuoteesta käsin ennen kahdeksaa aamulla. Äiti kertoo mielipiteensä kaikkiin sinun elämää koskeviin kysymyksiin. Äiti ostaa vaatteet; myös alusvaatteet. Äiti tietää kaiken parhaiten. Äiti päättää. Äiti sisustaa asunnon ja käy siivoamassa. Äiti tuo ruokaa.

Onko sinulla tyttöystävä? Vaimo? Avopuoliso? Määräileekö äitisi naisesikin elämää? Miksi? Annatko sen tapahtua? Haluaisitko elää parisuhdetta äitisi kanssa?

Miksi miehestä tulee mammanpoika? Miksi mies ei osaa irrottautua äidistään?

22

4971

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaan

      kysyä esim italialaisilta herrasmiehiltä tämä. Eiväthän he siisteistä vaatteista huolimatta ole kai pyykkejään koskaan silittäneet.

      • mammanpojan nainen

        Sieltähän niitä löytyy. Mutta ei niin kauas tarvitse lähteä! Tuntuupi, että ihan kotomaasta löytyy näitä mamman poikia ihan riittämiin.

        Mikä estää napanuoran katkaisemisen? Tiedän jopa tapauksen, jossa miehen äiti on haukkunut miehen itselleen valitsemaa puolisoa huoraksi - eikä mies tee mitään!

        Miten tämä on mahdollista? Kiinnostaisi ihan tosiaan kuulla mammanpoikien omia ajatuksia siitä, miksi olla sitä mitä on.


    • Sadistik

      Ja mietitään, että mikäs se äidin rooli siinä hommassa mahtaa olla.

    • mörrgh

      Ehkä joskus sinusta tulee äiti ja osaat sitten hoitaa asiat paremmin?

      • mammanpojan nainen

        Nyt kun on päässyt vierestä katsomaan mitä takertuva suhde voi olla, niin tosiaan toivon, että osaan päästää ajoissa irti.


    • Fox Mulder

      Veri on vettä sakeampaa ja nykyään ei enää voi luottaa moneenkaan ihmiseen? Avioliitoista yli puolet päätyvät eroon, joista useimmat vieläpä katkeriin omaisuudenjakokiistoihin ja valehteluun. Vanhemmat harvoin aikovat riistää tai hyötyä lapsistaan.

      • alkup.

        Mitä jos se liitto päättyy eroon siksi, ettei mies ole koskaan itsenäistynyt ja päässyt eroon äidistään? Vaimo kyllästyy, kun anoppi saa huseerata heidän kotonaan kuin omassaan.


    • nainen 40+

      sellainen mies on kiltti ja pitää äidistään, ei halua loukata äitiä kieltämällä tätä kun äiti kuitenkin tarkoittaa vaan hyvää. Joidenkin äitien on vaikea tajuta, että lapsi on aikuinen.
      Tottakai tuollainen on ärsyttävää. Puhelut ja auttaminen on asiaankuuluvaa, mutta ei sisustaminen ja siivoaminen pojan luona, se menee jo överiksi. Olisi varmaan viisainta ottaa NÄTISTI asia puheeksi äidin kanssa ja kertoa rajat, esim. mihin kellon aikaan sopii soittaa, ei nyt sentään niin aikaisin aamulla. Äidit joskus loukkaantuvat kovasti, kun lapsi pyrkii itsenäistymään, äiti pelkää että häntä ei enää rakasteta ja että hänet hylätään. Jos poika osaa kertoa äidille välittävänsä tästä yhtä paljon kuin ennenkin, mutta kaipaavansa omaa rauhaa, äiti ehkä ymmärtää loukkaantumatta. Olen itse jo kolmen lapsen äiti ja vieläkin oma äitini muistuttaa minua pukeutumaan lämpimästi ym. kohtelee minua lapsena :)

      • make

        pystyykö naiselle huomauttamaan jostain niin ettei hän loukkaannu? ei pysty!


    • make

      en tiedä millainen suhde sinulla on vanhempiisi mutta kirjoittamasi mukaan ei kovin lämmin.toiset äidit ovat sellaisia että soittelevat koko ajan mutta mitä siinä voi tehdä?äiti saa ihan rauhassa kertoa mielipiteensä.sitä en ymmärrä jos äiti ostaa vaatteet.äiti käy siivoamassa?mitähän sinä sillä aikaa teet kun äiti siivoaa?luet varmaan jotain typerää me kaks lehteä sormi nenässä.Onko sinulla tyttöystävä Vaimo Avopuoliso joka ei pistä tikkua
      ristiin kotiasioiden puolesta?löhöää vaan sohvalla yrittää tilata ruokaa niinkuin jossain ravintolassa ja käy joka viikonloppu tuhlaamassa rahansa (jotka on todennäköisesti saanut äidiltään).juo viinaa niikuin miehet? soita sinäkin äidille!!

      • alkup.

        Oma suhteeni vanhempiini on erittäin hyvä. Olen mennyt 14 vuotiaana töihin, ja sen jälkeen tasaisena kehityksenä alkanut ottaa vastuun omasta elämästäni. Äidilläni ja minulla on kahden aikuisen välinen lämmin suhde nykyisin. Koska olemme molemmat aikuisia. Hän luottaa siihen, että olen fiksu ja pärjään ja jos en pärjää, pyydän apua.

        Mitä voi tehdä kun äiti soittelee koko ajan? Haluatko, että kerron? Etkö sitä itse ymmärrä? Voit kertoa, ettei ole asiallista soitella esim. ennen kahdeksaa aamulla. Tai neljää kertaa päivässä. Mielipiteitä voi toki kertoa, mutta äidin mielipidettä EI TARVITA joka ikiseen asiaan, mitä päivän aikana tapahtuu!

        Loppuosa viestistäsi oli jotensakin hämärä...Minulla on miesystävä, joka on mammanpoikamaisuuteen taipuvainen. Potentiaalia on, peli ei ole menetetty. kolmikymppinen mieheni sanoo joskus jopa vastaan äidilleen...Mutta mutta; aika heikkoa se välillä on. Ja huomaan, miten välillä mies luisuu passattavaksi ja lässytettäväksi kovin helposti.


      • man
        alkup. kirjoitti:

        Oma suhteeni vanhempiini on erittäin hyvä. Olen mennyt 14 vuotiaana töihin, ja sen jälkeen tasaisena kehityksenä alkanut ottaa vastuun omasta elämästäni. Äidilläni ja minulla on kahden aikuisen välinen lämmin suhde nykyisin. Koska olemme molemmat aikuisia. Hän luottaa siihen, että olen fiksu ja pärjään ja jos en pärjää, pyydän apua.

        Mitä voi tehdä kun äiti soittelee koko ajan? Haluatko, että kerron? Etkö sitä itse ymmärrä? Voit kertoa, ettei ole asiallista soitella esim. ennen kahdeksaa aamulla. Tai neljää kertaa päivässä. Mielipiteitä voi toki kertoa, mutta äidin mielipidettä EI TARVITA joka ikiseen asiaan, mitä päivän aikana tapahtuu!

        Loppuosa viestistäsi oli jotensakin hämärä...Minulla on miesystävä, joka on mammanpoikamaisuuteen taipuvainen. Potentiaalia on, peli ei ole menetetty. kolmikymppinen mieheni sanoo joskus jopa vastaan äidilleen...Mutta mutta; aika heikkoa se välillä on. Ja huomaan, miten välillä mies luisuu passattavaksi ja lässytettäväksi kovin helposti.

        täytyy ilmeisesti vääntä rautalangasta sinulle!
        kysymys kuuluu mitä voit tehdä sen jälkeen kun olet huomauttanut äidillesi asiasta mutta hän jatkaa samaan malliin kuin ennenkin?pitäisikö tilata palkkamurhaaja?Toiset äidit ovat sellaisia että huolehtivat liikaa eikä sitä muuta mikään asia joko hyväksyt sen tai sitten et.eikä se ole miehen vika jos äiti on sen luontoinen ei hän ole sen enempää mammanpoika kuin kukaan muukaan.


    • mammanpoika?

      Yhä useammin siksi, että mieheltä on jäänyt miehen malli näkemättä. Aikaan kuuluu se, että "vahvat naiset" lemppaavat puolisonsa kartanolle, kun nämä käyvät tarpeettomiksi; siittiöt on luovutettu ja elatus taattu. Jo pienestä pitäen "mies" varttuu dominoivan yksinhuoltajaäitinsä ikeen alla ja mitä siinä muuta voi odottaa kuin päätymistä mammanpojaksi?

      Miten "mies" osaisi irrottautua äidistään, kun hänellä ei ole ollut isää näyttämässä, mikä on MIES!

      Miehistä tulee mammanpoikia, koska heidän äitinsä ovat sairastuneet vahvuuteen.

      Voi veljet sitä taistelun määrää, mikä seuraa siitä, kun mies ei suostukaan alistumaan äitinsä sätkynukeksi :(
      Kokemusta on!

      Toisinaan tekisi mieli vain antaa periksi, kun töissä on kiirettä ja työpäivät venyvät yli kellonympäryksen. Ei jaksaisi taistella ihmisarvostaan enää illalla, kun on jo pitkän päivän "taistellut" työpaikalla miltei mahdotonta tekemisen määrää selvitellen. Olisi kovin vaivatonta palata äidin siivoamaan kotiin ja istua aterioitsemaan äidin valmiiksi laittamaa ruokaa.

      Mutta se ei käy! Avioeron jälkeen joskus vuosia sitten kokeilin ja totesin, että ei voi pirulle pikkusormea antaa: päästäpä äiti muutaman kerran päättämään, mitä syöt tai miten sisustat taloasi niin jo on kohta ohjeistus myös siitä, miten pukeudut, kenen kanssa seurustelet tai mitä on sopivaa harrastaa...
      Kyllä äiti tietää :D

      • alkup.

        Kiitos asiallisesta vastauksesta! Tätä olen itsekkin miettinyt. Että onko kyse tosiaan vahvan miesmallin puuttumisesta? Oman mieheni isä on heikko; perheen äiti pitää kaikki langat käsissään. Perheen 60 vuotias isä esim kysyy vaimoltaan millä hän maksaa auton renkaiden vaihdon, kun hän lähtee asioille.

        Onnea sinulle, että jaksat taistella itsellesi tilaa elämässä! On aika surullista, että siihen pisteeseen joutuu. Mutta joidenkin ihmisten kanssa se vain toimii niin. Me esimerkiksi muutimme ihan hel***tin kauas mieheni lapsuudenkodista: muuten anoppi muuttaisi meille asumaan.


    • jooseppi

      ...asiat noin hyvin. Ei olis paha. Ei ollenkaan.

      • alkup.

        Miksi mielestäsi asiasi olisivat hyvin siinä vaiheessa, kun sinulla ei olisi päätäntävaltaa omaan elämääsi?


    • Anonyymi

      Naiset nauravat näille nössiköille.

      • Anonyymi

        Miehen äiti on naisen pahin vihollinen koska äiti on nainen myös ja tietää naisten metkut jolloin osaa ne myös tunnistaa. Naista ärsyttää kun ei voi kieroilla miehen rahoja itselleen tms. koska miehen äiti huomaa heti vaikka mies itse ei huomaisikaan. Naiset sitten on miehen selän takana sotaa käymässä eikä mies huomaa mitään :D Tosin voi olla näin miehenä kaikkein viisaintakin pysytellä naisten keskinäisistä kärhämistä erossa :P


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehen äiti on naisen pahin vihollinen koska äiti on nainen myös ja tietää naisten metkut jolloin osaa ne myös tunnistaa. Naista ärsyttää kun ei voi kieroilla miehen rahoja itselleen tms. koska miehen äiti huomaa heti vaikka mies itse ei huomaisikaan. Naiset sitten on miehen selän takana sotaa käymässä eikä mies huomaa mitään :D Tosin voi olla näin miehenä kaikkein viisaintakin pysytellä naisten keskinäisistä kärhämistä erossa :P

        Miehen äiti on naisen pahin vihollinen koska äiti on nainen myös ja tietää naisten metkut jolloin osaa ne myös tunnistaa. 

        Hienosti sanottu!

        Mieheni ex oli juuri tällainen nainen. Siksi kai syy,miksi anoppilaan lähtenyt, ja lapsetkaan ei saanut mennä.
        Mieheni vanhemmat teki heti testamentin, että vaimolla ei ole osaa eikä arpaa heidän omaisuuteen!
        Kyllä käärmeen haistaa viisas pitkälle.

        Samaa opetan omalle pojalleni. Ketään näistä et älä elättämään, opiskeluja, taloja maksamaan.


    • Anonyymi

      Nössöä kaydä mutsin faijan luona 18, ei mielestäni.
      Ymmärän toki myös että, jotkut ihan aikuisetkin tarvisevat sen köörin ympärille, jot' ei nopat ole hankalasti hankalissa kulmissa objektiivisesti tarkasteltuna.

      • Anonyymi

        Meinaatko sinä jonne tai jonnetar että vanhempien luona ei käydä enää milloinkaan kun on täyttänyt 18v?
        Lapsellinen ajatus.


    • Anonyymi

      jos tuommosta?pitää katsella?aina syyhyn ei ole "äidinrakkaus"???on nähty.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1873
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1436
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe