Maraton 4.30 ??

Minä

Kuinka paljon pitäisi juosta viikossa jotta pääsisi maratonin 4.30 aikaan? olen menossa ensi kesänä Tukholmaan ensimmäistä kertaa :) Pohjakunto on hyvä (harrastan kilpapyöräilyä--tosin olen aika aloittelija, sekä juoksen). Kestävyys on siis suht hyvä. Teen välillä 10*400m vetoja, joita maraton kaverit ovat neuvoneet, 10km vk lenkkejä sekä 21km pk lenkkejä (joka sunnuntai juostaan porukalla n.21km..tänää juostiin aikaan 2.05).

ensimmäiselle maratonille ei ole aikatavoitetta, mutta olisi kiva tietää, että kuinka paljon pitää treenata että jaksaa sen tuohon aikaan:) Olen ulkomailla marras-maaliskuun joten sielläkin pitäisi juosta:)

Hyviä lenkkejä!

18

3007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • assi

      Mä juoksin ekan maratonin HCM:llä aikaan 4.30.
      Juoksu kilometrit viikossa oli vain noin 25 per viikko. Muita lajeja en juurikaan harrastanut (pari rullis lenkkiä). Olen nähnyt harjoitus ohjelmia jotka tähtää 4.30 aikaan ja niissä harjoitus kilomertit on 40-70km/viikko. Itse ei moisia harjoituskilometriä ymmärrä. Olen ite 30 nainen enkä omaa kummempaa urheilu taustaa ja toi eka maraton meni oikeesti helposti. Tuhkolmaan lähden hakemaan 4.00-4.15 aikaa. :)Mun puolikkaan aika o 2.10.

      Uskon että juokset helposti ton 4.30.

      Juoksemisen iloa :)

      • minä

        riittää siis 25km viikossa? vai onko se ihmisestä kiinni? Jospa sulla Assi on luonnostaan hyvä kunto :);) Eikä sinulla tehnyt ollenkaan tiukkaa maratonilla? se siis meni todella hyvin?

        juoksuiloa myös sinulle ja kiitos vastauksesta!


      • kenenisa

        joku intensiivinen harrastus meille tämä juokseminen, kiinnostuksen kohde.


      • assi
        minä kirjoitti:

        riittää siis 25km viikossa? vai onko se ihmisestä kiinni? Jospa sulla Assi on luonnostaan hyvä kunto :);) Eikä sinulla tehnyt ollenkaan tiukkaa maratonilla? se siis meni todella hyvin?

        juoksuiloa myös sinulle ja kiitos vastauksesta!