Voisitko vähän selventää näitä perusjuttuja, kun oma älyni ei aina riitä. Toivottavasti ei ole vaivaa ;)
Tarkkoittaako tavallinen horoskooppi samaa kuin aurinkomerkki? Olen itse ymmärtänyt näin, mutta ymmärsinköhän oikein? Jos esim. ihmisen aurinkomerkki on Neitsyt, niin voidaanko siitä päätellä ihmisen syntymäpäivä, jos syntymäpäivää ei tiedä, mutta tietää aurinkomerkin. Eli jos ihmisen aurinkomerkki on Neitsyt, niin tarkoittaako se samaa kuin ihminen on Neitsyt?
Kun puhutaan että esim. henkilö X on Neitsyt horoskoopiltaan niin onko kyseessä aurinkomerkki vai mikä kun näitä merkkejä riittää tässä opissa ihan loputtomiin..
Tuhannet kiitokset etukäteen!
Megastron, tarvitsen selvennystä
3
302
Vastaukset
Kysymyksistä:
"Tarkkoittaako tavallinen horoskooppi samaa kuin aurinkomerkki?"
Kyllä ja ei. Tavallisessa puhekielessä nämä siis useimmiten yhdistetään tarkoittamaan -virheellisesti- samaa asiaa, kuten myös nouseva merkki ja askendentti.
Horoskooppi sanana tulee sanoista "hora skopien". Tämä tarkoittaa "hetken tarkkailua". Toisin sanoen horoskooppi oikeastaan tarkoittaa astrologista syntymäkarttaa.
"Jos esim. ihmisen aurinkomerkki on Neitsyt, niin voidaanko siitä päätellä ihmisen syntymäpäivä, jos syntymäpäivää ei tiedä,"
Pelkästään tuon tiedon mukaan ei syntymäpäivää saa aivan tarkasti selville. Jos saat selville kuumerkin niin pystyt päättelemään syntymäpäivän 2,5 päivän tarkkuudella. Jos sinulla on selvillä pelkkä "aurinkomerkki neitsyt" -tieto, niin pystyt päättelemään vain, että syntymäpäivä on noin 20.8.-20.9. Tuo päivämääräraja vaihtelee vuosittain noin päivän pari sen mukaan, miten Aurinko vaihtaa merkkiä.
"Eli jos ihmisen aurinkomerkki on Neitsyt, niin tarkoittaako se samaa kuin ihminen on Neitsyt? "
Puhekielessä siis kyllä. Astrologisesti on otettava huomioon monta muutakin tekijää kuin pelkkkä aurinkomerkki tosin.
Jotkut vievät muuten juuri neitsyen kohdalla tuon "neitsyyden" aivan kirjaimelliseksi. Siis että neitsyet -tavallista useammin- olisivat "fyysisesti" neitsyitä. Tämä johtuu merkin nimen kääntäjien sanavalinnasta. "Neitsyt" tulee alun perin kreikan kielen sanasta, joka tarkoittaa "ei naimisissa olevaa; omaehtoista". Liz Greene liittää (Astrology of Fate) neitsyen merkin Efeson Dianan palvontaan. Tuon jumalattaren palvonta sisälsi sen, että nainen meni juuri ennen häitään tarjoamaan itsensä ventovieraalle miehelle Dianan temppelissä. Ei mitään tyypillisesti neitsyeen liitettävää käytöstä.
En tosin tarkoita, että merkki olisi mitenkään poikkeuksellisen kevytkenkäinen -yleensä pikemmin päinvastoin. Ainoastaan, että -tähänkin- merkkiin liittyy monia väärinkäsityksiä.Aurinkomerkki on sama asia kuin horoskooppimerkki.
Silloin jos puhutaan,että ihminen on horoskoopiltaan neitsyt niin silloin on kyseessä aurinkomerkki eli periaatteessa sillä ei ole merkitystä mitä nimitystä käytät!
Sinun kannattaisi varmaankin käydä hankkimassa astrologiasta kirjoja esim.Tuikku Ljunbergin kirja opi astrologiaa on selkeä opus aloittelijalle.
Tsemppiä jatkoon!"Aurinkomerkki on sama asia kuin horoskooppimerkki"
Vain puhekielessä ja populaarisessa astrologiassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201071- 136969
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten303777Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514