Ruokaostoksilla käydessäni käteeni osui alekorissa Päivi Lipposen ja jonkun toisen naisen koostama kirja "Isä ja ero". Ostin sen mökkilukemiseksi, ja koska se osoittautui hyvin mielenkiintoiseksi, ahmin sen loppuun melkein samantein. Lainasin sitä edeltäneen kirjan "Nainen ja ero" - ja lukemani vahvisti sitä käsitystä miksi niin monet liitot päättyvät eroon. Kummassakin kirjassa näet kävi niiiiiin monessa kohdassa ilmi se, että jos a) mies on liian kiltti, ei nainen voi häntä kunnioittaa - eikä sitä myöten rakastaa, vaan kaikesta tasa-arvohömpötyksestä huolimatta nainen kuitenkin toivoo, että mies on se perheen pää. Mieleen jäi muuan deittinetin ilmoitus vuosien takaa, jossa itsestään ilmoitellut nainen ilmoitti, että hän ei tahdo yhtään kilttiä miestä enää. En tarkoita, että kenenkään pitäisi ehdoin tahdoin muuttua muuksi kuin mitä on, vaan sitä että ei se ainainen riidan välttäminen ja mieliksi oleminen tee muuta kuin hallaa sinulle itsellesi.
Toinen jatkuvasti toistuva teema oli se, että jollei liitossa seksi toimi, ei toimi paljon muukaan. Olen aivan samaa mieltä. Eihän seksi ole kaikkein tärkeintä, mutta jos se toimii, voi katsella paljon kaikenlaista pientä vikaa läpi sormien... Sama toimii molemmin puolin. Jos nainen on tyytyväinen ja tyydytetty, hän tekee pedin ulkopuolellakin kaikenlaista miestä miellyttävää...
Kuusi vuotta sitten itse erotessani jossain lehdessä oli artikkeli, jossa kirjoitettiin siitä miten tärkeää vaimon tyydytettynä pitäminen on, ja en sitä ihan tosissani silloin ottanut, enkä silloin ollut sängyssä kaksinenkaan. Nyt elämää kokeneena tiedän paremmin... En tiennytkään mihin kaikkeen pystyn, en mitä voin vastineeksi saada... Olen käynyt kovan koulun, mutta nyt olen varsin tyytyväinen elämääni.
Luepa mielenkiinnosta ne kirjat. Herättävät paljon ajatuksia.
miehen kiltteydestä ja seksin merkityksestä
3
1167
Vastaukset
saa olla muutenkaan mitään!Et saa olla kiltti etkä myöskään tuhmakaan..aivan sama.
Liitot päätyvät eroon koska nykypäivänä kuvitellaan,että toisen omistamalla parisuhteesta saataisiin muka onnellinen tai sitten yritetään muuttaa toista mieleisekseen.- vätys
Ei kiltissä miehessä mitään vikaa ole. Miehille kiltteys näyttää käytännössä tarkoittavan samaa kuin VÄTYS, joka tekee niin kuin toinen käskee mutta ei saa itsenäisesti mitään aikaiseksi eikä myöskään ota vastuuta mistään.
- mää vaan
Olisko itsetuntemus ja sitä kautta saatu oikea itsetunto, omien tunteiden tunnistaminen ja niiden käsittely parempi pohja liitoille.
Kiltteys-vätys-tuhmuus-pirttihirmuisuus... kaikki nämä määreet ovat valtataistelun merkkejä. Itsetuntemus, joka on ensisijainen ja siitä kumpuava toisen ymmärtäminen/kunnioittaminen liittyvät semmoiseen käytännön asiaan kuin keskustelu..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201071- 136969
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten303777Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514