Piti vielä tiedustella treenien jälk. palautusjuomasta. Tuota nopeasti imeytyvää jauhetta saa kyllä kaupasta joo, mutta onko kellää tiedossa mitään kotikutoisia sovelluksia? Mikä juomasekoitus ajaisi tarkoituksen?
palautusjuoma
27
1948
Vastaukset
- anttza
Minulle ei ole ohjetta kotitekoiseen palariin, mutta tässä vähän muuta...
Kuten jo mainitsitkin jauheiden hyvä ominaisuus on niiden nopea imeytyminen. Nestemäinen juoma on lisäksi helppo nauttia vaikka kovankin trenin jälkeen jos ei kiinteä ruoka maita. Samalla tulee sitä nestevajettakin korjattua.
Mutta palautusjuomahan ei ole mikään välttämätön - ainakaan kuntoilumielessä treenaavalle. Ihan riittävään nopeasti sitä ravitoa saa nauttimalla kiinteääkin ruokaa ja erikseen nestettä. Esim banaani on kai aina ollut hyvin suosittu välipala treenien jälkeen. Ja maitotuotteista sitten sitä protskua jos siltä tuntuu. Joku taisi joskus kirjoitellakin, että kyllä se voileipä ajaa saman asian kuin palautusjuomakin.- pro gainer
Taas niin oikeeta tietoa levitetään.Ei kannata kommentoida hos ei ole tietoa asiasta.Ps.palkkari naamariin heti treenin jälkee.must.
- anttza
pro gainer kirjoitti:
Taas niin oikeeta tietoa levitetään.Ei kannata kommentoida hos ei ole tietoa asiasta.Ps.palkkari naamariin heti treenin jälkee.must.
Mitäpä luulet kuinka monta prosenttia suht säännöllisesti salilla treenaavista oikeesti ottaa palkkarin treenin jälkeen? Edes sellaisen "kainomaksin". Toki palautusjuoman käyttö tuo hieman lisäetua palautumiseen, mutta ei todellakaan ole välttämätön. Kuinkas monta vuotta tätä palutusjuomabuumia on kestänyt? Suurien kuluttjaryhmien tietoisuudessa maksimissaan muutamia vuosia.
Alkuperäisen vistin kirjoittaja ei jostakin syystä halua hankkia jauheita palautusjuomaan. Enkä viitsinyt ruveta mitään raakakananmuna-drinkkejä opastamaan, koska ei se palkkari niin tärkeä ole. Totesin että harrastajatasolla kiinteäkin ravinto riittä, jos sen nauttiin myöskin nopeasti treenin jälkeen. Jotta banaania vaan salille mukaan. - Muuri
anttza kirjoitti:
Mitäpä luulet kuinka monta prosenttia suht säännöllisesti salilla treenaavista oikeesti ottaa palkkarin treenin jälkeen? Edes sellaisen "kainomaksin". Toki palautusjuoman käyttö tuo hieman lisäetua palautumiseen, mutta ei todellakaan ole välttämätön. Kuinkas monta vuotta tätä palutusjuomabuumia on kestänyt? Suurien kuluttjaryhmien tietoisuudessa maksimissaan muutamia vuosia.
Alkuperäisen vistin kirjoittaja ei jostakin syystä halua hankkia jauheita palautusjuomaan. Enkä viitsinyt ruveta mitään raakakananmuna-drinkkejä opastamaan, koska ei se palkkari niin tärkeä ole. Totesin että harrastajatasolla kiinteäkin ravinto riittä, jos sen nauttiin myöskin nopeasti treenin jälkeen. Jotta banaania vaan salille mukaan."Toki palautusjuoman käyttö tuo hieman lisäetua palautumiseen, mutta ei todellakaan ole välttämätön."
Totta! Porukka on ottanut todesta ternimaitokauppiaiden jutut. Palautumisen alkamiseen vaikuttaa edellisen vuorokauden ajan syödyt ravinnot, ei se mitä treenin jälkeen syödään.
Itse otan kyllä heraproteiinia ja maltoa tai banaanin treenin jälkeen ja joskus aamulla kun ei saa aamiaista alas. - punttistytsy
anttza kirjoitti:
Alkuperäisen vistin kirjoittaja ei jostakin syystä halua hankkia jauheita palautusjuomaan. Enkä viitsinyt ruveta mitään raakakananmuna-drinkkejä opastamaan, koska ei se palkkari niin tärkeä ole. Totesin että harrastajatasolla kiinteäkin ravinto riittä, jos sen nauttiin myöskin nopeasti treenin jälkeen. Jotta banaania vaan salille mukaan.Itse olen käynyt salilla 7 vuotta ja ikinä en ole ottanut palkkaria! Hyvä evästys treenin jälkeen on esim. banaani ja raejuustoa/jugurtti. Ajaa paremmin kuin hyvin palautusjuoman tehot. Ja koskaan ei ole ollut ongelmaa palautumisessa, ja kehitystäkin ON tullut..
- body
Muuri kirjoitti:
"Toki palautusjuoman käyttö tuo hieman lisäetua palautumiseen, mutta ei todellakaan ole välttämätön."
Totta! Porukka on ottanut todesta ternimaitokauppiaiden jutut. Palautumisen alkamiseen vaikuttaa edellisen vuorokauden ajan syödyt ravinnot, ei se mitä treenin jälkeen syödään.
Itse otan kyllä heraproteiinia ja maltoa tai banaanin treenin jälkeen ja joskus aamulla kun ei saa aamiaista alas.en nyt sano siitä palautumisesta ja siihen liittyvästä palautumisen tunteesta mitään. tosiasia kuitenkin on, että lihas alkaa heti treenin jälkeen "korjaamaan" itseään ja siihen tarvitaan proteiinia. palautusjuoma on must.
toisaalta, suurin piirtein jokainen on silloin joskus aloittanut kuntoilun ilman palkkareita ja kehitystä on tapahtunut. mielestäni nyrkkisääntönä voisi pitää, että palkkari tulee kysymykseen juuri silloin kun alkaa sitä itse haluta. ja varmaan 80-90% "tosi" treenaajista on päätynyt jossain vaiheessa palautusjuomaan. itselläni se tuli kuvioihin joskus lukioaikana n. 1 vuoden treenauttuani. siitä lähtien treeni ja palautusjuoma on kuulunut minulla yhteen. - tyhmä_
body kirjoitti:
en nyt sano siitä palautumisesta ja siihen liittyvästä palautumisen tunteesta mitään. tosiasia kuitenkin on, että lihas alkaa heti treenin jälkeen "korjaamaan" itseään ja siihen tarvitaan proteiinia. palautusjuoma on must.
toisaalta, suurin piirtein jokainen on silloin joskus aloittanut kuntoilun ilman palkkareita ja kehitystä on tapahtunut. mielestäni nyrkkisääntönä voisi pitää, että palkkari tulee kysymykseen juuri silloin kun alkaa sitä itse haluta. ja varmaan 80-90% "tosi" treenaajista on päätynyt jossain vaiheessa palautusjuomaan. itselläni se tuli kuvioihin joskus lukioaikana n. 1 vuoden treenauttuani. siitä lähtien treeni ja palautusjuoma on kuulunut minulla yhteen.mitä ne palautusjuomat maksaa, ja saako tavallisesta ruokakaupasta??
Mitä suosittelette? - body
tyhmä_ kirjoitti:
mitä ne palautusjuomat maksaa, ja saako tavallisesta ruokakaupasta??
Mitä suosittelette?ruokamarkettien urheilupuolen hyllyillä näkee ainakin fastin tuotteita aika usein. niissä hinnat jotain 20e / 900g. oon joskus käyttänyt fastin whey3:sta, hinta ok verrattuna protskun prosentuaaliseen määrään. lisäravinneliikkeet ja terveyskaupat tms. myy myös vähän laadukkaampia(?) 2-3 kg:n paketteja n. 50-70 e hintaan.
itse tarkistan aina että tuotteessa on mahd. paljon protskua ~90% ja mahd. vähän rasvaa - pro gainer
punttistytsy kirjoitti:
Itse olen käynyt salilla 7 vuotta ja ikinä en ole ottanut palkkaria! Hyvä evästys treenin jälkeen on esim. banaani ja raejuustoa/jugurtti. Ajaa paremmin kuin hyvin palautusjuoman tehot. Ja koskaan ei ole ollut ongelmaa palautumisessa, ja kehitystäkin ON tullut..
Jos on ihan perus kunnon ylläpidon/parantamisela liikkeessä niin ei palautusjuoma ole välttämätön.Mutta jos haluaa lisätä lihasmassaa mahdollisimman nopeasti niin palautuminen on yksi tärkein idea siinä ja silloin kyllä kannattaa ottaa jonkinlainen palautus drinksu(esim.hera ja malto.
punttistytsy: "banaani ja raejuustoa/jugurtti. Ajaa paremmin kuin hyvin palautusjuoman tehot."
Mitenköhän sä perustelet väitteesi?.palautusjuoman tarkoitushan on antaa lihaksille nopeasti imeytyvää ravintoa ja kiinteä ravintoa ei voi ajaa sitä tehtävää.Kertokaa toki jos teillä on uusi mullistava tieteellinen tutkimus.
Ps.kuntoilu rikasta syksyä kaikille. - pro gainer
pro gainer kirjoitti:
Jos on ihan perus kunnon ylläpidon/parantamisela liikkeessä niin ei palautusjuoma ole välttämätön.Mutta jos haluaa lisätä lihasmassaa mahdollisimman nopeasti niin palautuminen on yksi tärkein idea siinä ja silloin kyllä kannattaa ottaa jonkinlainen palautus drinksu(esim.hera ja malto.
punttistytsy: "banaani ja raejuustoa/jugurtti. Ajaa paremmin kuin hyvin palautusjuoman tehot."
Mitenköhän sä perustelet väitteesi?.palautusjuoman tarkoitushan on antaa lihaksille nopeasti imeytyvää ravintoa ja kiinteä ravintoa ei voi ajaa sitä tehtävää.Kertokaa toki jos teillä on uusi mullistava tieteellinen tutkimus.
Ps.kuntoilu rikasta syksyä kaikille."Mitäpä luulet kuinka monta prosenttia suht säännöllisesti salilla treenaavista oikeesti ottaa palkkarin treenin jälkeen? Edes sellaisen "kainomaksin". Toki palautusjuoman käyttö tuo hieman lisäetua palautumiseen, mutta ei todellakaan ole välttämätön. Kuinkas monta vuotta tätä palutusjuomabuumia on kestänyt? Suurien kuluttjaryhmien tietoisuudessa maksimissaan muutamia vuosia. "
Mitä sä nyt oikeen pädet?,eihän mikään ole välttämätöntä(muutama asia pois sulkien).Mun pointti tässä jutussa on et jos haluaa kehittyä maximaaliisesti,niin palautus on todella iso osa sitä ja taas palautusta edesauttaa fyysisen rasituksen jälkeen nautittu "palautusjuoma" jossa on täysin samaa ravintoa kuin meidän jokapäiväisessä ruoassammekin mutta imeytyy 100x nopeammin."palautus buumi" alkoi siinä 70luvun alkupuolella,joten on siitä hieman enemmän aikaa kuin parivuotta.Ja jos ette ole jostain asiasta varmoja(mutu tietoa) niin älkää sanoko mitään,koska täällä on sellaisia ihmisiä jotka ottaa helposti vääränlaista oppia. - pro gainer
pro gainer kirjoitti:
"Mitäpä luulet kuinka monta prosenttia suht säännöllisesti salilla treenaavista oikeesti ottaa palkkarin treenin jälkeen? Edes sellaisen "kainomaksin". Toki palautusjuoman käyttö tuo hieman lisäetua palautumiseen, mutta ei todellakaan ole välttämätön. Kuinkas monta vuotta tätä palutusjuomabuumia on kestänyt? Suurien kuluttjaryhmien tietoisuudessa maksimissaan muutamia vuosia. "
Mitä sä nyt oikeen pädet?,eihän mikään ole välttämätöntä(muutama asia pois sulkien).Mun pointti tässä jutussa on et jos haluaa kehittyä maximaaliisesti,niin palautus on todella iso osa sitä ja taas palautusta edesauttaa fyysisen rasituksen jälkeen nautittu "palautusjuoma" jossa on täysin samaa ravintoa kuin meidän jokapäiväisessä ruoassammekin mutta imeytyy 100x nopeammin."palautus buumi" alkoi siinä 70luvun alkupuolella,joten on siitä hieman enemmän aikaa kuin parivuotta.Ja jos ette ole jostain asiasta varmoja(mutu tietoa) niin älkää sanoko mitään,koska täällä on sellaisia ihmisiä jotka ottaa helposti vääränlaista oppia."Totta! Porukka on ottanut todesta ternimaitokauppiaiden jutut. Palautumisen alkamiseen vaikuttaa edellisen vuorokauden ajan syödyt ravinnot, ei se mitä treenin jälkeen syödään."
Siinä on sit taas niin fiksua david luokan tietoa että.Ja miksi sekotat ternimaidon tähän?. - Muuri
pro gainer kirjoitti:
"Totta! Porukka on ottanut todesta ternimaitokauppiaiden jutut. Palautumisen alkamiseen vaikuttaa edellisen vuorokauden ajan syödyt ravinnot, ei se mitä treenin jälkeen syödään."
Siinä on sit taas niin fiksua david luokan tietoa että.Ja miksi sekotat ternimaidon tähän?."Ja miksi sekotat ternimaidon tähän?."
En minä sekoittanutkaan! Viittasin vain näihin urheiluravinnekauppiaden mainoksiin. Katso vaikka J&R Fitnessin sivuja. Myydään kaikenmaailman testobuustereita, jotka nostavat testotasoja 432% ym. Samat tyypit muka puhuisivat täyttä totta palautusjuomista.
Tsekkaa vaikka tämä tuote
"C4 SYSTEM
THE ULTIMATE FAT BURNING COMPLEX
Rasvaa polttava teho verrattavissa efedriiniin ilman haittavaikutuksia. " - punttistytsy
pro gainer kirjoitti:
Ps.kuntoilu rikasta syksyä kaikille."punttistytsy: "banaani ja raejuustoa/jugurtti. Ajaa paremmin kuin hyvin palautusjuoman tehot."
Mitenköhän sä perustelet väitteesi?.palautusjuoman tarkoitushan on antaa lihaksille nopeasti imeytyvää ravintoa ja kiinteä ravintoa ei voi ajaa sitä tehtävää.Kertokaa toki jos teillä on uusi mullistava tieteellinen tutkimus."
Mites ite perustelet? Oon kuule ihan koulutuksissa ravintoterapeutilta kuullu, että en ole itse keksinyt. Tunnin sisään treenistä lihasten tulee saada ravintoa, jotta palautuminen maximoituu. Ei siis todella ole väliä, tuleeko se tunnin sisään, vai heti 5ssä minuutissa. Eli, jos heti treenin jälkeen vedät sen bansku-raeejuusto-härdellin, kyllä se siinä imeytyy alle tunnissa. Näin todella on! Ja sitten mahd. himaan tai jonnekin syömään kunnon ateria.
p.s. Kuka pätee? ;) - punttistytsy
punttistytsy kirjoitti:
"punttistytsy: "banaani ja raejuustoa/jugurtti. Ajaa paremmin kuin hyvin palautusjuoman tehot."
Mitenköhän sä perustelet väitteesi?.palautusjuoman tarkoitushan on antaa lihaksille nopeasti imeytyvää ravintoa ja kiinteä ravintoa ei voi ajaa sitä tehtävää.Kertokaa toki jos teillä on uusi mullistava tieteellinen tutkimus."
Mites ite perustelet? Oon kuule ihan koulutuksissa ravintoterapeutilta kuullu, että en ole itse keksinyt. Tunnin sisään treenistä lihasten tulee saada ravintoa, jotta palautuminen maximoituu. Ei siis todella ole väliä, tuleeko se tunnin sisään, vai heti 5ssä minuutissa. Eli, jos heti treenin jälkeen vedät sen bansku-raeejuusto-härdellin, kyllä se siinä imeytyy alle tunnissa. Näin todella on! Ja sitten mahd. himaan tai jonnekin syömään kunnon ateria.
p.s. Kuka pätee? ;)Niin joo ja itekin fitnessiä harrastan, en tosin kisausmielessä, mutta tuloksia tosiaan on tullu, että ei se mistään palkkareista oo kiinni, vaan edellisen päivän syömisetkin siinä vaikuttaa. Ja ruokailut ylipäätään, ja tietysti hyperTREENI!
- pro gainer
punttistytsy kirjoitti:
Niin joo ja itekin fitnessiä harrastan, en tosin kisausmielessä, mutta tuloksia tosiaan on tullu, että ei se mistään palkkareista oo kiinni, vaan edellisen päivän syömisetkin siinä vaikuttaa. Ja ruokailut ylipäätään, ja tietysti hyperTREENI!
Joo jrfitness on kusetus firma ja olen jo haukkunut ne täysin,c4 sun muut animal staksit on täyttä rahan hukkaa..Mutta ei proteiiniä ja hiilihydraatteja voi verrata mihinkään näistä aineista.
- pro gainer
pro gainer kirjoitti:
Joo jrfitness on kusetus firma ja olen jo haukkunut ne täysin,c4 sun muut animal staksit on täyttä rahan hukkaa..Mutta ei proteiiniä ja hiilihydraatteja voi verrata mihinkään näistä aineista.
vaihda sitten ravintoterapeuttia.
- punttistytsy
pro gainer kirjoitti:
vaihda sitten ravintoterapeuttia.
En muuten vaihda, tämä on tunnettu ja paljon luennoinut. Mutta etpä toisaalta vastannut yhteenkään kysymykseeni, joten ehkä sinun pitäisi joskus KÄYDÄ ravintoterapeutilla?!?
- body
punttistytsy kirjoitti:
"punttistytsy: "banaani ja raejuustoa/jugurtti. Ajaa paremmin kuin hyvin palautusjuoman tehot."
p.s. Kuka pätee? ;)voi käydä naisilla noinkin.
mutta jos vähän isompi kaveri käyttäis tota tapaa niin ei se kovin kauaa olisi enää vähän isompi kaveri.
keho ei pysty imeyttämään protskua enempää kuin noin 30 g kerralla. entä jos tämä iso kaveri tarttee 60 grammaa? no, sen täytyy ottaa se välittömästi imeytyvä protskudrinkki heti ja sit mennä himaan syömään lisää protskendaalia. tämähän on hyväksi todettu tapa.
oikeastaan on yks ihan paskan hailee mitä ne ravintoterapeutit sanoo. jos joku asia on hyväksi koettu niin kai sitä on turha alkaa todistamaan vääräksi. mutta jos sä olet kokenut että sun banskuraejuustojugurttijuttu toimii niin ok. - pro gainer
body kirjoitti:
voi käydä naisilla noinkin.
mutta jos vähän isompi kaveri käyttäis tota tapaa niin ei se kovin kauaa olisi enää vähän isompi kaveri.
keho ei pysty imeyttämään protskua enempää kuin noin 30 g kerralla. entä jos tämä iso kaveri tarttee 60 grammaa? no, sen täytyy ottaa se välittömästi imeytyvä protskudrinkki heti ja sit mennä himaan syömään lisää protskendaalia. tämähän on hyväksi todettu tapa.
oikeastaan on yks ihan paskan hailee mitä ne ravintoterapeutit sanoo. jos joku asia on hyväksi koettu niin kai sitä on turha alkaa todistamaan vääräksi. mutta jos sä olet kokenut että sun banskuraejuustojugurttijuttu toimii niin ok.no se on ihan vitun hyvä että toimii sulla,mutta et sä voi yleistää sitä tai sanoa et se on ihan sama ottaako sen 60 vai 5minuutin.Ja eiköhän sullaki paremmin toimis jos ottaisit tarvittavat nopea vaikutteisest ravinnot heti.sä pädet!.
- punttistytsy
pro gainer kirjoitti:
no se on ihan vitun hyvä että toimii sulla,mutta et sä voi yleistää sitä tai sanoa et se on ihan sama ottaako sen 60 vai 5minuutin.Ja eiköhän sullaki paremmin toimis jos ottaisit tarvittavat nopea vaikutteisest ravinnot heti.sä pädet!.
En mä mitään päde. Sä et sitten voi myöskään yleistää yhtään mitään. mulla on kovaa treenaava kaverikin joka ei mitään palautusjuomia käytä, vaan jotain pientä reenin päälle ja siinä tunnin sisään kunnon ateria. Että en oo ihan yksinäni tätä kehittänyt. Juo sä palkkareitas ja vedä vaikka mitä, mullapa onkin iiso haba ja ihan pelkällä ruualla ja treenillä hankittu.
Ja mitäs vittuilet siellä, ei sun pitäisi kiihtyä, jos kerran olet yksi ja ainoa ja vain oikeassa. - pro gainer
punttistytsy kirjoitti:
En mä mitään päde. Sä et sitten voi myöskään yleistää yhtään mitään. mulla on kovaa treenaava kaverikin joka ei mitään palautusjuomia käytä, vaan jotain pientä reenin päälle ja siinä tunnin sisään kunnon ateria. Että en oo ihan yksinäni tätä kehittänyt. Juo sä palkkareitas ja vedä vaikka mitä, mullapa onkin iiso haba ja ihan pelkällä ruualla ja treenillä hankittu.
Ja mitäs vittuilet siellä, ei sun pitäisi kiihtyä, jos kerran olet yksi ja ainoa ja vain oikeassa.Se on hienoa että sulla on iso haukka ja oot sen ruualla ja kovalla treenillä kasvattanu,mutta palautusjuomahan on ruokaa.tää meni vähän turhaksi kinasteluksi.
- pro gainer
pro gainer kirjoitti:
Se on hienoa että sulla on iso haukka ja oot sen ruualla ja kovalla treenillä kasvattanu,mutta palautusjuomahan on ruokaa.tää meni vähän turhaksi kinasteluksi.
Kuten useimmat voimalajien harrastajat tietävät, on tehokas palautuminen erittäin tärkeätä lihasten kasvulle ja voiman lisääntymiselle. Palautusjuoman tulisi näin ollen sisältää korkealaatuisia proteiineja, aminohappoja, glutamiinia, nopeasti imeytyviä hiilihydraatteja sekä kreatiinia. Lihakset tarvitsevat näitä ravintoaineita heti treenin jälkeen, jotta palautuminen kovasta voimaharjoituksesta voisi alkaa.. Nykytietämyksen mukaan proteiinien ja hiilihydraattien suhde on 1:1 eli hyvässä palautusjuomassa on yhtä paljon proteiinia ja hiilihydraattia.
PROTEIINI
Laatu ja tapa, jolla proteiini on valmistettu, korostuu erityisesti palautusjuoman proteiinia valittaessa. Suositusten mukaan palautusjuoman proteiinin pitäisi ehdottomasti sisältää hydralisoitua heraproteiinia ja maitoproteiinia. Näiden proteiinien imeytyminen elimistöön on hyvä. Proteiinit omaavat optimaalisen aminohappokoostumuksen ja ne sisältävät eniten sekä välttämättömiä että haaraketjuisia (BCAA) aminohappoja. Ne eivät myöskään rasita suolistoa liikaa.
HIILIHYDRAATTI
Maltodekstriini imeytyy ja pilkkoontuu elimistössä erittäin nopeasti, eikä näin ollen rasita vatsaa tai ruoansulatuselimistöä tarpeettomasti. Malto nostaa nopeasti verensokeria ja aiheuttaa voimakkaan insuliinireaktion. Insuliini taas puolestaan avaa lihassolut ja aktivoi kuljetusjärjestelmät paitsi hiilihydraateille, niin myös muille juoman sisältämille ravintoaineille. Jos hiilihydraatin määrä on liian pieni, harjoituksessa ehtyneet lihasten glykogeenivarastot eivät pääse täyttymään ja aloittamaan palautumisprojektia.
LOPUKSI
Palautusjuoma on mielestäni tärkein lisäravinne. Nimensä mukaisesti lisäravinteet täydentävät päivittäistä ruokavaliota. Palautusjuoma yhdessä suositusten mukaisen ruokavalion luo hyvän pohjan voimaharjoitteluun. Nykyään on saatavilla lukuisia eri valmistajan tuotteita, joten kuluttajilla on runsaasti valinnanvaraa. Monesti kuluttajalla onkin vaikeuksia tehdä ”se oikea valinta”, jotta sopiva valmiste löytyisi. ABB, FAST, Nutri Plus ja Nature Best ovat tällä hetkellä ”kovia sanoja” lisäravinnemarkkinoilla. Näiden tuotteisiin voi tutustua sekä Vapauden- että Vesijärvenkadun myyntipisteissä. - punttistytsy
pro gainer kirjoitti:
Se on hienoa että sulla on iso haukka ja oot sen ruualla ja kovalla treenillä kasvattanu,mutta palautusjuomahan on ruokaa.tää meni vähän turhaksi kinasteluksi.
Se ei ole ruokaa, vaan lisäravinne, kuten tuossa copypastessakin toteat (tai mistä lie pakkikselta oot sen pastennut, mut anyway.).
Aloittelevalle treenaajalle, joka treenaa ihan harrastusmielessä (ei siis ole lähdössä kisaamaan) on todella turha suositella palkkaria. Ylimääräisiä kaloreita siitä tulee, ei mitään muuta.
- !!!
N A U R E T T A V A _ K E S K U S T E L U K E T J U !
H A J O T K A A _ A A M U I H I N N E !- pro gainer
joo ei oo mun teksti,pastasin sen enkä edes jaksanu lukea mitä siinä sanottiin kunnolla..periaatteessa palkkari on ruokaa,koska siinä on täysin samat ainekset kuin aivan normaalissa jokapäiväisessä ruuassa..turhia kaloreita?,wtf..eihän lihakset kasva miinuskaloreilla..
- punttistytsy
pro gainer kirjoitti:
joo ei oo mun teksti,pastasin sen enkä edes jaksanu lukea mitä siinä sanottiin kunnolla..periaatteessa palkkari on ruokaa,koska siinä on täysin samat ainekset kuin aivan normaalissa jokapäiväisessä ruuassa..turhia kaloreita?,wtf..eihän lihakset kasva miinuskaloreilla..
On totta että lihakset ei kasva miinuskaloreilla. Mutta eihän kukaan korvaa ateriaa palkkarilla (eihän, niin, ei ainakaan pitäisi). Siis, siksi harrastajalle joka käy ehkä 2-3kertaa puntilla eikä muuta tee, on palkkari aika turha. Siinä treenataan kuitenkin niin vähän, ettei palautumisen kanssa pitäs olla mitään ongelmia. Eri asia on sitten kilpaurheilijamainen treeni, jossa siinäkin raejuusto-bansku kombinaatio toimii palkkarina mainiosti.
- pro gainer
punttistytsy kirjoitti:
On totta että lihakset ei kasva miinuskaloreilla. Mutta eihän kukaan korvaa ateriaa palkkarilla (eihän, niin, ei ainakaan pitäisi). Siis, siksi harrastajalle joka käy ehkä 2-3kertaa puntilla eikä muuta tee, on palkkari aika turha. Siinä treenataan kuitenkin niin vähän, ettei palautumisen kanssa pitäs olla mitään ongelmia. Eri asia on sitten kilpaurheilijamainen treeni, jossa siinäkin raejuusto-bansku kombinaatio toimii palkkarina mainiosti.
Mä en rupee enää vatvoo tätä asiaa täällä.toi on sun näkemys ja sä saat treenata ihan niinkuin haluut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan804143Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan303161- 1602550
- 141875
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281482Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631366Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131140- 741009
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38960Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13852