Tulen hulluksi

Haluan pois!

Olen tulossa oikeasti hulluksi mieheni käytös on niin musertavaa. En jaksa siksi laiotinkin tänään asuntopaperit vetämään.
Haluan vaihtaa vuokraluukkuun tästä suuresta luksuskodistamme. Ja päällisin puolin unelmakodista, jonka avokkeeni omistaa.
Syynä on se, että en jaksa enää olla hereillä, mieheni väsyttää minut miltei joka päivä. Energiani kuluu pahasta mielestä selviämiseen vaikka lapsiakin pitäisi jaksaa tukea ja töitä tehdä. Ukon käytös masentaa ja väsyttää. No, lapsetkin ovat väsyneet kaikkeen ja tahtovat muuttaa rauhallisemmille vesille.
Mieheni ei ole heidän isänsä eikä osaa aina hyväksyä heitä. Hän on aivan liian vaativa ja aina tyytymätön. Olemme täällä vain alivuokralaisasemassa ja kuulemme siitä viikottain.
Pitäkää peukut pystyssä, että saamme pian oman kodin. Ja että minä lasteni äitinä jaksaisin taistella.

11

1504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edköf

      katso peiliin ja mieti oletko itse osasyyllinen?

      uskon, että näin on

    • PirreXX

      Teet oikein kun lähdet! Tiedän että se on vaikea päätös, ei ole helppo tehdä sitä ratkaisua...
      On oikein ajatella itseään ja lapsiaan.
      Toivottavasti elämäsi järjestyy, pidän sinulle peukkuja!

      • Se pois haluava

        Hyvä hyvä PirreXX!
        Elämä ilman Pirrejä olisi sama kuin metsä ilman mustikoita.


      • PirreXX
        Se pois haluava kirjoitti:

        Hyvä hyvä PirreXX!
        Elämä ilman Pirrejä olisi sama kuin metsä ilman mustikoita.

        Tänä kesänä saimme onneksi hyvän mustikkasadon..:)

        Aurinkoisempaa jatkoa ja kerro meille kuulumisiasi!!


    • avovaimo

      mitä halusit saada mitä tänne kirjoittaessasi? halusit kai myötätuntoa ja ymmärrystä sille miten paha sinulla on, miten mies sinut väsyttää. miten sinä olet kaikkesi tehnyt? miten sinä olet oikeassa ja mies väärässä?

      mutta ei se niin ole. ei ole oikeata ja väärää. voit olla oikeassa ja väittää toisen olevan väärässä, mutta auttaako se onneen?

      tai voit ajatella, että kaikki ovat oikeassa. sillä se mitä sinä tunnet ja koet on totta. mutta myös se mitä mies tuntee ja kokee on myös totta. ja se mitä lapset tuntevat ja kokevat on myöskin totta. että näin! pitää vain nämä todellisuuden saada toimimaan yhdessä niin, että jokainen kokisi ja tuntisi olonsa hyväksi ja se olisi totta kaikille.

      syytät miestä kaikesta. se on helppo siirtää vastuu toiselle omasta huonosta olosta. kirjoituksessasi ei ollut mitään mitä sinä voisit asian parantamiseksi tehdä paitsi pakeneminen, pois muutto. sen sijaan että syytät mieti mitä sinä voisit tilanteen parantamiseksi tehdä?

      ehkä sen syyttelyn voisit kääntä sellaiseksi puheeksi mistä voisit nähdä mitä et saa jota kuitenkin tarvitset mieheltäsi. ja myös ennen kaikkea mitä lapsesi tarvitsevat sinulta ja isäpuoleleta mitä eivät saa. tilanne on varmasti viattomille lapsille käsittämätön.

      ja syytä on myös kysyä mitä miehesi ei saa sinulta ja lapsilta mitä hän tarvitsee ja toivoo.

      elikä tässä olisi kasvun paikka, jos molemmat aikuiset haluatte vain kasvaa ja tehdä työtä itsenne ja suhteenne eteen. jos ette halua on paras kyllä muutta pois ja saada lapset turvaan, olettaen että osaat lopettaa sen mitä teit miehesi kanssa. ettet lapsiin pura tiedostamattasi vaikket tahtoisikaan niitä kolhuja mitä sait.

      eli lue tuo juttusi ja kirjoita siihen miestäsi syyttelemättä miltä sinusta tuntuu ja mitä tarvitsent mitä et saa. se ei ole ihan helppoa!

      esim. "Olemme täällä vain alivuokralaisasemassa ja kuulemme siitä viikottain."

      josko voisit tämän sanoa jotenkin näin ehkäpä:

      haluaisin kokea meidät perheenä. haluaisin mieheni huolehtivan minusta ja lapsistani kuin omistaan. haluaisin tuntea miehen pitävän minua erityisenä ja arvokkaana. haluaisin myös hänen rakastavan lapsiani.
      ja sitten sinun tulisi keroa miten tunnet itsesi arvokkaaksi ja erityiseksi!

      aivan konkreettisesti sanot esim. haluan sinun kehuvan minua silloin kun katsot minua ihailevasti, sano se minulle! ym. haluan sinun auttavan minua kerran viikossa siivouksen kanssa, koska silloin kokisin että jaamme yhdessä kodin ja haluat osallistua sen hoitamiseen.

      ja mies: hän muistuttaa, että olette täällä vain alivuokralaisina. mitä hän oikeasti sillä tarkoittaa?

      ehkä hän tarkoittaa tätä. haluaisin, että sinä kumppanini arvostat minua ja sitä mitä yritän teidän eteenne tehdä.(miehen harteille tässä kulttuurissa laitetaan leivän hankkiminen ja se on tärkeää että mies pystyy näin perhettään auttamaan.) haluaisin lasten myös ymmärtävän ja olevan kiitollisia.
      ja sitten tulisi kysyä tarkkaan mitä hän tarkoittaa kiitollisuudella. milloin hän kokee että joku on kiitollinen hänen yrityksistään?

      ja mitä lapset ajattelevat?
      en voi tehdä mitään.. minulla on paha olo.. aikuiset riitelevät.. haluan pois. se on minun vikani kun ne riitelee ja huutaa vaan.. ne ei viihdy yhdessä koska minä olen tiellä..
      lapset ottavat syyn itseensä oli, miten oli!

      ok! pointtini on se että teilllä on kommunikointi ongelma! ette osaa kertoi toisillenne mitä tarvitsette niin, että toinen ymmärtää.
      käy ihmeessä tekstisi läpi ja pue se "minä muotoon" esimerkin mukaisesti. en tiedä nyt justiinsa mitä haluat, mutta jotain voi lukea noitten rivien takaa kyllä..

      sen voin kertoa että miehen vaihtaminen ei auta jos et opi omia tarpeittasi hänelle kertomaan ja ottamaan ennenkaikkea lastesi tarpeita huomioon! ja kumppanin tarpeita!

      eläminen on taito laji!

      • kiitos

        Eläminen on todellakin taitolaji.
        Sanojaan voi käyttää rakentavasti tai sitten ei.
        Sinä ainakin yritit minulle vastata. Kiitos siitä!
        Kirjoitin tuon 'avunhuutoni' akuutin tunnetilan vallassa. Siitä se kertoo, että apua tarvitaan ja että on ihana kun saa mieltään purkaa ilman, että joku tulee ja alkaa huutaa..ja huutaa niin kauan, että minun on lähdettävä lasten kanssa ulos.
        Tänään olen irtisanoutunut töistä sillä en pysty enkä jaksa enää keskittyä vaativaan asiakaspalveluun, sisimpäni on riekaleena.
        Rääsyksi jo alan tuntea itseni, tunnelukot ja pettymykset estävät kommunikoinnin ja väsyneen ihmisen viestimisessä sattuu väärinkäsityksiä.
        Entäs kun sanojasi käytetään sinua vastaan.
        Aina on mietittävä sanansa tarkasti.
        Sanat, lausutut tai lausumatta jätetyt, rakentavat tai rikkovat.
        On paljon harmaita hiuksia halottu ja itkuryppyjä saatu.
        Jokaisella meillä on oikeus rakkauteen, ihan jokaisella.
        Tsinulle jotain mitä itse en ole saanut!


      • toivoo alkuperäinen kirjoit...

        Elämä on taitolaji.
        Luopuminen on vaikein asia opittavaksi.
        Kommunikointi ja viestiminen on helpompaa,kun on elämä balanssissa.
        Silloin kun elämä satuttaa, ollaan hiljaa.
        Hätäkellot kilkattaa, savua tulee korvista, viheltäkää peli poikki!


    • Mica

      Sinä olet ratkaisusi tehnyt. Pidän ehdottomasti peukkuja pystyssä, että saat pian oman kodin ja että sinä lastesi äitinä j a k s a t taistella.

      • Minä vaan

        Kiitti Mica! Sinulla on ymmärrystä.
        Alkuperäinen skrivaaja.


    • Anonyymi

      Niin täälläkin, mies juo (sammuu) joka PV. En enää jaksa. Tiedän että pitäis erota mut hän auttaa minua paljon päivisin, olen monisairas en pärjää yksin

      • Anonyymi

        Käyttää tilannettasi ja monisairauttasi hyväkseen voidakseen ja saadakseen juoda eli toteuttaakseen päihderiipuvuuttaan. Kun tilanne pahenee hän ei kykene enää sinua auttamaankaan koska on itse alkoholisoitunut niin pahasti. Jäät yksin.
        Monisairas saa myös ostettua apua, sitä ei tarvitse ostaa luomalla suhdetta päihdeongelmaiseen. Yksin asuessasin, voit hakea henkilökohtaista avustajaa tai kotiapua. Ja saat kotitalousvähennykseen kaikki menot. Toki se nyt muuttuu mutta kotitalousvähennysoikeus sentään säilyy.
        Monisairas tarkoittaa mitä? Oletko reumaatikko tai sairastatko fibromyolgiaa, tai oletko liikuntarajoitteinen?
        Periaatteessa voisit ihan hyvin asua myös yksin, se on valintakysymys. Mistä olet valmis luopumaan?
        Mutta muista että miehen päihdeongelmat voivat johtaa hyvin ongelmallisiin tilanteisiin selviytymisesi ja avunsaamisesikin suhteen. Jos mies juo niin paljon että sammuu kyse on merkittävästä ongelmasta joka ei katoa vaan muuttuu pahemmaksi.
        Lopulta voit joutua asumaan väkivaltaisesti käyttäytyvän, arvaamattoman miehen kanssa ollen itse avuton.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe