Ostin toukokuussa hybridin ja innostuin valtavasti pyöräilystä tämän kesän aikana. Viikko sitten jouduin menemään taas pyöräkauppaan - tuli kuume saada kilpapyörä. Olen viikon aikana ajanut sillä 300 km ja nauttinut suunnattoman paljon! Hybridillä ajaminen (ajoin 2500 km vajaassa kolmessa kuukaudessa) oli hauskaa puuhaa sekin mutta kunnon kilpapyörällä lenkit ovat taivaallisia! Ja vauhti paranee väkisin. Vaikka olen aloittelija, laskin juuri ensimmäisten lenkkieni kokonaiskeskinopeuden: 30,1 km/h. Ja joukossa on kaksi tuulisen sään lenkkiä. Tämän jutun juju on innostaa hankkimaan kilpapyörä ja kunnon varusteet (kenkiin kannattaa satsata). Suosittelen Lancen merkkiä kokemuksen perusteella. Hinnat ovat ihan kohtuullisia tänä päivänä. Hauskoja ajoja kaikille alan harrastajille!
Kilpapyörä
29
17140
Vastaukset
- totta on
Pyörissä on eroja aivan kuin autoissakin. Jos maastopyörä on kuin maastoauto, niin hybridi on kuin Volvo. Sillä ajaminen on nautinnollista, jos ei paremmasta tiedä.
Kilpapyörä on ajotuntumaltaan suhteessa jo Lamborghinin veroinen. Minulla ei ole varaa 300 0000:n euron Lamborghiniin. Asia ei harmita, kolmisen tonnia maksanut italialainen kilpapyörä antaa todennäköisesti vastaavan ajonautinnon.- Ossi
Autolla ei juuri koskaan pääse nauttimaan koko nopeudesta, fillarilla pääsee usein ajamaan täysiä.
Oltiin kaverin kanssa ajamassa 45 km:n lenkkiä sunnuntaina ja oli kova vastatuuli. Todettiin vaan, että maantiefillarin etu tulee esille juuri silloin. Matala asento ja kapeat renkaat antavat selvän edun maasto- tai hybridifillareihin verrattuna.
Eikä nautintoon tarvittu kuin yksi vajaan tonnin fillari ja yksi puolentoista. - Vastarannakiiski
Toi tietysti on kyllä, että lamborginilla ei viitti ajaa tuota 300 000 kilometrä, mutta esim fiestalla ja volvolla viittii, kävin kokeilemassa sitä rytsölän keltaista...surkee noin niinkuin matka-autoksi, mutta herkullinen lelu
- nico
minulle kävi samoin ostin viime syksyllä hybridin
ja nyt minulla on pariviikkoa sitten ostettu kilpapyörä. nautinto on ollut suunaton. Ajanut olen 500 km. vaimokkeeni ja lapset eivät ole ymmärtäneet minua.Tätä suklaata pitää syödä salassa. Varusteet pitää olla kunnossa, saa nauttia koko rahan edestä. nautitaan- Anonyymi
Sairastuttuani Parkinsonin tautiin päätin, että viimeiset kilometrit ovat nautintoa. Siksi hankin italiaiseen hiilikuitukilpuriini sähkövaihteet ja teetetin täydellisen laakeriremontin. Nautinto kesti vain tarpeettoman lyhyen aikaa, sillä nelipäinen reisilihas repeytyi kokonaan irti ja
pari vuotta on mennyt tottuessa ajatukseen vanhuudesta pyörätuolissa. Saat huippupyörän (katso tori) kohtuullisen halvalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sairastuttuani Parkinsonin tautiin päätin, että viimeiset kilometrit ovat nautintoa. Siksi hankin italiaiseen hiilikuitukilpuriini sähkövaihteet ja teetetin täydellisen laakeriremontin. Nautinto kesti vain tarpeettoman lyhyen aikaa, sillä nelipäinen reisilihas repeytyi kokonaan irti ja
pari vuotta on mennyt tottuessa ajatukseen vanhuudesta pyörätuolissa. Saat huippupyörän (katso tori) kohtuullisen halvalla.Tsemppiä sinulle!
- käyttötarpeen mukaan.
Tuskin sillä kilpapyörällä kauheasti nauttii maastossa ja metsäteillä ja poluilla. Käsitääkseni
gumit ja vanteet menevät hetimiten paskaksi. eli
ei voi ajaa kuin asvaltilla. On kyllä hyvä ja nautinto varmaan pitkiinkin lenkkeihin hyväkuntoisilla teillä. Hybridi on käytöltään laajempi on niitäkin jotka nauttivat vaan maastosta tai crossista jne...- Lance
Ei sillä maastopyörällä maantiellä tee yhtään mitään. Stadivariuksella on vähän huono kaivaa ojaa ja toisaalta lapiolla ei paljon soitella Paganinin capriiseja vaikka sillä on hyvä kaivaa ojaa.
Juju onkin siinä että kilpapyörä on tarkoitettu maantielle. Muilla välineillä - edes nojakeilla (ylämäet)on turha lähteä viivalle.
- Maantiefillaristi.
Trek on tullut varmaan monelle tutuksi juuri Lance Armstrongin menestyksen kautta ja eikä ne missään nimessä huonoja olekaan,minullakin on.Mutta en lähtisi pelkästään Trekiä yksistään suosittelemaan kun erinomaisia maantiepyörän runkoja löytyy vaikka kuinka monelta valmistajalta joten valinnan varaa on,joskus saattaa iskeä myös valinnan vaikeus.
- mie
On cc-pyörä, jos on pärjättävä yhdellä fillarilla joka lähtöön. Hienosäätöä eri tilanteisiin voi halutessaan tehdä kahdella rengassetillä.
- selvennystä
Tarkoitat kai Keski-Euroopassa paremmin tunnettua cyclocross-pyörää, jolla ajetaan siellä maastokisoja. Likimain maantiekilpapyörän runko, mutta kapeahkot maastorenkaat. Jos tuohon laittaa kapeat sileät renkaat, on se maantiellä lähes puhdasverisen kilpapyörän veroinen.
- number one !
Kaikista paras merkki on kuiteskin Cannondale ! Hand made in USA !
- Pyörähullu
Jos nyt yhtään mitää pyöräilystä tietää, niin silloihan on selvää, että numero yksi : Colnago, muut ovat täysiä rimpuloita G verraten. Maailmalla on paljon hyviä pyörämerkkejä kuten: Masi, Pinarello, Bianchi, Guergiotti, Olmo, De Rosa ym. ym, eikä Cannondale ole yhtään sen kummoisempi kuin edellämainitut !!!!!!!!!!!!!!!
- Ossi
Pyörähullu kirjoitti:
Jos nyt yhtään mitää pyöräilystä tietää, niin silloihan on selvää, että numero yksi : Colnago, muut ovat täysiä rimpuloita G verraten. Maailmalla on paljon hyviä pyörämerkkejä kuten: Masi, Pinarello, Bianchi, Guergiotti, Olmo, De Rosa ym. ym, eikä Cannondale ole yhtään sen kummoisempi kuin edellämainitut !!!!!!!!!!!!!!!
Rungot tulevat usein samoista tai vastaavanlaisista pajoista ja osat parista firmasta.
Esimerkiksi Olmo-tehdasta ei ole enää olemassa, ennen oli.
Tietenkin merkillä voi tilata Taiwanista erilaista kamaa, hyvää, huonoa, kallista, halpaa.
Kannattaa siis katsoa muutakin kuin merkki. Minulla on Ridley-maantiefillari, Keski-Euroopassa varsin tunnettu belgialaismerkki. Taitavat kaikki osat tulla Aasiasta. Olen silti tai juuri siksi tyytyväinen kokonaisuuteen.
Jos olisi rahaa, haluaisin Orbea Orca -fillarin. Maksaa melkoisesti
http://www.orbea-usa.com/fly.aspx?menuid=4&layout=viewproduct&taxid=226
Onneksi niitä ei taida saada Suomesta, ei pääse edes tekemään sormenjälkiä sellaiseen! - kuntoilija.
Ossi kirjoitti:
Rungot tulevat usein samoista tai vastaavanlaisista pajoista ja osat parista firmasta.
Esimerkiksi Olmo-tehdasta ei ole enää olemassa, ennen oli.
Tietenkin merkillä voi tilata Taiwanista erilaista kamaa, hyvää, huonoa, kallista, halpaa.
Kannattaa siis katsoa muutakin kuin merkki. Minulla on Ridley-maantiefillari, Keski-Euroopassa varsin tunnettu belgialaismerkki. Taitavat kaikki osat tulla Aasiasta. Olen silti tai juuri siksi tyytyväinen kokonaisuuteen.
Jos olisi rahaa, haluaisin Orbea Orca -fillarin. Maksaa melkoisesti
http://www.orbea-usa.com/fly.aspx?menuid=4&layout=viewproduct&taxid=226
Onneksi niitä ei taida saada Suomesta, ei pääse edes tekemään sormenjälkiä sellaiseen!Itsekin olen keväästä asti ajellut Ridleyllä (Crossbow). Oikein tyytyväinen olen ollut. Käytän ihan yleispyöränä.
- Ossi
kuntoilija. kirjoitti:
Itsekin olen keväästä asti ajellut Ridleyllä (Crossbow). Oikein tyytyväinen olen ollut. Käytän ihan yleispyöränä.
Oli se munkin pyörä oikein hyvä, mutta huononi pahasti auton alla.
- Pyörähullu
kuntoilija. kirjoitti:
Itsekin olen keväästä asti ajellut Ridleyllä (Crossbow). Oikein tyytyväinen olen ollut. Käytän ihan yleispyöränä.
Täällähän on kovasti Ridely-pyöräiljöitä. Minulla on tallissa Ridely Supercross malli, jolla tosin ei ole tullut ajeltua kuin vajaat 1000 km kesän aikana. Nyt kesäaikana on tullut poljeskeltua Pinarellolla enimmäkseen.
- Tömatkapyöräilijä
Pyörähullu kirjoitti:
Ostin vajaa vuosi sitten OLMO:n työmatkoille ja olen ollut tyytyväinen. Edellinen mainitsi, ettei OLMO:llakaan ole enään omia tehtaita, niin mistä ne nykyään tulevat?
- Ossi
Tömatkapyöräilijä kirjoitti:
Ostin vajaa vuosi sitten OLMO:n työmatkoille ja olen ollut tyytyväinen. Edellinen mainitsi, ettei OLMO:llakaan ole enään omia tehtaita, niin mistä ne nykyään tulevat?
En ole varma, runko varmaan Taiwanilta. Sieltä tulee suurin osa,
Muitakin mahdollisuuksia toki on,
Vaihteet ovat yleensä japanilaisia, mutta en usko, että puoliakaan tehdään Japanissa. - Supercross?
Pyörähullu kirjoitti:
Täällähän on kovasti Ridely-pyöräiljöitä. Minulla on tallissa Ridely Supercross malli, jolla tosin ei ole tullut ajeltua kuin vajaat 1000 km kesän aikana. Nyt kesäaikana on tullut poljeskeltua Pinarellolla enimmäkseen.
Hieno fillari sinulla. Mistä olet hankkinut sen? Jos ostit rungon erikseen, kuka pani osat paikalleen. Millaiset osat, mitä maksoi?
- Pyörähullu
Supercross? kirjoitti:
Hieno fillari sinulla. Mistä olet hankkinut sen? Jos ostit rungon erikseen, kuka pani osat paikalleen. Millaiset osat, mitä maksoi?
Ostin runkosetin Intersportista ja osat bike-discountista Saksasta. Supercrossin runko maksaa n. 1000 luokkaa (takapää-keula hiilaria)Muut osat Saksasta tilattuna n. 500 (105 komponentit-mutka-tanko-satula-satulaputki-kiekot-jarrut). Rungon sain paljon edullisemmin kuin mitä ovh. Kokonaiskustannukset n. 1300,-
- Ossi
Pyörähullu kirjoitti:
Ostin runkosetin Intersportista ja osat bike-discountista Saksasta. Supercrossin runko maksaa n. 1000 luokkaa (takapää-keula hiilaria)Muut osat Saksasta tilattuna n. 500 (105 komponentit-mutka-tanko-satula-satulaputki-kiekot-jarrut). Rungon sain paljon edullisemmin kuin mitä ovh. Kokonaiskustannukset n. 1300,-
Sopivan tuntuinen hinta.
Ilmeisesti kaikki toimii niinkuin pitääkin, vai kuinka? - Pyörähullu
Ossi kirjoitti:
Sopivan tuntuinen hinta.
Ilmeisesti kaikki toimii niinkuin pitääkin, vai kuinka?Juu hinta on Crossbow-mallin luokkaa, mutta vaan laadukkaampi kokoonpano. Itse kasasin, ainoastaan keskiön kävin paikallisessa pyöräliikkeessa rotsaamassa kun oli maalia täynnä. Aioin ottaa ensin Camapan Velocen 10 osat, mutta Campa-sopivat kiekot olisivat (2paria)tulleet niin paljon kalliimmiksi kuin Shimanon 550 kiekot, joten päätin tyytyä Simppaan, vaikka mulla on parissa muussa pyörässä (Pinarello-Masi)Campan Recordit/Chorukset. Niin ja olihan maasturissa Simpan XTR komponentit kiinni.
- Merkkisokeus
Jaa ei täälläkää päässy orti noista Cannondale friikeistä, toki hyvä pyörä..mutta parhaaksi pääseminen vaatii jo aika paljon..jonain vuonna on Cannondale voinut olla paras mutten usko et jokaisena vuotena, vuoden parhaaksi yltää...niin ja mahtaa niitä olla muitakin merkkejä hyviä, ellei parhaita!!
- Pyörähullu
Katso fillarilehden sivuilta finmeblin tuotteet ! Sieltä löytyy Orbeat !!!
- Ossi
Paha juttu. Pitää mennä kuitenkin ihastelemaan. Minä en tarvitse hiilikuitupyörää, mutta kyllä se kiva olisi.
Kiitos kuitenkin tiedosta.
- joenranta
On tietysti niin,että kilpapyörän merkkikeskustelussa on niin monta mieltä kuin on merkkiä.Olen jo kohta viisitoista vuotta sitten ostanut yhdeltä urheilukauppiaalta japanilaisen kilpapyörän "Miata" vähän käytettynä.Tiesin sen hinnan uutena.Se on ollut hyvä pyörä kuntopyöräilijälle.Kun se on ollut huollossa,on pyöräkorjaaja,joka hyvni tuntee pyöriä,ihastellut ko pyörää ja erityisesti sen osia.En ole ko. merkkiä muuten nähnyt kenelläkään muulla.
- Olisiko
ollut Miyata. Tuo oli ennen hyvä japanilainen pyörä. Nykyisin Koga-Miyata ja taitaa tulla Hollannista. Nishikin kanssa aikoinaan tasaväkisiä, kun sekin oli japanilainen.
- Anonyymi
Calitwttavasti6 20 miinus astetta herätti kiellon muiston Terveystalo, ei talvi pyöräilyä, nunna kaatuu.
Tuli mieleen että kun mukki kaatuu se on pyötuolissa Haapavesi
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803