heips!
käyn joka arkipäivä uimassa, eli tulee 5km joka viikko.
Kehittääkö uinti lihaksia? Onnistuuko uimalla vähän laihtumaan vai vaan kiinteytymään?
Olen uinut tällä tavalla melkein 3kk verran enkä näe kropassani mitään muutoksia.
Syön pari kertaa päivässä terveellisesti, muuten pyöräilen ja lenkkeilen lähes päivittäin...
5x viikossa 1000m
10
4679
Vastaukset
- master
uitko oikein. käytätkö oikeita lihaksia vai polskutteletko vain. olen nainen ja olen uimalla oikein saanut kunnon lihakset yläkroppaani (hartiat selkä ja käsivarret)oikeilla käsivedoilla ja jaloissa pohkeet ja säärilihakset ovat kehittyneet kun on ottanut räpylät ja laudan potkuharjoituksiin mukaan. eli kyllä uintia voi käyttää kehon muokkaukseen kunhan sen tekee oikein. kelluminen ja sinnepäin uimisella ei ole vaikutusta, muutakuin että kivaa oli ja tulipa uitua. joten aikuisten uimakoulusta saat opastuksen ja vinkkejä erillaisiin uimaharjoittelu muotoihin. uinti ei ole yksipuolinen urheilulaji, vaan todella monipuolinen koko lihaksistolle.
- uinti on
monipuolisesti koko vartalon lihaksistoa ja etenkin koordinaatiota kehittävä laji kuten murtomaahiihtokin. Eri asia sitten on miten sillä onnistuu laihduttamaan.
Itse uin 3-5x/viikko 2-3km/ kerta, niin että kilometriin saan kulumaan noin 25 minuuttia. Laihdutus on ollut haavenani, mutta haaveksi se on jäänyt. Epäilen syyksi huonoja ruokatottumuksia ja epäsäännöllistä elämänrytmiä.Uidessa tulee helposti taas nälkä... mutta periksi en anna. Uusi treenikausi alkaa kohtapuolin. Tsemppiä sinnekkin. - lifeguard
mainitset, että olet 3kk uinnut 1km pvässä 5xvkossa.
Kehittää lihaksia ja tekniikka on kaiken a ja o.
Mitä lajia uit ja uitko vai potkitko laudan kanssa myös.
Ei tulokset heti näy ja 3kk lyhyt aika.
Eli jos uit 1000m putkeen ja toivottavasti et vain täysillä koko ajan vaan pysyt aaeroobisella tasolla ni pikkuhiljaa alkaa näkymään ja potkut hyvää harjoitusta myös ja tehokkaitta.
Ei määrä vaan laatu eli tuo vanha klisee joka vaan on totta.
Uskallan väittää, että jotain uinnista tiedän kun sen kanssa ollut tekemisissä 25 vuotta ja uimaopena 19v.
kirjoittele ihmeessä ni lisäinfoa saa kysymällä ja vaikka tuntuisi miten tyhmältä kysymykseltä kysy.- Boo
Mutta hei ihmiset- muistakaa että painonpudotuksessa vain alle kolmasosa vaikuttuu liikunnasta! Pelkällä ruokatottumusten muutolla saa jo ihmeitä aikaiseksi, riippuen tietty onko normaalipainoinen jne.
- lifeguard
Boo kirjoitti:
Mutta hei ihmiset- muistakaa että painonpudotuksessa vain alle kolmasosa vaikuttuu liikunnasta! Pelkällä ruokatottumusten muutolla saa jo ihmeitä aikaiseksi, riippuen tietty onko normaalipainoinen jne.
lähtien liikunta on ollut huono tapa pitää itsensä kunnossa.
Voit syödä kuinka terveellisesti tahansa mut jos liiku tai harrasta mitään ni et todellakaan ole hyvässä kunnossa vaikka vaaka näyttäisi mielestäsi ns oikeaa lukua.
- Hiihtelijä
Tietenkin kiinteytyminen/laihtuminen riippuu kilometrimääristä ja harjoitustavoista. Itse en onnistunut laihtumaan puolessa vuodessa yhtään kun kävin uimassa kolme kertaa viikossa ja joka kerta noin 2,5 km. Itseasiassa päinvastoin, löysä läski muuttui lihakseksi ja paino nousi hivenen. Uintini ei ollut mitään uiskentelua, vaparin tekniikka on melko hyvin hallussa (kilpauimarien toteamana). Kilometrin uinti on aivan liian lyhytkestoinen harjoite painonpudotusta varten, eihän siihen mene kuin reilusti alle 20 minuuttia. Painon pudotukseen tarvitaan paljon pitkäkestoisempia treenejä, mielellään tunnista kahteen esim. hölkkäämällä/juoksemalla tai talvisin hiihtämällä vähintään 3 krt/vko. Mutta muuten uinti on kyllä erinomaista treeniä eikä niin kuluttavaa kuin esim. juoksu.
- samaa mieltä
siitä, että laihdutukseen esim. sauvakävely 1-2 tuntia 3-4x/viikko on parempi kuin uinti. Sykemittarin mukaan kulutus on ainakin minulla suurempi sauvaillessa kuin uidessa. Uidessa sensijaan saa rentoutumaan kävelyssä kipeytyneet lihakset, mutta kaloreja ei kulu paljon mitään lättäreistä huolimatta- vähän kuitenkin.
Nälän kun vielä onnistuisi päihittämään laihdutus/kuntoliikunnan jälkeen.Kaurapuuroa ja mustikasoppaa on tullut syötyä. Mutta laihdu ei eli ruokailussa on jotakin vikaa vikaa vikaa...ehkä siirryn pihvinsyöjäksi salaatin kera eli mukaeltuun "atkinssin".- tosi hyvin
Mulla on kaveri joka pitää joka kesä 6-pack bileet. Bileisiin pääsee vain jos on näyttää six pack. Okei, rajasta joustetaan, mutta 6-packin omaava saa illan aikana jonkin yllätyksen.
Mulla on yleensä ylävastalihakset aina näkyvissä, mutta alavatsat vaativat tiukempaa treeniä ja ruokavaliota. Paras keino on ollut uiminen. Olen ostanut kausikortin Helsingin uimasadionille viimeiset neljä vuotta.
Uin koko kesän, mutta kuukautta ennen bileitä, vähennän syömistäni ja uin kerran päivissä 3 km lenkin. Yksi päivä viikkossa ole lepopäivä. Pääasissa kroolia 3 km tasaista vauhtia noin 50 minuuttiin. Kyllä jouleja kuluu ja kilot karisee 100 g per päivä. Lisäksi on mukava uida auringonpaiseessa. - syödä
tosi hyvin kirjoitti:
Mulla on kaveri joka pitää joka kesä 6-pack bileet. Bileisiin pääsee vain jos on näyttää six pack. Okei, rajasta joustetaan, mutta 6-packin omaava saa illan aikana jonkin yllätyksen.
Mulla on yleensä ylävastalihakset aina näkyvissä, mutta alavatsat vaativat tiukempaa treeniä ja ruokavaliota. Paras keino on ollut uiminen. Olen ostanut kausikortin Helsingin uimasadionille viimeiset neljä vuotta.
Uin koko kesän, mutta kuukautta ennen bileitä, vähennän syömistäni ja uin kerran päivissä 3 km lenkin. Yksi päivä viikkossa ole lepopäivä. Pääasissa kroolia 3 km tasaista vauhtia noin 50 minuuttiin. Kyllä jouleja kuluu ja kilot karisee 100 g per päivä. Lisäksi on mukava uida auringonpaiseessa.tuolaisen treenipäivän aikana? Tuleeko karmiva nälkä kuten minulle?? Itse syön puuron ja kavin noin tunti ennen uintia mutta 2-3km:n uinin jälkeen on taas kova nälkä. Usein syön banaanin ja kotitekoista suht' laimeaa mehua/vettä suorituksen jälkeen että pääsen kotiin...
- tosi hyvin
syödä kirjoitti:
tuolaisen treenipäivän aikana? Tuleeko karmiva nälkä kuten minulle?? Itse syön puuron ja kavin noin tunti ennen uintia mutta 2-3km:n uinin jälkeen on taas kova nälkä. Usein syön banaanin ja kotitekoista suht' laimeaa mehua/vettä suorituksen jälkeen että pääsen kotiin...
Aamulla lautasellinen kaurapuuroa, lasi tuoremenua ja ruisleipää. Välipalana hedelmiä. Myöhäinen lounas noin klo 16. Yleensä lihaa, perunoita ja vihanneksia. Illalla ruisleipää ja hedelmiä. Juon vettä noin 5 litraa päivässä. Se pitää hyvin näläntunteen pois. Nälkää tuntuu kuitenkin vain ensimmäisen viikon ajan. Loput kolme menevät kivuttomasti. Tuon kuukauden dietin aikana juon veden lisäksi päivässä pari töllkkiä I-olutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois
Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie2715940Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia
Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta453882Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat
Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom353254Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?
Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole603129Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!
Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut1692992Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa
Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava492826Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten932777Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki
Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin822470Abdullah iski Citycenterin vessassa
Miksi näitä juttuja pitää lukea lähes päivittäin? https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011913632.html1962082Ranskan vasemmistojohtaja tunnustaa, että väestö on vaihtumassa
ja se on vaan hyvä asia hänen mielestään. Kyseessä siis Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon jonka puheet järkyt772068