Lapsuuden häiriö

Utelias Aatu

Lapsella oli yökastelua, sytytti mielellään tulen, käveli unissaan, kiusasi toisia ja teetti kaikkea, esimerkiksi käski pussaamaan muita lapsia. Nautti halailusta tyttöjen kanssa. Myös muuta luvatonta. Kyseessä oli 4-7 vuotias lapsi.
Koulussa kiusasi toisia varsinkin ylä-asteella. Ei käynyt koulua loppuun. Ei mitään ammatillista koulutusta eikä varsinaista ammattia. Erittäin impulsiivinen ja lyhytjännitteinen. Nuorisovankilassa ja sen jälkeen muut suljetut vankilat. Ne tosin jääneet. Ihmissuhdevaikeudet jatkuneet, vaikka rauhoittumista on tapahtunut.
Aviovaimon kanssa joskus polttaa päreensä perusteellisesti ja voi löydä tai särkeä paikkoja. Ei juurikaan kunnon ihmissuhteita, vaikka luo niitä helposti. Jotkut suorastaan hullaantuu häneen, mutta ihan kohta kyllästyy. Korvia myöten aina veloissa ja elää täysin vaimon siivellä.
Vaimo rakastaa miestään.

Musiikillisesti ja taiteellisesti lahjakas, samoin kirjallisesti. Kirjallisesti hän on uskottavampi kuin puheissa. Lukuunottamatta hetken tuttavuuksia tai parempia tuttuja.
Kova matkustamaan ja olisi aina reissussa.
Mikä tuolla tuttavalla liiraa?
Olen tuntenut ihan lapsesta asti.

18

924

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Utelias Aatu.

Ihan terve ja hyväkuntoinen tyyppi. Ei mitenkään neuroottinen.

• aapo nopo

Mielialan aaltoiluhäiriö? Vai pahempi persoonallisuudenhäiriö? Tyyppihän vaikuttaa mielenkiintoiselta. :D

• Hoitsu täss.

Hoitamaton tarkkaavaisuushäiriö voisi olla kysymyksessä. Ne ovat sivuavia persoonallisuuden häiriön kanssa. Persoonallisuuden häiriöllä on komorbidejä häiriöitä, esim. ADHD ja myös muut eri luonnehäiriöt.

• Hoitsu myös

Voisi tulla kysymykseen. Nykyään varsin helposti hoidettavissa. Suosittelisin tuttavallesi lääkärissä käyntiä koska hoito parantaa huomattavasti elämänlaatua ja ihmissuhteita. Jos tuttavasi tiedostaa itse tilanteensa, hän on jo huomattavan pitkällä paranemisen tiellä.

• Uteliaampi Aatu

Kyllä tiedostaa. Vika vaan tuntuu olevan aina muissa ei itsessä.

• Aada

Tunnen monta hänen kaltaistaan. Ja jos tarkemmin ajattelee meissä jokaisessa löytyy jotain samaa kuin hänessä. En ole psykologi mutta voisin veikata että henkilö tarvitsisi ammattiauttajan apua.
      Yksi kysymys heräsi, Rakastaakohan tämä henkilö aviovaimoaan?

• Metakvalonitar.

Henkilön tunne-elämä liiraa pahemman kerran. Klisemäinen sanonta mutta onko hällä lääkitys kohdallaan? Tyypillinen linnanjätkä ja vanhanaikainen sellainen. Oppikirjat ovat auttamattomasti jäljessä kun kuvataan luonnehäiriötä. Korjaan persoonallisuuden häiriötä. Narsistinen, asosiaalinen ja epävakaa selvästi. Nuo lahjakkuudet eri osa-alueilla vain tukevat väitettäni todeksi. Kaikki taiteellisesti tai verbaalisesti lahjakkaat eivät ole hulluja.

• psykologi

Näin köykäsin perustein en lähtisi tekemään arviota kenestäkään ihmisestä. Eikä pitäisi kenenkään muunkaan ammattilaisen tehdä. Kuvauksen perusteella suomalaisista 90% olisi luonnehäiriöisiä. Toivottavasti henkilö hakeutuu ammattiauttajan puheille ja saa apua ongelmiinsa. Se on paras mahdollinen ratkaisu niin hänen itsensä kuin lähiömaistenkin kannalta. Toivottavasti sinä voit auttaa häntä tämän ratkaisun tekemisessä.

• ihmiset etsivät

aina vikaa muista paitsi itsestä,ja varsinkaan diagnoosia sitä kun ei voi antaa,kuin lääkäri.

• ei kai

Siis kaikki 90% hakeutukaa hoitoon, ettei kannssaihmiset ja omaiset kärsi. Niin tolle "sairaudelle" ei taidakkaan löytyä hoitoa!!!!

• psykologi
        ei kai kirjoitti:

Siis kaikki 90% hakeutukaa hoitoon, ettei kannssaihmiset ja omaiset kärsi. Niin tolle "sairaudelle" ei taidakkaan löytyä hoitoa!!!!

Valitettavasti suurin osa hoitoa tarvitsevista ei sitä hae. Jo pelkästään perheväkivaltatilastot kertovat sen tosiasian että avun tarvitsijoita on paljon. Perheväkivalta ei ole koskaan hyväksyttävä.
        Apua löytyy aivan varmasti kaikille sitä tarvitseville jos sitä itse haluavat.

• Kukkiva kukka

Huomaan kirjoituksen koskevan minua!
      Totta mutta miksi se näyttää kovin oudolta tuossa taululla? Minulla on AD/HD ja se on kuulemma persoonallisuuden häiriön kanssa rinnakkainen. Miesvangeista puolella on AD/HD ja minä olen se toinen puoli.

Kyllä minulle lääkettä määrätään mutta ei koskaan terapiaa. En tarvitse eikä sitä edes anneta vaikka pyytäisin. Tulos kuulemma kyseenalainen. Sitäpaitsi ei ole täysjärkistä terapeuttia kiikarissa.
      Mutta myykääpä tauluja sama määrä kuin minä olen myynyt.

• Kuulostaisi siltä..

• ....

Puolisolle avuksi..
      http://www.narsistienuhrientuki.info/

• Kukkiva Kukka

Kiitos tuosta mitä laitoit, se on minulle suurena apuna ja siitä saan vastustajistani tietoa. Tietoa mitä narsisti ajattelee. Minä itse inhoan narsisteja mutta eiköhän meillä täällä ole tilaa kaikille. Pakko sietää noita narsistejakin, ei siinä auta muu.

Hyvää syksyä Sinulle!

• ....
        Kukkiva Kukka kirjoitti:

Kiitos tuosta mitä laitoit, se on minulle suurena apuna ja siitä saan vastustajistani tietoa. Tietoa mitä narsisti ajattelee. Minä itse inhoan narsisteja mutta eiköhän meillä täällä ole tilaa kaikille. Pakko sietää noita narsistejakin, ei siinä auta muu.

Hyvää syksyä Sinulle!

Toivottavasti on apua.. siis kaikille, ei pelkästään niille apua tarvitseville. Narskun kanssa eläminen on helvettiä. Mut jaksamista kaikille!!

• Tsiigaa ny vähän hei!!
        .... kirjoitti:

Toivottavasti on apua.. siis kaikille, ei pelkästään niille apua tarvitseville. Narskun kanssa eläminen on helvettiä. Mut jaksamista kaikille!!

Mikä ihmeen narsku?

• ....
        Tsiigaa ny vähän hei!! kirjoitti:

Mikä ihmeen narsku?

Henkilö jolla on narsistinen persoonallisuushäiriö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      90
      5469
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      55
      3637
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      61
      2995
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      46
      2201
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      61
      1976
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      296
      1856
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1616
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      96
      1501
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1397
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      9
      1353
    Aihe