Olen vahingossa törmännyt näille sivuille ja silmään on pistänyt, että valtaosa kyselijöistä vaikuttaa..hmm...varsin nuorilta. Motiivina hankkia kuvia tuntuu olevan viimeisin muoti ja erinnäisiä kuvia mollataan vanhanaikaisiksi (delfiinit, tribaalit jne.). Onko täällä oikeasti ihan sellasiakin ihmisiä, jotka ovat hankkineet kuvansa harkinnan jälkeen, itselleen koska sillä on merkitystä juuri sinulle? Tai harkitsemattakin. Ja ihan tiedoksi niille, jotka miettivät mitkä on muotia, mitkä ei: kaikki kuvat ovat vanhanaikaisia, niitä on isketty ihmisten ihoon kautta aikain. En usko, että on olemassa kuvaa, jota ei olisi jo jollekin toiselle laitettu jossain muodossa. Paitsi tietenkin, jos haluaa iskeä isänsä naaman kehoonsa....:)
Tatutoitu, muttei muodin takia?
19
1681
Vastaukset
- ClashCityRocker
huomasin itsekkin, joten jos keskitytään aiheeseen ei niihin virheisiin ;D Ei sovi töissä salaa tälläista puuhastella!
- *BlackHeartAngel*
Itse halusin monen monta vuotta tatuointia, mutten uskaltanut ottaa, kuin parisen (?) vuotta sitten ensimmäisen..Tosin se kutitti!!
..Eli eipä ollut kivusta tietoakaan..
Olen itse erittäin kiinnostunut Japani-Kiina merkeistä, yms.tyyliin liittyvistä..
Joten otin kiinalaisen..Ei vaan taisi olla japanilainen merkki "rakkaus"..
Ja kannatan ikuisen rakkauden aatetta lähestulkoon.
Toinen on lohikäärme..
Kolmas suunniteltu, lohikäärme tribal alaselkään..
Nyt olen miettinyt, josko ottaisi jonkinlaisen jenkkilipun, kasipallon tms..Dobermanni voisi olla yksi..Antaa hautua pääkopassa vielä..Josko sittenkään..Kolmas kerta toden sanoo..Niinpä niin.. - moved
juu, ei todellakaan kiinnosta onko kuva "muodikas". Aiheen ja kuvan pitää olla kaunis ja minulle sopiva. Olen 21, ensimmäisen kuvan otin heti kun laki salli vanhemman kanssa, ja tulen ottamaan varmaan niitä varmaan vielä kymmeniä, ei kuitenkan joka paikkaan, esimerkiksi selkää en halua tatuoida.
- shout83
on joku, joka ei ole tatuoitu muodin vuoksi. omaa ensimmäistä kuvaa mietin 16 vuotiaasta ja nyt viimein 21v tuli otettua ja siitä jäin koukkuun ja nyt talvella olisi tarkoitus isompaa taas ottaa. Mitään syvällistä merkitystä kuvilla ei ole, lähinnä
koristeiksi itselleni otettu, ja ei niitä ole kovin moni edes nähnyt, kun ei ole tarvetta kaikelle kansalle esitellä. ..kyllä täällä on ja tässä yksi..
ihmiset tietävät ainakin mistä mä tykkään tatuointien perusteella heh..
kauan oli harkittu ja ei kyllä mitään ns muotikuvia ole.. höh..- ClashCityRocker
..on täällä teilattu erinnäisissä keskusteluissa, ei toki suoranaisestiminun vaan aiheet:)Kiinalaisin merkein kirjoitettu lapseni nimi on ilmeisesti niiiiin passé ja trooppiset kalani ovat mielikuvituksettomia ;) Itseäni riemastuttaa suuresti tämä mitä saa olla ja mitä ei ollakseen muodikas- ajatusmaailma. Itse hankin ensimmäisen kuvani mietittyäni sitä 20v.(!), että varmasti jaksan sitä katsoa ja etten valitse teininä ihanaa/vanhana ei kuvaa. Onnistuin ja onneksi odotin, koska sekin leppäkerttu ei enää miellyttäisi minua:)
ClashCityRocker kirjoitti:
..on täällä teilattu erinnäisissä keskusteluissa, ei toki suoranaisestiminun vaan aiheet:)Kiinalaisin merkein kirjoitettu lapseni nimi on ilmeisesti niiiiin passé ja trooppiset kalani ovat mielikuvituksettomia ;) Itseäni riemastuttaa suuresti tämä mitä saa olla ja mitä ei ollakseen muodikas- ajatusmaailma. Itse hankin ensimmäisen kuvani mietittyäni sitä 20v.(!), että varmasti jaksan sitä katsoa ja etten valitse teininä ihanaa/vanhana ei kuvaa. Onnistuin ja onneksi odotin, koska sekin leppäkerttu ei enää miellyttäisi minua:)
..voi olla että tatuointini ei välttämättä vanhana niin paljon miellytä.. mutta se edellyttää aikamoista elämänkatsomuksen muutosta jota en kyllä usko koskaan tulevan.. tulevaisuudessa tatskoja tulee olemaan paljon ja japanilaiseen tyyliin.. näin suunnittelin..
- moved
ClashCityRocker kirjoitti:
...sun kuvia on morkattu sen takia, että niin monella on kiinalaisia merkkejä, ei sen takia että se olis jotenkin epämuodikasta. mutta ulkopuolinhan ei voi tietää että minkä takia olet ottanut kuvasi...
- shout83
pervokki kirjoitti:
..voi olla että tatuointini ei välttämättä vanhana niin paljon miellytä.. mutta se edellyttää aikamoista elämänkatsomuksen muutosta jota en kyllä usko koskaan tulevan.. tulevaisuudessa tatskoja tulee olemaan paljon ja japanilaiseen tyyliin.. näin suunnittelin..
olen ajatellut aasialaistyylistä kuvaa selkään. vähän yakuza tyylistä, mutta se vasta hamassa tulevaisuudessa kun sen kokoinen maksaa niin hirveästi. seuraavaksi tulee oikeaan käteen maori tyylinen tribaali kuviointi.
- juu
no tyhmäähän se ois jos muodin mukaan tatuois itteään. muoti muuttuu joka vuosi, mut tatska pysyy. luulis et jos ottaa tatskan ni ois sen verran älyä ettei minkään muodin mukana menis vaan oman mielen.
- omin käsin onneen
Tatuoin itseni 21 vuotta sitten perhosneuloilla ja rotringin väreillä, vanhanaikaisin tatuoinnein (ruusu yms). sillon ei oikeen täällä liikkeitä ollu. En ole koskaan katunut ja tatuointeja tehnyt lisääkin.
- hip
Itse otin 14v. ensimmäisen tatuoinnin, enkä ole katunut. 21 vuotiaana otin toisen ja nyt suunnittelen kolmatta. Jokaisella tatuoinnilla on oma tarinansa ja liittyvät johonkin vaiheeseen elämässäni. Kannan siis muistoja kehossani:) Ihmiset jotka ottavat muodin mukaan kuvia ja arvostelevat kovasti muita eivät ole tulleet ajatelleeksi, että tatuointimuotikin kulkee sykleissä. Se mikä oli muotia 5 v. sitten ei ole enää muotia 10v. kuluttua. Siksipä kannatankin tatuoinnin ottamista nimenomaan henkilökohtaisista lähtökohdista.
- ihan pieni vielä
Itse olen juuri ottamassa ensimmäistä tatuointia, paljolti itsetunnon vuoksi. Olen aina ollut melko pienikokoinen, harva on koskaan uskonut että musta löytyy jotain voimaa, henkistä tai fyysistä. Tatuoinnin ottaminen kertoo juuri sen, mitä haluun kertoa kaikille. Siitä tulee yksinkertanen, mutta kaunis. ;)
- ihmettelee
Eiko luomia voisi tatuoida ihonvariseksi ettei ne nakyisi?
No nuori olen (17), mutta en oikein koskaan ole muodin mukaan toiminut. Tatuointia en hanki vielä ainakaan puoleen vuoteen, sillä vanhemmat eivät aio antaa lupaa ennen kuin täytän vuosia. Mutta asiaa olen harkinnut jo kahdeksannelta luokalta asti, eikä kuvakaan ole muuttunut kertaakaan.
En nyt kuitenkaan ole varma onko sillä väliä, kuinka kauan on tatskaa harkinnut. Isä otti kuvansa ehkä viiden minuutin harkinnan jälkeen laivastossa (tosin oli silloin parikymppinen), eikä ole kuulemma kertaakaan katunut. Ei kai sillä syyllä ole niin väliä, jos kyse on jostain mitä todella haluaa. Tuskin se nyt loppuelämää pilaa, vaikka katumapäälle tulisikin.- rokkityttönen
Omat tatuointini ovat itse piirtämiäni, eivätkä varmasti kävele vastaan. Ensimmäistä harkitsin melkein kymmenen vuotta, kunnet 22v uskalsin ottaa sen. Pelkäsin kipua, en kuvaa... Nykyisin se on kai häntäluun päällä olevana "muodikas" (tai jo "ohi"), mutta siinäpä on ollut jo vuosia.
Toinen tatuointini on maailman kaunein (täysin subjektiivinen mielipide...), mutta harvoin esillä. Koskaan siitä ei muotijuttua tule, elleivät naiset ala ajelemaan hiuksiaan oikein urakalla ja tatuoimaan päitään... Enpä usko.
Täytyy myöntää, että persoonalliset kuvat kiinnittävät positiivisempaa huomiota kuin piikkilangat pumpatussa hauiksessa... Olen pieni ihminen, myönnän sen.- Erkko
Mielestäni jokaisen tatuoinnin pitäisi olla henkilökohtainen. Joko henkilökohtainen täyttymys tai helvetti.
Eipä tulisi mieleenkään lähteä extempore meiningillä liikkeeseen ja valita kirjasta kuvaa, joka on joka toisella vastaan tulijalla.
Kerkisin miettimään tatuointia viisi vuotta ennenkuin menin ottamaan. Piirsin itse tyylitellyn inka-tyyppisen auringon. Muutama vuosi sen jälkeen sitä seurasi kuu. Olen aina pitänyt vastakohdista ja yksinkertaisista kuvista. Olen aina sanonut: "Yksinkertainen on kaunista, olen siis kaunis."
Tatuoinnit ovat tällä hetkellä kuitenkin muoti. On melkein muodikkaampaa olla ilman tatuointia. Niin ja nyt on tullut muotiin värikkäät kuvat. Kyllähän tatuointiin sopiikin väri.. kunhan se on MUSTA.
- tyyppi
Täytyy myöntää, että kun ensimmäisen kuvani 18-vuotiaana otin, niin enpä hirveästi harkinnut. Se piti vain ehdottomasti saada ja äkkiä. No, ekasta kuvasta on jo todella kauan ja en sitä kadu, se muistuttaa hyvin siitä "hurjasta" nuoruudesta, tehtiin mitä mieleen pälkähti ;) Nyt olen miettinyt todella kauan seuraavaa kuvaa (ja oikeastaan jo sitä seuraavaakin). Olin alunperin pelkästään tribaalien kannalla, mutta nyt olen kallistunut enemmän värillisiin kuviin. Ajatusmaailma on muutenkin muuttunut, silloin 18-vuotiaana kuva piti saada sellaiseen paikkaan josta se näkyi, nykyisin tuollaisilla asioilla ei ole merkitystä. Tiedän itse, mihin kuvani haluan ja millaisen kuvan haluan. Muiden mielipiteellä ei ole merkitystä.
Valitettavasti on ihmisiä, joilla tuntuu pääasia olevan se, että kuva näkyy muille. Yksi esimerkki on kaverini. Hän otti ensimmäisen kuvansa äskettäin, todella massiivisen tribaalin näkyville. Tulevaisuuden suunnitelmissa on ottaa lisää massiivisia tribaaleja.. Kuvan kriteerinä "mahdollisimman paksu ja musta, että näkyy". Tekisi mieli sanoa jotain.. mutta enpä itsekään halua noissa tatuointiasioissa muiden mielipiteitä, joten antaa olla.- ClashCityRocker
Yli 1100 kertaa luettu viesti :D
Vastaukset ovat olleet mielenkiintoisia ja aika lailla samoilla ajatusviivoilla kun omat aatoksenikin. Kuten jo tuolla aikasemmin mainitsinkin, vaikka "muotipoliisit" vinkuisi vaikka kuinka epäorginellejä kuviani, haistatan heille pitkät p****t - olkoon kuvani otettuja 20 vuotta sitten tai toissa päivänä, en niitä ole ottanut muille vaan itselleni iloksi. Ja korostamaan persoonaani. Onneksi on meitä muitakin, joille kuvat ei ole itsetehostamista varten!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt631207- 1071193
Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa146876Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv64863- 68767
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel108677- 56656
Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto100653- 78581
- 41564