kyllä. aivan oikein. se oli KTP:n eikä SKP:n iskulauseita. näin käsitin.
http://www.kaapeli.fi/~ktp/kannanotot.html#japani
löysin tällaisen linkin KTP:n kotisivuilta mutten täältä suomikaksneljän politiikkasivuilta KTP:n osiota niin ajattelin kysyä teiltä SKP:n kannattajilta (toki kommunisti järjestöstä riippumatta saa vastata), jotta mitäkö mieltä olette KTP:n tuomiosta japania ja usa:ta kohtaan tässä asiassa?
estääkö tosiaan kapitalistinen USA korean demokraattisen tasavallan kehittymisen ja pakottavatko japanin itsepuolustusjoukot tulevaisuudessa korean demokraattisen tasavallan epätoivoiseen sotaan? sotaan, jossa vastapuolena ovat kapitalistit ja rauhan ja sosialismin kannattajat.
rauha, vakaus ja kehitys korean niemimaalla; estävätkö todellakin USA ja Japani nämä demokratian tukipilarit korean niemimaalla? pitäisikö meidän suomalaisten osoittaa tukemme korean demokraattiselle tasavallalle ja tuomita USA/Japani vai pitäisikö meidän toimia juuri päinvastoin?
mitä mieltä palstan kommunistit, joista kukaan ei liene julkisesti tunnustautuneen KTP:n kannattajaksi, on tästä julistuksesta?
SKP:tä en syyllistä KTP:läisten lausunnoista mutta yksittäisten kommunistien mielipide kiinnostaa; tunnetteko "sisar-rakkautta" KTP:n kantaan korean niemimaasta vai sanoudutteko irti heidän kannastaan?
en ala teille suutani soittamaan enkä edes kauheasti vittuilemaan. minua ihan VILPITTÖMÄSTI kiinnostaa kommunistien kannat tiettyihin asioihiin. teitä on niin monet järjestöt; on SKP:tä, KTP:tä, kaiken maailman perähikiöiden marxilaisia työväenyhdistyksiä ynnä nuorisoliittoja ym. onko teillä samat arvot vai oletteko te niinkuin työläiset, jotka ovat jakaantuneet vasemmistoliittoon ja demareihin tai kuin porvarit kokoomuksineen ja kepulaisineen...
rauhan ja sosialismin puolesta.
8
1569
Vastaukset
Mielestäni aivan asiallinen! En hyväksyisi esimerkiksi Ranskan vaatimuksia Suomen asioiden
järjestelemiseksi ranskalaisten mielen mukaisiksi! Mitä mieltä Itse olisit moisesta??
vom- herra yksilön vapaus
jo kahden kommunistin kannanottoja aiheessa; näin niitä depatteja kenties syntyy.
jos nyt tulkitsin oikein, kommunisti Aapo Toivonen tuomitsi pohjoiskorean. jäi hieman epäselväksi mitä mieltä hän oli tästä KTP:n tuomiosta japanille ja usalle tässä korea-asiassa mutta Aapo taitaa silti olla ensimmäinen kommunisti (minun huomaamani) joka asettuu pohjoiskoreaa vastaan...
toveri vomin vastaus taas (joudun taas hieman itse tulkitsemaan) tuki KTP:n julistusta. en sitä hetkeäkään epäillytkään. kiitos kuitenkin vastauksesta.
ja kun toveri vom kerran kysyy; jos suomen asiat olisivat kuin pohjoiskorean ja minä täällä olisin miinakenttien ja piikkilankojen vankina, toivottaisin ranskalaiset aatteineen todellakin järjestämään suomen ja minun oloni paremmiksi. tietysti voisi olla, että minut olisi jo lapsesta aivopesty ja en edes tietäisi koko ranskan olemassa olosta. ehkä palvoisin jotain epämääräistä isä -tahi äitihahmoa, joka olisi kaikkien suomalaisten kunnioittama suuri toveri se ja se. ehkä minun tietoni ulkomaailmasta rajoittuisi tietoon, että pahuus on siellä ja siksi minä olen turvassa täällä muurien sisäpuolella. kuka tietää...? herra yksilön vapaus kirjoitti:
jo kahden kommunistin kannanottoja aiheessa; näin niitä depatteja kenties syntyy.
jos nyt tulkitsin oikein, kommunisti Aapo Toivonen tuomitsi pohjoiskorean. jäi hieman epäselväksi mitä mieltä hän oli tästä KTP:n tuomiosta japanille ja usalle tässä korea-asiassa mutta Aapo taitaa silti olla ensimmäinen kommunisti (minun huomaamani) joka asettuu pohjoiskoreaa vastaan...
toveri vomin vastaus taas (joudun taas hieman itse tulkitsemaan) tuki KTP:n julistusta. en sitä hetkeäkään epäillytkään. kiitos kuitenkin vastauksesta.
ja kun toveri vom kerran kysyy; jos suomen asiat olisivat kuin pohjoiskorean ja minä täällä olisin miinakenttien ja piikkilankojen vankina, toivottaisin ranskalaiset aatteineen todellakin järjestämään suomen ja minun oloni paremmiksi. tietysti voisi olla, että minut olisi jo lapsesta aivopesty ja en edes tietäisi koko ranskan olemassa olosta. ehkä palvoisin jotain epämääräistä isä -tahi äitihahmoa, joka olisi kaikkien suomalaisten kunnioittama suuri toveri se ja se. ehkä minun tietoni ulkomaailmasta rajoittuisi tietoon, että pahuus on siellä ja siksi minä olen turvassa täällä muurien sisäpuolella. kuka tietää...?Palaamme jälleen lähtöruutuun! "Herra yksil..." on joko niin tyhmä, ett´ei ymmärrä, tai Hän
V.....lakseen vedättää!Mutta sanottakoon kerran vielä.Mitä nimimerkki tykkäisi siitä, riippu
matta Hänen poliittisesta sitoutumisestaan, kun ranskalainen tulisi kertomaan Hänelle miten Hänen tulisi järjestellä taloutensa y.m.!!!! Menikö jakeluun???
vom- omani
vom kirjoitti:
Palaamme jälleen lähtöruutuun! "Herra yksil..." on joko niin tyhmä, ett´ei ymmärrä, tai Hän
V.....lakseen vedättää!Mutta sanottakoon kerran vielä.Mitä nimimerkki tykkäisi siitä, riippu
matta Hänen poliittisesta sitoutumisestaan, kun ranskalainen tulisi kertomaan Hänelle miten Hänen tulisi järjestellä taloutensa y.m.!!!! Menikö jakeluun???
vomKäytatkö huumeita ? Viime aikoina viestisi ovat olleet niin harhaisen sekavia, että kysymykseni lienee aiheellinen. Eli käytätkö LSD:tä tai muita hallusinogeenisiä aineita kirjoittaessasi sekavia soperruksiasi ?
- herra yksilön vapaus
vom kirjoitti:
Palaamme jälleen lähtöruutuun! "Herra yksil..." on joko niin tyhmä, ett´ei ymmärrä, tai Hän
V.....lakseen vedättää!Mutta sanottakoon kerran vielä.Mitä nimimerkki tykkäisi siitä, riippu
matta Hänen poliittisesta sitoutumisestaan, kun ranskalainen tulisi kertomaan Hänelle miten Hänen tulisi järjestellä taloutensa y.m.!!!! Menikö jakeluun???
vomen nyt ala tässä mitään kummoisempia vastineita väsäämään kirjoitelmaasi koska joku "valveutunut" kansalainen näkyi ehtineen ensin.
pakko kuitenkin todeta; en olisi uskonut suuresti kunnioittamani nimimerkki "vomin" olevan niin tietämätön, että vertaa yksi yhteen suomen ja pohjoiskorean tilannetta.
kuulostiko tutulta? omani kirjoitti:
Käytatkö huumeita ? Viime aikoina viestisi ovat olleet niin harhaisen sekavia, että kysymykseni lienee aiheellinen. Eli käytätkö LSD:tä tai muita hallusinogeenisiä aineita kirjoittaessasi sekavia soperruksiasi ?
Käytän! Olen juuri tälläkin hetkellä yhden keskarin humalassa!
vomherra yksilön vapaus kirjoitti:
en nyt ala tässä mitään kummoisempia vastineita väsäämään kirjoitelmaasi koska joku "valveutunut" kansalainen näkyi ehtineen ensin.
pakko kuitenkin todeta; en olisi uskonut suuresti kunnioittamani nimimerkki "vomin" olevan niin tietämätön, että vertaa yksi yhteen suomen ja pohjoiskorean tilannetta.
kuulostiko tutulta?...en nyt ala sepustamaan mitään...Ihmetyttää vaan, miten vähän "Herra yksil..." tietää
Korean niemimaan tilanteesta! Että mielipiteeni muuttuisi kyseisen nimimerkin asiantunte-
muksen suhteen, pyydän Häntä kertomaan aluksi, paljonko U.S.A:lla on sotilaita Korean Tasa-
vallassa???
vom
- Bolshevik
Mitä epäselvää asiassa sitten on? Japanihan osallistui jopa Irakin miehitykseenkin.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411493
- 1221266
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261053Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89984Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313881- 99833
- 38732
- 109676
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.59672Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644