Miksi ystävä hylkää?

Tuhis

Niin, mikäköhän siinä on, kun alkaa tätä ikää tulla ja siihen ihana puoliso ja pikkuinen lapsi, niin ne ns. "parhaat ystävät" kaikkoaa. Näin minullekkin kävi. Lapsuuden ystävä jätti minut kuin nallin kalliolle vuosi sitten. Nyt olen jokseenkin loukattu.
Tahtoisin ymmärtää, mutta en vain ymmärrä. Voiko se, etten enää remua kaupungilla hulluna humalassa, karkoittaa ystävän? Onko se paha, että kaverilla on lapsi?(itse en ole yhtään ystävääni nuista syistä hyljännyt!)
Olisi kyllä mukava tietää, että mikä minussa on vikana, kun seurani ei enää 20:n vuoden jälkeen kelvannut. Ystävän kaipuu on kova :(

13

4682

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • timanttimies

ystävä vaan siipiveikko eli hyväksikäyttäjä ystävä ei jätä

• Tuhis

Ei ollut siipiveikko, koska olen koko ikäni elänyt kelan ja sossun tuilla.

• Lis-65

Olen yli nelikymppinen nainen ja muistan, kuin minulle kävi juuri noin, silloin kun perustin perheen. Kaksi parasta ystävääni ikäänkuin katosivat. Yritin pitää yhteyttäkin, mutta se takelteli aika pahasti, Oli tunne, että minut hylättiin, koska otin miehen. En tiedä, jälkikäteen ajattelin, että siinä kävi jotenkin niin, että ystävättäreni ei ikäänkuin halunnut sekaantua minun ja mieheni elämään. Ehkäpä mieheni jotenkin viestitti hänelle, ei ehkä sanoin, vaan muuten, ettei hän ole sopivaa seuraa minulle. Tuon tajusin vasta ihan vuosi sitten, kun mieheni sanoi, että ei ole koskaan oikein tullut toimeen tämän ystävättäreni kanssa. Olin ihan hämmästynyt, en ollut koskaan tiennyt mieheni asenteesta.
      Olemme nyt viime vuosina lämmitelleet suhdettamme ystäväni kanssa, todenneet, että on se vielä tallella, ystävyys. Vaikka minä jo kuvittelin, että olemme kasvaneet erilleen, nykyisin tiedän sen, miksi olemme joskus olleet läheisiä. Nyt sitten olemme tulleet vielä läheisemmiksi.

Mutta niinhän siinä kävi, että löysin uudet parhaat ystävät. Ne ovat hienoja asioita.

Joten älä luovuta, ystävyys, siis tosi ystävyys, ei katoa, vaikka se onkin välillä hukassa.
      Niin ehkä kannattaisi miettiä syvällisemmin vielä niitä asioita, miksi ystäväsi on kadonnut..
      Ei se välttämättä tarkoita sitä, että hän ei ollutkaan aito. Joskus ihmiset vaan ovat niin oudosti mustasukkaisia toisistaan. Jonkun ihmisen huomiosta ikäänkuin taistellaan, hän itse ei tiedä siitä mitään.

• lellu

täällä jo kirjoittelinkin eräästä ystävästä josta ei ole kuulunut mitään, mutta kerron toisesta ystävästä jolla on kaksi lasta (minä olen lapseton)niin kyllä hän on ainakin pysynyt ystävänä siitä huolimatta vaikka hänellä onkin lapset hoidettavana. mutta, sen asian olen huomannut hänestä, että enää hän ei lähde ravintolaan, eikä muutenkaan juuri liiku missään. kyläilyjutut ovat menneet niin että minä useimmiten käyn hänen luonaan. syynä tähän hän sanoo että lapsien kanssa on niin vaikea lähteä mihinkään, no ei se minua niin haittaa. olemme kuitenkin ystäviä.

• No mieti

Mitähän sinä olet tehnyt viime vuodet? Ettet vaan olisi istunut kotona, harvoista iltamenoista lähtenyt aikaisin nukkumaan kotiin, tehnyt lasta, hoitanut sitä 24/7...

Miksiköhän se ystävä on kaikonnut? Hän on varma, että sinun on parempi ilman häntä koska et ole "ystävääsi" viime aikoina kaivannut. Hän luultavasti ajattelee olevansa sinun onnesi tiellä ja että kuitenkin haluat vain olla lapsesi kanssa.

Oletko oikeasti noin tietämätön? Ihan varmasti sinun kiinnostuksesi muihin asioihin viilentää ystävyyden.

• Tuhis

Jos ystävyys hiipuu siksi, että toinen saa lapsen ja luonnollisesti siksi lähtee iltamenoista aiemmin, ni saa minun ystävä sit olla. Sulla on hiukka outo käsitys tosielämästä.

Just tossa ekassa viestissäni siitä mainitsin, että kun toisille YSTÄVILLENI syntyi aikoinaan lapsia, niin en minä vaan osannut niitä sen vuoksi hylätä. Ei ne lapset meidän ystävyyttämme häirinneet vaikka itse olin tuolloin sinkku ja lapseton ja huitelin miten sattuu.

Mutta ehkäpä tämä menettämäni "ystävä" on juuri sinun kaltainen penikka. Että toivottavasti löydätte toisenne. Olisitte taatusti tyytyväiset ystävyyteenne. Hyvät jatkeet sulle!

• Hyljätty prinsessa

Joo, mutta MINÄ en ikinä hylkää ketään ystävää vaikka koko maailma hylkäisi minut. Olen maailman paras ystävä. En koskaan väsy kuuntelemaan toisten huolia. Ystävä on sitä varten, että tukee silloin, kun asiat ovat päin peetä.Ja myös, kun asiat ovat hyvin. Minut on hyjätty tuhat ja sata kertaa. Suutun, kun käyttävät hyväkseen ja sanon sen ja se on sitten piste.

Mutta ei hätää. Minulla on niin paljon ystäviä, että yksi kun jättää niin toinen jo ottaa. Jokainen haluaa minut ystäväkseen, koska olen luotettava ja empaattinen. Joku käyttää sitä ominaisuutta hyväkseen, mutta sittenpähän tiedän, että se mitään ystävyyttä ollut. H-ttiin tuollaiset "ystävät"

• yksin(kö)

Itselle käynyt samanlailla. Vaimon kanssa saatiin lapsi ja mentiin naimisiin niin häiden jälkeen ystävät ei ole pitänyt juurikaan yhteyttä. Aluksi sentään vastasivat puheiluihin, mutta nykyään harvemmin vastaavat eikä enään soita minulle päin. On toisaalta aika masentava tunne vaikka on vaimo ja lapsi ja kotiasiat hyvässä kunnossa niin silti tuntee itsensä yksinäiseksi kun ei vanhat ystävät pidä enään yhteyttä ja ovat ikäänkuin "hylänneet"

• 030e

Menee se toisinkin päin, eli kun ystävät perustavat perheen niin eivät koskaan enää vastaa puhelimeen ja harvoin itsekään soittelevat tänne päin. Joo, ymmärrän että lapset vievät aikaa, mutta luulisi että kuitenkin joskus ehtisi jutella.

• Kuvottaa

Olin viikon verran ystävälläni kylässä.Perjantaina sitten ystäväni mies toi minut kotiini kimpsujeni ja kamsujeni kanssa.Matkalla sitten hän alkoi puhumaan kuinka hän on taas nähnyt minusta eroottisia unia.Hän on kertonut nähneensä minusta unia aikaisemminkin.Mutta tällä kertaa hänelle oli sitten tullut eräänä aamuna vietti maistaa miltä maistun ap:stä.Sitten koska hänen vaimonsa oli menossa töiden jälkeen illanviettoon opiskelukavereidensa kanssa.Miehelläkin oli aikaa ja mitä muuta minullehan hän tietysti olisi ollut tulossa.Jollakin tasolla sovimme että hän lopettaa hourailunsa,koska ne ovat todellakin aivan yksi puolisia.Minulla ei todellakaan ole häntä kohtaan minkäänlaista seksuaalista kiinnostusta.Pari päivää olen miettinyt että taitaa olla parempi "viilentää" välejä ystäväni suuntaan.Koska koen tilanteen jotensakin kiusalliseksi ja häpeälliseksi.Vaikka olen sinkku nainen jotakin oikeuksia minullakin sentään tässä elämässä on.Eli näin varmoja miehet ovat itsestään.Toivottavastti kenenellekään muulle ei tule vastaavanlaisia kokemuksia.

• louneri

parasystäväni hylkäsi minut poikaystävän kanssa jonka kanssa tämä oli koko ajan

• Anonyymi

Moni hylkää ystävän suojellakseen itseään. Minun piti hyljätä kolme ystävää heidän vaikeiden mielenterveys sairauksien vuoksi. Ahdistuin voimakkaasti heidän seurassa. Iloa kaipaavalle ihmiselle sopii vain iloinen seura. Sen on elämä opettanut.

• Anonyymi

Olen vasta 9v ja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe