cooper

runnerr

Juoksen cooperin testissä 3800, enkä ole harrastaut liikuntaa (ainakaan aerobista) kovin paljon. Onko tulos huono, keskiverto, hyvä vai erinomainen?

47

6220

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kenenisa

      maajoukkuetasoinen, että oot valmista poikaa/tyttöö Golden leagueen. Ihan oikeesti meinaan.

    • pelokas

      pitää loiventaa urheilukentän kaarteita, ettet juokse katsomoon.

    • ei juoksija

      En ole mikään asiantuntija mutta eikös yleensä sanota että, 3000 on jo todella hyvä tälläiselle tavalliselle tallaajalle.

      Mahtaako tuo cooper mitata oikealla tavalla kestävyyskuntoa vai onko kaikki kiinni henkisestä "sitkeydestä"?

      Tosin tuossa jo kuntoa vaaditaan kun juoksee 12 minuutissa melkein 4km. En pystyisi.Oletko ehkä raskaantyön-raataja tai pyöräiletkö päivittäin paljon? kyllä sun on jotain täytyny tehdä vai voiko jollain ihmisellä olla noin hyvä "pohja" kunto??? kuka tietää...?

      • huonokuntonen

        Kyllä tuo 3800 on kyllä erinomaisesta vieläkin parempi!!! Armeijan kuntotaulukoissa erionomaisen kestävyyskunnon raja on 3000m. Itse juoksen sellasen 2000m jonka jälkeen olen ihan kuoleman partaalla (kirjaimellisesti :D). Enkä edes ole yhtään ylipainoinen ja lenkillä on käyty vajaa vuosi 1-3 kertaa viikossa.

        Olen kai jotenkin vääristynyt luustoltani tai sitten on joku sydän/keuhko tms. vika. Muutama vuosi takaperin ylä-aste aikoihin kuntoilin säännöllisesti venyttelyt ja kaikki, mutta cooperissa paras tulos oli tuskallisesti hieman yli 2000m.

        Miksi kunto ei kohoa vaikka mitä tekis? Onko tästä lähdettävä tohtorille?


      • kenenisa
        huonokuntonen kirjoitti:

        Kyllä tuo 3800 on kyllä erinomaisesta vieläkin parempi!!! Armeijan kuntotaulukoissa erionomaisen kestävyyskunnon raja on 3000m. Itse juoksen sellasen 2000m jonka jälkeen olen ihan kuoleman partaalla (kirjaimellisesti :D). Enkä edes ole yhtään ylipainoinen ja lenkillä on käyty vajaa vuosi 1-3 kertaa viikossa.

        Olen kai jotenkin vääristynyt luustoltani tai sitten on joku sydän/keuhko tms. vika. Muutama vuosi takaperin ylä-aste aikoihin kuntoilin säännöllisesti venyttelyt ja kaikki, mutta cooperissa paras tulos oli tuskallisesti hieman yli 2000m.

        Miksi kunto ei kohoa vaikka mitä tekis? Onko tästä lähdettävä tohtorille?

        Ai 2000. Aika vähän se on, mutta pitäisi nousta, jos käyt 3 kertaa viikossa jonkun 3km lenkin.
        Juoksin ylä-aste aikana jotain semmoista 3km kolmesti viikossa, kun hyppääjän polvi vaivasi ja oli kuitenkin pakko pitää kuntoa yllä. Juoksin silloin cooperissa jotain 2400m-2600m tuloksia.
        Tietysti se 3km täytyy juosta kunnolla silloin.

        Armeijassa ei edes parhaat ammattiurheilijat juosseet yli 3500 cooperissa, joten aloittaja on lähinnä yliluonnollinen. Synnynnäinen maileri. El Gueroyta paljon lahjakkaampi, sillä hänkin on joutunut reenaamaan paljon moiseen tulokseen.

        Maailman ennätys vauhtia voisi olla 4800m.
        Viren juoksi 4600m armeijassa.


      • exjuoksija-valmentaja
        kenenisa kirjoitti:

        Ai 2000. Aika vähän se on, mutta pitäisi nousta, jos käyt 3 kertaa viikossa jonkun 3km lenkin.
        Juoksin ylä-aste aikana jotain semmoista 3km kolmesti viikossa, kun hyppääjän polvi vaivasi ja oli kuitenkin pakko pitää kuntoa yllä. Juoksin silloin cooperissa jotain 2400m-2600m tuloksia.
        Tietysti se 3km täytyy juosta kunnolla silloin.

        Armeijassa ei edes parhaat ammattiurheilijat juosseet yli 3500 cooperissa, joten aloittaja on lähinnä yliluonnollinen. Synnynnäinen maileri. El Gueroyta paljon lahjakkaampi, sillä hänkin on joutunut reenaamaan paljon moiseen tulokseen.

        Maailman ennätys vauhtia voisi olla 4800m.
        Viren juoksi 4600m armeijassa.

        Anteeksi vain. Legenda on nyt vetästävä alas. Lisätietoja saat Lasse Vireenin kirjoista. Minun on nyt korjattava se, että Lasse Vireeni oli armeijassa v. 1968 Santahaminassa. Kyseisenä vuonna Lasse Vireeni ei juossut 5000m alle 15 minuttia. Eli 4000 metrin vauhtia coopperissa. Tuo on legenda jonka maintisit 4600 meteriä coopperissa ei pidä paikkaansa. Vireeni oli kyseisenä armeijan aikana korkeintaan 4050 coopperikunnossa!


      • kenenisa
        exjuoksija-valmentaja kirjoitti:

        Anteeksi vain. Legenda on nyt vetästävä alas. Lisätietoja saat Lasse Vireenin kirjoista. Minun on nyt korjattava se, että Lasse Vireeni oli armeijassa v. 1968 Santahaminassa. Kyseisenä vuonna Lasse Vireeni ei juossut 5000m alle 15 minuttia. Eli 4000 metrin vauhtia coopperissa. Tuo on legenda jonka maintisit 4600 meteriä coopperissa ei pidä paikkaansa. Vireeni oli kyseisenä armeijan aikana korkeintaan 4050 coopperikunnossa!

        Kiitti! Jo pelästyinkin. Olisi se ollut kauhea luku. Se oli kuulopuheita, joten voin pistää upseerien piikkiin luvun 4600.

        Viren juoksi armeija-aikana erittäin paljon, joten tuo 4000 on siis huipputasoa.


      • exjuoksija-valmentaja
        kenenisa kirjoitti:

        Kiitti! Jo pelästyinkin. Olisi se ollut kauhea luku. Se oli kuulopuheita, joten voin pistää upseerien piikkiin luvun 4600.

        Viren juoksi armeija-aikana erittäin paljon, joten tuo 4000 on siis huipputasoa.

        Palvelin itse Santahaminassa aikanaan armeijassa ja kuulin saman legendan. Tosin silloin kerrottiin, että Vireeni juoksi 4300metriä joka ei missään tapauksessa pitänyt paikkaansa. Santahaminssa en tiedä onko tämäkään luotettava tieto. Mutta Olympia pronssimitallisti ja SE-mies vieläkin Tapio Kantanen oli kuulma juossut 4200 metriä coopperissa. Hän kuului voittaessaan Olympiapronssia Armeijan kantahenkilökuntaan eli ei ollut nuori varusmies niin kuin minä ja Vireeni. Juoksin Santahaminan kadettikoulun kentällä 3900 metriä. Mutta olin harrastanut juoksua systemaattisesti monta vuotta.


      • kenenisa
        exjuoksija-valmentaja kirjoitti:

        Palvelin itse Santahaminassa aikanaan armeijassa ja kuulin saman legendan. Tosin silloin kerrottiin, että Vireeni juoksi 4300metriä joka ei missään tapauksessa pitänyt paikkaansa. Santahaminssa en tiedä onko tämäkään luotettava tieto. Mutta Olympia pronssimitallisti ja SE-mies vieläkin Tapio Kantanen oli kuulma juossut 4200 metriä coopperissa. Hän kuului voittaessaan Olympiapronssia Armeijan kantahenkilökuntaan eli ei ollut nuori varusmies niin kuin minä ja Vireeni. Juoksin Santahaminan kadettikoulun kentällä 3900 metriä. Mutta olin harrastanut juoksua systemaattisesti monta vuotta.

        Kuukaudessa keskimäärin tuloksen saavuttamiseksi?


      • exjuoksija-valmentaja
        kenenisa kirjoitti:

        Kuukaudessa keskimäärin tuloksen saavuttamiseksi?

        Juoksin tuohon airmeija-aikaan 800m/1500m matkoja. Mutta kokeilin silloin 5 km juoksuja myös. Katsoin vanhaa harjoituspäiväkirjaa v. 1985 ja harjoittelin armeija vuotenani jotain 300 - 500 km kuukaudessa. Harjoittelin paljon nopeutta myös ja yms. Myöhemmin harjoittelin noin 500 km - 750 km kun juoksin pidempiä matkoja.


    • exjuoksija-valmentaja

      Suomessa on tällä hetkellä noin 3 naista jotka pystyy juoksemaan 3800m coopperissa. Miehiäkin löytyy noin 120 kpl ainoastaan suomesta. Eli onkohan tekstin kirjoittaja nyt erehtynyt 1000 metrillä omasta tuloksestaan? Tuohon 3800metrin coopperitulokseen vaaditaan jo ohjelmoitua harjoittelua tai erikoisharjoitteita. Hieman vauhdista eli 3800 metrin coopperissa tekee 19 sek. per jokainen 100metriä. Jos olet juossut tuon tuloksen niin sinun on pitänyt harjoitella juoksua ahkerasti eikä siihen millään kevyillä tasavauhtiharjoitteilla päästä. Kyseistä kuntoa ei millään pyöräilyillä tai ruumiillisilla työn tuottaman kunnolla saavuteta.

      • runnerr

        En ole erehtynyt tuloksesta.


      • kenenisa
        runnerr kirjoitti:

        En ole erehtynyt tuloksesta.

        Oootko mies vai nainen?

        Eräs nainen, joka ei ollut harrastanut juurikaan liikuntaa, ja juoksi jotain 2500m luokkaa cooperissa.
        Ainoastaan 4kk harjoittelu ajan 5km (aika pitkä aloittelijalle) lenkki 3-4 kertaa viikossa kohotti hänen kuntoaan, niin että pystyi juoksemaan 3700m cooperissa. Mielestäni tämä tulos lähinnä käsittämätön.

        Normaalisti vastaavaan tulokseen on mahdollista päästä usean vuoden sinnikkäällä harjoittelulla ja ennen suoritusta pari viimeistä vuotta ilmeisesti lähes kokopäivätyönä tehtävällä harjoittelulla.

        Tulos on mahdollista naiselle, jos kyseessä on ns. kolmois X syndrooma (kai kolme X kromosomia kahden sijaan?). Heillä ei ole käsittääkseni lupaa osallistua urheilukisoihin, sillä he ovat fyysisesti liian ylivoimaisia normaaliin ihmiseen verrattuna. Lihaksisto on yleensä näissä tapauksissa luonnostaan kuntosaliharrastajan luokkaa. Ja jos alkaa harrastamaan kuntosalia, niin lihaksisto on muutaman viikon kevyellä harjoittelulla kehonrakentaja tasoa.

        Tästä on myös vastine miehillä, mutta en muista nimeä.
        Koulussa on opetettu tämä, muuten en uskoisi, että sellaisia mutaatioita voi ollakkaan.


        Voin tähän todeta, että oma tulokseni cooperissa on 3100m, kun olen juossut 250km kuussa tahdilla pari vuotta ennen suoritusta.


      • exjuoksija-valmentaja
        runnerr kirjoitti:

        En ole erehtynyt tuloksesta.

        Sitten valehtelet. Tuo 3800metrin coopperi tulos on jo sen verran kova tulos, että Lasse Vireenikin joutui nuorena poikana harjoittelemaan sekä kilpailemaan muutaman vuoden ennen kuin tuolle 3800 metrin tasolle ylsi. Eli jos kuvaksesi harjoittelustasi ja tuloksestasi pitää paikkaansa lahjasi ovat noin yksi ihminen noin noin miljaardista luokkaa.

        Olen näitä coopperilla kehujia tavannut vuosien varrella monia. Muutaman olen saanut radalle näyttämään kykynsä. Eräskin väitti juoksevansa 3700 metriä. Mutta jo ensimmäsen 400 metrin jälkeen oli perässä ao. aikataulua 5 sekunttia ja sitten alkoi mukamasti pistämään. Lopulta meni jotain 2600 metriä.


      • runnerr
        kenenisa kirjoitti:

        Oootko mies vai nainen?

        Eräs nainen, joka ei ollut harrastanut juurikaan liikuntaa, ja juoksi jotain 2500m luokkaa cooperissa.
        Ainoastaan 4kk harjoittelu ajan 5km (aika pitkä aloittelijalle) lenkki 3-4 kertaa viikossa kohotti hänen kuntoaan, niin että pystyi juoksemaan 3700m cooperissa. Mielestäni tämä tulos lähinnä käsittämätön.

        Normaalisti vastaavaan tulokseen on mahdollista päästä usean vuoden sinnikkäällä harjoittelulla ja ennen suoritusta pari viimeistä vuotta ilmeisesti lähes kokopäivätyönä tehtävällä harjoittelulla.

        Tulos on mahdollista naiselle, jos kyseessä on ns. kolmois X syndrooma (kai kolme X kromosomia kahden sijaan?). Heillä ei ole käsittääkseni lupaa osallistua urheilukisoihin, sillä he ovat fyysisesti liian ylivoimaisia normaaliin ihmiseen verrattuna. Lihaksisto on yleensä näissä tapauksissa luonnostaan kuntosaliharrastajan luokkaa. Ja jos alkaa harrastamaan kuntosalia, niin lihaksisto on muutaman viikon kevyellä harjoittelulla kehonrakentaja tasoa.

        Tästä on myös vastine miehillä, mutta en muista nimeä.
        Koulussa on opetettu tämä, muuten en uskoisi, että sellaisia mutaatioita voi ollakkaan.


        Voin tähän todeta, että oma tulokseni cooperissa on 3100m, kun olen juossut 250km kuussa tahdilla pari vuotta ennen suoritusta.

        Otsikko


      • kenenisa
        kenenisa kirjoitti:

        Oootko mies vai nainen?

        Eräs nainen, joka ei ollut harrastanut juurikaan liikuntaa, ja juoksi jotain 2500m luokkaa cooperissa.
        Ainoastaan 4kk harjoittelu ajan 5km (aika pitkä aloittelijalle) lenkki 3-4 kertaa viikossa kohotti hänen kuntoaan, niin että pystyi juoksemaan 3700m cooperissa. Mielestäni tämä tulos lähinnä käsittämätön.

        Normaalisti vastaavaan tulokseen on mahdollista päästä usean vuoden sinnikkäällä harjoittelulla ja ennen suoritusta pari viimeistä vuotta ilmeisesti lähes kokopäivätyönä tehtävällä harjoittelulla.

        Tulos on mahdollista naiselle, jos kyseessä on ns. kolmois X syndrooma (kai kolme X kromosomia kahden sijaan?). Heillä ei ole käsittääkseni lupaa osallistua urheilukisoihin, sillä he ovat fyysisesti liian ylivoimaisia normaaliin ihmiseen verrattuna. Lihaksisto on yleensä näissä tapauksissa luonnostaan kuntosaliharrastajan luokkaa. Ja jos alkaa harrastamaan kuntosalia, niin lihaksisto on muutaman viikon kevyellä harjoittelulla kehonrakentaja tasoa.

        Tästä on myös vastine miehillä, mutta en muista nimeä.
        Koulussa on opetettu tämä, muuten en uskoisi, että sellaisia mutaatioita voi ollakkaan.


        Voin tähän todeta, että oma tulokseni cooperissa on 3100m, kun olen juossut 250km kuussa tahdilla pari vuotta ennen suoritusta.

        Paljon viisaampaa lähteä etsimään tulosten syytä lähinnä juoksian muisti- tai mittausvirheestä, sillä mutaatiojuttu on erittäin harvinainen.

        Eli ainoa järkevä vaihtoehto on, että sekä aloittajan kertoma tapaus, että kertomani tapaus ovat 1000m väärässä.


      • runnerr
        kenenisa kirjoitti:

        Oootko mies vai nainen?

        Eräs nainen, joka ei ollut harrastanut juurikaan liikuntaa, ja juoksi jotain 2500m luokkaa cooperissa.
        Ainoastaan 4kk harjoittelu ajan 5km (aika pitkä aloittelijalle) lenkki 3-4 kertaa viikossa kohotti hänen kuntoaan, niin että pystyi juoksemaan 3700m cooperissa. Mielestäni tämä tulos lähinnä käsittämätön.

        Normaalisti vastaavaan tulokseen on mahdollista päästä usean vuoden sinnikkäällä harjoittelulla ja ennen suoritusta pari viimeistä vuotta ilmeisesti lähes kokopäivätyönä tehtävällä harjoittelulla.

        Tulos on mahdollista naiselle, jos kyseessä on ns. kolmois X syndrooma (kai kolme X kromosomia kahden sijaan?). Heillä ei ole käsittääkseni lupaa osallistua urheilukisoihin, sillä he ovat fyysisesti liian ylivoimaisia normaaliin ihmiseen verrattuna. Lihaksisto on yleensä näissä tapauksissa luonnostaan kuntosaliharrastajan luokkaa. Ja jos alkaa harrastamaan kuntosalia, niin lihaksisto on muutaman viikon kevyellä harjoittelulla kehonrakentaja tasoa.

        Tästä on myös vastine miehillä, mutta en muista nimeä.
        Koulussa on opetettu tämä, muuten en uskoisi, että sellaisia mutaatioita voi ollakkaan.


        Voin tähän todeta, että oma tulokseni cooperissa on 3100m, kun olen juossut 250km kuussa tahdilla pari vuotta ennen suoritusta.

        Meneekö jossain joku raja, jonka ylitettyään kyseessä täytyy olla mutaatio??


      • Vasalafani
        runnerr kirjoitti:

        Meneekö jossain joku raja, jonka ylitettyään kyseessä täytyy olla mutaatio??

        Juoksitko Cooperin radalla? Vai esim lenkkipolulla? Mittaus ei pidä lenkkiradoilla kovinkaan hyvin kutiaan. Sen lisäksi esim. Tampereella on muutama 350 metrin pituinen juoksurata, jolloin tulos kovenee herkästi ellei huomaa pituuseroa.


      • kenenisa
        runnerr kirjoitti:

        Meneekö jossain joku raja, jonka ylitettyään kyseessä täytyy olla mutaatio??

        En tiedä, mutta kai se jollain verikokeella tai jollain voidaan ainoastaan todistaa varmaksi.

        Jos oletetaan, että sinulla olisi ollut 9 ja puoli kierrosta 400m kentällä ja harjoittelematta, niin olisi kyseessä tällöin jokin mutaatio. Se on varma.

        Se on kuitenkin viimeinen asia, mitä kannattaa miettiä. Kai se oli sitten 300m kenttä tai joku muu virhe.


      • runnerr
        kenenisa kirjoitti:

        En tiedä, mutta kai se jollain verikokeella tai jollain voidaan ainoastaan todistaa varmaksi.

        Jos oletetaan, että sinulla olisi ollut 9 ja puoli kierrosta 400m kentällä ja harjoittelematta, niin olisi kyseessä tällöin jokin mutaatio. Se on varma.

        Se on kuitenkin viimeinen asia, mitä kannattaa miettiä. Kai se oli sitten 300m kenttä tai joku muu virhe.

        ...kentällä ja siitä matkasta olen muutenkin aika varma. En tosin usko mihinkään mutaatiojuttuunkaan, kun en mikään lihaskimppukaan ole...


      • vasalafani
        runnerr kirjoitti:

        ...kentällä ja siitä matkasta olen muutenkin aika varma. En tosin usko mihinkään mutaatiojuttuunkaan, kun en mikään lihaskimppukaan ole...

        Jos et juossu kentällä niin toi tulos on kyllä sitten aika "epävirallinen"... tiedän paljon semmosia alamäkiä missä tollasia tuloksia tehdään... ja mistä mittasit sitte matkan?


      • runnerr
        vasalafani kirjoitti:

        Jos et juossu kentällä niin toi tulos on kyllä sitten aika "epävirallinen"... tiedän paljon semmosia alamäkiä missä tollasia tuloksia tehdään... ja mistä mittasit sitte matkan?

        Aika tasasta koko matkalta, oikeastaan ei ole edes pieniä mäkiä. Kartasta olen mitannut matkan ja oli sielä kylttikin. Siis lenkkipolulla juoksin. Enkä usko että kännykän sekuntikellokaan valehtelee...


      • vasalafani
        runnerr kirjoitti:

        Aika tasasta koko matkalta, oikeastaan ei ole edes pieniä mäkiä. Kartasta olen mitannut matkan ja oli sielä kylttikin. Siis lenkkipolulla juoksin. Enkä usko että kännykän sekuntikellokaan valehtelee...

        Jos tuo on maastossa juostu, niin ei muuta kun radalle vaan kokeileen. Tartanilla menee varmaan ainakin 3900, ja eihän siinä mitään, jos kerran kylmiltään meni tuokin, niin onnistuu se radallakin.

        Olen kyllä edelleen sitä mieltä, että cooper olisi aina juostava radalla, koska noi karttatiedustelut on mitä on ja kyltit ne vasta onkin huitaistu...


      • 3400m coopperissa
        vasalafani kirjoitti:

        Jos tuo on maastossa juostu, niin ei muuta kun radalle vaan kokeileen. Tartanilla menee varmaan ainakin 3900, ja eihän siinä mitään, jos kerran kylmiltään meni tuokin, niin onnistuu se radallakin.

        Olen kyllä edelleen sitä mieltä, että cooper olisi aina juostava radalla, koska noi karttatiedustelut on mitä on ja kyltit ne vasta onkin huitaistu...

        Kuule runner mene kentälle juoksemaan. Sinulla ei ole käsitystä oikein koko asiasta josta kirjoittelet tänne. Se 3800m on niin kova tulos, että kukaan ihminen maapallolla ei siihen tulokseen kyken kylmiltään juoksemaan.


      • runnerr
        3400m coopperissa kirjoitti:

        Kuule runner mene kentälle juoksemaan. Sinulla ei ole käsitystä oikein koko asiasta josta kirjoittelet tänne. Se 3800m on niin kova tulos, että kukaan ihminen maapallolla ei siihen tulokseen kyken kylmiltään juoksemaan.

        Pitäisi sitten varmaan kokeilla kentällä, mutta mittasin kyllä kartasta matkan. Tuskin se kellokaan valehtelee...


      • lene 69
        runnerr kirjoitti:

        Pitäisi sitten varmaan kokeilla kentällä, mutta mittasin kyllä kartasta matkan. Tuskin se kellokaan valehtelee...

        Sano milloin pääset - tuun samaan aikaan vetään 3000m..


      • exjuoksija-valmentaja
        runnerr kirjoitti:

        Pitäisi sitten varmaan kokeilla kentällä, mutta mittasin kyllä kartasta matkan. Tuskin se kellokaan valehtelee...

        Kartasta mitatut reitit eivät pidä paikkaansa usein. Mene yleisurheilukentälle joka on 400m pitkä. Jos asut pääkaupunkiseudulla niin voidaan mennä vaikka eläintarhaan kentälle yhdessä. Haluan tavata kaltaisesi lahjakkuuden jota en ole ikinään ennen tavannut.

        Sanotaan, että Lasse Vireenin juoksijanlahjat olivat yksi ihminen 5:stä miljoonasta. Niin hänkin joutui kilpailemaan ja harjoittelemaan muutaman vuoden ennen kuin pääsi sille manitsemalle tasollesi eli 3800 metrin coopperitasolle.

        minkä ikäinen olet?


      • kenenisa
        exjuoksija-valmentaja kirjoitti:

        Kartasta mitatut reitit eivät pidä paikkaansa usein. Mene yleisurheilukentälle joka on 400m pitkä. Jos asut pääkaupunkiseudulla niin voidaan mennä vaikka eläintarhaan kentälle yhdessä. Haluan tavata kaltaisesi lahjakkuuden jota en ole ikinään ennen tavannut.

        Sanotaan, että Lasse Vireenin juoksijanlahjat olivat yksi ihminen 5:stä miljoonasta. Niin hänkin joutui kilpailemaan ja harjoittelemaan muutaman vuoden ennen kuin pääsi sille manitsemalle tasollesi eli 3800 metrin coopperitasolle.

        minkä ikäinen olet?

        Mäkin haluisin iän tietää.

        Jos oot Tampereelta, niin haluun juosta cooperin samaan aikaan sun kanssa. Pieni kisa ehkä?


      • vasalafani
        kenenisa kirjoitti:

        Mäkin haluisin iän tietää.

        Jos oot Tampereelta, niin haluun juosta cooperin samaan aikaan sun kanssa. Pieni kisa ehkä?

        Treella olis kyllä jännä nähdä tuo kisa... itsekin tulisin ;)

        Toivottavasti toteutuu...


      • runnerr
        kenenisa kirjoitti:

        Mäkin haluisin iän tietää.

        Jos oot Tampereelta, niin haluun juosta cooperin samaan aikaan sun kanssa. Pieni kisa ehkä?

        Juuri tällä erää en edes pääsisi juoksemaan. Tulos on keväältä.


      • monimuotokuntoilija
        runnerr kirjoitti:

        Juuri tällä erää en edes pääsisi juoksemaan. Tulos on keväältä.

        Olisi mukava kuulla, minkälaisia tuloksia teet muissa lajeissa. Tietenkin tuollaisen juoksijalahjakkuuden täytyy pärjätä hyvin kaikissa lajeissa, joihin liittyy juoksua (kuten pituushyppy tms.) Oletko hypännyt korkeutta? Entä työntänyt kuulaa tai heittänyt keihästä? Millaisia tuloksia teet vaikkapa punttisalilla, penkki, kyykky yms.? Entä uinti? Yleensähän tuo liikunnallinen lahjakkuus on monipuolista laatua.


      • exjuoksija-valmentaja
        runnerr kirjoitti:

        Juuri tällä erää en edes pääsisi juoksemaan. Tulos on keväältä.

        Olen pyytänyt montaa kaveri vuosien varrella jotka ovat juosseet mukamasti vaikka mitä coopperissa tms. juoksulajeissa, niin sitten on tullut jokin selitys sinun tyylisi. Suoraan sanottuna lopeta jo tuo harhakuvitelmissa eläminen. Selityksesi ovat aivan tyypillisiä: kartasta reitti jne. ja nyt en pääse. heheh Koko juttusi on niin kuin joku totesikin ketjussa aikaisemmin siis täysin vedätystä ja p.puhumista. Kannattaa tämän ketjun kommentoinnin aloittajan tason takia jättää omaan arvoonsa.

        ps. taidat olla suomen kaikkien aikojen suurin juoksijalahjakkuus.


      • Vasala
        exjuoksija-valmentaja kirjoitti:

        Olen pyytänyt montaa kaveri vuosien varrella jotka ovat juosseet mukamasti vaikka mitä coopperissa tms. juoksulajeissa, niin sitten on tullut jokin selitys sinun tyylisi. Suoraan sanottuna lopeta jo tuo harhakuvitelmissa eläminen. Selityksesi ovat aivan tyypillisiä: kartasta reitti jne. ja nyt en pääse. heheh Koko juttusi on niin kuin joku totesikin ketjussa aikaisemmin siis täysin vedätystä ja p.puhumista. Kannattaa tämän ketjun kommentoinnin aloittajan tason takia jättää omaan arvoonsa.

        ps. taidat olla suomen kaikkien aikojen suurin juoksijalahjakkuus.

        Haluan kyllä uskoa että kirjoittaja on tässä vilpitön, koska hän on jaksanut pitkäjänteisesti kommentoida ja asiallisesti selittää tulostaan.

        Kuitenkin epäilen mittausvirhettä tai muuta erehdystä asiassa. Vaikka tahdonkin uskoa kirjoittajaa, en rehellisesti voi väittää uskovani tulokseen. (Hauskaa tavallaan että ketju on saanut valtavan palautevyöryn. Cooperin testi tuntuu olevan erilaisille juoksijoille se yhteinen tekijä;) )


      • 3400m coopperissa
        Vasala kirjoitti:

        Haluan kyllä uskoa että kirjoittaja on tässä vilpitön, koska hän on jaksanut pitkäjänteisesti kommentoida ja asiallisesti selittää tulostaan.

        Kuitenkin epäilen mittausvirhettä tai muuta erehdystä asiassa. Vaikka tahdonkin uskoa kirjoittajaa, en rehellisesti voi väittää uskovani tulokseen. (Hauskaa tavallaan että ketju on saanut valtavan palautevyöryn. Cooperin testi tuntuu olevan erilaisille juoksijoille se yhteinen tekijä;) )

        Sanoin jo aikaisemmin mielpiteeni koko asiasta. Olen myös kuullut aivan uskomattomia tarinoita coopperista ja 100metrin juoksusta, varsinkin MM-kisojen alla.

        Ainakin meielttömiä oli ne jutut futiksen MM-kisojen aikana mm. 100m 10,0 sähköajalla eräs jalkapalloilija ja pituutta 8 metriä sekä Televisiossa kehdattiin puhua sellaista palturia. Maajoukkuetesteissä olikin mennyt käsiajalla satanen 11.7 aikaan kyseiseltä ulkomaalaiselta futarilta. Miksi pitää tuollaista höpöhöpä kirjoitella ja puhua varsinkaan kun ei asioista ole tuon taivaallista käsitystä.


      • 3400m coopperissa
        runnerr kirjoitti:

        Juuri tällä erää en edes pääsisi juoksemaan. Tulos on keväältä.

        Vielä unohtui sekin mahdollisuus, että kellosi jätätti ja juoksit esimerkiksi 15 minutin ajan coopperissa.

        Toissa kesänä maaratonin suomenmestarilla (miesten) meni 5 km jotain 15.54 aikaan. Senkin perusteella hän olisi juuri ja juuri kyennyt sinä iltana 3800 m tulokseen. Muistettakoon, että kaveri on ammattilainen. Jotenka tuollaiset höpöhöpö jututtajat raivostuttavat suoraan sanottuna.


      • runnerr
        exjuoksija-valmentaja kirjoitti:

        Olen pyytänyt montaa kaveri vuosien varrella jotka ovat juosseet mukamasti vaikka mitä coopperissa tms. juoksulajeissa, niin sitten on tullut jokin selitys sinun tyylisi. Suoraan sanottuna lopeta jo tuo harhakuvitelmissa eläminen. Selityksesi ovat aivan tyypillisiä: kartasta reitti jne. ja nyt en pääse. heheh Koko juttusi on niin kuin joku totesikin ketjussa aikaisemmin siis täysin vedätystä ja p.puhumista. Kannattaa tämän ketjun kommentoinnin aloittajan tason takia jättää omaan arvoonsa.

        ps. taidat olla suomen kaikkien aikojen suurin juoksijalahjakkuus.

        ...nyt et ole arvannut yhtään mitään. On tietysti mahdollista että kyseessä on mittausvirhe, mutta mitään en ole päästäni keksinyt. En myöskään elä harhakuvitelmissa toisin kuin eräät... Enkä tosiaan tällä erää pysty juoksemaan.


      • runnerr
        3400m coopperissa kirjoitti:

        Vielä unohtui sekin mahdollisuus, että kellosi jätätti ja juoksit esimerkiksi 15 minutin ajan coopperissa.

        Toissa kesänä maaratonin suomenmestarilla (miesten) meni 5 km jotain 15.54 aikaan. Senkin perusteella hän olisi juuri ja juuri kyennyt sinä iltana 3800 m tulokseen. Muistettakoon, että kaveri on ammattilainen. Jotenka tuollaiset höpöhöpö jututtajat raivostuttavat suoraan sanottuna.

        ...ihan rauhassa. En sitten tiedä kuinka usein kännykän sekuntikello jätättää.


      • Satusetä H C Anderssenille
        runnerr kirjoitti:

        ...ihan rauhassa. En sitten tiedä kuinka usein kännykän sekuntikello jätättää.

        Hei runner! tämä on juoksupalsta ja please runner, mene muualle sepittämään ELMOmaisia urheilusatujasi. Ihan hauskaahan tämä toisaalta on ollut :-)


    • 3400m coopperissa

      Olen harjoitellu juoksua 4 vuotta ja juoksin hiljattain coopperissa 3420 meriä. Harjoittelin viime vuonna 3200 kilometriä. Olen 24 vuotias mies. Minun mielestäni tuota aloitustekstiä ei kannata edes noteerata. Aivan selkeätä vedätystä. Näillä palstoilla liikkuu kaikenlaisia vedättäjiä.

      • runnerr

        Ei muuten ole vedätystä.


    • ?????

      Jos kirjoitit jutun tosissasi, kyseessä on lähes varmasti mittausvirhe. Suomessa on suuri määrä alimittaisia urheilukenttiä, joissa kierroksen pituus on esimerkiksi 300 m. Virhe voi olla myös kierrosten laskussa tai ajanotossa. Tuollainen tulos lähes kylmiltään merkitsisi sitä, että olisit kaikkien aikojen juoksijalahjakkuus Suomessa.

    • exjuoksija-valmentaja

      Ajattelin juuri samaa kuin edellinen kirjoittaja, että kyseessä on täytynyt olla 300m kenttä. Silloinkin tuloksesi olisi loistava harjoittelemattomalle eli 2850 metriä.

    • musta pikakiitäjä

      cooper on h****** laji, ei sillä mitata mitään kuntoa ja kestävyyttä

    • paskanjauhaja ontämä

      Ja heräsin unestani, jännää että tällänen paskanjauhaja saa näin paljon vastauksia.

    • Ankeuttaja

      Mitä iloa on siinä, että täällä todistelee, ettei aloittaja ole voinut juosta 3800m. Pitää vain itse yrittää enemmän, jotta kykenee samaan, eikä kadehtia toisen suorituksia.

      Älkäämme surko sitä, mitä meillä ei ole. Surkamme sitä, mitä meillä on!

    • Anonyymi

      Tähän cooperin 3800 m rajaan kommenttina. Jos vertaatte tämän päivän maratoonareita, niin he juoksevat 42 km vauhtia yli 4000 m / 12 min.Niin ei se 3800 m/ 12m. ole kummoinenkaan suoritus huippu-urheilijalta. Ei se ollut 70-luvullakaan.

    • Anonyymi

      3000m on hyvä suoritus tavan tallaajalle. Pitäis mennä 3x10km lenkkeilyllä viikossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe