Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ajatusmaailmasta...

goth'n'roll

Mielestäni gooteilla on edes jonkinlainen yhdistävä ajatusmaailma (vaikka usein väitetään ettei näin ole),koska kyllähän kaikki gootit ovat viehättyneet suurinpiirtein samoista asioista...Samaa mieltä?
Sitten vielä, mielestäni musiikki ei tee ihmisestä goottia, sillä voin kuunnella paljon hevimusiikkia, enkä tunne itseäni hevariksi. Siinä täytyy olla jotain muutakin, kun vaan se musiikki...

24

1710

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cruelty

      olet aivan oikeassa tuossa musiikin suhteen... todellakaan jos ihminen kuuntelee goottimusaa niin se ei tee ihmisestä goottia vaan se ajatusmaailma ja tapa katsoa maailmaa... yleensä gootit ovat ateisteja

      • mts

        juu_se_musiikki_sen_tekee.

        lopettakaa nyt helvetissä se yhteisestä ajatusmaailmasta jauhaminen.


      • Futura
        mts kirjoitti:

        juu_se_musiikki_sen_tekee.

        lopettakaa nyt helvetissä se yhteisestä ajatusmaailmasta jauhaminen.

        Yhdyn tuohon edelliseen viestiin täysin.
        Kuulostaa kuin pitäisitte gootteja jotenkin antihumanisteina, kun jaksatte jauhaa, miten ajatusmaailma gootin tekee.
        Ei "taviksillakaan" ole mitään yhteistä ajatustapaa. Kaikilla gooteillakin on omat mieltymyksensä ja aivot, muistakaa se. :)


      • mami
        mts kirjoitti:

        juu_se_musiikki_sen_tekee.

        lopettakaa nyt helvetissä se yhteisestä ajatusmaailmasta jauhaminen.

        ei se musiikki ihmistä mitenkään muuta eli goottimusa ei tee ihmisestä goottia!!! muistakaa hyvät ihmiset se! se on elämäntavoista kiinni ja omasta ajatusmaailmasta


      • dying bride
        mami kirjoitti:

        ei se musiikki ihmistä mitenkään muuta eli goottimusa ei tee ihmisestä goottia!!! muistakaa hyvät ihmiset se! se on elämäntavoista kiinni ja omasta ajatusmaailmasta

        tuosta ajatusmaailmasta en oikein kyllä tiedä... kai silläkin on jonkinlainen osansa goottiudessa mutta lähinnä goottius tulee mielestäni musiikkimausta ja pukeutumisesta. lähiaikoina oon törmännyt sellaisiin kommenteihin, että oikea gootti voi pukeutua vaikka vaaleanpunaiseen ja hyvin epägoottimaisesti, sillä goottimainen ajatusmaailma ja goottimusan kuunteleminen ovat ne asiat mitkä tekevät gootin. vittu mitä paska puhetta. kyllä gootin pitää näyttääkin sellaiselta.


      • pippalomies
        dying bride kirjoitti:

        tuosta ajatusmaailmasta en oikein kyllä tiedä... kai silläkin on jonkinlainen osansa goottiudessa mutta lähinnä goottius tulee mielestäni musiikkimausta ja pukeutumisesta. lähiaikoina oon törmännyt sellaisiin kommenteihin, että oikea gootti voi pukeutua vaikka vaaleanpunaiseen ja hyvin epägoottimaisesti, sillä goottimainen ajatusmaailma ja goottimusan kuunteleminen ovat ne asiat mitkä tekevät gootin. vittu mitä paska puhetta. kyllä gootin pitää näyttääkin sellaiselta.

        mun mielest goottimusa on vain vähäinen osa goottiudessa eli ajatusmaailma ja muut tuollaiset pukeutumiset ovat enemmän arvossa ja tekevät gootin... niinkuin sanotaan gootiksi synnytään... gootiksi ei voi tekeytyä vain kuuntelemalla goottimusaa ja pukeutumalla mustaan!


      • Evanescen
        pippalomies kirjoitti:

        mun mielest goottimusa on vain vähäinen osa goottiudessa eli ajatusmaailma ja muut tuollaiset pukeutumiset ovat enemmän arvossa ja tekevät gootin... niinkuin sanotaan gootiksi synnytään... gootiksi ei voi tekeytyä vain kuuntelemalla goottimusaa ja pukeutumalla mustaan!

        voi sanoa että minä olen gootti. En ole enää teini, enkä aina on mustia vaatteita päällää. Tukkani en ole värjännyt... Mutta kuuntelen gootista musiikkia ( mitä tunnen ) ja ihailen gootti maailman kauneus. Olin teininäkin erilainen kuin muut ja mulla oli aina oma pieni porukkaa. Ja se on totta että luulivat olin saatanan palvoja heh! =)


      • mts
        pippalomies kirjoitti:

        mun mielest goottimusa on vain vähäinen osa goottiudessa eli ajatusmaailma ja muut tuollaiset pukeutumiset ovat enemmän arvossa ja tekevät gootin... niinkuin sanotaan gootiksi synnytään... gootiksi ei voi tekeytyä vain kuuntelemalla goottimusaa ja pukeutumalla mustaan!

        "gootiksi ei voi tekeytyä vain kuuntelemalla goottimusaa ja pukeutumalla mustaan!"

        No jos molemmista pitää, eikä tee sitä vain muodin tms vuoksi, niin juuri noinhan se siis menee. Itseasiassa jälkimmäisellä vielä vähemmän.

        Lähinnä siis kuuntelemalla musiikkia.

        JOTTA KERTOKAAHAN NYT SITTEN MULLEKIN, MIKÄ HELVETTI SE YHTEINEN AJATUSMAAILMA ON, KUN MULLE EI OLE VIELÄ SE SELVINNYT?

        kun satun tietämään gootteja, joista osa on ateisteja, osa kristittyjä, osa uskoo jumalaan, osa ei, joku tykkää kauhuleffoista ja toinen ei, jotkut ovat kasvissyöjiä ja jotkut ei, JA IHAN OIKEASTI, kaikki EIVÄT edes PUKEUDU MUSTAAN. Sellainen pieni mitätön asia, joka on yhteistä on kuitenkin sellainen, että kaikki näistä tykkäävät ns. goottimusiikista.


        Että näin tänään, huomenna ehkä erilailla, who knows.


      • jomppedz
        mts kirjoitti:

        "gootiksi ei voi tekeytyä vain kuuntelemalla goottimusaa ja pukeutumalla mustaan!"

        No jos molemmista pitää, eikä tee sitä vain muodin tms vuoksi, niin juuri noinhan se siis menee. Itseasiassa jälkimmäisellä vielä vähemmän.

        Lähinnä siis kuuntelemalla musiikkia.

        JOTTA KERTOKAAHAN NYT SITTEN MULLEKIN, MIKÄ HELVETTI SE YHTEINEN AJATUSMAAILMA ON, KUN MULLE EI OLE VIELÄ SE SELVINNYT?

        kun satun tietämään gootteja, joista osa on ateisteja, osa kristittyjä, osa uskoo jumalaan, osa ei, joku tykkää kauhuleffoista ja toinen ei, jotkut ovat kasvissyöjiä ja jotkut ei, JA IHAN OIKEASTI, kaikki EIVÄT edes PUKEUDU MUSTAAN. Sellainen pieni mitätön asia, joka on yhteistä on kuitenkin sellainen, että kaikki näistä tykkäävät ns. goottimusiikista.


        Että näin tänään, huomenna ehkä erilailla, who knows.

        Mikäs vittu sit gootteja yhdistää? Täytyy olla joku yhteinen tekijä.

        "JOTTA KERTOKAAHAN NYT SITTEN MULLEKIN, MIKÄ HELVETTI SE YHTEINEN AJATUSMAAILMA ON, KUN MULLE EI OLE VIELÄ SE SELVINNYT? "

        Ajatusmaailmalla tarkoitettaneen perusluonnetta. gootin perusluonne on musta, surullinen, negatiivinen. Perusmielentila. ts. "ajatusmaailma". millaisten lasien läpi kattoo maailmaa.

        Mikä vittu on iloinen, positiivinen, happy-go-lucky gootti?

        hippejä ne on.


      • Transbat
        jomppedz kirjoitti:

        Mikäs vittu sit gootteja yhdistää? Täytyy olla joku yhteinen tekijä.

        "JOTTA KERTOKAAHAN NYT SITTEN MULLEKIN, MIKÄ HELVETTI SE YHTEINEN AJATUSMAAILMA ON, KUN MULLE EI OLE VIELÄ SE SELVINNYT? "

        Ajatusmaailmalla tarkoitettaneen perusluonnetta. gootin perusluonne on musta, surullinen, negatiivinen. Perusmielentila. ts. "ajatusmaailma". millaisten lasien läpi kattoo maailmaa.

        Mikä vittu on iloinen, positiivinen, happy-go-lucky gootti?

        hippejä ne on.

        "gootin perusluonne on musta, surullinen, negatiivinen."

        Minä sanoisin pikemminkin että synkkä, dramaattinen ja ehkä hieman raadollinen (pun intended). Musta huumori, sarkasmi ja ironia sopii gootille, hilpeys ei.

        Tai hitostako minä tiedän. Olen todennut että on helpompaa kun ei edes väitä olevansa gootti, niin ei tarvi mahtua milloin kenekin ortodoksigootin ahtaisiin määritelmiin.


      • TosiHevari

        Ei nää täällä ole kuin teinityttöjä jotka tykkää pukeutua tietyllä tavalla ja meikata. Sama juttu kun nyt näyttää tietyissä teinipiireissä olevan Japani kova sana. Pukeudutaan Jap. koulutyttömäisesti ja kuunnellaan dir en greytä, sekä pelataan Final Fantasy pelejä. Voi pliis!


      • ikuisuusvaltiatar
        TosiHevari kirjoitti:

        Ei nää täällä ole kuin teinityttöjä jotka tykkää pukeutua tietyllä tavalla ja meikata. Sama juttu kun nyt näyttää tietyissä teinipiireissä olevan Japani kova sana. Pukeudutaan Jap. koulutyttömäisesti ja kuunnellaan dir en greytä, sekä pelataan Final Fantasy pelejä. Voi pliis!

        Samaa mieltä olen.

        Kyllä se niin yksinkertaista on että jos ihminen kuuntelee goottimusiikkia ja pukeutuu goottityylisesti, hän on gootti.

        Sitä paitsi, ystäväpiiriini ei kuulu yhtään angstaavaa goottia. Kaikilla on myönteinen elämänasenne.


      • dying bride
        ikuisuusvaltiatar kirjoitti:

        Samaa mieltä olen.

        Kyllä se niin yksinkertaista on että jos ihminen kuuntelee goottimusiikkia ja pukeutuu goottityylisesti, hän on gootti.

        Sitä paitsi, ystäväpiiriini ei kuulu yhtään angstaavaa goottia. Kaikilla on myönteinen elämänasenne.

        noh, siinähän se tulikin...


      • jomppedz
        ikuisuusvaltiatar kirjoitti:

        Samaa mieltä olen.

        Kyllä se niin yksinkertaista on että jos ihminen kuuntelee goottimusiikkia ja pukeutuu goottityylisesti, hän on gootti.

        Sitä paitsi, ystäväpiiriini ei kuulu yhtään angstaavaa goottia. Kaikilla on myönteinen elämänasenne.

        "Sitä paitsi, ystäväpiiriini ei kuulu yhtään angstaavaa goottia. Kaikilla on myönteinen elämänasenne." juu ei muutakun paskanvitut vaan.


      • Timmareider
        pippalomies kirjoitti:

        mun mielest goottimusa on vain vähäinen osa goottiudessa eli ajatusmaailma ja muut tuollaiset pukeutumiset ovat enemmän arvossa ja tekevät gootin... niinkuin sanotaan gootiksi synnytään... gootiksi ei voi tekeytyä vain kuuntelemalla goottimusaa ja pukeutumalla mustaan!

        Mielstäni se kokonaisuus tekee Gootin..Jos tykkää vain Gootti-musiikista niin eihän se tietenkään goottia tee.Aika monet gootit ovat kiinostuneet samoinsta asioista kuten: Taiteesta,kynttilöistä,sametista jne. mutta muuten mielestäni Gooteilla ei ole yhteistä mailmankatsomusta..


      • oma kokemus.
        pippalomies kirjoitti:

        mun mielest goottimusa on vain vähäinen osa goottiudessa eli ajatusmaailma ja muut tuollaiset pukeutumiset ovat enemmän arvossa ja tekevät gootin... niinkuin sanotaan gootiksi synnytään... gootiksi ei voi tekeytyä vain kuuntelemalla goottimusaa ja pukeutumalla mustaan!

        Gootiksi ei synnytä, vaan se on se elämä mikä tekee ihmisestä gootin. monet gooteiksi alkaneet ovat joutunet koulukiusatuiksi ta muulla tavalla joutuneet kärsimään pienempänä, joten siitä se tulee. puhun kokemuksesta. ne on ne vaikeat ja kipeät asiat siellä sydämmessä jotka vaikuttavat ajatusmaailmaan ja tunnemaailmaan ja se oma tunnemaailma ilmaistaan sitten ulospäin.


      • 7+8
        mami kirjoitti:

        ei se musiikki ihmistä mitenkään muuta eli goottimusa ei tee ihmisestä goottia!!! muistakaa hyvät ihmiset se! se on elämäntavoista kiinni ja omasta ajatusmaailmasta

        Jaa, että elämäntavoista?
        Tarkoitatko, että syön aamupalalla lepakon ja keitän MUSTAN MUSTAA kahvia, sekä kuorin verigreipin veitsellä (haaveillen tietysti viiltelystä).
        Hehheh...

        Ei kai gooteilla mitään tiettyjä elämäntapoja ole.

        Ja näille ihmisille ketkä sanoivat, että gootiksi synnytään..kai se on enää myöhemmässä vaiheessa elämää vaikea jälleensyntyä gootiksi, joten pukeutumisella ei pitäisi olla mitään muuta merkitystä kuin viestiä ulkomaailmalle se, mitä on.


    • Lenore

      Kuinkahan kauan vielä teinixit jaksavat miettiä mikä on goottia ja mikä ei, ennen kuin löytävät uuden tyylisuuntauksen jota alkavat apinoimaan. Mielestäni ihmisen ns. "uskottavuus" karisee heti jos hän toitottaa joka paikassa "mä oon gootti! Mun lempibändei on him, nightwish ja the 69 eyes."

      Ja edelleenkin, gootit ei oo mikään ihme ryhmittymä, jotka kaikki ajattelevat samalla tavoin, eihän esim. punkkaritkaan oo. Osa gooteista tykkää neuloa, toiset ratkoo ristisanoja, jotkut lottoaa. Yhdistävä tekijä on musiikki, siihen assosioituva ulkonäkö ja jotkut saman tyyppiset mielipiteet. Ja siltikin jokainen gootti on oma persoonansa.
      Aito gootti ei toitota joka paikassa "olen aito". Ja loppujen lopuksi, määritelkää mitä tarkoittaa aito.

    • surun pyyhit pois

      itse en tiedä, mitä ns. tyylisuuntaa edustan ja mielelläni pysyn ns. luokittelemattomana. Rakastan raskasta musiikkia, mutta kuuntelen myös muutakin, esim. kesäisin on kiva kuunnella letkeämpää luritusta :) olen koko elämäni pukeutunut mustaan ja sävyttänyt sitä ripauksella voimakkaita värejä (sähkönsininen, pinkki, keltainen, punainen..). Valkoisesta en ole koskaan pitänyt, naimisiinkin menin punaisessa. Minulta löytyy myös erilaisia goottityyppisiä vaatteita, joihin mielelläni pukeudun baariin lähtiessäni. Ajatusmaailmastani löytyy goottilaisuutta. Lisäksi voisin lukeutua hevareihin, joskus jopa jonkin sortin "eloveena" tytöksi. Sydämessäni on aina jokin aukko, jossa on ahdistusta, kaipausta ja surua, vaikka kaikki olisikin elämässä hyvin. Ristiriitaisuuksien nainen siis :)

    • HZ

      Lenore aito gootti vetää mascarat ja luomivärit ympäri naamaa tukka sekasin, takussa tupeerattuna harakanpesäksi baarin nurkissa lateksihousut jalassa ja fiilistelee heroiinipäissään Alien Sex Fiendiä, Bauhausia ja The Birthday Partya.

      Ainoa goottien yhdistävä tekijä on musiikki, yhteiset klubit ja mustanpuhuva pukeutuminen ajatusmaailmaa olen huomannut vuosien saatossa pyörivän niin anarkisteista kommunisteihin kuin oikeistolaisiin eli mitään yhteistä ajatusmaailmaa ei ole ikinä ollutkaan eikä varmasti tule olemaan.

      • ehehee, ei ole tuo kuule aito gootti. Itse olen gootti-punk, enemmän gootti, en vedä maskarat ja luomivärit ympäri naamaa tukka sekaisin. Olet nähnyt varmaan itsesi peilistä? et voi sanoa tuollain gooteista, jos et ole nähnyt niitä livenä, jutellut heidän kanssaan, viettänyt aikaa heidän kanssaan. Useimmat ovat jopa Mukavempia, rennompia, avarakatseisimpia, suvaitsevaisempia kuin te muut.


      • niinpä niin joo
        lukafan96 kirjoitti:

        ehehee, ei ole tuo kuule aito gootti. Itse olen gootti-punk, enemmän gootti, en vedä maskarat ja luomivärit ympäri naamaa tukka sekaisin. Olet nähnyt varmaan itsesi peilistä? et voi sanoa tuollain gooteista, jos et ole nähnyt niitä livenä, jutellut heidän kanssaan, viettänyt aikaa heidän kanssaan. Useimmat ovat jopa Mukavempia, rennompia, avarakatseisimpia, suvaitsevaisempia kuin te muut.

        Et näköjään tajua sarkasmia.


      • niinpä niin joo kirjoitti:

        Et näköjään tajua sarkasmia.

        ja voisit jo jättää rauhaan, jos sul ei oo mitään järkevää sanottavaa. .___.''


    • juliet_dawn

      agh. tällasta. Mut luokitellaan gootiksi pukeutumisen, musiikkimaun ja luonteen takia. no mikäs siinä. Satun nyt vaan pitämään korseteista, 1800 luvun muodista ja tavoista, kuuntelen musiikkia kylläkin laidasta laitaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2228
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1926
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      74
      1625
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1588
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1492
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1393
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1311
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe