epäsosiaalisuus

tervettäkö?

Ajattelin nyt kysyä, että onko epäsosiaalisuus jotenkin epätervettä? Ensi tiistaina alkaa opiskelut ja olen nähnyt jo painajaista siitä miten pitää osallistua kaikkiin opiskelijamenoihin (ts. illanviettoja alkoholin parissa yms.). En todellakaan halua osallistua sellaiseen... olenko siis jotenkin "poikkeava"? Tahtoisin kyllä saada ystäviä ja kavereita, mutta kun en tahdo mennä mihinkään iltamiin. En ymmärrä mistä tässä kiikastaa. Melkein koko kesä on mennyt miettiessä miten hankkia kavereita jos ei käytä alkoholia tai vietä iltojaan opiskelutovereiden kanssa. En ole edes hyvä juttukaveri :( taidan ajautua hulluuuden partaalle jo pelkän ajatuksen kanssa. Tuntuu että kaikki muut ovat innoissaan menossa kaikkiin niihin illanviettoihin... mikähän minussa on vikana? Tiedän, että jään vaille ystäviä jos jatkan tällä tavoin, mutta kun en ilmeisesti ole sosiaalinen niin miksi osallistuisin niihin rientoihin? Sellainen sosiaalisuus ei kiinnosta minua.

6

883

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole ainut...

Onhan noita (minä mukaan lukien) joita ei tuollaiset kiinnosta tippaakaan (ja jotka on epäsosiaalisia enemmän tai vähemmän). Jos et halua mennä sellaiseen, niin älä mene. Ehkä saisit parempia (oikeita) kavereita niistä jotka ei myöskään menneet tollaseen tapahtumaan. Jotain yhteistä jne.

• dfg5

Epäsosiaalisuus määritelmänä on sitä, että yksilö kokee vaivaksi selittää huomattavasti itseään tyhmemmälle juurtajaksaen turhia asioita päästäkseen juttuun ja yhteisymmärykseen. Toisinaan keskustelukumppanilla on oravan älykyys, jolloin selityksenkään jälkeen ei ymmärystä asiaan ei löydy ja tuolloin voi alkaa "hihat palamaan" = epäsosiaalista??

Alkoholin käyttöön liittyy toisinaan epäsosiaalisia piirteitä.

Sinun tulisi siis olla epäsosiaalinen ollaksesi sosiaalinen!

• Toinen hermoilija

Tokihan ihmisiä kiinnostaa muunkinlainen yhdessäolo kuin pelkkä ryyppääminen. Minua itseäni ainakin. Varmasti sinunkin koulussasi on yllättävän paljon raittiita oppilaita. Mikään pakko niihin iltamenoihin ei tietenkään ole osallistua, vaikkakin jokainen yhteinen tilaisuus on askel kohti uusia ystäviä. Tarkoitan, että voit aivan hyvin saada ystäviä vaikket osallistuisikaan illanviettoihin, mutta mahdollisuutesi ovat todennäköisesti paremmat jos osallistut.

Kysyn, mikset osallistuisi illanviettoihin? Juttuhan on niin, että sinun on pakko kommunikoida jollain tavalla ihmisen kanssa ystävystyäksesi. Epäsosiaalinen on täysin väärä termi kuvaamaan ihmistä, joka haluaa ja etsii ystäviä. Saatat olla hiljainen, mutta se ei välttämättä haittaa. Hiljaiset ihmiset ovat usein kaikkein kiinnostavimpia. Eiköhän joku ala hieroa tuttavuutta ennen pitkää. Tai voit yrittää rohkaista mielesi ja yrittää jutella jonkun kanssa.

Itsellänikin alkoi opiskelut viikko sitten, ja täytyy sanoa että siinä koulussa on vaikea olla epäsosiaalinen. Suurin osa asioista tehdään näet ryhmässä. Olen itsekin melko hiljainen, ja pidän ajatukset mielummin itselläni. Voin sanoa, että olen itsekin ollut välillä todella huolissani kavereiden saannista. Täytyy vain toivoa että asiat sujuvat hyvin ja kohtaamme ihmisiä, jotka ajattelevat 'samalla aaltopituudella'.

• alkup.

Ehken sittenkään ole "epäsosiaalinen". Siltä minusta vaan tuntuu kun ystäviä on niin vaikea hankkia... täytyy vaan toivoa parasta! Ehkä tämä huoli on vähän turhaa, mutta ainahan sitä jotain pitää murehtia. Alkoi vaan huolestuttaa se, olenko jotenkin poikkeava tai jotain. Siksi siis laitoin tämän viestin mielenterveys-palstalle :)

• j.e.j

a. ei ole pakko osallistua mihinkään mikä ei huvita
      b. tämä illuusio "kaikki juo" , on puhkaistava. Kun menee ravintolaankin selvänä ja katselee tarkoin, niin huomaa, että kaikki ei juo alkoholia.
      c. kavereita voi olla paljon, mutta ystäviä on vähän.
      d. ystävän löytää, etsivä löytää

• et edes ole mitenkään poikkeava..en minäkään baarireissuja kovin ahkeraan harrasta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      90
      5469
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      55
      3637
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      61
      2995
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      46
      2201
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      61
      1976
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      296
      1856
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1616
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      96
      1501
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1397
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      9
      1353
    Aihe